De ce…?
Am sa pun cateva intrebari la care exista sau nu exista raspuns…
De ce pastorii oficiaza botezuri in roba care dupa cate imi dau eu seama are o cusatura femeiasca? Daca si-ar lega un cordon peste mijloc ar fi rochie in toata regula.
Daca tot vrem sa fim stricti in ce priveste imbracamintea de ce barbatii nu poarta rochii ca pe vremea lui Isus si ca pe vremea apostolilor? (decat pastorii cand boteaza).
De ce barbatii zilelor noastre nu poarta par “lung” de vreme ce Isus si ucenicii aveau tunsoarea aceasta? (Stim din filmele cu Isus si din istorie ca pe vremea Lui si a apostolilor, barbatii purtau un fel de rochii mai scurte si ca aveau parul lung, mult mai scurt ca parul lung al femeilor. Deduc de aici ca parul lung la care se refera Biblia este cel al femeilor care probabil ca nu isi tundeau parul decat in cazuri exceptionale)
De ce se crede ca pantalonii sunt imbracamintea barbateasca de care vb Biblia cand pe vremea aceea nu exista asa ceva? Creatorii de moda din vremea aceea nu stiu daca aveau cunostinta de existenta pantalonilor.
De ce muzica populara care se canta la petreceri, cantata in biserica nu este pacat pe cand alte genuri contemporane sunt considerate pacat?
De ce surorile care obisnuiesc sa isi tunda parul mai sunt obligate sa poarte si batic cand Biblia spune ca daca nu se inveleste sa se tunda, iar daca e rusine sa fie tunsa atunci sa se inveleasca ( 1 Corinteni 11:6). In limba romana aceasta se numeste pleonasm.
De ce cerceii sunt considerati pacat, la fel si tatuajele pentru ca undeva in lege se pomeneste acest lucru? Legea nu poate fi tinuta pe franturi, ori toata, ori nimic.
De ce suntem absurzi si ii facem pe cei din jur sa creada ca D-zeu este absurd?
PS: Specific ca nu port cercei si nici nu am de gand sa port, nu am tatuaje, nici nu am de gand sa imi fac, nici macar nu imi plac, nu ma fardez, nu ascult hip hop sau havy metal!!! Pun doar niste intrebari …






Este o cantare care spune ca in cer vom gasi raspuns la toate intrebarile care aici nu au raspuns (sau noi cu mintea noastra limitata nu il gasim). De ce? Pentru ca e mai usor sa te intrebi “de ce?” si sa cauti “nod in papura” decat sa te lupti sa ajungi in cer unde vei gasi toate raspunsurile. Imi place articolul. Be blessed
octombrie 7, 2008 la 9:39 am
Am citit de mai multe ori versetele recomandate de tine rose, si daca am inchis ochii si mi-am putut imagina ca ele imi sunt adresate mie, am simtit o bucurie imensa. Mi-am propus ca de acum in fiecare dimineata, imediat dupa ce ma trezesc sa citesc acele versete. Am citit si ce ai scris aici rose si vreau sa-ti spun ca asemenea discutii despre cum sa ne imbracam, cum sa ne aranjam tinuta, ce muzica sa ascultam etc. avem si noi intre noi surorile de multe ori, iar cateodata nu toate sunt de acord, unele spun una altele spun alta. Eu am noroc pentru ca atunci cand am nevoie de ajutor in aceasta privinta o intreb pe mama lui Dumi, care este profesoara si imi explica intotdeauna cand o intreb ce trebuie sa fac, ea stie foarte bine caci provine dintr-o familie de pocaiti si este pocaita si ea. Dar in problema despre care tiam scris tie nu am avut curaj sa o intreb, noroc ca te-am gasit pe tine si m-am lamurit. (..). Dumnezeu sa te binecuvanteze, rose!
PS – te rog sa ma ierti daca fac greseli de gramatica, acum domnul Dorel imi da multe indrumari din acest punct de vedere, la fel si Dumi , ma straduiesc sa invat cat mai multe si cat mai repede ca sa nu mai fac greseli.
octombrie 7, 2008 la 10:02 am
3cu16, poate ar trebui sa inventam ceva facultati de “cautat nod in papura” am gasi o gramada de profesori eminenti la acest capitol
octombrie 7, 2008 la 12:13 pm
Mara, am observat progresele tale in ce priveste gramatica, scrii foarte bine. Si eu mai fac greseli si nu putine dar nu asta e cel mai important lucru de pe lumea asta, nu trebuie sa ne simtim inferiori daca mai scapam vreo litera aiurea sau daca avem uneori o exprimare stangace, e un detaliu minor, dar e bine sa ne corectam.
octombrie 7, 2008 la 12:17 pm
Rose – poate am gresit ca ti-am repetat prea dur intrebarea, iarta-ma, dar ma gandeam ca nu gresesc daca sunt directa. Dumi ma asigurat ca maine vom discuta in fata calculatorului citind tot cea ce ti-am scris eu tie si tu mie, la inceput s-a cam suparat cand i-am spus ca te-am intrebat pe tine, dar apoi si-a dat singur de seama ca nu am gresit chiar asa de tare pentru ca acea problema ma framanta mult. Acum de-abia astept ziua de maine, stiu ca va fi bine pentru ca dialogul dintre noi doua este frumos si o sa-i placa si lui Dumi, sunt sigura de asta. Mi-a mai promis ca apoi vom mai discuta si vom incheia acest subiect. Oricum, eu raman hotarata in decizia pe care am luat-o, mi-ai spus ca nu e nici o problema, deci ma bucur ca ii pot implini o dorinta, chiar daca pare mai ciudata. Cred ca avea dreptate si domnul Dorel cand vorbea despre capriciile indragostitilor. Deci astept linistita dar nerabdatoare ziua de maine. Cred ca tu ma intelegi si ma ierti daca mai gresesc. MULTE BINECUVANTARI!!! Daca poti pina maine mai scrie-mi.
octombrie 7, 2008 la 4:02 pm
Mara, eu am sters cateva din mesajele de la tine si unele raspunsuri pe care ti le-am dat, pentru ca sunt unii care ar fi facut glume proaste pe seama sinceritatii tale si m-am gandit ca e mai bine asa. nu m-ai deranjat cu nimic doar ca aici e un spatiu public si nu toti oamenii sunt amabili.
octombrie 7, 2008 la 4:32 pm
cred ca toate astea sunt legi ale traditiei, vor disparea cu timpul…si la alte natii se intampla asta.
octombrie 7, 2008 la 7:47 pm
@ rose:
@mara:
nici mie nu imi plac greselile de gramatica, le mai fac si eu uneori … dar totul se poate invata…
@toti cititorii:
Domnul sa va binecuvinteze!!!
octombrie 7, 2008 la 8:46 pm
Nu am citit toate comentariile de mai sus, așa că scuze dacă se repetă ceva. Vreau să dau niște sfaturi sau… păreri cel puțin în legătură cu subiectul.
Faza cu robele am văzut-o și eu doar la cultul baptist. Este și la cel penticostal? Nu știu. La botezul meu de anul trecut, pastorii nu au purtat așa ceva.
Acum ceva pentru fete, legat de batic și cum se îmbracă. Știai că Iosif Țon este de acord ca fetele să nu poarte batic? Știi unde e problema? În atitudine. Am văzut în Timișoara o biserică penticostală în care nu se purta decât o pălărie pe cap. Biblia spune să nu fim pricină de poticnire pentru ceilalți. Dacă toate de la tine poartă batic, ar fi bine să porți și tu. Dacă nu, nu. Nu fi o pricină de poticnire, nu-l fă pe celălalt să cârtească, să te vorbească de rău.
Și uite, legat de problema îmbrăcămintei, ascultă sfatul meu, chiar dacă nu l-ai cerut: o fată trebuie să fie îmbrăcată decent și cât mai… feminin. Știi tu, fetele nu sunt băieți de sex opus
Baticul ăla care nu prea mai convine acuma, să știi că e un accesoriu plăcut de purtat, mai ales dacă ți-l aranjezi estetic, adică să nu ți-l legi sub barbă, sau mai știu eu ce. Nu asta se cere. Dar lucrurile astea le știi.
Ah, și încă un sfat de altă natură: încearcă să eviți orice fel de prescurtare când îți editezi articolele. E mai… profesional și mai matur, aș îndrăzni să spun. Mai ales când vine vorba de Dumnezeu.
Știai că înainte cuvântul ”Dumnezeu”, sau Yahve, era considerat prea sfânt pentru a fi pronunțat de buze omenești? Și noi acum, ce facem? Dumnezeu impune respect. Mare respect. Tot respectul. Eu câteodată mă cutremur când aud sau citesc cuvântul ”Dumnezeu”. E prea sfânt pentru mine.
Te rog să mă ierți dacă te-am deranjat sau dacă am fost prea îndrăzneț. Consider că ar trebui să ne învățăm să spunem lucrurilor pe nume, mai ales când e vorba de Mântuitorul nostru.
Să fii binecuvântată, mult!
octombrie 8, 2008 la 1:12 pm
anddij, daca tu crezi ca baticul este un accesoriu placut de purtat, eu nu am nimic de comentat (ar trebui sa faci un sondaj de opinie printre surori, doar ele poarta obiectul vestimentar adus in discutie, parerea barbatilor la capitolul acestea nu are nici o valoare)
O sa incerc sa nu mai scriu prescurtat., ms de observatie
Dupa cum bine observam religia crestina la noi s-a transformat intr-o cultura pe care daca o incalci este pacat. Eu in acest articol am vorbit de ceea ce spune Biblia nu despre cultura noastra religioasa. Am facut din “incredintarile” noastre strict culturale niste percepte religioase batute in cuie.
Am hotarat ca pe acest blog sa nu ma iau la hartza cu nimeni si asa o sa fac.
Sa fii binecuvantat !
octombrie 8, 2008 la 1:28 pm
rose- drept sa-ti spun nu imi place comentariul lui anddij pentru eu cred ca intentia ta a fost foarte buna, si apoi sa sti ca asemenea discutii despre cum sa ne imbracam, mai ales cand mergem la adunare, avem multe, cel putin noi, tinerele dar nu numai, din biserica noastra, asa ca cele scrise de tine sunt binevenite, eu am discutat cu mai multe surori dupa ce ti-am citit articolul, si tinand cont ca ce ai scris tu este conform Bibliei,am schimbat mai multe pareri intre noi. Eu cred ca este bine sa aflam cat mai multe, mai ales noi tinerele pocaite. De aceea iti apreciez mult articolul, dar nu numai pe acesta, si lui Dumi i-a placut mult cum scrii tu si mi-a spus ca de acum o sa citesca si el cele scrise de tine. Acum eu iti doresc sa ai mult spor in aceasta munca a ta, iti doresc ca Domnul sa fie alaturi de tine, ca si pana acum.
octombrie 8, 2008 la 4:02 pm
Mara, ce anume nu ți-a plăcut? Chiar sunt curios. Vrei să vorbim despre asta?
Rose, unde era vorba de harță? La faza cu baticul? Păi ce am zis greșit? Ca dacă știi să ți-l așezi, îți stă bine? Era un compliment, dar…
La urma urmei, fiecare face cum îl duce capul și cum vrea el să interpreteze, nu? Așa e cu pocăiții contemporani. Chiar că m-am plictisit de ei, foarte sincer. Rar mai găsesc trandafiri care să reziste în deșertul acesta spiritual. Nu fac aluzii. Nu e vorba de tine.
Dacă am plecat off-topic cu comentariul anterior, îmi cer scuze, oricum o să-mi țin gura de-acuma. Nu prea am fost bine primit pe nici un blog. Nu-mi pasă. Sunt nebun după Hristos.
Onorează-L!
octombrie 8, 2008 la 8:56 pm
anddij, am spus asa in general ca nu vreau sa ma iau la hartza cu nimeni, imi pare rau ca ai inteles ca era vb de tine.
Toti suntem crestini contemporani pt ca traim acum, iar daca e vb de conceptii de viata eu le-am luat din Biblie.
Sa fii binecuvantat
octombrie 8, 2008 la 10:21 pm
anddij ma intreaba ce nu mi-a placut in ce a scris el mai sus, iar eu ii raspund ca atunci cand am citit mie mi s-a parut ca el pune mai in fata parerile oamenilor, si apoi cele scrise in Biblie, pe cand tu, rose, ai luat in considerare mai intai Biblia si apoi ce vor oamenii sa faca. Vreau sa spun ca daca Iosif Ton are o anumita parere dar parerea lui nu este conform Bibliei, eu tot de Biblie tin seama. Sa stiti ca desi eu sunt penticostala, am audiat mai multe predici ale lui Iosif Ton si toate mi s-au parut minunate. Dar aceasta nu inseamna ca trebuie sa iau in considerare cele spuse de dansul fara sa consult Biblia. Despre mine pot sa va spun ca nu mi-a placut niciodata sa port pantaloni, nici acum nici inainte de a fi botezata, imi place sa fiu feminina si multi de langa mine apreciaza aceste gusturi ale mele. Dar in adunare nu cred ca as putea intra fara sa imi pun baticul pe cap. Asa simt eu ca este bine, si asa fac. Oare gresesc?
Multe binecuvantari tuturor!
octombrie 9, 2008 la 3:02 pm
de ce? pentru ca ne este greu sa fim liberi avem nevoie de restrctii pentru a ne determina apartenenta in cadru uneii biserici sau alta. Daca as fi libera in privire as vedea ca nu din cauza cerceilor nu voi ajunge in rai ci din cauza inimii mele ..si pentru restul exemplelor, la fel. Concluzia mea este ca niciodata ca noi oamnenii nu vom inceta sa stabilim garduri si reguli e in firea noastra “la noi nu se face”, “in familia noastra nu s-a pomenit asa ceva”, “asa ceva in biserica noastra niciodata”…chestie de “gasca” nu place la unul, nu place la toti…
octombrie 9, 2008 la 10:05 pm
ok, gata, ati inteles gresit ce am vrut sa spun
data viitoare o sa-mi aleg mai bine cuvintele
bine, n-o sa mai fie o data viitoare, dar asta nu conteaza
octombrie 9, 2008 la 10:23 pm
anddij, din ceea ce am citit la tine pe blog cred ca gandim la fel, probabil ca nu 100% dar in mare suntem de acord. Am citit ultimul tau articol de pe everest si imi place f mult.
Sa fii binecuvantat
octombrie 9, 2008 la 10:30 pm
stimate “anddij”, chiar mi-a placut cum scrii. apreciez sinceritatea, naturaletea si inteligenta ta. facand o medie la toate mesajele voi face putina gasca, asa ca intre prieteni. intre noi baietii si ele,fetele. nu va suparati, nu ?voi reveni
octombrie 10, 2008 la 1:09 am
Din mesajele precedente au iesit la iveala cateva subiecte f interesante: cum sa ne adresam Tatalui din ceruri, apoi unul legat de diferente intre culte, doctrine, convingeri si libertate, apoi altul referitor la imbracaminte si la felul cum preiveste o persoana tinuta si comportamentul alteia de sex opus. Ar fi pacat sa nu le abordam.
Mi se pare cat se poate de inteleapta ideea lui “anddij” cand spune cum ar tre sa fim de atenti cand ne referim la Tatal nostru care este in ceruri, la divinitate(singura) si la autoritatea suprema in fata careia tre sa avem o atitudine de inchinare permanenta.
octombrie 10, 2008 la 12:23 pm
E relativ greu să abordăm subiectele alea, mai ales când vine vorba de mine. Ați avea nevoie de multă dragoste să mă suportați… sau de multă fățărnicie să va prefaceți că mă suportați. Glumeam (:
Mulțumesc, rose și filip, pentru aprecieri.
E… un concept ciudat, toată ființa aceasta, numită OM, nu?
octombrie 10, 2008 la 10:30 pm
Ma bucur ca ai revenit anddij. Numa gandeste-te ca nu exista doi oameni pe pamantul asta care sa fie de acord 100% in toate aspectele vietii, asa ca…… …Da, ai dreptate f ciudata fiinta numita OM, dar minunata in acelasi timp
octombrie 10, 2008 la 11:04 pm
Daca in fiecare zi se intampla sa am o problema si tre sa ma consult cu Tatal nostru care ese in ceruri, cel mai indemana fiindu-mi sa deschid Biblia la pt aceasta, apoi in fiecare zi am parte sa vad o minune supranaturala si anume, sa primesc raspuns de mare precizie la problema respectiva, Daca hotarasc sa merg la bis in urmatoarea duminica,la penty, la bapty…, apoi subiectul ce mi-a fiert in minte toata saptamana, vad ca este pus pe tapet in predica ce se tine de la amvon. Era o zi frumoasa, culmea, nu cu tunete si ploi desi era in calendarul ortodox sf. Ilie in acea zi. Fiind la studii in Tms, pe vremea raposatului,trecand prin fata catedralei vad mai multa lume ca de obicei. Curios, intru sa vad si in catedrala ce eveniment are loc. Am intrat in momentul in care la amvon a urcat un civil. Nici vb de Billi Graham pe atunci. A citit despre Ilie Tisbitul, apoi a intrat in detalii cu predica ce a tinut-o. Neobisnuit sa tin evidenta sfintilor, mi-am dat seama dupa predica ce sarbatoare se tine in aceea zi. Pt prima oara in viata mi-am pus problema, cum la ortodocsi se predica mai frumos si mai consistent decat la neo?!?! Zilele astea mi-a fiert in minte un subiect ce am vrut sa-l tratez catusi de putin pe acest blog prin mesaje. Culmea! Subiectul a fost deja consumat aseara intr-o predica pe Radio Vocea Evangheliei International. In saptamanile trecute mi-a trecut prin minte ceva ce mi s-a parut nepotrivit si acum vad ca “anddij” pune problema prescurtarii cuvantului Dumnezeu la care eu nu m-am gandit. Ceeace ma framanta pe mine, era faptul ca traducerea Bibliei are in sine o nota mare de superficialitate, sau neglijenta sau neadaptare potrivita la realitate. Nu mi-am putut defini clar ce ar putea fi la mijloc, dar sa ii spui Tatalui din ceruri domn zeu, mi se pare atat de superficial. De aceea mi-ar fi placut sa dezbatem acest subiect, sa vedem cun se prezinta insasi Dumnezeu, cum il prezinta apoi Domnul Isus, cum Il denumesc (evaziv) popoarele il limba lor si cum ar tre sa ne prezentam noi in exprimare. Si nu ar fi rau sa participe si fratii pastori (ciobanii)
Nah, mi-am permis si eu sa-i tutuiesc putin.
octombrie 11, 2008 la 7:18 am
Filip, permite-mi să mut comentariul tău și să-l pun pe blog, pentru vizibilitate, ca să poată și alții discuta pe marginea subiectului. Ce zici?
octombrie 11, 2008 la 10:33 am
OK
octombrie 11, 2008 la 11:18 am
Mulțumesc. L-am pus pe http://everestul.blogspot.com
octombrie 11, 2008 la 11:58 am
anddij, eu deja m-am conformat, nu mai scriu D-zeu ci Dumnezeu, desi pana ma obisnuiesc trebuie sa corectez de fiecare data. Oricum ms de observatie.
octombrie 11, 2008 la 12:49 pm
eu nu port batic si nu imi place sa port fusta decat f rar… dar cand mergeam cu tinerii in vreo misiune la o biserica unde asa e obiceiul (k asta e obicei, traditie: femeile cu batic si fusta) ma conformam.. k sa nu se “poticneasca” fratii.. dar eu cred k dupa toata chestia asta cu poticnitul se ascund cei imaturi spiritual sau cei care vor sa manipuleze pe cei din jur.. “da’ti jos cerceii k ma potignesc.. nu veni la biserica fara batic k ma potignesc” si tampenii de genu… ar trebui sa puna un panou cu “obiceiuri in aceasta biserica” la intrare, si nu sa ii faca pe cei din’afara sa creada k asa ne cere Dumnezeu. saracii oameni nu mai stiu ce sa creada.. in unele biserici femeile sunt cu batic si fusta si barbatii la costum, iar in altele femeile cu pantaloni si bijuterii si barbatii la blugi si tricou.. oare sunt mai multi Dumnezei??? EXISTA UN SINGUR DUMNEZEU.. noi impunem reguli.. credem k prin ce ne imbracam aducem slava lui Dumnezeu? nu’i adevarat, dar no, imbraca’te cum vrei dar nu impune si la altii! e destul sa spunem “imbraca’te decent” dar nu sa impunem o uniforma!
octombrie 20, 2008 la 1:02 am
ai mare dreptate tzrafrira
octombrie 20, 2008 la 1:19 pm