ROSE

„Precum in cer asa si pe pamant”

Din fericire nu peste tot in lume este la fel, din fericire in mare parte a lumii de cativa ani se intampla lucruri extraordinare care sunt din ce in ce mai intense. Milioane de oameni se intorc la D-zeu, dar majoritatea pocaitilor romani habar nu au despre lucrurile astea si chiar daca stiu teoretic, foarte putini se intereseaza sa vada ce si cum. Va indemn pe cei care cititi acest articol, intrati pe google, sau youtube si cautati, in Africa, Asia, America de Sud si in ultimul an in Sua, se intampla lucruri cutremuratoare, de fapt lucruri normale pentru un crestin care tanjeste dupa Dumnezeul pur al Bibliei.

Avem impresia ca ceea ce vedem intamplandu-se la noi este de fapt situatia bisericii mondiale si nu e chiar asa, lanurile sunt coapte iar unii dintre pamanteni au inceput sa secere si este un seceris urias. Daca am trece de la faza “gura cascata” cand auzim lucrurile acestea la a cerceta ce se intampla de fapt acolo, am ramane surprinsi ca noi traim pe alta lume, in lumea noastra marunta cu un Dumnezeu marunt, cu reguli rigide pe care macar sa le respectam cu strictete dar ne batem joc de propriile noastre reguli care pentru unii sunt prea greu de dus.

Daca am lua lupa si am invata de la fratii nostri care vad in bisericile lor oameni pocaindu-se cu miile, poate ne-am reveni din lentoarea cu care ne miscam de decenii. Doar un exemplu: anul trecut in Argentina a avut loc intr-o biserica un botez la care s-au botezat 7000 de oameni. O sa revin cu amanunte despre lucrarea Duhului Sfant in lume, pentru ca trebuie sa ne deschidem ochii si sa invatam, sa recunoastem ca in mare parte suntem varza, sa ne smerim si sa acceptam ca altii au o revelatie mai profunda a lui Dumnezeu si sa luam lucrurile bune de la ei sa le punem in practica.

Noi lectii nu prea avem de dat din pacate. Ma trec fiorii cand ii aud pe unii frati spunand ca la noi s-a pastrat o pocainta pura nealterata de lume cum este la cei din strainatate, ca bisericile romanesti din strainatate au un nivel inalt de spiritualitate (exportata din Romania) si ca in Romania pocaitii sunt cu mult mai sfinti si mai grozavi ca cei din alte tari. Nu este adevarat, pur si simplu se vorbeste din necunoastere. La ei se invie mortii, la noi? La ei in biserica nu odata se intampla sa fie vindecati toti cei prezenti, la noi? La ei se pocaiesc cu miile, la noi? Bine….. e adevarat ca femeile la ei merg in pantaloni si fara batic si mai au si cercei si culmea se si fardeaza si isi vopsesc parul, deci incalca toate regulile noastre, dar din intamplare la ei se intampla ce am zis mai sus si la noi…. pauza.

Ar trebui sa ne punem intrebari , fratilor si surorilor. Ceva e putred la mijloc. Ceva nu functioneaza. Cu siguranta ca Dumnezeu e la fel si la ei si la noi, problema suntem noi.

De fiecare data cand spun ca in Romanie e jale dpdv spiritual, se gasesc muuulti care sa imi spuna ca exagerez si ca nu am dreptate, ca ar trebui sa fiu mai calma, sa imi vad lungul nasului si chiar sa tac. Pur si simplu nu pot intelege, poate am eu un retard avansat, dar nu pot intelege cum poti sa te multumesti cu ce vezi in bisericile noastre cand Biblia ne prezinta o alta varianta de biserica, cand Dumnezeu este fara limite si ne spune ca vrea sa ne ofere TOT ce are El.

Nu inteleg cum ca si crestin poti sa te multumesti cu lucruri marunte cand poti avea cerul, Da,da, cerul! Ne tot rugam rugaciunea Tatal nostru, ar trebui sa fi sesizat pana acum ca la un moment dat se spune: „vie imparatia Ta, faca-se voia Ta precum in cer asa si pe pamant “. Isus s-a rugat in felul acesta, daca ar fi fost altcineva am fi putut sa spunem ca exagereaza cu cererile, dar Isus prin rugaciunea aceasta ne arata ca Dumnezeu cu bucurie vrea sa ne dea cerul aici pe pamant.

14 responses

  1. V D Filip

    EVREI 6
    1. De aceea, să lăsăm adevărurile începătoare ale lui Hristos, şi să mergem spre cele desăvârşite, fără să mai punem din nou temelia pocăinţei de faptele moarte, şi a credinţei în Dumnezeu,

    EVREI 11
    6. Şi fără credinţă este cu neputinţă să fim plăcuţi Lui! Căci cine se apropie de Dumnezeu, trebuie să creadă că El este, şi că răsplăteşte pe cei ce-L caută.

    1TIMOTE 1
    3. După cum te-am rugat la plecarea mea în Macedonia, să rămâi în Efes, ca să porunceşti unora să nu înveţe pe alţii altă învăţătură,
    4. şi să nu se ţină de basme şi de înşirări de neamuri fără sfârşit, care dau naştere mai mult la certuri de vorbe, decât fac să înainteze lucrul lui Dumnezeu prin credinţă, aşa fac şi acum.
    5. Ţinta poruncii este dragostea, care vine dintr-o inimă curată, dintr-un cuget bun, şi dintr-o credinţă neprefăcută.
    6. Unii, fiindcă s-au depărtat de aceste lucruri, au rătăcit şi s-au apucat de flecării.
    7. Ei vor să fie învăţători ai Legii, şi nu ştiu nici măcar ce spun, nici ce urmăresc.
    8. Noi ştim că Legea este bună dacă cineva o întrebuinţează bine,
    9. căci ştim că Legea nu este făcută pentru cel neprihănit, ci pentru cei fărădelege şi nesupuşi, pentru cei nelegiuiţi şi păcătoşi, pentru cei fără evlavie, necuraţi, pentru ucigătorii de tată şi ucigătorii de mamă, pentru ucigătorii de oameni,
    10. pentru curvari, pentru sodomiţi, pentru vânzătorii de oameni, pentru cei mincinoşi, pentru cei ce jură strâmb, şi pentru orice este împotriva învăţăturii sănătoase: –
    11. potrivit cu Evanghelia slavei fericitului Dumnezeu care mi-a fost încredinţată mie.
    12. Mulţumesc lui Hristos Isus, Domnul nostru, care m-a întărit, că m-a socotit vrednic de încredere, şi m-a pus în slujba Lui,
    13. măcar că mai înainte eram un hulitor, un prigonitor şi batjocoritor. Dar am căpătat îndurare, pentru că lucram din neştiinţă, în necredinţă!
    14. Şi harul Domnului nostru s-a înmulţit peste măsură de mult împreună cu credinţa şi cu dragostea care este în Hristos Isus.
    15. O, adevărat şi cu totul vrednic de primit este cuvântul, care zice: „Hristos Isus a venit în lume ca să mântuiască pe cei păcătoşi”, dintre care cel dintâi sunt eu.
    16. Dar am căpătat îndurare, pentru ca Isus Hristos să-Şi arate în mine, cel dintâi, toată îndelunga Lui răbdare, ca o pildă celor ce ar crede în El, în urmă, ca să capete viaţa veşnică.
    17. A Împăratului veşniciilor, a nemuritorului, nevăzutului şi singurului Dumnezeu, să fie cinstea şi slava în vecii vecilor! Amin.
    18. Porunca pe care ţi-o dau, fiule Timotei, după prorociile făcute mai înainte despre tine, este ca, prin ele să te lupţi lupta cea bună,

    Sunt bune si dezbaterile, dar nu ar strica o initiativa si chemare la rugaciune atunci cand nu realizam lucruri temeinice pe care le-am dori.

    Octombrie 12, 2008 la 11:05 pm

  2. V D Filip

    Fara credinta, s-ar putea sa vedem ca ne impotmolim in lucrurile incepatoare si ramanem fara propasire.

    Octombrie 12, 2008 la 11:06 pm

  3. pt Elena
    Stiu la ce te referi, o sa sterg, dar vreau sa dau o explicatie, tu ai citit in secunda nr doi dupa ce eu am scris, am remediat anuminte greseli de ortografie si m-am razgandit la anumite fraze, dar imediat dupa ce am triimis raspunsul, in decurs de maxim 1 minut. Imi pare rau de faza asta si imi cer scuze dar nu a fost cu intentie

    Octombrie 13, 2008 la 12:16 am

  4. Mara

    Imi scri intr-un comentariu dinainte ca s-ar putea ca unii dintre cei care citesc ceea ce ti-am scris eu sa rada de ceea ce spun, deci sa rada de mine. Dar eu cred ca cei care rad atunci cand cineva cere ajutor nu IL au pe Hristos in ei, deci ei au o nevoie mai mare de ajutor. De aceea rasul lor nu ma deranjaza, ci ma indeamna sa ii ajut desi nu ii cunosc, dar lor le transmit cu ajutorul tau, rose, indemnul de a se gandi mai mult la gresala lor. Citind insa comentariile prezente pe blogul tau imi vine gandul ca cei despre care am vorbit aici sunt putini, pentru ca cei care iti scriu dau dovada de o intelegere adevarata a credintei ceea ce pe mine ma incurajeaza mult si ma fac sa cred ca totusi nu am gresit scriindu-ti tie despre o framantare a mea.

    Octombrie 13, 2008 la 1:19 pm

  5. Da, ai dreptate, doar ca lumea e cum e si de multe ori sinceritatea oamenilor precum sinceritatea ta nu e apreciata asa cum ar trebui.
    Sa fii binecuvantata Mara🙂

    Octombrie 13, 2008 la 1:30 pm

  6. Mara

    Iti doresc si tie multe binecuvantari! Stiu ca cei mai multi oameni sint rai, dar in ultima vreme am intalnit asa de multi oameni buni incat cei rai nu ma mai deranjeaza chiar asa de mult. Cand ii intalnesc le spun despre bunatatea oamenilor buni, iar faptul ca acuma le pot vorbi cu zambetul pe buze ii face sa fie mai atenti la observatiile mele. Le vorbesc astfel despre Isus, si multi dintre ei spun ca vor fi mai atenti la tot ceea ce vor sa faca. De foarte multe ori dupa astfel de dialoguri parca simt cum Isus incepe sa lucreze si pentru cei rai. Si indemnurile si incurajarile tale m-au ajutat mult, acum sunt bucuroasa ca mi se intampla asa, iar cei care acum sint langa mine ma ajuta si ei. Eu cred ca sinceritatea poate fi o calitate a noastra care ne ajuta mult sa ne apropiem de Isus, de aceea imi place sa fiu sincera chiar daca sunt unii care nu apreciaza acest lucru. Am fost sincera si cu tine atunci cand mi-a fost mai greu sa fiu asa cu cineva de langa mine, iar faptul ca acum m-am linistit arata ca nu am gresit. Vreau sa-ti spun rose ca atunci cand ti-am scris prima data am ezitat mult, dar parca auzeam indemnuri din partea lui Isus sa am curaj. De aceea ti-am scris iar faptul ca esti femeie m-a linistit. Inca o data iti spun MULTE BINECUVANTARI!!!

    Octombrie 13, 2008 la 3:53 pm

  7. tzrafrira

    🙂 imi place mult sa vad asa deschidere si sinceritate, o oarecare unitate, intre copiii lui Dumnezeu chiar dak nu se cunosc personal.. e fain🙂 Domnul sa va binecuvinteze!

    Octombrie 16, 2008 la 5:13 pm

  8. eduard

    Lipsa de imaginatie duce la dogma ,iar excesul acesteia la fanatism!!!Biserica este rupta de realitatea sociala,de realitatea numita OM,ecuatie complexa cu multe variabile si autonoma personalitate…Morala ei kilometrica,si mai si pe bloguri,situri decat in Biblie ca idee,ma intristeaza teribil,nu ma mira de ce se inmultesc liber cugetatorii si ateii,…unde este spiritul prospetimii,noului,imaginatiei creatoare,trairea ardenta a vieti,dragostea de natura,arta,animale ,spiritul de initiativa acolo unde miezul lucrurilore este dureros,Iubirea???!!!!
    Peste tot in biserici vezi un biletel pe care scrie;”Donati pentru constructia bisericii,restaurare,pictura,etc..”Nu am vazut sau auzit pe canalele Tv despre un proiect umanitar al bisericii in sprijinul,batranilor,orfanilor,persoanelor cu dizabilitati,etc,etc…Asta spune imens de mult despre spiritualitatea la romani si ortodoxie.Daca toti suntem pacatosi atunci de ce se insista atat de mult pe morala crestina ci nu pe cartea iubirii?Ori suntem la vreo competitie>cine a pacatuit mai mult sau mai putin?Arata-i un copil chipul iubirii si vei obtine de la el infinit mai multe lucruri bune decat sa tot il moralizezi atat cu binele si raul….cata rigiditate,conventionalism,cliseism,inflexibilitate,fariseism,lipsa de imaginatie….
    Biserica sa-si faca autocritica de rigoare la ce fapte murdare si crime a savarsit in istoria ei…ii propun o zi pe an in care sa tina o slujba speciala pentru pacatele ei…pentru lipsa de credinta,sacrificiu in vremuri grele de razboi cand a preferat sa faca jocul politic al puterii decat sa ia atitudine ferma impotriva ei.Si astazi se comporta ca niste simpli functionari ai statului,si atat.

    Iunie 2, 2011 la 3:37 pm

  9. eduard

    Mentiune:am dorit sa postez acest coment la un alt articol de pe blog in care vorbeai despre indiferenta bisericii.Din graba citind mai multe articole am postat aici…
    Felicitari pentru blog!!!!

    Iunie 2, 2011 la 3:44 pm

  10. Ana

    Ieri am intrat pentru prima data pe pagina ta recommandata de tatal meu Alex Nagy; ma bucur sa am o astfel de pagina pe care am de gand sa o vizitez des. Ma incurajeaza,inspira sa gandesc,privesc mai adand la lucrurile spirituale. Ramaneti binecuvantati.

    Noiembrie 12, 2011 la 6:16 am

  11. Ana

    „Precum in cer asa si pe pamant” mi-a atras atentia acest titlu. Ceva timp in urma cineva mi-a explicat mai clar cum trebuie inteleasa aceasta fraza din Rugaciunea Domnului Isus; Facase voia Ta precum in cer asa si pe pamant” – voia Sa in cer este buna,desavarsita,fericire,sanatate, bucurie deplina. SI LA FEL CUM ESTE IN CER VOIA SA E LA FEL SI PE PAMANT. Si toti cei ce-L slujesc pe El cu adevarat pot beneficia de aceste lucruri.
    Fiind constienta de acest mare adevar, imi da bucurie si siguranta sa stiu ca Tatal noastru din ceruri ne vrea mereu binele, si daca se intampla altfel nu vine de la El.

    Noiembrie 12, 2011 la 6:28 am

    • Domnul sa te binecuvinteze Ana! Multumesc de vizita 🙂

      Noiembrie 12, 2011 la 6:51 pm

    • VDFilip

      Ana, vad ca ai invatat ca si tatal tau sa apesi exact pe butonul care trebuie. Obsrvatiile voastre au o precizie maxima. Sunt sigur ca tatal tau se poate lauda cu tine in Domnul, tu cu el la fel si noi asemenea cu aparitia voastra pe blog. GBY! Citind comentul tau am trecut si peste a lui „eduard” si am reciti cv ce mi se pare f interesant, cv ce altadata nu am receptionat prea bn: „Lipsa de imaginatie duce la dogma…” Ma bucur ca datorita mesajului tau am recitit si ce a scris eduard.”tzrafrira” are de asemenea un coment frumos la acest articol si asa cum spunea si „mara” despre cei care dau dovada de o intelegere corecta a credintei, ma bucur ca randurile acestora nu se subtiaza, din contra apar mai multi.

      Noiembrie 13, 2011 la 12:54 am

  12. VDFilip

    Iulie 28, 2013 la 2:06 pm

Lasă un răspuns

