ROSE

Biserica de ieri – Biserica de azi

Oare ce se intampla cu noi?? Probabil ca daca un budist ar citi Biblia si ar vedea cum se manifesta prezenta lui Dumnezeu pe vremea aceea si apoi ar intra in majoritatea bisericilor baptiste, penticostale, cde sau adventiste din Romania, s-ar intreba mult si bine care este asemanarea dintre cele doua. Si pentru mine ca si crestin, de cand ma stiu aceasta este o intrebare care imi izbeste mintea de nenumarate ori.

E un timp de intunerec si nu vreau sa spun lucrurile acestea pocaitilor multumiti cu mersul lor saptamanal la biserica ci celor flamanzi si insetati. De fapt vreau sa comunic cu cei morti de foame si de sete dupa Dumnezeu si dupa neprihanire. E un timp de intunerec, un timp al credintei fara fapte, un timp al dragostei date cu rezerve, a fatarniciei, a spoielii religioase. Dar chiar si asa, aceasta nu ma impiedica sa ma arunc cu tot ce am in a-L cauta pe El, de a muri fata de mine, de a-mi smulge inima si a i-o darui Lui. Oricate dezamagiri sunt in preajma, oricat de multa seceta, Domnul te va calauzi neincetat, iti va satura sufletul chiar in locuri fara apa…. vei fi ca o gradina bine udata, ca un izvor ale carui ape nu seaca (Isaia 58:11). Desertul aceasta nu poate fi o scuza pentru nimeni care sa justifice trairea superficiala in relatia cu D-zeu.

Hai sa facem o comparatie intre biserica actuala din Romania (specific aceasta pt ca nu peste tot e la fel), ceea ce se intampla acum si biserica din vremea apostolilor. Ce mai avem in comun cu acea biserica si ce anume ne diferentiaza?

Avem in comun faptul ca si acum si atunci erau oameni care se pretindeau ca sunt crestini dar traiau in felul lumii. Diferenta este ca atunci erau tratati cu un “ignore”, sau unii erau dati pe mana diavolului, iar acum ii intalnim in functii de ciobani sau ajutoare de ciobani, sau chiar mai sus.

Daca Isus a spus: predicati Evanghelia, vindecati bolnavi, scoateti draci, inviati morti, curatiti leprosi, fratii din biserica primara s-au conformat si asa au si facut. Acum…….. PAUZA……… unii cred ca exista doua variante de Dumnezeu, unul care a facut seme si minuni atunci si altul care acum e tare linistit in privinta aceasta, desi teoretic El e acelasi ieri azi si in veci dar practic nu; altii considera ca doar unii au fost chemati la aceasta chiar daca Bibila nu face referire la vreo categorie de oameni ci la simplii crestini.

Este evident ca in biserica primara Dumnezeu lucra cu semne si minuni, se manifesta intr-un mod supranatural, acum ne temem ca nu cumva sa fie de la diavolul. Atat de mult ne temem ca nu cumva sa fim inselati incat Il blocam pe Dumnezeu si nu Il lasam sa se manifeste cum vrea, desi El ne garanteaza ca Duhul Sfant ne va calauzi in tot adevarul si ca in felul asta vom putea sa ne dam seama cand e diavolul si cand e El. Ne temem atat de mult ca semnele si minunile sa nu fie de la diavol incat diavolul a reusit sa ne tina captivi in aceast scepticism facand din aceasta in sine o inselaciune a lui si tare se bucura ca ne tine in conditia de crestini mediocrii.

Atunci biserica era de fapt grupul de credinciosi, acum biserica inseamna cladirea.

Atunci se pocaiau 3000 la o predica, acum 3.

12 responses

  1. V D Filip

    perfect, perfect si iar perfect ceea ce spui. cat as fi dorit sa spun lucrul acesta sau sa se spuna lucrurilor pe nume. nu mi-a dat mana fiindca parca nu mi s-a ivit momentul oportun sa o spun in asa fel in cat sa fie eficace din plin. sunt bucuros ca ai reusit asta tu Rose. sa fii binecuvantata!

    Octombrie 10, 2008 la 6:52 pm

  2. V D Filip

    nu vreau sa fiu inteles gresit fiindca nu am specificat destul de clar in ceeace sunt de parere ca ai dreptate. am de facut o obiectie daca pot sa-i spun asa. vin cu rugamintea draga rose sa nu-i mai faci ciobani pe…🙂 le-ai spus ca sunt ciobani, le-ai spus si gata. am increderea ca vei da curs favorabil la rugamintea ce ti-am adresat-o. te rog sa ai atatica incredere in mine si sa consideri ca e bine ce te-am rugat. nu sunt dispus acum sa extind niste aspecte de mare valoare. tin sa te informez totusi ca mai avem de ce sa ii multumim inca Bunului Dumnezeu si ca exista si victorii pe care tre sa le pastram.

    Octombrie 10, 2008 la 8:49 pm

  3. Bine Filip, nu o sa ii mai fac ciobani, am spus „ciobani” mai mult ironic dar tinand cont ca pastorii de oi in Romania se mai numesc si ciobani m-am gandit ca nu ar trebui sa se supere prea tare. Ms de sfat, am sa tin cont de el.

    Octombrie 10, 2008 la 9:16 pm

  4. Cam optimistă cifra 3 pentru o predică🙂

    Oricum, cine să se pocăiască în biserică, dacă nici măcar nu aducem pe nimeni să asculte Cuvântul, nu? Și dacă ciobanii mai dau cu bâtele prin baltă… pauză –

    Octombrie 10, 2008 la 10:35 pm

  5. Oamenii nu se mai intorc la Christos, ca reactie imediata la o predica ce o asculta intr-o sala plina de oameni, ei vin la Isus din cauza INFLUENTEI unui om care traieste pentru Gloria lui Dumnezeu * ( si in care chiar efectiv il vezi pe Domnul ISus stapan si Domnitor peste viata lui).

    Cuvintele, nu mai au acoperire azi.( valoare).
    Oamenii vor sa vada epistole vii ( situatii concrete de viata).

    Ei vin la Isus din cauza lui Isus din tine!

    Octombrie 11, 2008 la 12:16 am

  6. apropo de imagine ..imi aminteste de ” Walk the Talk” – fiecare sa umble in vorbirea Lui.

    1 Ioan 2:6 ” Cine zice ca ramane in El trebuie sa traiasca si el cum a trait Isus. * Deci nu la nivel declarativ, cu limbuta si gurita- ci crestinism Practic. A il lasa pe Dumnezeu sa iti conduca viata.

    Sa ne tinem de cuvant si de fagaduinte** ( oamenii vor sa conteze pe noi, sa se poata BAZA, sa ne tinem de cuvant, de promisiuni, de hotarari, de legamant, de fagaduinte, de juruinte,)

    Cuvantul de ordine este in NUMERI 30:2. ..unde fiecare om va trebui sa FACA „Potrivit cu tot ce i-a iesit pe GURA” ! * cu tot ce a promis.

    Am spus ca il vom urma pe ISus …in apa legamantului …pai asta se va vedea in viata concreta, in momentele critice ale vietii si in situatii de criza.
    ..nu degeaba , vedem asa des ” cum Nepocainta din tine iese la iveala” peste catva timp. Sa nu fim entuziasmati asa doar un foc de paie.

    Cine traieste pocainta la nivel de seriozitate este binecuvantat de Domnul si fericit.

    Mult har tuturor!

    Octombrie 11, 2008 la 12:24 am

  7. Și ca să fiu oaia neagră, cum am fost tot timpul, permite-mi să aduc o completare, Alexander. E adevărat că oamenii au nevoie de exemple, și că Isus din noi îi atrage la Tatăl, cum spune Biblia… dar partea tragi-comică este faptul că în loc să privească epistole vii, privesc niște fosile vii, pentru că suntem morți din totdeauna, și trăim doar în trup… și atât!

    Octombrie 11, 2008 la 10:40 am

  8. Si eu sunt produsul si rezultatul Harului:).

    Octombrie 11, 2008 la 3:11 pm

  9. Andi- mladita nu va fi niciodata apreciata !!! si laudata!!!! ..ci „VITA”. Nu mladita are evaluare an de an. Spre exemplu’ taranii nostrii scumpi spuneau ” anul acesta a fost un an bogat /sarac” nu din prisma mladitelor ..ci a ROADELOR!.

    ISus este Vita – noi suntem doar mladitele.
    Sunt saturat de tineri care vor ” sa traiasca pentru Dumnezeu – ISus- Divinitate” . asa ceva nu exista in Scriptura. ..Exista altceva …ISus vita vrea sa traiasca prin mladite.

    Isus vrea sa se manifeste prin noi ( Noi doar trebuie sa il lasam. sa ne ofere curatia de inima, regenerarea spirituala, vindecarea si eliberarea de pacat). Apoi vom fi conducte vii unii catre altii.
    Vorba aceea ” Fiti conducte – nu galeti” Intr-o galeata ..daca ” depozitezi” apa ..ea se impute, este statatoare..dar daca esti o conducta..vei duce apa proaspata fratilor tai.

    ISus nu vrea tineri care sa ii copieze stilul de viata ,invatatura, principiile.
    Nu isi doreste nici oameni care sa il imite pe El, sau sa il copieze.
    El doreste o chemare si o vocatie mai inalta.
    GALATENI 2:20- noi sa ne dam la o parte si sa il lasam pe El si SUveranitatea lui, suprematia Lui, conducerea Lui, stapanirea Lui , domnia lui sa ne guverneze mintea si inima.

    „Si nu mai traiesc eu alexander- Ci Christos traieste in mine”.

    Octombrie 11, 2008 la 4:06 pm

  10. V D Filip

    Stimate Alexander ! Permite-mi sa pun punctul pe „i”-ul care trebuie. De la inceput imi cer scz fiindca voi scrie un msg lung. Am vazut ca se amintea intr-un msg numele fratelui Iosif Ton. Doamne ce dulci erau predicile lui de la Monte Carlo pe vremea comunismului. Ciuleam urechile sa intelegem bine acele explicatii pline de intelepciune, de har si de putere fiindca erau butoane fine, nu de receptie, ci de bruiaj. Unde erau asezate acele butoane, in occident ori in alta parte, ce mai conteaza. Am motive sa cred ca erau peste tot. Si imi aduc aminte de atunci cum am auzit intonandu-se la orga cantarea: „Cu bucurie vor secera aceia cei ce cu lacrimi depun samanta lor…” Doamne ce dulce cantare. Cautati-o va rog toti cei ce cititi aceste randuri si spuneti-mi de gasiti ca fiind spirituala sau nu. E mai spirituala decat cele inventate in zilele noastre? Daca este inaltatoare de ce nu o cunosc tinerii din zilele noastre? Sunt ei de vina ? Doamne ce dulce e si rugaciunea, Aleluia! Care ar tre sa fie primele mladite de la Domnul Isus spre tineri? Este totusi o hiba pe undeva ? Este. Hotarat este. Tin minte dintr-o predica de cand eram copil ca se spunea: in Rusia daca mergi intr-o biserica neo si iti scapa cateva lacrimi, a doua zi ai de-a face cu KGB-ul care te intreaba de ce ai plans. Iti lipseste ceva? In prezent, ori ar tre sa am o scoala de detectivi, ori ar fi tre sa fiu hartuit de la o varsta prescolara sa pot detecta aceasta hiba sau macar sa pot contura ca este vb de o hiba. Ne lipseste ceva astazi ? Nu. Nu mai scapam nici o lacrima.Pe cine si pe ce sa dau vina acum? Ma alintam cu copiii mei cand erau mici, luam cate unul in brate, mergeam in fata oglinzii si il intrebam unde e maimutica. Asa faceam si cu nepotelul care acum e deja marisor. Ei aratau spre mine, eu spre ei in oglinda. Fiind mai mari copii, si nu numai fiicele, ma mai intrebau: tati cum imi sta imbracat sau imbracata asa ? Acuma nu ma mai intreaba ca au vazut cum tot compatimesc in alint bineinteles biata oglinda cat mai poate rezista si nu crapa. Pana la urma ar tre sa crap eu de necaz fiindca copiii nu se lasau mai prejos si imi spuneau, tot in alint ca seamana cu cine i-a facut. Vad copiii mei cum folosesc in dese ocazii ceva devenit ca un slogan: „Jesus loves you!” Au saracutii de ei zel dupa cat ii duce mintea si experienta lor tinereasca. Uita de ei, si m-am gandid sa caut ceva cat se poate de frumos sa pun undeva sus pe oglinda si pe care sa scrie: „Jesus loves me, ALELUIA !” Ce cantare frumoasa canta Simina: „Vino cu mine Isus comoara mea”. Aleluia, aleluia si de mii si mii de ori Aleluia, Glorie Tatalui ceresc, Amin ! Daca tinerii nostri, inainte de a pleca spre bis, se mai intorc sa arunce o privire spre oglinda pe care scrie Isus ma iubeste, Doamne comoara mea, vino cu mine, s-ar mai pune prea mult problema imbracamintei de ex.? Pana cand sa le tot vorbim de dragostea Lui Isus? Va spun eu. Pana inchidem ochii. Daca predicatorul care se ridica la amvon ar incepe asa: „Fratilor ! ce caut eu aici fara Isus?” Sa intrebe: „A venit aici cineva cu Isus? Il puteti ruga sa treaca si pe la inima mea?” Vi s-ar parea o anomalie si ceva penibil? Nu. Categoric nu e nimic penibil. Nu ar trebui sa tina fratele predicator butonul la el cand sa ridicam la comanda ca la gradinita mainile in sus si sa strgam Aleluia!. Butonul ar fi la Duhul Sfant a Lui Dumnezeu iar flacara Lui ar trece de la tineri la predicator si invers. Aleluia, Aleluia, de mii si zeci de mii de ori Osana, Glorie Lui Dumnezeu, Aleluia! Sa fie tinerii de vina si iar tinerii, si iarasi tinerii? Afara sunt biciuiti cu diferite atmosfere care par chiar moderne si atragatoare. In biserica sunt biciuti cu invinuiri. Vor iesi pana la urma niste salbaticiuni. Daca in pilda pastorului cel bun e vb de o oaie ratacita, va spun ca responsabilitatea pastorilor e mare. Vor da socoteala pana la ultima oaie pierduta.N-au decat sa faca si scoala de detectivi si sa vada de unde sunt atat de bine controlate cele doua extreme si sa le compare cu o scena dintr-un film american in care un barbat se adreseaza unei femei maniace sa scoata tot ce-i mai rau si sa amplifice din persoanele cu care lua contact si ii spunea ca aceasta nu este decat o crima. Va rog fratilor pastori, cuplati-va cu cerul prin Duhul Sfant si fiti plin , plini de credinta sa poata lucra Dumnezeu si in vietile tinerilor si sa simta ce bun si dulce este Domnul, Amin!

    Octombrie 11, 2008 la 5:59 pm

  11. damy

    ma bucur k rose m-a invitat …nu stiam de aceasta dresa ,(aveti discutii interesante)dar nu stiu ce sa zic inca nu am apucat sa citesc foarte mult dar na cat am reusit mi-am dat seama ca tr sa facem ceva pt biserica…cel putin daca ne dam seama ce greseli sunt in biserica de ce nu mergem sa le spunem celor care gresesc….sigur din 100% poate 2 te vor asculta dar frica ,sau cum zicea rose poate ii va durea in cot ne inpiedica…ne lipseste curajul…tr sa recunoastem k de cele ami multe ori ni fica sa spunem adevarul…si poate chiar asta ii motiveaza si pe ei sa fie alfel…
    DAR TU,INCINGE-TI COAPSELE,SCOALA-TE,SI SPUNELE TOT CE ITI VOI PORUNCI.NU TREMURA INAINTEA LOR,CA U CUMVA SA TE FAC SA TREMURI INAINTEA LOR”ieremia 1:17…destul pt a prinde curaj

    Decembrie 3, 2008 la 9:37 pm

  12. amin damy 🙂

    Decembrie 3, 2008 la 9:49 pm

Lasă un răspuns

