ROSE

Botezul cu Duhul Sfant!! (8)

dove-holyspirit6Una dintre cele mai frecvente frici este aceea de a nu spune de la sine cuvintele care se presupune a fi vorbirea in limbi data de Duhul Sfant. Poate ti-e frica de faptul ca ai putea sa inventezi tu singur ceea ce spui. Este exclus, aceasta este doar o alta minciuna a diavolului care va incerca in toate felurile sa te faca sa dai inapoi. Nimeni nu este in stare sa inventeze pe loc o limba cursiva, e o nebunie sa crezi asa ceva, o aberatie. Cat timp iti trebuie sa inveti o limba noua in mod normal ? Luni de zile, ani intregi de stat cu nasul in carti, exersat peste exersat, si tocmai tu cel care poate te crezi incapabil sa inveti engleza, spaniola ori alta limba pamanteasca, acum brusc ti-a venit ideea ca esti capabil sa inventezi pe loc o limba si ca totul va fi o pacaleala. Minciunile diavolului sunt asa subtiri incat, daca vei gandi logic poti sa le dai la o parte foarte usor.

Poate te intrebi cum faci sa te opresti din vorbirea duhovniceasca, cum revii la vorbirea materna, daca cumva nu o sa stii sa faci asta ? Totul se petrece in mod normal, natural, asa cum daca vrei sa vorbesti in limba ta materna, incepi si vorbesti si daca vrei sa te opresti din vorbit, te opresti si taci, la fel se intampla si cu vorbirea spirituala. Este atat de simplu incat e greu de explicat, dar cu siguranta ca daca dai la o parte teama nefondata, vei intelege simplitatea acestui fapt.

Tot ce face Dumnezeu este perfect, fara cusur, fara posibilitatea ca la un moment dat ceva sa se defecteze si noi sa ne lovim de consecintele erorii Lui. Dumnezeu este bun si tot ce face este imbracat in bunatate, de aceea a facut ca relatia cu El sa se bazeze pe har si nu pe realizarile noastre, de aceea a facut ca primirea iertarii prin jertfa lui Isus si a botezului cu Duhul Sfant sa fie experiente care se primesc prin credinta, printr-o atitudine simpla si radicala a fiintei noastre. Si daca El a hotarat asa, cine suntem noi sa complicam lucrurile ? Orice om este in stare sa inteleaga voia Sa, indiferent de gradul de inteligenta, cu o singura conditie- sa nu complice lucrurile ci sa ia direct din Biblie invatatura necesara.

Daca crezi ca inca nu ai ajuns la o maturitate spirituala suficienta pentru a cere umplerea Duhului Sfant in viata ta, daca te vezi prea neinsemnat pentru pasul acesta, am o veste pentru tine. Ioan 16 :13-14 CAND VA VENI MANGAIETORUL, DUHUL ADEVARULUI, ARE SA VA CALAUZEASCA IN TOT ADEVARUL, CACI EL NU VA VORBI DE LA EL, CI VA VORBI TOT CE VA FI AUZIT SI VA VA DESCOPERII LUCRURILE VIITOARE, EL MA VA PROSLAVI PENTRU CA VA LUA DIN TOT CE ESTE AL MEU SI VA VA DESCOPERI

Biblia ne spune ca tocmai pt maturizarea, intarirea, ridicarea, mangaierea si calauzirea noastra Dumnezeu vrea ca tu sa primesti darul Duhului Sfant. Singura conditie este ca tu sa fi luat o decizie radicala pentru Isus si sa iti doresti mai mult, sa iti doresti o maturizare calauzita de Duhul Sfant. Daca sangele lui Isus si-a facut efectul in viata ta, atunci nimic nu mai trebuie sa te opreasca in a cere plinatatea Duhului peste tine. Dumnezeu are lucruri mari si minunate pentru tine. Daca vrei mult, Dumnezeu iti va da mult, trebuie doar sa ceri, sa ai incredere in Dumnezeul de la care vine tot ce e bun si desavarsit, sa intinzi mana si sa iei

Botezul cu Duhul Sfant este vointa lui D-zeu pentru viata ta, pentru desavarsirea, ridicarea, cresterea si maturizarea ta. Daca esti al lui Hristos, si ai facut un legamant cu El, nu mai ai nici un motiv de a amana momentul in care sa ceri, intr-un mod simplu, ca Duhul Sfant sa fie revarsat in viata ta.

67 responses

  1. Multumim ca ne impartasesti din experienta ta. este de o naturalete si frumusete uimitoare. Foarte diferit ce ceea ce se mai face reclama acum pe alte mijloace media.

    noiembrie 24, 2008 la 8:41 pm

  2. Domnul sa fie slavit pt toate… :)

    noiembrie 25, 2008 la 12:56 am

  3. tabita

    fii binecuvatat/a miar fi placut mult sa fii citit toate astea anul trecut pa vremea aceasta,ca ai dreptate noi oamenii complicam asa de mult lucrurile ca nu le mai intelegem chiar noi insine ,dar……cei incepatori.
    de satfekl de experienta am avut eu parte anul trecut fiecare cu påreri si sincer nici eu nu mama apucat de studiiat fiind bazata pe ce spun liderii sau cei mai in varsta si påna la urma nu m-am ales cu minc si imi pare ff rau .
    ma rog ca Dzeu sa ma lumineze in continuare si multumesc pt ajutor. binecuvantarea si PACEA luiDzeu sa fie cu voi toti ce cititi dar sa si impliniti .AMIN

    decembrie 30, 2008 la 10:54 pm

  4. Domnul sa te ajute sa gusti din acest dar minunat pe care El il pune la dispozitia noastra; E dreptul tau ca si copil al lui Dumnezeu. Totul se primeste prin har si prin credinta

    decembrie 30, 2008 la 11:03 pm

  5. Samy

    Scuze de intarziere….dar acum am vazut mesajul pe care mi l ai trimis:D.Domnul sa te binecuvanteze pentru ca tocmai asta imi doream,ca Dumnezeu sa reverse Duhul Sfant peste mine,pentru ca vreau ca toata viata sa l urmez si sa nu ma mai departez de El.Mi au fost de mare folos lucrurile pe care le ai spus despre Duhul Sfant mai sus,Dumnezeu sa te binecuvanteze.

    ianuarie 6, 2009 la 4:10 pm

  6. ma bucur Samy
    Sa fii binecuvantat :)

    ianuarie 6, 2009 la 5:59 pm

  7. monica

    Intradevar asa e,Darul fara plata de la Dumnezeu Tatal este Duhul Sfant,si ascultarea de El ne conduce la viata vesnica,Domnul sa te binecuvanteze.

    ianuarie 20, 2009 la 10:58 am

  8. DOMNUL SA VA BINECUVINTEZE PE TOTI SI TOATA ROMANIA

    iulie 21, 2009 la 10:57 pm

  9. marcus

    rose;

    Aberatii scrii chiar tu. Ap. Pavel ne spune clar,1 cor.13. 8.9.10 ,Dragostea nuva pieri niciodata. Prorociile se vor sfirsi;limbile vor inceta;cunostinta va avea sfirsit.
    Caci cunostem in parte,si prorocim in parte;
    dar cind va veni ce este desavirsit, acest ( in parte) se va sfirsi.
    Ce este desavirsit a venit deja ,acum 1600de ani circa,cind a fost cnonizata scriptura.
    Cuvintul lui D-zeu este desavirsit. El este cel mai bun proroc,nu mai este nevoe de alti proroci de proasta calitate.Cum de a reaparut vorbirea in limbi in sec.19 cind avem ce este desavirsit?
    Penticostalii au reinvetat vorbirea in limbi in sec. 19.

    D-zeu sa va lumineze.

    octombrie 19, 2009 la 5:02 pm

    • marcel istratoaie

      un pic cam tarziu pentru a raspunde la replica ta marcus,dar cred ca trebuie,;banuiesc ca numesti cee ce este desavarsit,”traducerea” Cuvantului lui Dumnezeu,dar nu uita ca fara calauzirea Duhului,s-au produs cele mai mari masacre din istoria omenirii si minti diabolice s-au folosit de scriptura pentru aceasta,nu ,nu,fara puterea Duhului,nu vom putea ajunge la desvarsirea noastra Hristos si aceasta{desavarsirea} se va intampla atunci cand vom sta fata in fata cu El ,AMIN

      mai 3, 2014 la 8:05 am

  10. Roxana

    Rose..am citit articolul tau si mi-a dat speranta.. Citesc de ceva timp blogul tau insa acum am simtit nevoia sa-ti scriu..
    Imi dau seama ca mai am atat de multe de aflat! Am ajuns si eu la acest moment in viata in care am hotarat ca vreau sa ma Botez cu Duhul Sfant, si odata cu aceasta hotarare a inceput un drum destul de dureros.
    Mai este o luna, si deja in fiecare zi mi se intampla cate ceva rau, pe toate planurile. Mi s-au daramat toate visele/sperantele facute in legatura cu fiecare aspect important al vietii mele. Tot ce e legat de lucrurile lumesti, asteptam un raspuns la un interviu imoprtant care decursese bine,si a fost negativ, urma sa ma mut,obligata de circumstante si in ultimul moment apartamentul pe care-l gasisem a fost dat, persoana pe care o iubesc nu stie daca sunt eu “aceea” ,pentru toata viata, alt raspuns la care speram pt ca de el depindea viitorul meu – a fost negativ; ieri ceva legat de locul de munca actual, azi altceva …!
    Stiu nimic nu ma va face sa ma razgandesc. Stiu ce simt si cat imi doresc,am luat aceasta hotarare perfect constienta,si la 24 de ani varsta la care sunt matura, desi m-am nascut intr-o familie ortodoxa.
    Nu inteleg de ce toate aceste lovituri? Multi imi spun ca drumul pe care l-am ales e gresit, asadar ar trebui sa renunt la el.. N-o sa fac asta, as vrea doar sa inteleg si sa nu ma indoiesc nici o clipa ca va fi bine.
    Am simtit ca sunt binecuvantata cu lucruri pe care altii nu le au, vreau sa devin mai buna si sa merg pe drumul cel drept.., vreau sa nu ma tem ca voi da gres!
    Vreau sa-L simt aproape de mine!

    noiembrie 4, 2009 la 6:18 pm

  11. Roxana,
    Cu siguranta ca ai luat cea mai buna decizie. Banuiesc ca te referi la botezul in apa, cand spui ca peste o luna trebuie sa aiba loc evenimentul. Articolul acesta este despre o alta binecuvantare minunata din partea lui Dumnezeu, pe care sunt sigura ca daca o sa o vrei o sa o ai si tu :)
    Nu ma mira ceea ce imi spui, ca toate lucrurile parca merg pe dos, ca lucrurile se darama. Imagineaza-ti ce furios e diavolul pentru ca tu ai luat hotararea de a-L face pe Isus domn in viata ta, e o lupta teribila in lumea spirituala, dar lucrurile care acum se clatina se clatina pentru ca Dumnezeu are lucruri si mai mari pentru tine. Diavolul se lupta sa te darame si darama lucruri care la urma urmei tot s-ar fi daramat, Dumnezeu are un plan minunat cu viata ta, si pentru ca te-ai incredintat Lui o sa iti deschida acum usile Lui, pe care trebuie sa intri. Planul Lui se va face cu privire la viata ta.
    Nu te teme, nimic nu e scapat de sub control, ascultarea ta va fi rasplatita,de fapt ascultarea de Dumnezeu are ca si consecinta binecuvantare.
    Ma bucur pentru tine, slava Domnului ca esti asa hotarata in ciuda acestui atac furibund din partea diavolului de a te oprii din hotararea ta, nu trebuie sa dai inapoi pentru ca Cel ce este in tine este mai mare decat cel ce este in lume. Tu esti condamnata la biruinta, esti mai mult decat biruitoare prin Isus
    Fi binecuvantata din plin :)

    noiembrie 4, 2009 la 6:42 pm

    • Roxana

      Iti multumesc din tot sufletul, Rose! M-au umplut de bucurie cuvintele tale si acum zambesc din toata inima!
      Da, este vorba despre Botezul in apa; dar trebuia sa iti scriu; tot ce mi-ai transmis tu acum,mi-a fost spus printr-o persoana ce are acest dar de ani si ani, care a strabatut tara in lung si in lat si care acum este la varsta a treia!
      Ma minunez in continu cum poate lucra Dumnezeu, pe atunci nu luasem aceasta hotarare, nu stiam ce lipseste din viata mea, dar stiam ca lipseste ceva! Toate lucrurile bateau pasul pe loc, desi vedeam piscuri mai inalte, si tindeam catre ele, nu reuseam sa ajung pana acolo iar atunci ma suparam pe mine! Nu-mi puneam increderea in Dumnezeu, nu-l rugam pe El sa lucreze si sa ma indrume, ma simteam prea mica si gandurile mele prea neinsemnate comparativ cu toate cate sunt in lume!
      Nu stiam cu ce gresesc, de ce ma simt asa pierduta si de ce nici un drum pe care apuc nu ma face fericita.
      Astept cu mare nerabdare ziua botezului, ma simt coplesita de atata bunatate si nu vreau sa ma indepartez de la acest drum! Vreau sa-l am mereu pe Dumnezeu in viata mea!
      Fi binecuvantata, Rose!

      noiembrie 5, 2009 la 11:24 am

  12. Roxana

    Multumesc din suflet! Inseamna enorm incurajarile primite!

    noiembrie 5, 2009 la 11:26 am

  13. Roxana,
    Biblia ne spune ca in lume vom aveam necazuri dar trebuie sa indraznim, Isus a biruit pe cruce pentru noi, si prin Duhul Lui ne da si noua puterea sa trecem peste toate lucrurile. Apoi, ferice de cei care sunt prigoniti din pricina neprihanirii, banuiesc ca cei din jur iti arunca deseori vorbe grele, asta nu e ceva ce trebuie sa te darame, e un semn clar ca esti pe drumul bun. Dumnezeu te intareste si iti da putere, iti da si intelepciunea de a raspunde cum trebuie provocarilor.
    Slava Lui pentru ceea ce face in viata ta

    noiembrie 5, 2009 la 2:05 pm

  14. Pingback: BOTEZUL CU DUHUL SFANT « Roseinthedesert’s Weblog

  15. In acest articol spuneai “Nimeni nu este in stare sa inventeze pe loc o limba cursiva, e o nebunie sa crezi asa ceva, o aberatie.”

    Multa vreme m-am luptat cu acest gand. Pretutindeni vadeam in cercurile penticostale o vorbire in limbi destul de “saraca”, iar asta este un termen destul de cumintel fata de ce imi trecea prin gand uneori. Pe scurt, ceea ce auzeam rostit in maxim 2-3 cuvinte repetate (uneori pareau mai mult repetari de silabe) combinat cu metoda cea mai raspandita (in cercurile de casa) de staruinta (repeta cutare sau cutare pana se incurca limba) nu m-au incurajat prea tare.

    Ba uneori ma gandeam sa-i cer Domnului mai degraba alte daruri decat vb. in limbi la borezul in Duhul. Nu prea vedeam ce mare zidire spirituala imi va aduce (ceea ce vedeam la altii). Cel mai mult mi-am dorit sa pot vb. cu D. gura catre gura ca Moise (si-mi mai doresc, chiar daca am mai scazut in ravna).

    Revenind la botez si staruinta, si eu puteam sa simulez o vorbire in limbi, si eu STIAM asta. Eu voiam sa fiu sigur de vorbirea in limbi! Tu ai dreptate Rose, nimeni nu poate sa simuleze o vorbire cursiva AUTENTICA. Insa cati dintre noi putem sa validam in calitate de traducatori autorizati ceea ce spune cineva? Noi doar putem aprecia prin prisma experientelor noastre daca ce auzim “suna” cat de cat original.
    Deci aceasta temere este omeneste justificabila.

    Problema experimentarii darului vorbirii in limbi este credinta si siguranta pe care o avem in Domnul. Darul se primeste DOAR prin credinta ca EL nu ne va da o piatra in loc de paine… pentru ca omeneste exista posibilitatea experientelor false.

    Atunci cand eu am primit vorbirea in limbi, si pt. ca EL stia framantarile mele, EL mi-a dat si un semn (brusc mi s-au desfundat in timpul rugaciunii gatul si narile fiind inainte racit) care m-a ajutat sa dau fara team drumul la gura. Am fost invaluit in timpul ala de bucurie si o caldura si ceea ce-mi iesa pe gura a devenit o vorbire foarte clara si complexa. Nu am mai tinut socoteala de cate ori s-a schimbat limba, insa vorbirea a ramas (pt. mine) la fel de plauzibila. Nu cuvinte scurte, nu repetate, nu silabe…

    Domnul sa va binecuvinteze!

    aprilie 19, 2010 la 10:18 am

  16. Botezul cu Duhul Sfant nu este doar o umplere cu Duhul Sfant. Ca dovada ca si cei din Vechiul Testament aveau peste ei Duhul Sfant.
    Cei din VT nu erau botezati cu Duhul Sfant pentru ca doar Isus poate sa ne aduca acest botez asa dupa cum spunea Ioan Botezatorul si Isus insusi. Acest lucru se putea petrece doar datorita jertfei Domnului Isus si este fagaduinta Tatalui.
    De aici rezulta ca este o diferenta intre a avea Duhul Sfant la un moment dat si a fi botezat cu Duhul Sfant. Intrebarea e acum ce este botezul cu Duhul Sfant si de ce este nevoie de el. Raspunsul il gasesti in Ioan 3.
    Domnul Isus, prin jertfa sa, a adus un nou legamant. Ca sa intri intr-un legamant este nevoie ca ambele parti sa intre in acel legamant. Noi intram in acest legamant prin botezul in apa care reprezinta declaratia noastra de intrare in legamant iar Domnul Isus pecetluieste legamantul prin botezul cu Duhul Sfant. Asta inseamna versetul din Ioan 3 care spune ca pentru a ne naste din nou este nevoie de nasterea din apa si din Duh. Deci botezul cu Duhul Sfant realizeaza nasterea din nou, noua fiinta. Asta ar fi diferenta intre a fi umplut cu Duhul si a fi botezat in Duhul.
    Si acum se pune intrebarea: de unde stie un om ca a fost botezat in/cu Duhul Sfant? Exista un semn care sa ateste acest lucru? Daca exista acest semn el trebuie sa existe doar din momentul in care oamenii au putut fi botezati cu Duhul Sfant deci este aiurea sa vrei sa vezi acest semn si in VT.

    aprilie 24, 2010 la 12:23 pm

    • Ca sa iti explic si tie ucenicule, vezi ca mai sus am abordat un pasaj ce nu poate fi deloc neglijat. Daca mergi pe rationamentul de mai sus si spui ca nasterea din nou apare doar prin botezul cu Duhul Sfant ar insemna sa intri in contradictie cu capitolul 8 din Romani unde spune clar ca NIMENI nu poate rodi duhovniceste daca nu are Duhul lui Cristos.

      Ar insemna sa spui ca Duhul lui Cristos inseamna altceva decat Duhul Sfant si ar fi greu sa argumentezi asta.

      Iti spun clar ca eu am dat dovata de roada Duhului inainte de botezul cu Duhul Sfant, si multi pot marturisi asta! Atentie! Scriptura nu se contrazice nici cu realitatea si nici cu sine insasi…

      aprilie 24, 2010 la 9:44 pm

      • Apostoul Pavel are dreptate si Duhul lui Cristos este Duhul Sfant. Pana aici sunt de acord cu tine.
        Acum, in cazul tau particular, ce te face sa crezi ca ai dat dovada de roada Duhului inaintea botezului cu Duhul Sfant? Faptul ca ai facut lucruri bune? Sunt si oameni din lume care fac fapte bune si nu au roada Duhului. Cred ca ar fi mai bine sa definesti acele roade si sa spui de unde stiai ca sunt roada Duhului.
        In afara de asta nu cred ca este intelept sa interpretam Biblia dupa experienta noastra. Eu ce am scris mai sus pot dovedi cu versete din Biblie si nu se bazeaza pe experienta mea.

        aprilie 24, 2010 la 10:21 pm

  17. VDFilip

    Cred ca am avut perfecta dreptate cand am spus ca ai multe scapari, ceea ce ai confirmat si tu. Una dintre ele ar fi ca nu stii sa citesti, ori ai citit si tu pe ici pe colo. Daca s-a vorbit in limbi intelese de ce ar fi nevoie de talmaci? Nu toti cei prezenti la cincizecime au inteles toate limbile in care s-a vorbit.
    Si pe blog citesti cu multe scapari. Ai luat-o acum cu carismaticii. Eu nu imi aduc aminte sa fi afirmat rose vreodata ca este carismatica, din contra. Si nici asupra caderilor nu imi aduc aminte sa se fi pronuntat in vreun fel. Eu am relatat despre o experienta de acest fel. Nici eu nu mi-am exprimat pe de-antregul parerea asupra acestui aspect care nu il vad ca o neregula, din contra am spus ca nu ma pot exprima in felul in care o faci si tu si au mai facut si altii sa zic ca diavolul a facut asta. Nu gasesc nici in Biblie scris si nici din experienta ca ar fi vreun diavol asa milostiv sau interesat sa recurga si la vindecari. In primul rand eu nu pot sa cred ca ar putea face vreo vindecare. Eu nu am iesit cu capul spart din acea experienta cu caderea, asa ca nu ai de ce sa-ti para rau pt mine. Din contra, m-am simtit ca un fulg. Afirmatiile tale au luat-o pe fagasul minciunii si ar fi cazul sa-ti para rau pt tine daca te complaci in minciuna. E lucru care ti-l faci cu mana ta. Nu mai fa tu demonizati pe altii ci fii mai atenta la comportamentul tau. A, si ar mai fi ceva. De vor fi oamenii atat de buni si morali cum esti tu am cadea toti pe spate rau de tot si ne-am rupe si gatul. Ai norc ca nu sunt proprietarul blogului ca nu mai aveai sanse de participare de mult. Se pare ca ai darul deosebirii duhurilor si le alegi pe cele necurate spre calauzire la fel ca si aceia care spuneau Mantuitorului ca scoate dracii cu ajutorul lui belzebub.

    aprilie 24, 2010 la 1:10 pm

  18. Noi avem o perceptie limitata in ceea ce priveste realitatile spirituale si un limbaj pe masura.
    Cum putem spune ca Duhul sfant se coboara (ca si cand ar fi limitat in spatiu) cand EL in calitate de Dumnezeu este peste tot? :) Asta ar fi un mic exemplu.

    Problema se pune: Cat la % este controlat de Duhul Sfant in noi? Odata cu botezul (sau umplerea) prin care esti echipat cu putere, vei avea noi capacitati in domeniul supranatural tot asa cum odata ce ai pur si simplu Duhul Sfant ai capacitati de rodire.

    Noul Testament arata clar ca acest botez (umplere etc.) este necesar bisercii. Nimeni nu poate tagadui asta. Asa cum spuneam insa, avem insa probleme in definirea exacta a acestui termen si fenomen, asa cum si ucenicul ce a cumentat mai jos se pare ca are…

    aprilie 24, 2010 la 9:38 pm

  19. VDFilip

    Adrian si ucenicul. Imi plac dezbaterile voastre de numa.Sunteti tari amandoi. Dana draga, asa sa tot stai sa citesti pe un blog. Apara-ti calitatea blogului pe viitor,pls! Sa tot asisti la persoane ca cele doua amintite; si ca tine bineinteles si ca acei care ii intereseaza cu adevarat sa faca studiu.

    aprilie 24, 2010 la 11:09 pm

    • Sincer nu am inteles comentariul tau… te deranjeaza ceea ce comentam sau esti pro comentarii de acest fel?
      Oricum, sa fi binecuvantat!

      aprilie 25, 2010 la 10:05 pm

      • VDFilip

        Imi plac analizele profunde in care vezi ca au loc si contraziceri. Nu am vazut isterii in comentariile voastre, nu jigniri. Nu contrazicerile ma deranjeaza, din contra le consider benefice. Aveti puncte comune dar au aparut si cele diferite. Cu toate acestea vad ca stiti sa va respectati unul pe celalalt. Inteleg si persoanele care au anumite frustrari pana la suparare, dar ca acest blog ar fi o nenorocire pt multi este o aberatie grosolana si jignitoare. Sunt alte nenorociri ingrozitoare in lume, iar lumea nu se darama sa le evite cat poate. Aici si-au gasit unii sa descopere mare pericol. No, poate mi-am cam iesit din limitele normale si am creat disconfort. Imi cer scz. Acum Adriane esti dezorientat ca am fost asa sever cu roxi. Apreciez stilul vostru de gandire si de comunicare. Tot respectul din partea mea! Personal am o mare slabiciune. Nu suport sa vad ca se incearca sa te prosteasca cineva cu Biblia in fata. A ramas unora ultima forma de a ne face rau? Am prezentat un clip cu pastorul Lascau. Sunt 4 clipuri pe youtube. Va recomand sa le ascultati pe toate. De ar fi fost analiza lui facuta de mine, nu ma deranja niciodata sa vina cineva cu contraziceri, desi nu vad cam ce ar fi de contrazis, dar asa ca ex la rezumatul haraielilor care au avut loc pe blog voiam sa vin cu o idee. Vin acum. Sper sa nu risc sa ma mai faca cineva calauzit de duhuri rele. Daca este atata neclaritate cu vorbirea in limbi, cei care nu stiu cum sa creada, nu mai bine s-ar ruga la Dumnezeu: Doamne, cand faci legamantul cu mine prin acest botez, da-mi si mie macar ca semn o vorbire in limbi sa fiu sigur. Ca dupa ce vei primi oricum vei fi sigur ca ai primit, numai inainte de a trai experienta cineva poate sa fie coplesit de indoieli si derutare. De cate ori nu cer credinciosii semn de la Dumnezeu cand vor sa fie siguri pe ceva? Ar fi nebiblic sa ceara cineva acest semn? Intreb pe cei care nu sunt in clar cu acest botez.

        aprilie 25, 2010 la 10:45 pm

      • VDFilip

        Nu stiu care e motivul care a determinat-o pe Dana sa aduca in vizor mereu in articolele ei ca Dumnezeu este limitat in bis si in viata crestinilor. Multi vad ca si eu sunt foarte critic si nu au idee exact ce ma nemultumeste. Observ si eu cred ca destul de bine de mult timp cum Dumnezeu este limitat, dar si scopul. Daca ne uitam mai atent vom vedea ca darurile Duhului Sfant sunt substituite si prin metoda de a se aminti mai mult de roada Duhului Sfant. Adrian, ultimul tau coment cu roada Duhului este f frumos, si nu pe tine te critic catusi de putin si este diferit complet de alte lucruri frecvente care le-am vazut. Deci cum spuneam, darurile sunt substituite sistematic, subtil pana la unul singur si anume, vestirea Cuvantului si pana la limita puterilor omenesti. Acest scop odata atins, ajuta foarte bine la confiscarea religiei si la a-l confunda pe om cu Dumnezeu, la a confunda voia omului si lucrarea lui cu a Lui Dumnezeu. Imi face o deosebita placere sa aduc un pasaj din Biblie.

        Psalmul 84:
        4. Ferice de cei ce locuiesc în Casa Ta! Căci ei tot mai pot să Te laude. –
        5. Ferice de cei ce-şi pun tăria în Tine, în a căror inimă locuieşte încrederea.
        6. Când străbat aceştia Valea Plângerii, o prefac într-un loc plin de izvoare, şi ploaia timpurie o acoperă cu binecuvântări.
        7. Ei merg din putere în putere, şi se înfăţişează înaintea lui Dumnezeu în Sion.

        Se merge la Casa Domnului din putere in putere? Hai sa fim sinceri.
        Sau vrea cineva sa se puna cu puterea Lui Dumnezeu si sa-i spuna cum tre sa se manifeste?

        aprilie 26, 2010 la 12:41 am

  20. Acum un raspuns pentru ucenic:

    Galateni 5:22-23 Roada Duhului, dimpotrivă, este: dragostea, bucuria, pacea, îndelunga răbdare, bunătatea, facerea de bine, credincioşia, blândeţea, înfrânarea poftelor. Împotriva acestor lucruri nu este lege.

    Cred ca atunci cand m-am pocait am avut cea mai mare dragoste (dragostea dintai?). M-am bucurat sincer de Domnul, de Scripturi de timpul de rugaciune si am avut pace si siguranta in EL chiar daca am trecut prin examene dificiele. Ce sa mai zic? Rabdarea mea cu siguranta a fost mai mare cand m-am pocait decat inainte. Pot spune ca am experimentat din toate fatetele roadei Duhului mai mult sau mai putin. Dintre toate cea mai frumoasa pentru mine a fost infranarea poftelor. In momentul pocaintei EL m-a eliberat de un viciu greu de stapanit pentru mine. Ce as putea sa mai zic? Biblia spune ca nu as fi avut cum sa rodesc o viata schimbata fara Duhul…

    Eu nu am interpretat Biblia dupa experientele mele ci am interpretat experientele mele dupa ce scrie in Scriptura! ;)

    Domnul sa ne ajute sa nu fim dintre cei pomeniti in epistola lui Iuda despre care in versetul 19 zice: Ei sunt aceia care dau naştere la dezbinări, oameni supuşi poftelor firii, care n-au Duhul.
    Daca citesti toata epistola (ca numa despre ei vorbeste) ai sa vezi ca astfel de persoane sunt din adunare, “stanci ascunse”. Probabil au luat botezul in apa… poate ca unii au si mimat botezul cu Duhul Sfant…

    Domnul sa ne faca autentici si EL va intari cu semne si minuni lucrarea pe care o facem la porunca Lui!

    aprilie 25, 2010 la 10:21 pm

    • Ai spus ca nu este adevarata afirmatia mea conform careia un om e nascut din nou dupa botezul in apa si cel cu Duhul Sfant aducand in discutie capitolul 8 din Romani. Ti-am aratat ca acest capitol nu contrazice cu nimic ceea ce reiese din Ioan 3.
      Romani 8
      12. Asadar, fratilor, noi nu mai datoram nimic firii pamantesti, ca sa traim dupa indemnurile ei.
      13. Daca traiti dupa indemnurile ei, veti muri; dar daca, prin Duhul, faceti sa moara faptele trupului, veti trai.
      14. Caci toti cei ce sunt calauziti de Duhul lui Dumnezeu sunt fii ai lui Dumnezeu.
      Pavel nu spune ca cei care au roadele Duhului vor trai ci spune ca cei care prin Duhul fac sa moara faptele trupului vor trai. Este o diferenta.
      Sunt si oameni din lume care nu au Duhul Sfant in ei care fac faptele Duhului, cele enumerate in Galateni, si asta nu le garanteaza mantuirea.
      Galateni 5
      16. Zic, dar: umblati carmuiti de Duhul si nu impliniti poftele firii pamantesti.
      17. Caci firea pamanteasca pofteste impotriva Duhului, si Duhul impotriva firii pamantesti: sunt lucruri potrivnice unele altora, asa ca nu puteti face tot ce voiti.
      18. Daca sunteti calauziti de Duhul, nu sunteti sub Lege.
      Pavel ii invata pe cei care au Duhul Sfant sa nu mai implineasca poftele firii pamantesti ci sa umble in Duhul. El ne invata ca daca ascultam de Duhul Sfant putem invinge firea pamanteasca.
      Nu vad cum reiese din cele de mai sus o contradictie la ce am afirmat eu si anume ca nasterea din nou are loc dupa nasterea din Duhul si din apa.
      Si ca sa revin la exemplul tau cum ca dupa botezul in apa ai simtit ca incepi sa ai roadele Duhului pot sa spun ca si eu am simtit acelasi lucru dar asta este doar o transformare a mintii datorata pocaintei. A te pocai in greaca se spune “metanoia” care asta si inseamna, a-ti transforma mintea adica modul de gandire. Din moment ce te-ai pocait si ti-ai schimbat modul de gandire e normal sa incepi sa simti altfel, sa devi mai bun, sa-L iubesti mai mult pe Domnul, etc. Dar toate astea sunt doar transformarea mintii tale.
      Dupa botezul cu Duhul Sfant transformarea a fost insa mai mare, de alta natura. Atunci simti cu adevarat dargostea lui Dumnezeu si simti cum incepi sa te conectezi cu adevarat la Dumnezeu simti ca ai o relatie personala profunda cu Dumnezeu. Si cum sa nu simti asa ceva cand Duhul lui Dumnezeu vine si locuieste in tine? Dupa botezul cu Duhul Sfant incepi sa ai o gandire duhovniceasca. Nu mai este doar mintea ta transformata in sensul ca deosebeste binele de rau asa cum trebuie ci este duhul tau conectat la Duhul Sfant.
      Cineva care a trait ambele transformari poate sa vada diferenta care este enorma.

      P.S. Ce crezi ca este nasterea din nou?

      aprilie 27, 2010 la 10:52 am

  21. Un raspuns pentru VDFilip:

    Multumesc frate. Acum am inteles.

    Ai dreptate ca sunt frati care flutura Romani 8 si cateva versete scoase din context din Corinteni pentru a se sustrage lucrarii supranaturale (in sensul celor 9 daruri din Corinteni).

    Sunt ferm convins ca ne lipseste manifestarea supranaturala in lucrarea bisericii din ziua de azi, iar asta nu este laudabil. Ba chiar este trist. Sunt cu totul de acord cu articolele Danei.
    La fel cum cred ca roada Duhului trebuie sa se dezvolte in noi (nu doar sa fie prezenta), la fel cred ca darurile Duhului trebuiesc inflacarate, iar ca sa ai ce inflacara… trebuie sa le ai pe acele daruri.

    aprilie 26, 2010 la 9:02 am

    • VDFilip

      Intrebare:
      Poate un pom sa rodeasca pana nu vine primavare? Poate un crestin sa rodeasca pana nu este captat tot mai intens de puterea Duhului Sfant?

      aprilie 26, 2010 la 4:08 pm

  22. Daca esti pom bun vei face roade bune… daca nu… altele.

    Realist vorbind, noi putem rodi cele duhovnicesti daca suntem ceea ce trebuie. Daca nu… nu vom putea rodi. Despre cat rodim, este alt subiect de discutie.

    Este trist ca unii rodim atat de putin din Duhul incat nu poti sa mai faci diferenta fata de cei din lumne care n-au Duhul.

    aprilie 26, 2010 la 4:30 pm

  23. Ucenicule, eu au contrazis afirmatia urmatoare doar: “…Deci botezul cu Duhul Sfant realizeaza nasterea din nou…”. Am contrazis aceasta afirmatie doar din motivul ca eu nu cred ca botezul cu Duhul Sfant si primirea Duhului Sfant nu se intampla OBLIGATORIU in acelasi timp. Cu alte cuvinte eu cred ca sunt lucruri diferite.
    Nasterea din nou este legata obligatoriu de PREZENTA Duhului Sfant in noi conform cu Romani 8 versetele urmatoare:
    7  Fiindcă umblarea după lucrurile firii pământeşti este vrăjmăşie împotriva lui Dumnezeu, căci ea (firea adica) nu se supune Legii lui Dumnezeu, şi nici nu poate să se supună.
    8  Deci, cei ce sunt pământeşti, nu pot să placă lui Dumnezeu.
    9  Voi însă nu mai sunteţi pământeşti, ci duhovniceşti, dacă Duhul lui Dumnezeu locuieşte în adevăr în voi. Dacă n-are cineva Duhul lui Hristos, nu este al Lui.
    Intrebare: Poate firea sa dea roade duhovnicesti conform cu ce scrie aici?

    Daca (contrazicand prin absurd cele citate din Scriptura) omul ne nascut din nou ar putea sa rodeasca un pic de roada duhovniceasca, deci acest semn nu ar putea da siguranta prezentei Duhului, atunci cum poate semnul vorbirii in limbi sa fie mai sigur (macar ca nu gasesti nicaieri in Scripturi ca acesta este semnul cel mai sigur) mai ales ca in religiile asiatice exista “vorbitori in alte limbi” (demonice evident)?
    Isus insusi ne-a mai dat un reper dupa care sa cunoastem pe cei cu daruri autentice “dupa roade ii veti cunoaste”. Nu a zis ca dupa daruri ii veti cunoaste…

    In concluzie eu nu am zis ca dupa botezul in apa esti umplut cu Duhul Sfant. Am zis ca pocainta, momentul infierii determina umplerea. Nu poti veni la EL sa-i marturisesti pacatele, sa te pocaiesti sincer de ele si sa-i ceri sa fi copilul LUI iar el sa te trimita la plimbare pana se hotaraste sa semneze cererea. Scriptura ne spune clar ca EL vrea asta si ne primeste.
    Nasterea din nou are loc atunci. Restul vietii este cresterea de la copil la statura de om matur in Cristos.

    Iata de ce Pavel indeamna pe cei ce AU DEJA Duhul sa nu mai umble in faptele firii. Poti avea Dhul dar sa umblii firesc dar invers nu se poate conform cu textul citat. Acum cine din noi contrazice cu experientele Scriptura?

    Domnul sa te binecuvinteze.

    aprilie 27, 2010 la 11:51 am

  24. Conform Ioan 3 a fi nascut din nou inseamna a fi nascut din apa si din Duh. Tu, ca multi altii, sustii ca a fi nascut din Duh nu inseamna botezul cu Duhul Sfant ci primirea Duhului Sfant. Asta am inteles din ce ai scris. Daca am inteles gresit te rog sa ma corectezi.
    Eu inteleg ca in Ioan 3 nasterea din apa si din Duh este botezul cu apa si cel cu Duhul Sfant.
    Am sa iti demonstrez cum botezul cu Duhul Sfant = primirea Duhului Sfant.
    FA 1
    4. Pe cand Se afla cu ei, le-a poruncit sa nu se departeze de Ierusalim, ci sa astepte acolo fagaduinta Tatalui, “pe care,” le-a zis El, “ati auzit-o dela Mine.
    5. Caci Ioan a botezat cu apa, dar voi, nu dupa multe zile, veti fi botezati cu Duhul Sfant.

    Isus le spune sa astepte in Ierusalim fagaduinta Tatalui care este botezul cu Duhul Sfant, cel despre care vorbea mai inainte si Ioan Botezatorul.

    Hai sa vedem ce spune in FA 2 ca s-a intamplat:
    4. Si toti s-au umplut de Duh Sfant, si au inceput sa vorbeasca in alte limbi, dupa cum le da Duhul sa vorbeasca.

    15. Oamenii acestia nu sunt beti, cum va inchipuiti voi, caci nu este decat al treilea ceas din zi.
    16. Ci aceasta este ce a fost spus prin proorocul Ioel:
    17. “In zilele de pe urma, zice Dumnezeu, voi turna din Duhul Meu peste orice faptura; feciorii vostri si fetele voastre vor prooroci, tinerii vostri vor avea vedenii, si batranii vostri vor visa visuri!
    18. Da, chiar si peste robii Mei si peste roabele Mele voi turna, in zilele acelea, din Duhul Meu, si vor prooroci.
    ………..
    33. Si acum, odata ce S-a inaltat prin dreapta lui Dumnezeu, si a primit dela Tatal fagaduinta Duhului Sfant, a turnat ce vedeti si auziti.
    ………..
    37. Dupa ce au auzit aceste cuvinte, ei au ramas strapunsi in inima, si au zis lui Petru si celorlalti apostoli: “Fratilor, ce sa facem?”
    38. “Pocaiti-va”, le-a zis Petru, “si fiecare din voi sa fie botezat in Numele lui Isus Hristos, spre iertarea pacatelor voastre; apoi veti primi darul Sfantului Duh.
    39. Caci fagaduinta aceasta este pentru voi, pentru copiii vostri, si pentru toti cei ce sunt departe acum, in oricat de mare numar ii va chema Domnul, Dumnezeul nostru.”

    aprilie 27, 2010 la 3:38 pm

  25. VDFilip

    Ma imtrebam ce-i cu ucenicul si cu Adrian. Li s-a taiat elanul de nu mai apar? Cu idei asa concentrate acum ma tem ca nu voi putea tine pasul cu voi. Sunteti tari, hai ca-mi place! Ce fain curg versetele de la unul la celalalt! :-)) GBY!

    aprilie 27, 2010 la 4:02 pm

  26. Fapte 1:4-5 le zice sa astepte BOTEZUL, nu primirea Duhului Sfant. (nu reiese botez=primire)

    Fapte 2:4 vorbeste despre UMPLERE ceea ce eu numesc botez cu Duhul Sfant. Nu uita ca ucenicii au primit Duh Sfant si inainte de aceasta umplere. Mai degraba eu vad aici asa: o turnare initiala (nu completa) urmata de Cinzecime cand umplerea a dat p-afara prin manifestarea darurilor.

    Fapte 2:33-39 este discursul explicativ si de evanghelizare al lui Petru. Nici aici nu scrie explicit ca botezul = primirea Duhului Sfant ci mai degraba DARUL Sfantului Duh asa cum scrie in versetul 38. Practic ce vedeau si auzeau oamenii (v.33)? Darurile manifestandu-se.

    In care din textele citate botez = primirea Duhului Sfant si nu mai degraba botez = primirea DARURILOR Duhului Sfant?

    aprilie 27, 2010 la 4:15 pm

  27. FA 10:47
    44. Pe cand rostea Petru cuvintele acestea, S-a coborat Duhul Sfant peste toti cei ce ascultau Cuvantul.
    45. Toti credinciosii taiati imprejur care venisera cu Petru au ramas uimiti cand au vazut ca darul Duhului Sfant s-a varsat si peste Neamuri.
    46. Caci ii auzeau vorbind in limbi si marind pe Dumnezeu. Atunci Petru a zis:
    47. “Se poate opri apa ca sa nu fie botezati acestia care au primit Duhul Sfant ca si noi?”

    Din versetele de mai sus vezi exprimarile folosite pentru botezul cu Duhul Sfant:
    – s-a coborat Duhul peste ei
    – darul Duhului Sfant s-a varsat peste ei
    – au primit Duhul Sfant.
    Nu scrie explicit ca acesti oameni au fost botezati cu Duhul Sfant dar deducem ca despre asta este vorba datorita vorbirii in limbi si datorita declaratiei lui Petru ca lucrurile s-au intamplat la fel..

    aprilie 27, 2010 la 8:22 pm

  28. Sincer eu cred, asta e doar o parere personala, ca in Noul Testament sunt multe afirmatii sau exprimari inexacte ca termeni sau tip de descriere. Un termen legat de subiectul discutat ar fi botez cu Duhul Sfant folosit prima data de Ioan Botezatorul si repetat apoi in ultimile cuvinte ale lui Isus din primul capitol din Fapte. Botez vine de la scufundare (in greaca). In alte pasaje vedem termenul de umplut sau coborat. Oricum, toate acestea se refera aproximativ la acelasi eveniment insa nu putem concluziona 100% ca in toate cazurile este vorba si de nasterea din nou (ca moment).

    Multi teologi explica cazurile citate din Fapte ca fiind cazuri speciale cu scop precis de la Dumnezeu de a rupe discriminarea rasiala si religioasa dintre evreii crestini si neamuri. Cazul Corneliu este unul fara umbra de indoiala.

    Cazul samaritenilor este mai ciudat si ar fi pentru tine un argument mai bun decat ce mi-ai dat pana acum:
    Fapte 8:15-16  Aceştia (Petru si Ioan) au venit la Samariteni şi s-au rugat pentru ei, ca să primească Duhul Sfânt. Căci nu Se coborâse încă peste nici unul din ei, ci fuseseră numai botezaţi în Numele Domnului Isus.
    In mod clar reiese din text ca apostolii se asteptau in practica lor sa se intample ceva cu cei carora li se vestea Evanghelia si erau apoi botezati. Aici ar fi primul caz in care semnele vizibile ale umplerii/botezului/primirii (sau cum o fi fost) nu au aparut odata cu pocainta si botezul in apa.

    Faptul ca apostolii dezvoltasera din aceste semne o practica e usor de dedus. Insa ce ne facem cu Duhul Sfant insusi care il ia pe Filip imediat dupa evenimentul Samaria la o alta experienta ciudata. Il trimite sa-l intalneasca pe famenul etiopian. Acum indiferent cat de inexact ar relata povestitorul faptele pe mine ma mira ca Duhul Sfant a sarit cu nonsalanta peste punera mainilor in vederea botezului duhovnicesc. Bine bine, am vazut credinta, pocainta si botez in apa… dar apoi il rapesti pur si simplu pe Filip?

    aprilie 27, 2010 la 10:19 pm

  29. 1 Ioan 5:9-13  Dacă primim mărturisirea oamenilor, mărturisirea lui Dumnezeu este mai mare, şi mărturisirea lui Dumnezeu este mărturisirea, pe care a făcut-o El despre Fiul Său.
    Cine crede în Fiul lui Dumnezeu, are mărturisirea aceasta în el; cine nu crede pe Dumnezeu, Îl face mincinos, fiindcă nu crede mărturisirea, pe care a făcut-o Dumnezeu despre Fiul Său.
    Şi mărturisirea este aceasta: Dumnezeu ne-a dat viaţa veşnică, şi această viaţă este în Fiul Său.
    Cine are pe Fiul, are viaţa, cine n-are pe Fiul lui Dumnezeu, n-are viaţa.
    V-am scris aceste lucruri ca să ştiţi că voi, care credeţi în Numele Fiului lui Dumnezeu, aveţi viaţa veşnică.

    Daca n-am Duhul nu sunt al Lui scria in Romani. Pot sa nu fiu al Lui dar sa am viata vesnica?

    aprilie 27, 2010 la 10:26 pm

  30. Asa cum spunea si Filip undeva mai sus, nu cred ca e gresit sa ceri semne de la Dumnezeu chiar si in privinta sigurantei primirii Duhului Sfant. Ba uneori e chiar mai bine asa. Semnele cerute sunt la randul lor un semn ca omul cauta o relatie AUTENTICA cu Dumnezeu. Eu ii indemn pe toti pe care-i evanghelizez sa ceara semne de la EL pentru ca sunt incredintat ca EL ii poate convinge mai mult decat mine. Evident ii pun sa citeasca Biblia dar le indic SURSA care este o PERSOANA. Daca cel ce se pocaieste are parte de experiente cu EL atunci astea vor fi pietre de ne clatinat in fata indoielilor.

    aprilie 28, 2010 la 9:41 am

  31. ştefan

    1 Cor.12:
    1 În ce priveşte darurile duhovniceşti, fraţilor, nu voiesc să fiţi în necunoştinţă.
    2 Când eraţi păgâni, ştiţi că vă duceaţi la idolii cei muţi, după cum eraţi călăuziţi.
    3 De aceea vă spun că nimeni, dacă vorbeşte prin Duhul lui Dumnezeu, nu zice: „Isus să fie anatema!” Şi nimeni nu poate zice: „Isus este Domnul” decât prin Duhul Sfânt.
    4 Sunt felurite daruri, dar este acelaşi Duh;
    5 sunt felurite slujbe, dar este acelaşi Domn;
    6 sunt felurite lucrări, dar este acelaşi Dumnezeu, care lucrează totul în toţi.
    7 Şi fiecăruia i se dă arătarea Duhului spre folosul altora.
    8 De pildă, unuia îi este dat, prin Duhul, să vorbească despre înţelepciune; altuia, să vorbească despre cunoştinţă, datorită aceluiaşi Duh;
    9 altuia, credinţa, prin acelaşi Duh; altuia, darul tămăduirilor, prin acelaşi Duh;
    10 altuia, puterea să facă minuni; altuia prorocia; altuia, deosebirea duhurilor; altuia, felurite limbi; şi altuia, tălmăcirea limbilor.
    11 Dar toate aceste lucruri le face unul şi acelaşi Duh, care dă fiecăruia în parte, cum voieşte.
    12 Căci, după cum trupul este unul şi are multe mădulare, şi după cum toate mădularele trupului, măcar că sunt mai multe, sunt un singur trup, tot aşa este şi Hristos.
    13 Noi toţi, în adevăr, am fost botezaţi de un singur Duh, ca să alcătuim un singur trup, fie iudei, fie greci, fie robi, fie slobozi; şi toţi am fost adăpaţi dintr-un singur Duh.
    14 Astfel, trupul nu este un singur mădular, ci mai multe.
    15 Dacă piciorul ar zice: „Fiindcă nu sunt mână, nu sunt din trup” – nu este pentru aceasta din trup?
    16 Şi dacă urechea ar zice: „Fiindcă nu sunt ochi, nu sunt din trup” – nu este pentru aceasta din trup?
    17 Dacă tot trupul ar fi ochi, unde ar fi auzul? Dacă totul ar fi auz, unde ar fi mirosul?
    18 Acum, dar, Dumnezeu a pus mădularele în trup, pe fiecare aşa cum a voit El.
    19 Dacă toate ar fi un singur mădular, unde ar fi trupul?
    20 Fapt este că sunt mai multe mădulare, dar un singur trup.
    21 Ochiul nu poate zice mâinii: „N-am trebuinţă de tine”; nici capul nu poate zice picioarelor: „N-am trebuinţă de voi.”
    22 Ba mai mult, mădularele trupului care par mai slabe sunt de neapărată trebuinţă.
    23 Şi părţile trupului care par vrednice de mai puţină cinste, le îmbrăcăm cu mai multă podoabă. Aşa că părţile mai puţin frumoase ale trupului nostru capătă mai multă frumuseţe,
    24 pe când cele frumoase n-au nevoie să fie împodobite. Dumnezeu a întocmit trupul în aşa fel, ca să dea mai multă cinste mădularelor lipsite de cinste,
    25 pentru ca să nu fie nicio dezbinare în trup, ci mădularele să îngrijească deopotrivă unele de altele.
    26 Şi dacă suferă un mădular, toate mădularele suferă împreună cu el; dacă este preţuit un mădular, toate mădularele se bucură împreună cu el.
    27 Voi sunteţi trupul lui Hristos, şi fiecare, în parte, mădularele lui.
    28 Şi Dumnezeu a rânduit în Biserică, întâi, apostoli; al doilea, proroci; al treilea, învăţători; apoi, pe cei ce au darul minunilor; apoi, pe cei ce au darul tămăduirilor, ajutorărilor, cârmuirilor şi vorbirii în felurite limbi.
    29 Oare toţi sunt apostoli? Toţi sunt proroci? Toţi sunt învăţători? Toţi sunt făcători de minuni?
    30 Toţi au darul tămăduirilor? Toţi vorbesc în alte limbi? Toţi tălmăcesc?
    31 Umblaţi, dar, după darurile cele mai bune. Şi vă voi arăta o cale nespus mai bună.
    Şi Apostolul Pavel ne spune imediat în cap.13, care sunt darurile cele mai bune:
    1 Chiar dacă aş vorbi în limbi omeneşti şi îngereşti, şi n-aş avea dragoste, sunt o aramă sunătoare sau un chimval zăngănitor.
    2 Şi chiar dacă aş avea darul prorociei şi aş cunoaşte toate tainele şi toată ştiinţa; chiar dacă aş avea toată credinţa, aşa încât să mut şi munţii, şi n-aş avea dragoste, nu sunt nimic.
    3 Şi chiar dacă mi-aş împărţi toată averea pentru hrana săracilor, chiar dacă mi-aş da trupul să fie ars, şi n-aş avea dragoste, nu-mi foloseşte la nimic.
    Citind aceste versete parca nici nu mă mai simt ca un “handicapat spirtitual”
    Aşadar, fraţilor, rămâneţi tari şi ţineţi învăţăturile pe care le-aţi primit fie prin viu grai, fie prin epistola noastră. Şi însuşi Domnul nostru Isus Hristos şi Dumnezeu, Tatăl nostru, care ne-a iubit şi ne-a dat prin harul Său o mângâiere veşnică şi o bună nădejde, să vă mângâie inimile şi să vă întărească în orice lucru şi cuvânt bun!

    iunie 9, 2010 la 12:15 pm

  32. De 2 sapt am relaizat cat de important este sa fi botezat cu Duhul Sfant si de atunci ma rog incontinuu si cu zile de post!
    Am citit, am ascultat predici despre acest subiect sa ma informez mai bine, si am cautat si pe internet experientele altora si am gasit acest blog. E minunata marturia ta Rose, m-a facut sa nu renunt si sa-mi doresc mai mult sa fiu botezata cu Duhul Sfant. Eu sunt penticostala,am 18 ani, am incheiat un legamant cu Dl Isus, dar vreau MAI MULT! Consider ca urmatorul pas este Botezul cu Duhul Sfant odata ce sunt mantuita! Eu tot asa ma rog seara pt k la biserica ora de rugaciune tine o ora. Dar… tebuie sa recunosc ca parca numai situ nici cum sa cer. Stiu ca trebuie sa am rabdare si acum ca am citit si marturia ta, m-a determinat si mai mult sa ma rog! Domnul sa te binecuvinteze!

    ianuarie 22, 2011 la 4:22 pm

  33. Laura,
    cred ca trebuie sa nu te mai rogi ca si pana acum:) stiu ca suna ciudat, dar botezul cu Duhul Sfant nu se primeste prin insistente, e o chestie de credinta simpla. Trebuie doar sa ceri simplu, intr-o propozitie, sa ii si multumesti lui Dumenzeu ca ti-a dat ce ai cerut si sa iti deschizi gura sa vb in limbi. Credinta nu e o chestie care se bazeaza pe sentimente, asa ca nu tine cont de ceea ce simti sau nu simti, s-ar putea sa nu simti nimic, sau s-ar putea sa simti mult.
    Pur si simplu ceri ca Domnul sa te umple cu Duhul Sfant, iar in momentul urmator asta s-a si intamplat, asa ca multumeste-i tot simplu intr-o propozitie, si apoi deschide-ti gura si lasa ca vorbirea in limbi sa curga prin vocea ta. E f simplu
    Astept vesti de la tine

    ianuarie 22, 2011 la 4:28 pm

    • AnnadelMare

      de unde pana unde la botezul cu Duhul Sfant, trebuie sa deschizi gura sa vorbesti in limbi? unde se invata in Biblie asa ceva?

      ianuarie 23, 2011 la 2:17 pm

      • pentru simplul motiv ca nu poti vb nici macar in romana cu gura inchisa:)
        a fost un mod de a spune sa deschizi gura si sa lasi vorbirea Duhului Sfant sa vina, e ca si cum as fi spus sa deschizi gura si sa vb in romana, pt ca cu gura inchisa nu se poate vorbi

        ianuarie 23, 2011 la 3:09 pm

  34. Da inteleg si multumesc mult de sfat!
    Mi se pare destul de greu adica nu stiu cum sa ma exprim, las gura sa vorbeasca si daca nu se intampla nimic?|

    ianuarie 22, 2011 la 4:31 pm

  35. daca ii ceri lui Dumnezeu sa te boteze cu Duhul Sfant , El ti-a promis ca daca ii ceri iti va da, si sigur se tine de promisiune :) Asa ca nu tre sa iti pui intrebarea : dar daca nu se intampla nimic…. Asta deja e necredinta, si trebuie data la o parte. Dumnezeu cand promite ceva , se tine de cuvant, asa ca daca ii ceri iti va da in secunda urmaotarea ceea ce ai cerut, si nu ramane decat cu acelasi glas cu care vb romana sa vb limba pe care ti-o va da Duhul Sfant, pe care sigur ti-o va da. Nu mai vb in romana pt ca nu poti vb doua limbi in acelasi timp, si lasi ca glasul sa poarte cuvintele pe care Duhul ti le va da,

    ianuarie 22, 2011 la 4:49 pm

  36. Multumesc mult Rose, asa am sa fac! Deseara avem rugaciune si abia astept!
    As vrea sa vorbesc si eu cu tine prin mail daca se paote, cand mai am ceva nelamuriri!
    Domnul sa te binecuvintezE!!!

    ianuarie 22, 2011 la 4:53 pm

  37. poti sa imi scri pe desprecarte@yahoo.com
    Fi binecuvantata si tu

    ianuarie 22, 2011 la 5:07 pm

  38. Multumesc!

    ianuarie 22, 2011 la 5:08 pm

  39. AnnadelMare

    dar de ce in momentul botezului cu Duhul Sfant nu se poate primi si un alt dar? precum proorocia sau vindecarile? a invatat Pavel ca vorbirea in limbi neintelese este semn pentru botezul cu Duhul Sfant? nu.

    ianuarie 23, 2011 la 4:04 pm

  40. bineinteles ca se pot primi si alte daruri, de fapt se primesc si alte daruri, din pacate majoritatea oemnilor nu le dezvolta, pentru ca de exemplu pentru darul de vindecare ca sa il vezi operand, va trebui sa te rogi pentru bolnavi, si cum nu suntem invatati ca asta ar trebui sa facem ca si crestini, sunt destui care risipesc acest dar, nestiind ca il au deja.
    Exemplele pe care Biblia ni le prezinta in care oamenii au fost botezati cu Duhul Sfant, arata ca cei care au fost umpluti cu Duhul Sfant au vorbit in limbi. La Rusalii cand Duhul Sfant s-a coborat, cei prezenti au vorbit in limbi, si daca vei studia exemplele din Biblie vei vedea ca aceasta manifestare a fost o manifestare comuna

    ianuarie 23, 2011 la 4:58 pm

  41. AnnadelMare

    aceia au vorbit in limbi intelese (nu de ei insisi ci de ceilalti), nu in limbi neintelese.
    unde invata Pavel ca vorbirea in limbi neintelese este un semn pentru ceva?

    ianuarie 23, 2011 la 10:14 pm

  42. In adevar, cine vorbeste in alta limba nu vorbeste oamenilor, ci lui Dumnezeu; caci nimeni nu-l intelege si, cu duhul, el spune taine. (1Cor.14:2)

    ianuarie 23, 2011 la 11:02 pm

  43. AnnadelMare

    si in acest verset scrie ca vorbirea in limbi neintelese este semn pentru botezul cu Duhul Sfant? pentru ca voi, penticostalii, sustineti ca e singurul semn.

    ianuarie 24, 2011 la 8:53 am

  44. de ce nu iei fiecare exemplu din fapte si corinteni sa vezi cum au stat lucrurile, ar fi mai simplu. si asa nu poti sa spui ca te influenteaza penticostalii.

    ianuarie 24, 2011 la 1:04 pm

  45. AnnadelMare

    draga Rose, nu din exemple se face o invatatura. Pentru ca poate exista si o alta varianta. Si eu am vazut acolo ca limbile acelea au fost intelese de cei din jur. Fii te rog riguroasa. Repet intrebarea: unde scrie ca limbile neintelese sunt semn pentru ceva?

    ianuarie 24, 2011 la 2:07 pm

  46. ce se poate intelege din faptul ca atunci cand oamenii au fost botezati cu Duhul Sfant intotdeauna au vorbit in limbi? de asta te-am provocat sa iei Biblia si sa studiezi, e f usor de tras o concluzie.

    Daca tu ai o idee la care nu vrei sa renunti e ok, nu imi cere sa te lamuresc de altceva, Ia Biblia si vezi cum s-au derulat lucrurile acolo, e f simplu. Daca nu din exemplele din Biblie se face invatatura atunci din ce anume se face? din experientele oamenilor, sau ideile oamenilor, sau teologiile denominatiunilor crestine??

    ianuarie 24, 2011 la 3:27 pm

  47. AnnadelMare

    Invatatura se bazeaza intotdeauna pe scrierile apostolice, ori Pavel nu a spus ceva de vreun semn unic pentru botezul cu Duhul Sfant. Atat a zis ca limbile (intelese) sunt semn pentru necredinciosi iar proorocia pentru credinciosi.

    ianuarie 24, 2011 la 3:30 pm

  48. Pavel a vorbit despre limbi neintelese

    In adevar, cine vorbeste in alta limba nu vorbeste oamenilor, ci lui Dumnezeu; caci nimeni nu-l intelege si, cu duhul, el spune taine. (1Cor.14:2)

    ianuarie 24, 2011 la 3:57 pm

  49. AnnadelMare

    Nu contest faptul ca Pavel a vorbit despre limbi neintelese, ca fiind un dar al Duhului Sfant, dar unde a afirmat Pavel ca vorbirea in limbi neintelese este semn pentru ceva? Spun asta in contextul in care in bisericile penticostale se face tot posibilul sa se ajunga la aceasta vorbire, crezand ca numai asa se primeste Duhul Sfant – ceva ce nu gasim in Scripturi si nici in practica primilor crestini.

    ianuarie 24, 2011 la 4:01 pm

  50. AnnadelMare

    daca cineva ar vorbi intr-o limba necunoscuta de el, dar inteleasa de cei din jur (cum mi-a povestit cineva, ca a vorbit in spaniola si o persoana care auzea a inteles), lucruri minunate si laude la adresa lui Dumnezeu, atunci e sigur ca acela a primit Duhul si prin Duhul a vorbit, dar in cazul unor vorbiri neintelese, cine poate sti ce duh a vorbit? de aceea nici Pavel nu spune ca limbile neintelese sunt ceva semn.

    ianuarie 24, 2011 la 5:52 pm

    • docmana

      ma doare mintea la judecata unora.

      ianuarie 26, 2011 la 12:30 am

    • marcel istratoaie

      Vorbirea in alta limba este un semn pentru necredincios…asta spune totul daca intelegem ca necredinciosul de aici este ne-botezatul cu Duhul Sfant,sau cel fara daruri,in staruinta lui dupa Duhul Sfant,vorbirea in alta limba (inteleasa doar de Dumnezeu)devine semn pentru necredincios ca ce a primit este AUTENTIC,(vezi definitia la semn in DEX semn=manifestare exterioara a unui fenomen care arata originea lui),in analogie in partea urmatoare prorocia devine semn pentru credincios sau botezatul cu Duhul Sfant pentru ca fiind in Duhul trebuie sa aibe confirmarea sau SEMNUL ca prorocia este de la Domnul,da da,toti botezatii cu Duhul Sfant au deosebirea duhurilor ca dar,sau trebuie sa aibe,stiu ca este greu de primit,dar daca este nebiblic,va rog distrugeti cele de sus cu “ce este scris”AMIN

      mai 3, 2014 la 9:05 am

  51. nel

    Bate si ti se va deschide si multe alte promisiuni de pe paginile scripturii au fost scrise pentru ca sa fie citite si crezute de generatiile viitoare. Dumnezeu este acelas ieri, azi si in veci. El nu se schimba. Cind a zis Sa fie lumina, A fost si lumina este si astazi.
    Minuni sint de la creatie si pina la Apocalipsa pentru ca El e Dumnezeul minunilor.
    Lui ia placut sa faca minuni in vechime. El nu se schimba.
    Supa zeci de religie am deschis portile inimi spre Creator. De aprox 5 ani traiesc in bucuria dragostei dintii. Un singur lucru stiu ca nu vreau sa o pierd a doua oara. Cind tinta e El nu e deal prea mare, religie prea puternica, frica a disparut… God bless

    februarie 3, 2011 la 8:53 am

  52. docmana

    intrebare: ce este botezul cu foc? cristos spune ca vom fi botezati cu dus sfant SI CU FOC.

    februarie 18, 2011 la 7:29 pm

    • nelu

      Foatre buna intrebare.
      Cu siguranta nu e vorba de flacara pe care o numim foc
      Poate e focul din suflet ” Nu ne ardea noua inima cind ne vorbea…..” cei doi ucenici in drumul spre Emaos
      E cumva focul din inima ( dorinta de a fi la discutarea scriplurilor, implinirea promisiunii ( cind 2 sau trei se vor stringe in numele Meu, Eu voi fi acolo), dorinta dupa El se materializeaza in timpul de partasie datorita promisiunii Lui ca va fi prezent.
      Focul din inima al dragostei dintii cind Lam primit in inima cu ani in urma, daca cumva sa stins sau doar mocneste este pentru ca lam lasat sa treaca.
      Dorinta fierbinte de a fi in prezenta Lui se implineste in mai multe feluri

      august 17, 2011 la 8:01 am

  53. docmana

    erata: duh in loc de dus

    februarie 18, 2011 la 7:30 pm

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 90 other followers