ROSE

Hai sa gandim putin…….

Din pacate foarte multi calca pe un teren extrem de periculos numind lucrarea Duhului Sfant ca fiind lucrarea diavolului. M-am tot intrebat ani de zile ce inseamna oare hula impotriva Duhului Sfant si nu spun ca am aflat exact despre ce este vorba dar citind Marcu 3:20-30 am o oarecare idee. Isus era acuzat ca lucreaza cu diavolul si Isus le spune – cine va huli impotriva Duhului Sfant nu va fi iertat ci este vinovat de un pacat vesnic. Si tot aici in v 30 Isus le spunea acest lucru tocmai pentru ca ei ziceau ca are un duh necurat. Mi-e teama pentru multi care au indrazneala sa emita pareri cu privire la anumite manifestari ale lui Dumnezeu care sunt ciudate si care nu se incadreaza in ceea ce stiu ei de mici, in cultura in care au fost crescuti.

Hai sa gandim putin. Desi multe din lucrurile pe care le face Dumnezeu depasesc puterea noastra de intelegere sunt multe nelamuriri care se pot rezolva printr-o gandire simpla. Isus a avut cateva metode prin care a lucrat cand era pe pamant, nu? A vindecat in cateva feluri, si-a pus mana pe bolnav, i-a pus scuipat pe limba sau pe ochi, a spus un cuvant, etc. Aceeasi Biblie ne spune ca a facut atatea semne si minuni incat daca s-ar scrie nu ar incapea in lume atatea carti.

Oare Isus a pus in practica doar cele 5-6 sau 10 metode pe care Biblia le mentioneaza, sau a folosit si alte metode? Tinand cont ca numarul vindecarilor si al minunilor este unul imens, sa credem oare ca a avut o lista de 10 metode pe care le-a folosit si nu a indraznit sa se abata de la cele 10? Sau oare metodele au fost la fel de multe ca si vindecarile. Lui Dumnezeu ii place diversitatea, daca ne uitam la noi, la natura din jur putem observa ca nu a creat doi oameni la fel sau doua flori la fel, seamanam intre noi dar nu suntem identici.

Oare putem sa presupunem ca un Dumnezeu care iubeste diversitatea i-a dat o lista cu 10 metode de vindecare lui Isus ca doar acele 10 sa fie puse in aplicare? Bineinteles ca nu. Si atunci ce ne facem cu metodele pe care Biblia nu le mentioneaza? Ce ne facem cand Dumnezeu hotaraste sa lucreze intr-un mod care nu este mentionat in Biblie, dar care probabil a fost pus in aplicare de Isus, doar ca Dumnezeu a hotarat ca acel caz sa nu apara in Biblie.

Ce s-ar intampla daca acel episod in care Isus a vindecat punand scuipat pe limba mutului sau facand un aluat din scuipat si pamant pe care apoi il pune pe ochii orbului, nu ar fi fost mentionat in Biblie si ar fi fost mentionat un altul, o alta metoda a lui Isus de a vindeca? Oare daca ar veni un om al lui Dumnezeu si ar face asa ca Isus, ar pune scuipat pe ochii cuiva, in cate secunde ar fi luat pe sus si scos afara din biserica sub pretextul ca lucreaza cu diavolul? (chiar daca scrie despre asta in Biblie, omul lui Dumnezeu ar fi dat afara sub acelasi pretext).

Ma rog ca Dumnezeu sa te faca sa intelegi ca multe din perceptiile noastre despre El sunt gresite si ca daca nu ne vom lepada de invataturile omnesti cu care am fost hraniti, o sa ramanem la acelasi stadiu. Ma ingrozesc de cate ori in bisericile noastre lucrarea lui Dumnezeu a fost catalogata ca fiind de la diavolul si invers.

Diavolul nu e in stare sa creeze nimic, e un imitator de profesie si daca relatia ta cu Dumnezeu este una buna, cladita zilnic in partasie si lepadare de sine, il vei prinde pe acest diavol siret dar limitat. Decat toata viata sa te feresti de Dumnezeu si de binecuvantarile Lui fara margini de teama ca nu cumva sa fie diavolul cel care lucreaza, mai bine ai lua Biblia, ai sta ore in sir cu Domnul, ti-ai cladi o relatie minunata cu El si ai avea calauzirea Duhului Sfant care nu face misto de oameni si nu ii lasa sa fie pacaliti de diavol ci ne calauzeste in tot adevarul – asa spune Biblia.

24 responses

  1. V D Filip

    stimata rose, vad ca d-soara din poza are cruciulita la gat. de apar si eu in bis la noi asa, nu o sa mai am sansa sa ma reinscriu membru. nu am fost exclus niciodata. mi-am scos adeverinta din loc unde am fost botezat si nu am mai apucat sa ma inscriu membru nicaieri cu atatea evenimente politice. dar ma folosesc de ocazie sa coment putin. de ma intreaba Domnul Isus in ziua de apoi despre cruce de mi-am purtat-o si-i voi arata una asa micuta, nush ce o sa zica, fiindca pt aia mai mare am cartit permanent, eu ca si multi altii.

    Octombrie 14, 2008 la 6:24 pm

  2. trebuia sa pui alta poza, si eventual sa aiba si batic 😀

    Octombrie 14, 2008 la 10:06 pm

  3. 😀 😀 😀

    Octombrie 14, 2008 la 10:37 pm

  4. Iar ne legam de fleacuri, si neglijam esenta: mesajul articolului.

    Octombrie 14, 2008 la 10:39 pm

  5. V D Filip

    hei disa ! nu-i nici un fleac. daca ti se pare ca ma adresez tie pe un ton rastit, te rog sa nu-l iei asa. mi-l permit asa doar prieteneste. treaba aia cu baticul pt mine de exemplu nu e un fleac. tare mi-ar fi placut sa impartasesc ideea asta cu cineva. stii de ce ? pe cat mi se pare de super sa vad pe cineva cu batic, pe atat de mult as dori sa le spun si altora. mie mi se pare ca o femeie sau domnisoara mai mare sau mai mititica ce poarta batic, le sta atat de bine, par asa naturale, sa le mai vezi si o fire vesela, e tot ce poate fi mai frumos la o femeie.
    hei line! sper ca tu esti in poza din drept cu nicknamele tau. si esti frumoasa. fa-mi o mica placere,pls. fa o poza cu batic pe cap, legat la spate, tot asa sa apari zambind si sa vad cine ar putea sa nu zica cum ca esti mai simpatica inca de o mie de ori mai mult doar ca ai mai pus si baticul pe cap. chiar vreau sa vad cine ar putea zice ca iti sta rau. de incerci asta parca vad ca o sa apara cat mai multe surioare pe aici. si asta ar fi ceva. n-am eu treaba cu cruciulita. din partea mea pot sa vina si la staruinta cu ea la gat. eu ma pot ruga tot asa de bine, dar cand e vb de batic, nu pot sa inteleg cum de nu isi dau seama surioarele ca le sta mai bine si de ce nu ar vrea sa le stea mai bine?

    Octombrie 15, 2008 la 8:03 pm

  6. V D Filip

    si nu stiu de puteti fi de acord cu mine ca baticul da o nota de solemnitate in plus cand vine vb de biserica, iar femeile o pot depasi cu mult pe a barbatilor gandindu-te ca ei tre sa fie cu capul descoperit si nu putini sunt cei ce au chelie.

    Octombrie 15, 2008 la 8:20 pm

  7. V D Filip

    oare nu merita Dumnezeu sa avem o tinuta solemna inaintea Lui in bis?

    Octombrie 15, 2008 la 8:21 pm

  8. tzrafrira

    hai mah filipe, tu vbesti serios?? si totusi.. ce legatura are ce spui tu cu mesajul articolului?? mai citeste’l odata si comenteaza ceva pe el k e super fain!!! Domnul cu tine! si cu noi cu toti!

    Octombrie 16, 2008 la 3:29 pm

  9. ana

    foarte fain articolul ,multumesc lui Dumnezeu pentru persoanele care au o minte deschisa…sti ce vreu sa spun….continua tot asa si nu te descuraja….Oricum unora din cei care pun comenturi se pare ca le-a intrat pe o ureche si le-a iesit pe alta articolul……
    Ii multumesc lui Dumnezeu ca mi-a dat o altfel de gandire si o altfel de partasie cu El…si asta e dincolo de imbracamintea mea…sau baticul pe care nici macar nu-l port….
    As vrea sa fim pusi multi din noi in diferite ipostaze….dar sfatul meu este sa nu judecam .In orasul in care sunt eu nici macar nu este o biserica …pentru ca biserica de aici nu se poate numi asa…dintr-o biserica mare cu multi tineri …a mai ramas :5 surori si 5 frati si aceea batrani…pentru ca….motivele sunt cu miile si care lovesc toate in tineret.Imi pare sincer rau ca in Romania in biserici se incearca sa se corecteze doar tinuta exterioara dar interiorul,sufletul….poate fi oricum,batic sa ai si fusta…..pocait sa fi…nu conteaza ca esti doar cu numele si cu tinuta exterioara.
    Azi sunt trista si imi pare rau daca am suparat pe cineva prin comentul meu dar pocaitii care ii cunosc eu sunt doar la exterior prin imbracaminte pocaiti….Eu sunt pocaita dar imbracamintea mea il face pe „vecinul meu din dreapta” sa ma judece….ca si cum nu as fi….pt ca nu am batic si fusta….
    O sa dam cu totii socoteala in fata lui Dumnezeu….si va spun la toti ca numai Dumnezeu stie ce este in inima omului…si cred ca El este foarte trist cand vede ca noi in loc sa ne preocupe „facerea de bine si calea Lui” nu facem decat sa judecam in colo si in coace si asta este de la diavol…
    Dumnezeu sa va dea putere la toti….

    Octombrie 16, 2008 la 4:55 pm

  10. tzrafrira

    ana.. imi pare sincer rau k nu ai o biserica la care sa mergi si in care sa te inchini si sa slujesti.. dar nu te descuraja! multi ani m’am lovit de traditi si comentarii in ce priveste imbracamintea si tinuta in biserica si in afara, si nu k m’as fi imbracat sexi, k nu e genu meu.. dar no.. blugi, bratari.. tampenii de genu.. dar ii multumesc Domnului ca cei ce acum 10 – 15 ani eram un grup de adolescenti din mai multe confesiuni, care ne intalneam si discutam si faceam singuri studii biblice si ne inchinam cum stiam, cum simteam noi, acum suntem formati k si biserica si in toamna asta avem un an de cand activam.. Dumnezeu poate deschide o usa si in orasul in care esti tu.. roaga’te si nu iti pierde speranta!! m’am rugat si am plans pt biserica in care eram atunci si fiindca lucrurile nu se schimbau Dumnezeu mi’a dat alta biserica🙂 El poate!! nu uita🙂 Domnul sa iti dea putere si rabdare! stai doar langa EL🙂

    Octombrie 16, 2008 la 5:50 pm

  11. V D Filip

    de ce i se pare cuiva ca am judecat pe cineva ? ! ? ! mi-am spus doar opiniia. si de stirbit nu cred ca am stirbit cu nimic articolul si nici nu l-am deturnat. a venit vb de batic, nu am adus-o eu si putea oricine sa aduca comenturi despre articol. de ce nu o face nimeni? cu ce i-am impiedicat? scrie in Biblie: „spune inteleptului si se va face si mai intelept.”
    pe vremea comunismului a circulat o carte intitulata „Biblia credinciosului si biblia necredinciosului”. standardele din afara bisericii au avut influenta incredibila prin mass-media si prin atatea metotde. noroc ca nu se mai aude si de acea carte. am spus odata unui tanar: de as fi rau intentionat, as putea sa-ti pun niste intrebari din Biblie, dupa care sigur, de duminica viitoare nu o sa te mai vad vreodata la bis. asta de nu ti-as da si raspunsuri la acele intrebari. si printre altele se spunea in acea carte ca de fapt omul l-a construit pe Dumnezeu, nu Dumnezeu pe om. Ce subtil s-a atins acest obiectiv ateist in practica religiei crestine.

    Octombrie 16, 2008 la 7:07 pm

  12. ana

    imi pare rau sincer…nu m-am referit neaparat la tine V D Fillip cu privire la judecat…azi am fost intr-o stare mai aparte si vad ca in jurul meu nu mai ofera nimeni ajutor ci doar judeca in stanga si in dreapta…de cateva luni tot aud disputele astea despre tinuta in biserici si sincer cred ca fetele si femeile s-au saturat…si eu sunt de acord cu tinuta decenta in biserica pt ca nu i se cuvine unei femei sa apara intr-un chip necuvincios si asta pentru ca poate fi o pricina de poticnire pt cei din jur….
    multumesc tzrafrira…nici felul meu de a ma imbaca nu este de a provoca pe altii si la multele bratari cu mesaj crestin am renuntat pentru a nu fi opricina pt cei cu care lucrez ,dar oricum am experiente faine cu Dumnezeu cu privire la bratarile/tricourile crestine…..🙂 inca nu mi-am pirdut speranta cu privire la biserica din orasul meu dar poate este mai bine asa…..eu sunt implicata cu sotul meu intr-o misiune cu copiii.lucram la un camin crestin dar copii nostri pe care ii avem sunt din familii necrestine si din familii care nu au nimic de-a face cu Dumnezeu… aceasta misiune a inceput in urma cu 6 ani ….Dumnezeu a ales sa plecam din vestul tarii,dintr-o biserica superba si vie…. intr-un orasel din Moldova,judetul Suceava in care biserica locala ,cand mergeam la program duminica cu copii nostri din camin,a ales sa ne respinga si sa ne interzica sa avem si noi „o cantare spre lauda lui Dumnezeu” pe motiv ca noi avem copii de depravati ,copii de betivi si desfranati…..de aceea sunt atat de satula de reguli peste reguli si legi puse in biserici…..Dumnezeu ne-a dat multa izbanda de cand suntem aici.Sotul meu s-a hotarat sa avem noi in cadrul caminului programe crestine cu copii si chiar este o schimbare care numai Dumnezeu o poate face…dar…de multe ori….de atat de multe ori avem si noi nevoie de invataturi si resurse noi care le-am putea primi daca am avea o biserica la care sa mergem….
    In fiecare zi in care merg la camin si vad zambetele copiilor sunt fericita ca Dumnezue vede ceva frumos in acesti copii…ceva ce oamenii nu vad…si ma gandesc daca nu este la fel si cu oamenii?Dumnezeu vede ceva frumos in fiecare din noi oricum am fi…..

    Octombrie 16, 2008 la 8:17 pm

  13. Ana, ma bucur mult pt tine si sotul tau, faceti o lucrare extraordinara. Stiu ca va e greu fara o biserica, dar poate e mai bine ca v-au respins cei din biserica respectiva, voi puteti sa ii calauziti pe acei copii mai bine decat cei pentru care Isus insusi ar fi o pricina de poticnire. Isus a spus: „Lasati copilasii sa vina la mine”, iar daca biserica aceea i-a respis, no problem, voi puteti f bine calauziti de Duhul lui D-zeu sa faceti din locul acela o biserica in sine, impreuna cu copiii.
    Sa fiti binecuvantati
    Si eu m-am saturat de reguli…

    Octombrie 16, 2008 la 8:24 pm

  14. tzrafrira

    m’am enervat f tare cand am citit k au fost respinsi copiii din biserica, ce vina au copiii de greselile parintilor???? dar m’am mai linistit knd am citi ce a scris rose.. si are dreptate! in copii e cea mai buna investitie care o poate face cineva! ei nu au avut cand sa fie indoctrinati.. mergeti mai departe cu lucrarea aceasta.. e minunat ce faceti voi!! a’ti sacrificat mult mergand acolo, dar Dumnezeu va va da mult mai mult inapoi!!!🙂

    Octombrie 16, 2008 la 8:39 pm

  15. V D Filip

    stai calma tzrafrira. are cine face curatenie. cand e gata de sters praful va invitam la bis. in rest ce ne mai intereseaza ?

    Octombrie 18, 2008 la 2:58 pm

  16. tzrafrira

    adik?? nu am inteles ce vrei sa spui filip. dak nu e prea mare deranjul te rog sa te explici. chiar nu stiu la ce te’ai referit, sorry.

    Octombrie 19, 2008 la 12:08 am

  17. V D Filip

    daca as putea sa iti spun in particular, as face asta. sa nu-ti raspund la intrebare iar nu e bine. daca iti raspun nu cred ca iti va pica bine. totusi sper sa nu te superi pe mine. cam am mania asta sa bag, nu numai sa pun degetul pe rana. te rog dinainte sa ma ierti. era o regula la poporul evreu pt inrolarea la oaste. cei mai slabi de inger trebuiau sa ramana acasa. si bine fac. e foarte intelept acest lucru. pot si ei sa participe totusi la intendente. nu e rau ca ne mai aprovizioneaza cu un Amin sau Aleluia. 🙂

    Octombrie 19, 2008 la 8:44 am

  18. tzrafrira

    si ce legatura are ce ai scris tu cu ce am scris eu mai sus?? nu m’am suparat, nu ma supar usor.. oricum nu ma cunosti, si dak m’ai cunoaste poate ai gandi altfel despre mine…

    Octombrie 19, 2008 la 8:51 am

  19. V D Filip

    nenorocirea insa, daca pot sa-i spun asa, este ca de fapt, cum ai intoarce situatia de pe o parte pe alta, in orice domeniu, lupta se duce defapt acasa.

    Octombrie 19, 2008 la 8:53 am

  20. V D Filip

    pai poate are legatura nu numai cu ce ai scris mai sus🙂

    Octombrie 19, 2008 la 8:55 am

  21. adevarul e ca eu nu mai inteleg nimic din dialogul acesta, daca s-ar putea sa fim mai clari cand vb si nu cu atatea metafore pe care doar cei care le scriu le inteleg

    Octombrie 19, 2008 la 12:58 pm

  22. V D Filip

    rose nu-ti fa probleme, nu m-am referit la acest blog. se exclude ce am exprimat mai sus ca fiind vb de ceeace este pe el. daca este vreo asemanare si loc de interpretari, fac si specificarile necesare. consider ca daca ne-am luptat toti in vreun fel, sau fiecare in felul lui, nu a iesit decat un blog frumos. sper ca esti multumita catusi de putin. asta mi-am dorit si imi doresc pana la urma, iar de castigat sa avem toti, fiindca se pare ca toti participantii au avut acelasi obiectiv: Marit sa fie Dumnezeu ! si, Traiasca Domnul ! cum spunea psalmistul.🙂

    Octombrie 19, 2008 la 4:17 pm

  23. tzrafrira

    adevarul e, rose, k nici eu nu inteleg mare lucru..🙂 .. dak nu vbim clar si la subiect nu are rost.. am cu ce imi bate capu destul, asa k nu am chef sa incerc sa descifrez ce scrie unu si altu.. si ar fi fain k ceea ce comentam sa fie pe subiectul ce a fost expus.

    Octombrie 19, 2008 la 5:05 pm

  24. Eu as vrea sa se discute pe subiect, adica daca subiectul este despre migratia randunicilor in Africa atunci despre asta sa discutam si daca tot ne consumam timpul sa scriem aici sa ne exprimam cat se poate de clar, cu un limbaj simplu si pe intelesul tuturor.

    Octombrie 19, 2008 la 5:19 pm

Lasă un răspuns

