ROSE

prietenie + slujire = prietenie adevarata (2)

Un alt exemplu de slujire este cel al lui Onisifor, care este un personaj foarte important al Bibliei deşi puţini ştiu de el. I s-au atribuit doar trei versete, dar suficient cât să înţelegi că Onisifor a fost un om al lui D-zeu.

Pavel îi spune lui Timotei: “ŞTII CĂ CEI CE SUNT ÎN ASIA TOŢI M-AU PĂRĂSIT, ÎNTRE ALŢII ŞI FIGEL ŞI ERMOGEN. DOMNUL SĂ-ŞI VERSE ÎNDURAREA PESTE CASA LUI ONISIFOR, CĂCI DE MULTE ORI M-A MÂNGÂIAT ŞI NU I-A FOST RUŞINE DE LANŢUL MEU. NU NUMAI ATÂT, DAR CÂND A FOST ÎN ROMA, M-A CĂUTAT CU MULTĂ GRIJĂ ŞI M-A GĂSIT. DEA DUMNEZEU SĂ CAPETE ÎNDURARE DELA DOMNUL “IN ZIUA ACEEA”. TU ŞTII FOARTE BINE CÂT AJUTOR MI-A DAT EL ÎN EFES” ( 2 Timotei 1:15- 18 )

Onisifor a aflat că Pavel se afla în dificultate şi nu a mai avut linişte până nu l-a găsit şi l-a încurajat, nu a putut dormi liniştit ştiind că fratele lui în Hristos, Pavel ar putea fi întristat. Onisifor a ştiut că este datoria lui să încurajeze, să sară în ajutor, să se străduiască, să facă tot posibilul pentru a-l ajuta pe Pavel.

Ar fi putut foarte uşor să stea acasă, împreună cu familia şi să se gândească: “săracul Pavel, o fi închis pe undeva, o fi bolnav, deprimat, dar trebuie să se descurce, doar el e “marele apostol”, eu am o familie de care să am grijă, nu am timp de el, dar sunt alături de el cu gândul”.

Dar nu a făcut asta, slavă D-lui că nu a făcut asta, Onisifor a ştiut că indiferent cât de mare pari în faţa oamenilor şi cât de spiritual şi pocăit eşti, când te aflii în strâmtorare ai nevoie de încurajare şi nu a aşteptat ca Pavel să îi scrie nu ştiu câte scrisori: “frate, mai vino pe la mine şi vizitează-mă, uite că toţi m-au părăsit, şi am nevoie de ajutorul tău”, ci a sărit in ajutorul lui Pavel. Şi slujirea lui Onisifor nu a fost doar un eveniment singular, a fost un stil de viaţă pentru el. Pavel se putea baza că prietenul şi fratele lui drag Onisifor e lângă el în orice situaţie, şi cu siguranţă că se poate baza pe suportul şi sprijinul lui spontan venit din dragoste, şi nu în urma cerşitului.

Imaginează-ţi dacă ar fi existat telefoane pe vremea aceea, Onisifor cu siguranţă ar fi trecut numărul de telefon al lui Pavel la numere favorite, şi-ar fi activat o ofertă cu multe sms-uri şi nu ar fi pierdut nici o ocazie să îl surprindă pe Pavel cu o vorbă bună, să îl asigure că are în el un prieten adevărat.

Sunt sigura ca atunci cand Pavel se simtea sfarsit de puteri se gandea la Onisifor si aceasta il ajuta sa mai uite de dureri, era fericit ca are un prieten adevarat. Mi-e teama ca daca spun prieten adevarat o sa intelegeti ce se intelege in general prin prieten adevarat. Eu vorbesc aici de lucruri adevarate, de lucruri care vin din inima lui Isus, de invatatura Bibliei, de dragoste in adevar si fapte, de slujire in adevar si in fapte, nu de vorbe.

10 responses

  1. violeta shalom

    „indiferent cât de mare pari în faţa oamenilor şi cât de spiritual şi pocăit eşti, când te aflii în strâmtorare ai nevoie de încurajare” – cat de adevarat!

    Octombrie 4, 2008 la 10:57 am

  2. Mara

    Draga rose, in primul rand vreau sa-ti spun cat ma bucura parerea pe care tu o ai despre mine, si mi-ar place mult sa fiu asa cum ma crezi tu ca sint. Pentru a fi asa ma rog mult lui Dumnezeu in fiecare zi, si apoi incerc sa nu gresesc fata de alti dar si fata de mine. De aceea tiam cerut parerea atunci la inceput, pentru ca nu stiam cum sa vorbesc cu altii, mai ales dupa ce am vorbit cu cele doua prietene ale mele. Despre mine pot sa-ti spun acum ca ma cheama Bodea Mara si sint din Turda. Si mai pot sa-ti spun ca ma bucur ca existi si ca m-ai acceptat in discuti. DOMNUL SA TE BINECUVANTEZE CLIPA DE CLIPA!

    Octombrie 4, 2008 la 3:59 pm

  3. linesontheroad

    fii binecuvantata, Rose, ceea ce scrii este minunat.
    Fie ca El sa toarne tot mai mult prin tine.

    Octombrie 4, 2008 la 7:19 pm

  4. roseinthedesert

    Mara……gandeste-te numai la cat de valoroasa esti in ochii lui D-zeu din moment ce El l-a dat pe Isus ca pret de rascumparare pt tine. Ai o valoare enorma in fata Lui, esti preaiubita de El. El te pretuieste si e fericit ca tu Il cauti si ca vrei sa te apropii mai mult de El, asta Il face fericit. Am sa tin minte numele tau si ma rog pt tine ca D-zeu sa te faca sa simti ca te tine in brate Lui si ca esti in siguranta cu El, ca nu ai nici un motiv de teama nici in ce priveste trecutul nici in ce priveste viitorul.
    Mi-ar placea sa iti spun numele meu, dar am hotarat ca deocamdata sa raman asa Rose, abia astept sa iti faci adresa de e-mail.
    Sa fii binecuvantata Mara! Te imbratisez cu toata dragostea in Hristos !!

    Octombrie 4, 2008 la 9:58 pm

  5. roseinthedesert

    Ms linesontheroad……. http://linesontheroad.page.tl …….. azi ti-am citit cateva din poezii si imi plac foarte mult, ti-am mai spus asta 🙂 Sa fii binecuvantata

    Octombrie 4, 2008 la 10:17 pm

  6. melancoolica

    in sfarsit am gasit pe cineva preocupat de dumnezeu.sunt ultimele clipe inainte de inchiderea haralui si eu inca mai ratacesc in lumea asta plina de mizerii lucioase si fermecatoare.frumos blog!

    Octombrie 6, 2008 la 5:06 pm

  7. roseinthedesert

    melancoolica, D-zeu e singurul lucru care conteaza. Pare o fraza spusa usor, dar chiar asa este, o spun pentru ca in lasitatea mea daca ar exista altceva pe lume care sa imi ofere siguranta si certitudine probabil ca as alege sa gust din acel ceva, dar dupa cum spui foarte bine lumea asta e plina de mizerii lucioase si fermecatoare dar de la care ne putem lua ochii daca ne luptam cu noi. Nu spun ca e usor, pentru ca diavolul e siret, momeala lui este o otrava cu gust dulce.
    Ma rog ca D-zeu sa iti dea putere sa te rupi de tot ce inseamna lume si sa Il cauti pe El din toata inima, rezultatele sunt extraordinare cand te incapatanezi sa descoperi imensitatea si maretia Lui.
    Te mai astept pe blog🙂
    Sa fii binecuvantata din plin

    Octombrie 6, 2008 la 6:13 pm

  8. Pingback: Din arhiva ( Prietenie + Slujire = Prietenie adevarata) « Roseinthedesert’s Weblog

  9. Dascau Otilia

    Iulie 21, 2010 la 11:15 pm

  10. Dascau Otilia

    Iulie 23, 2010 la 5:38 pm

Lasă un răspuns

