ROSE

Alfabetul bisericesc…

abc1Aseara m-am uitat pentru 5 ore si jumatate la o conferinta in direct din America, nu spun a carui predicator pentru ca imi veti sari in cap unii din nestiinta si idei preconcepute tipice romanesti, acum nu am timp sa vin cu argumente asa ca nu ii spun numele, si rezultatul celor 5 ore de inchinare, rugaciune si predicare au fost o gramada de scaune cu rotile goale, o gramada de bolnavi de cancer vindecati, cazuri extreme, sute de oameni vindecati de Dumnezeu de diferite boli, un sir fara capat a celor care asteptau sa depuna marturie, marturii coplesitoare. Da, acesta este Isus pe care Il cunosc din Biblie. Acum in timp ce scriu articolul, ma uit la un serviciu de biserica din Romania si vad ca se canta, se predica lucruri pe care le stiu de cand ma stiu, biserica aceasta este una dintre cele mai fain din Romania, dar nu vad intamplandu-se mare lucru. Lucrarea lui Isus a fost predicarea Cuvantului + semne si minuni, sau poate Biblia mea exagereaza si vorbeste despre un alt Isus??

Ce parere ai avea despre un elev care merge in clasa intai, invata alfabetul, trece in clasa a 2-a invata tot alfabetul, ajunge in clasa a 4 a si tot alfabetul este materia pe care o invata, ajunge la liceu, aceeasi poveste, mai tarziu la facultate, culmea tot alfabetul il studiaza. Ba nu se multumeste cu o facultate ci vrea doua, dar si aici alfabetul e materia de studiu, aceeasi vesnica enumerare de litere din alfabet. Am senzatia neplacuta, uneori greu de suportat ca modelul de crestin din Romania este tocmai acesta al unui elev caruia i se preda aceleasi lucruri incepatoare.

La un moment dat chiar elevul simte nevoia sa treaca la combinatii de litere, sau de cuvinte, sa ajunga macar la un « Ana are mere », dar profesorii insista pe aceeasi tema incepatoare. Si despre fiecare litera in parte se spun tone de predici, dar daca nu ajungi la cuvinte, propozitii, alfabetul nu prea foloseste, e doar o filosofie care nu are o aplicatie practica. Inteleg ca Dumnezeu este bun si ca crestinul nu trebuie sa minta, sa fumeze, sa injure, sa mearga la discoteca, daca asta mi se spune de cand ma stiu, intr-un final am inteles, dar ma uit in Biblie si sunt atatea alte aspecte care abia astepata sa fie invatate in Biserica, ne hranim cu lapte duhovnicesc, crezand ca asta e totul.

Poate sunt eu prea critica, dar nu stiu prea multi predicatori in Romania care sa predice ceva puternic, care sa imparta bucate tari, sa simti ca ai o problema, ca incepi sa iti pui intrebari, ceea ce se predica se stie deja de majoritatea ascultatorilor. Eu am rezolvat problema, slava Domnului pentru internet unde pot sa ascult invataturi formate nu doar din alfabet ci din bucate tari si nici nu vreau sa ma gandesc ce m-as fi facut sa traiesc in alta perioada in care nu as fi avut acces decat la alfabetul nostru zilnic, chiar ma intreb ce m-as fi facut, as fi mestecat la infinit acelasi alfabet care este servit duminica de duminica, cu mici exceptii ?

Ca ne place, ca nu ne place, ce se intampla in Romania pe plan spiritual e la un nivel mediocru, daca tot aveti acces la internet, cautati sa vedeti, sa ascultati ce se intampla in restul lumii, daca sti engleza, intra pe google si cauta, doar sa ai timp la dispozitie, hrana este suficienta, hrana tare, invataturi pe care sa le si poti pune in aplicare nu doar bla bla-uri. Stiu ca ce vine de la americani e « periculos », dar daca nu mai suporti sa digeri aceleasi invataturi incepatoare, ar fi bine sa faci un pas, sa iesi din cercul vicios al alfabetului romanesc. Stiu ca si romanilor li se poate revela Duhul Sfant dar cine Il lasa sa faca asa ceva ? Noi suntem atotstiutori, nu?

24 responses

  1. Pingback: Articole interesante pe bloguri (23-29 martie 2009) « Stiri Crestine - Fii un crestin informat!

  2. sunt putini oamenii care atunci knd predica sa se simta k vbesc cu pasiune, k vor sa transmita ceva si nu doar vorbe..

    Dumnezeu lucreaza in viata oricarei persoane Ii da voie. dar dak ii dam Domnului control doar in jumatate din viata noastra, sa nu ne asteptam k Domnul sa lucreze prin noi in chip maret. doar permitandu’I lui Dumnezeu sa ne foloseasca in totalitate va putea face prin noi k biblia sa nu fie doar o carte pe care noi o citim, ci sa o traim. cu putere in vorbire, treziri spirituale, vindecari, si o dragoste de care noi singuri nu suntem capabili..

    martie 30, 2009 la 12:05 pm

  3. Apropo, cat va rugati pentru acesti predicatori mediocri din Romania?
    Solutii nu aveti?

    aprilie 1, 2009 la 1:07 am

  4. Marius
    Pentru unii eu cel putin ma mai rog din cand in cand, dar citind ce ai scris am impresia ca ar suna cam asa: Isuse, cat timp te rogi pentru fariseii astia pe care ii critici, solutii nu ai?
    Solutiile sunt ca tu si eu sa Il cautam pe El, sa tanjim ca realitatea Bibliei sa devina si realitatea din vietile nostre; Nu cred in solutii colective, nu cred ca functioneaza prea mult la nivelul asta de mediocritate, e prea adanc ca sa asteptam solutii comune, tine de mine si de tine ca sa schimbam macar anturajul din jurul nostru si da, ai dreptate, sa ne rugam ca cei care stopeaza lucrarea lui Dumnezeu (pretinzand ca fac lucrarea Domnului) sa nu o mai faca, ca Domnul sa Ii trezeasca.
    Fi binecuvantat

    aprilie 1, 2009 la 1:17 am

  5. Augusto

    Nu inteleg nemultumirea si revolta ta legata de lipsa de substantialitate a crestinilor din Romania. Americanii sunt mai breji numai pt ca sunt americani? Nu ai adus nici macar un argument de bun simt cand ai sustinut asta.
    “dar daca nu mai suporti sa digeri aceleasi invataturi incepatoare, ar fi bine sa faci un pas, sa iesi din cercul vicios al alfabetului romanesc”
    Daca romanii sunt la nivelul alfabetului americanii unde sunt? La matematici superioare? La integrale?
    Nu-ti dai seama ca ne jignesti prin atitudinea ta vadit aroganta?

    aprilie 1, 2009 la 4:54 pm

  6. Augusto,
    blogul acesta nu e destinat celor care au suficient, care stiu totul. Eu nu vreau sa te jignesc, daca te simti jignit nu e vina mea. Blogul acesta e destinat celor care tanjesc dupa mai mult din Dumnezeu si care sunt disperati in a experimenta tot ce are El pregatit pentru copiii Lui
    Inca odata, nu e vina mea ca tu te simti jignit.

    aprilie 1, 2009 la 5:05 pm

  7. Augusto
    Daca tu nu intelegi nemultumirea si revolta mea, permite-mi sa iti spun ca nici eu nu inteleg cum tu nu intelegi nemultumirea asta
    Da, americanii de care vb eu sunt de mult la integrale, noi nu am descoperit nici macar adunarile si scaderile;

    aprilie 1, 2009 la 5:06 pm

  8. raininoctober

    augusto, nemultumirea asta e normal sa vina in momentul in care sti k poti sa ai mai mult decat ceea ce traiestia acum. knd vine vorba de Dumnezeu nu cred k ar trebui sa fim multumiti niciodata in sensul k din Dumnezeu oricat ai cunoaste tot se poate sa cunosti mai mult, niciodata nu poti sa aj sa Il cunosti deplin. Isus spunea la un moment dat k noi vom face mai mari minuni decat a facut El. si mi se pare logic sa fim nemultumiti knd vedem in jurul nostru si poate in noi k nici p jumatate din ceea ce scrie in biblie nu facem, si noi putem face mai mult decat scrie acolo, nu singuri, ci prin Duhul Sfant. eu inteleg nemultumirea si revolta asta, si dak stai putin sa te gandesti si sa te uiti in jurul tau poate o sa intelegi si tu. fi binecuvantat!

    aprilie 1, 2009 la 5:23 pm

  9. Vasilis

    n-am prea inteles. prin invataturi tari te referi la semnele si minunile ce nu se intampla si la noi? la invatatura despre acestea?

    aprilie 2, 2009 la 5:07 pm

  10. Vasilis
    Invataturile tari duc la semne si minuni. Bineinteles ca umblarea in ascultare de Dumnezeu e baza crestinismului, bineinteles ca roadele sunt mai importante ca orice, dar Biblia vorbeste si despre darurile Duhului Sfant si de lucrarea supranaturala a Duhului Sfant. Daca nu ar scrie in Biblie nici nu m-as fi gandit la lucrurile astea, dar Biblia ma provoaca la muuult mai mult decat vad de cand ma stiu la noi in biserici.
    Biblia ne spune ca Imparatia lui Dumnezeu nu sta in vorbe ci in putere. Vedem in lucrarea lui Isus ce a insemnat acest lucru, si nu vad de ce noi urmasii Lui trebuie sa ne multumim cu mai putin de atat.

    aprilie 2, 2009 la 5:42 pm

  11. si eu gandesc ca tine… insa am un gand si poate ma lamuriti: unii zic ca doar bisericile slabe, adica incepatoare au semne si minuni ca altfel nu cred :|. Adica ei au nevoie de semne si minuni ca sa creada si sa iubeasca pe Dumnezeu ca biserica primara. Ca sa se extinda noua credinta plapanda de la Ierusalim, ei au avut nevoie ca Dumnezeu sa lucreze cu minuni. Deci minunile Domnului au un rol instrumental. Si atat… Bisericile sanatoase si puternice nu mai umbla dupa semne si minuni pentru ca ei sunt pe picioarele lor. Ce parere aveti?

    aprilie 8, 2009 la 11:43 am

  12. la cate semne si minuni a fac Domnul Isus kti oameni au crezut in El? nu minunile aduc credinta in vietile oamenilor. credinta e o chestiune de alegere. aleg sa cred sau sa nu cred. poate sa cada foc din cer k dak nu vreau sa cred, nu cred. in momentul in care aleg sa cred, Dumnezeu mi se descopera si at pot sa’L iubesc.
    bisericile sanatoase si puternice au parte de minuni nu pt k ei le cauta in mod special, ci pt k ele Il cauta pe Dumnezeu in mod special si at El lucreaza prin oamenii care Il cauta si Ii sunt supusi, ascultatori.

    aprilie 8, 2009 la 1:44 pm

  13. Y-daddy
    Ii intreb si eu pe cei care zic ca semnele si minunile sunt ca sa crezi si dupa aia pauza: Deci la inceput avem nevoie de semne si minuni ca sa credem, avem nevoie sa fim vindecati ca sa credem, avem nevoie sa fim eliberati de demoni sa credem , dupa aia odata ajunsi maturi va trebui sa induram opresiunea diavolului, sa chinuim cu boli si probleme, nu mai avem nevoie de inmultirea painilor, pt ca na suntem maturi si nu mai este recomandat sistemul :semne si minuni?????
    AHA
    In sfarsit am gasit un raspunsul la interbarea: de ce la noi nu au loc semne si minuni. E clar, la noi si cei noi convertiti devin brusc maturi spiritual, suntem crestini din mosi stramosi si are loc un proces mai deosebit si de aia nu avem nevoie de asa ceva. Ne descurcam si fara.
    Uf, saracii de noi. :(

    Fi binecuvantat :)

    aprilie 8, 2009 la 3:22 pm

  14. yeah… m-am gandit si eu. Isus mergea prin sate si cand a vazut gloatele… “i s-a facut mila”, a vazut un olog si “pentru ca stia ca este bolnav de multa vreme” l-a vindecat. Adica El facea minuni nu doar asa, ca sa creada lumea in El, ci, dupa cum i se facea mila de oameni, dupa cum ii vedea in nevoie. Ar trebui ca trairea supranaturalului sa fie naturala pentru noi, pentru ca Dumnezeu cu care umblam zilnic este supranatural. Dar ceri prea mult, roseinthedesert, pentru ca sunt crestini care merg de zeci de ani la biserica si Domnul “nu le-a vorbit” NICIODATA NIMIC. Trist.

    aprilie 9, 2009 la 10:27 am

  15. da, y-daddy, crestinii astia care merg de zeci de ani la biserica si nu L-au vazut niciodata pe Dumnezeu manifestandu-se real, macar sa taca si sa nu perpetueze acest stil de crestinism. Acuma nu o spun cu infumurare si aroganta, ci pur si simplu sunt destui din categoria asta care dau lectii si uite asa cu lectii de la cei care folosesc Cuvantul dar ii tagaduiesc puterea s-a ajuns unde s-a ajuns acuma;

    aprilie 9, 2009 la 12:03 pm

  16. acuma nici americanii nu-s toti acolo unde trebuie. Sunt foarte multi care castiga o gramada de bani din asa-zise minuni. Foarte multi americani nu au discernamant spiritual nici cat copilul meu de 7 ani. Inghit totul fara sa rumege nimic doar pentru a fi “out of the box”. (VEZI cazul Todd Bentley). Umplu pana la refuz bisericile care nu le cer pocainta si care le ofera un spectacol bun fara bani (sau bani atata cat doresti sa dai). Orice dolar e binevenit atata timp cat e scutit de taxe. Nu trebuie sa luam tot de la ei, insa putem invata de la cei buni din america. De la cei ce au invatat sa fie perseverenti in credinta lor.

    aprilie 13, 2009 la 7:07 pm

  17. tudor

    Cata dreptate ai , suntem mereu in clasa intai si deja a devenit pacat sa pasesti in clasa a doua.Esti tras in jos si dat ca exemplu negativ….

    octombrie 8, 2009 la 4:13 pm

  18. tudor,
    Asta ma uimeste si pe mine, ca “a devenit pacat sa pasesti in clasa a doua”. Parca totul e intors pe dos. Dar asta nu trebuie sa ne opreasca sa crestem in relatia cu Dumnezeu in fiecare zi.
    Fi binecuvantat :)

    octombrie 8, 2009 la 5:27 pm

  19. tudor

    Multumesc ! GBU 2
    Asa este, trebuie sa lasam adevarurile incepatoare si sa mergem spre cele desavarsite , cu toata impotrivirea religiosilor neo sau a traditiei neo.
    Am auzit de nenumarate ori sloganul “e biserica Lui Hristos , El sa faca sau sa dreaga….”Nu smerenia ii face sa spuna asta ci…teama ca le va zbura scaunul sau epoletii.Ce s-ar fi ales de poporul israel daca ar fi spus Ieremia sau alti prooroci la fel.
    In Efeseni 4:11-16 Domnul ne pune la treaba IN ECHIPA !
    “Traditia” slujbei de pastor (vezi statutul penti sau bapti) este :
    -sa predice
    -sa invete
    -sa mearga la evanghelizari
    -inginer constructor , casier …samd
    Numai la urma un pic se spune de pastorire.Dar cu ce s-o fi mancand pastorirea?Mi-am intrebat unul din pastori ce a invatat la scoala despre asta ca in scoala care am facut-o eu nu s-a amintit nimic.Mi-a raspuns ca nu stie.I-am aratat Ezechiel 34:1-11.A spus ca i s-a aprins becul , ca nu intelesese asa versetele astea…normal ca in prima predica am capatat-o.
    Nu asta doare , ci faptul ca Domnul ne pune la lucru , noi facem doar ce ne place , adica predica si excursii , asa ca amaratii din adunari (nici nu ar trebui sa existe asa ceva) sunt necunoscuti , nebagati in seama sau marginalizati. Din aceasta cauza Domnul spune “pentru ca au ajuns de jaf”adica voi nu va ocupati de ele ,ez 34:11 ” Ma voi ingriji eu insumi de oile mele, si le voi cerceta”.
    Crede-ma ca spun cu durere aceste lucruri ,si vad decorari si redecorari de adunari care costa averi, si mai stiu frati care nu au unde sta sau ce manca, nu conteaza motivele, a fi crestin inseamna a-ti schimba stapanul si implicit intri intr-o lupta.Unora le este foarte greu, trebuie ajutati.
    In incheiere iti spun despre o “adunare” din Uganda.Cred ca cea mai faina pe care am vazut-o ……era pe iarba la umbra pretioasa a copacilor si in mod special a Domnului.
    Daca nu vei posta aceste randuri ,inteleg foarte bine si nu voi avea resentimente, ma bucur ca vei citi si stiu in sinea mea ca vei fi de acord cu ele.Deci avem treaba .
    Multa binecuvantare tudor

    octombrie 12, 2009 la 7:01 pm

  20. tudor,
    ai mare dreptate, chiar foarte mare dreptate.

    octombrie 12, 2009 la 7:41 pm

  21. secret

    ma rog… nu e nmc interescant pe sitte-ul asta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    februarie 23, 2010 la 2:36 pm

  22. viorel

    As vrea sa vad si oameni, biserici vindecate, nu numai de boli si neputinte ci si de pacat si imaturitate.Sa vad ca fratii se iubesc, sa vad ca nu mai exista ura, invidie,ignoranta scripturala. Ca nu mai exista actorie si naivitate, prostie si nepasare.Sa vad oameni simpli care traiesc ca Isus, dincolo de biserica si spectacole religioase.Asta imi doresc. Oare cer prea mult?

    februarie 3, 2011 la 1:50 pm

  23. Nel

    De mai mult timp am pe inima sa experimentaz intrun grup 1Corinteni 14:26….
    Sa unesc ordinea consecutiva de la baptisti cu libertatea si perseverrenta in duhul .
    Simplu cum apostolul Pavel invata pe corinteni. Rugativa pentru grupul nou ce il incepem sa unim aceste puncte in ordine si fiecare sa aduca ceva: psam, invatatura, vorbire in limbi, interpretare. 14:29 unde 2 sau 3 sa proroceasca iar ceilalti sa judece; v30 cuvintul sa poata fi preluat de o alta persoana; v31 spre invatatea in a prorocii; v32 prorocul isi controleaza duhul; v33 sub duh de pace si armonie; v37 sint lucruri poruncite; v39 cautati cu ardoare profetia si nu opriti vorbirea in limbi.
    Jumate din grup avem trecut baptist, iar frumusetea e ca Domnul nea strins impreuna sa practicam ce am citit de atitea ori :) Cu totii vrem sa expermentam inchinarea in dubul, rugacune la nivelul mintii si al duhului. Imi place as spun fratilor ca baptistii care reusesc sa iasa din gaoace vor sa zboare dar nu orice zbor ci zbor de vultur. Vreau sa seaman in inimile lor dor dupa inaltimi. Incit vorbitul de economir sau politica sa fie pierdere de vreme.
    PS. Orice sfat practic e binevenit. GBY-all

    noiembrie 19, 2011 la 9:03 am

  24. tudor

    Ops se pare ca am mai fost pe-aci.In Romania lucrurile merg chiar mai rau.Totul este doar un spectacol (fara valoare artistica macar).Cunosc o multime de frati care ,ca si mine, spun”as vrea sa merg la o biserica si nu stiu unde “.Cunosc o multime de teologi de mare clasa care nu se baga (canta in cor) , e mai intelept.Adunarea este de fapt ceea ce genereaza politicul ,Avem oameni care au patit-o in politichie si nu mai vor …vezi Plesu.
    Probabil ca si Duhul Sfant cauta un loc unde sa se manifeste.E greu pe la noi.

    decembrie 13, 2013 la 10:30 pm

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 90 other followers