ROSE

GHIDUL CIOBANULUI!

Fratilor ciobani, va striga oile din santurile in care zac, din spitale, din vai adanci in care zac de ani de zile, va striga sa le sariti in ajutor. Ciobanilor, s-au inventat telefoanele fixe pe Romtelecom si altele, aveti dupa ora 6 gratuit si in weekend sa va sunati oile sa le intrebati ce mai fac, sa le incurajati. Ciobanilor, oile voastre au nevoie de voi sa le slujiti in dragoste, de aceea aveti onoarea sa va numiti ciobani. E un strigat in desert al unei oi care stie cum este sa fie tratata cu nepasare de ciobanii care erau responsabili de bunastarea ei, dar care slava Domnului a supravietuit chiar si fara ajutorul lor. Sunt oi care au nevoie urgenta de telefonul vostru, de vizita voastra, de preocuparea voastra. Nu vreti sa va lasati oile sa moara, nu? Nu vreti sa fiti trasi la raspundere de Dumnezeu pentru ca ati stat in stana picior peste picior si singurul lucru la care ati meditat a fost cum sa ii adaugati inca un etaj stanei, sau cum sa ii faceti inca o anexa, sau cum sa puneti gresie noua in stana sau sa schimbati mobilierul stanei. Nu vreti sa stati fata in fata cu El, Pastorul sufletelor noastre si sa ramaneti muti pentru ca nu v-ati facut datoria.

Ceea ce urmeaza este un mic ghid al ciobanului. E atat de simplu incat nu cred ca nu il veti lua in considerare, va va lua putin timp sa il puneti in practica. Daca “mai marii ciobanilor” nu stiu sa va dea sfaturi practice, oile stiu de ce au nevoie si isi vor striga drepturile.

1. Daca apare vreo oaie noua in biserica fie ca este simpatica sau nu, fie ca va place de ea sau nu, mergeti si stati de vorba cu ea, intrebati-o daca o doare ceva, daca o puteti ajuta cu ceva si daca da, atunci notati pe un carnetel sa nu uitati si incercati sa o ajutati.

2. Dupa cum spuneam aveti sansa sa vorbiti gratuit de pe telefoanele fixe, seara puneti-va confortabil intr-un fotoliu si sunati-va GRATUIT oile pe care le stiti in probleme si nu numai, s-ar putea ca unele oi care par sanatoase sa fie lovite intre timp de vreo situatie in care sa aiba nevoie de ajutor, cercetati-va oile. Faceti-va un carnetel cu numerele de telefon ale oilor, sau pt ca banuiesc ca aveti telefon mobil le puteti trece in agenda.

3. Dati-va numarul de telefon oilor ca in caz de ceva sa va poata suna. Banuiesc ca de asta ati vrut sa deveniti ciobani, sa aveti grija de ele, sa stati la dispozitia lor 24/24, nu? Sau doar pentru a predica duminica?

4. Daca vreo oaie se afla in spital, mergeti la ea si nu numai odata, de mai multe ori, de cate ori e nevoie pana oaie isi revine. Sunteti ciobanul ei.

5. Vaduvele si orfanii sunt in responsabilitatea voastra, unii dintre ei au nevoie de bani sa isi plateasca curentul, telefonul, apa, etc. Unii sunt cu nervii la pamant si au nevoie de ingrijire pe termen lung. Banuiesc ca nu puneti mai presus ornamentarea Bisericii cu noi scaune, candelabre, etc, banuiesc ca nu vreti sa va lasati vaduvele si orfanii sa duca lipsa, nu?

6. Nu asteptati sa faca oile primul pas pentru ca nu il vor face, unele sufera de bun simt iar altele pentru ca nu faceti voi primul pas, adica datoria, nu vor avea incredere sa vina la voi cu problemele pe care le au. Nu va invinovatiti oile ca nu vin la voi, nu ele trebuie sa aiba grija de voi, ci voi de ele.

7. Cand va este incredintat un secret, nu predicati urmatoarea duminica despre subiectul respectiv, nu dati toate detaliile ca intreaga turma sa inteleaga despre cine e vorba. Secretul e secret, s-a inventat confidentialitatea.

8. Nu va plangeti de oile voastre, daca sunt oi blege lucrati la desteptatirea lor, ridicati-le. Nu stiu daca se poate dar nu va mai plangeti, cei care nu faceti mai nimic de banii cu care sunteti platiti, macar atat nu va mai plangeti.

9. Ciobanilor, daca Biblia si Dumnezeu spun una si cultul alta, alegeti voia lui Dumnezeu pentru ca voia cultului e trecatoare si daca o sa va hraniti oile cu mancare de la cult o sa aveti o turma rahitica.

10. Ciobanilor plangeti dupa oile voastre care nu mai stau in turma, alergati dupa ele, cautati-le si lamuriti-le sa vina inapoi.

Ciobanilor, renuntati la durerea in cot, de la durere in cot se poate ajunge la artrita in cot, la cancer in cot, la moarte, la iad vesnic.

Cioban = persoana care paste, pazeste si ingrijeste oile, pastor… (DEX)

PS. Ciobanii care isi fac datoria de ciobani cu siguranta ca si-au dat seama de  mult de regulile acestea foarte simple si le practica, articolul acesta este pentru cei care stau in puf si oile in santz.

31 responses

  1. Foarte incisiv articolul. Ar trebui sa fie pus pe fiecare usile fiecarei biserici de pocaiti, asa cum Luther si-a pus tezele lui.
    S-ar putea sa fie catalogat cam prea rebelios. Consider ca este necesar totusi.

    Octombrie 20, 2008 la 8:44 pm

  2. Da, s-ar putea ca unii sa creada articolul prea rebelios, habar nu am daca e rebelios sau nu, ceea ce am scris e un strigat de durere pt ca am obosit sa vad nepasarea si ignoranta cu care se ocupa fratii pastori, majoritatea dintre ei.
    Nu e ironie, nu e mistocareala, e purul adevar!!
    Daca e sa fie pus pe usi de biserici, ar trebui completat cu inca cateva puncte pe care nu le-am scris aici, poate urmeaza Ghidul ciobanului 2
    ..

    Octombrie 20, 2008 la 8:59 pm

  3. tzrafrira

    da.. e ok ghidul.. unii uita ca s’au facut pastori si nu predicatori.. e o diferenta f mare! dak esti pastor, atunci ai grija de turma! dak nu esti in stare atunci lasa pe altu!

    Octombrie 21, 2008 la 7:42 am

  4. Într-adevăr. Știu ce simți.

    Însă să nu uităm cu nu este doar datoria pastorilor ca să aibă grija de Biserică. Mie mi-e extrem de greu să am grijă de problemele a cîtorva oameni pe care-i țin a aproape, pe când să suni toată biserica după 6 seara, sau în Cosmote, mi se pare imposibil, să ai grija de toată lumea.

    Pastorul este cel pus să conducă, să dea învățătură, să corecteze acolo unde trebuie. Pentru problemele strict personale s-au inventat prietenii, și de asemenea, părtașia cu frații. Suntem datori să ne oblojim rănile unul altuia.

    E ușor să sari la gîtul celui care a fost pus să aibă grijă de tine, fără să-l înțelegi, să înțelegi că este om. E ușor de acuzat, fără să dai și soluția problemei, mai ales cînd nu ai idee despre ce înseamnă să conduci.

    Biblia spune să fim supuși pe acest pămînt stăpînilor noștri, și să-i onorăm și atunci când nu văd. Cu atât mai mult, trebuie să ne purtăm ca atare cu cei puși să ne povățuiască. Este ordinea lui Dumnezeu.

    E ok să arăți revoltă și frustrare, dar e și mai înțelept și Dumnezeiesc să-i înțelegi și, eventual să te duci să vorbești cu ei, fără alte apropos-uri🙂 suntem aici ca să fim sare pentru lume, nu ”băgători de oameni în groapă” ci cei care ridică.

    Eu înainte să scriu vre-un articol, mă rog pentru înțelepciune. mă întreb: este voia Ta să scriu ce scriu aici? Am fost și eu revoltat mult timp, de aceea te înțeleg, dar Dumnezeu m-a iertat după ce m-am pocăit de atitudinea mea.

    Și tu, și ”ciobanii” sunt puși sub același preț de sînge.

    Decît să continuăm să alergăm la gîturile lor, eu zic că ar trebui să ne oprim și să ne punem pe genunchi, pentru că mare putere are rugăciunea fierbinte al celui neprihănit!

    Dumnezeu să-ți dea înțelepciune, dragă Rose! Fie ca Ghidul ciobanului 2 să fie un… altfel de ghid, unde să le arați ce trebuie să facă, pentru că la urma urmei un ghid nu critică. ci întreaptă, nu?

    Octombrie 21, 2008 la 9:27 am

  5. tzrafrira

    anddij, inteleg ce vrei sa spui, dar nu cred k rose se referea sa sune toata „turma” in fiecare seara. acum sunt biserici mari de peste 1000 de membrii, nu ai cum, si sa dai cate un beep la fiecare ti’ar lua prea mult timp. dar odata pe an sa te interesezi de o persoana nu e greu. eu cred k un pastor ar trebui sa isi cunoasca turma. unde sunt multi membrii sunt si mai multi pastori nu doar unu.

    Octombrie 21, 2008 la 2:14 pm

  6. anddij, eu nu ii inteleg pe ciobanii care nu au grija de oile lor, poate tu ii intelegi si le poti gasi o scuza, doua sau mai multe. Daca ai fi citit cu atentie ce am scris porbabil ca mi-ai da dreptate, nu cred ca am scris nimic deplasat. Ceea ce mi se pare deplasat e ignoranta si nepasarea ciobanilor, am fost f blanda in ce am scris si stiu ca D_zeu e de acord cu ce am scris, probabil ca El cere mai mult de la ciobani decat am scris eu aici.
    Fiecare om are dreptul sa creada ce vrea, eu cred cu probe ca majoritatea pastorilor isi bat joc de functia pe care o au si am sa continui sa spun asta.
    Nu am de ce sa ma pocaiesc de atitudinea asta, pt ca nici Isus nu s-a pocait de vorbele dure pe care le-a spus fariseilor si carturarilor. nu imi cer scuze nici acum nici peste muuulti ani pt ce am scris in acest ghid. E un ghid de bun simt, pt a-l pune in practica nu trebuie sa fi pastor, tre sa fi un om cu bun simt elementar.
    Si inca ceva. Ti se pare tie ca nu am dat sfaturi practice in acest ghid? De aia l-am numit ghid pt ca e vb de sfaturi practice, nu de bagat oamenii in groapa ci de SOLUTII. Pls mai citeste odata

    Octombrie 21, 2008 la 3:24 pm

  7. trafrira asa m-am gandit si eu, ca nu chiar pe toti membrii sa ii sune, dar unii sunt bolnavi, toata lumea stie ca sunt in suferinte de multa vreme, sau unii care au fost recent loviti de vreo problema care ar fi ajutati mult daca ar fi bagati in seama in asfel de situatii.
    Ai dreptate in bisericile mari sunt mai multi pastori si chiar daca nu pastorul, dar diaconii . prezbiterii tot cu aia ar trebui sa se ocupe.
    In ce priveste ce a spus anddj ca pastorii tre sa se ocupe cu predicarea, imi si imaginez cum o turma de oi s-ar multumi sa asculte predici zilnice ale ciobanului fara ca acesta sa le lege ranile, fara sa le cerceteze daca au fost muscate de vreun lup. Asa isi doresc toti pastorii sa fie pastori doar sa predice si atat. E ok, dar Biblia ne vorbeste despre alt fel de pastori, unii care isi dau viata pt oi, dar daca noi nici macar nu intelegem despre ce vb Biblia cum sa mai punem in aplicare??

    Octombrie 21, 2008 la 3:30 pm

  8. tzrafrira

    cei care vor sa fie pastori doar ca sa predice inseamna ca nu au chemarea necesara sa fie pastori si ar trebui sa se gandeasca bine inainte sa faca institutu’. pt k dak ajung pastori, oile o sa ii priveasca k pe un pastor si au sa aiba asteptari. decat sa faca ceva doar din spirit de competitie sau mai stiu eu ce si sa dezamageasca oamenii dup’aceea mai bine si’ar cauta darul care este pus in el si si l’ar valorifica.

    Octombrie 21, 2008 la 4:15 pm

  9. http://nazireat4him.blogspot.com/search/label/abuz%20spiritual

    Ce parere aveti despre „abuzul spiritual”?

    Octombrie 21, 2008 la 4:33 pm

  10. Abuzul spiritual e un sport national la noi, din pacate😦

    Octombrie 21, 2008 la 8:20 pm

  11. Am înțeles că toți suntem, sunteți revoltați. Și ce? Schimbați ceva? Ajutați cu ceva? Situația se va îmbunătați? Cîți pastori citesc ce se scrie despre ei? Ce bine faceți că vă revoltați dacă refuzați să dați și o soluție problemei, și vă implicați și din altă parte decît stînd la tastatură? Cum zicea Domnul lui Iona: ”bine faci tu că te mînii?”

    Chiar nu văd sensul… Implică-te, roagă-te zilnic pentru cei în cauză, du-te și vorbește cu el, nu mai bate a poposu-uri, nu te mai ascunde după deget, că nu aici stă caracterul creștinului.

    E ușor să scrii un blog în care critici cu oarecare nonșalanță și dezinvoltură tipic adolescentină pe cei care poate au cu 40 de ani mai mult decît tine, și care doar prin vîrstă impun respect! Nu le iau apărarea, pentru că știu cum pot fi unii pastori, dar totuși… respect. Au o familie, au poate o facultate, un insitut, si alții nu au nici liceul și nu știu ce înseamnă să te trezești de la 3 dimineață și să te duci să cîștigi pîine la copii. Toate acestea, dragii mei, impun respect. În nici un caz nu sunt ciobeni la stînă. cu toate că am înțeles metafora. Nu uita ca ”Domnul este păstorul !!”

    Așa că, nu ar fi mai biblic chiar, să-i ridicăm decît să-i îngropăm și să aruncăm cu tot noroiul din buzunar înspre ei? Nu ar fi mai bine să ne rugăm pentru ei? Ai măcar …. 1 an de cînd te rogi pentru conducere și, poate ți-ai fixat și o zi de post? Bănuiesc cu nu. Nu zic de tine, rose, zic la modul general, pentru toți ”revoltații”. Îmi place să vorbesc la persoana I.

    Rog ca orice răspuns la comentariul meu să rămînă la subiect, și să se asigure persoana care va răspunde că a înțeles ce am zis aici. Nu mai citiți printre rînduri. Deja se practică bătutul cîmpului, sau… al pășinilor, că tot veni vorba.

    Din nou zic, El să dea înțelepciune… și acceptare!

    Octombrie 21, 2008 la 9:05 pm

  12. addij, pls citeste din nou articolul, eu dau solutii aici, oare am scris complicat si nu se intelege?
    Nici daca ma straduiesc nu pot sa am respect fata de un comportament de doi lei a unora, a multora dintre ciobani, am explicat cu dex-ul ce inseamna cioban, iar daca ti se pare ca ei nu sunt ciobani atunci probabil ca vb limbi romane diferite.
    In fine, argumentele tale nu sunt nici pe departe suficiente pt a le asigura macar o scuza minuscula.
    Si inca ceva, nu sunt adolescenta, si nici nu scriu cu iz adolescentin, asa ti se pare, ce am scris e fffffff real si adevarat, e ok daca tie nu iti place. M-as intreba daca ai fi oaia ciobanului care teoretic are grija de mine si de alti cativa, daca ai mai scrie ce scrii……… probabil ca ai parte de un pastor ideal, praise God.
    Oare ai intalnit oameni cu care nu se poate discuta? Carora poti sa le explici adevarul in profunzime si sa te creada nebun sau bagaret? Ei, uite multi dintre ciobanii de care vb in articol sunt asa, iti pierzi vremea explicandu-le, ei se impotrivesc umblarii in duhul si adopta umblarea in fire adica ignoranta si nepasarea. Nici macar D-zeu nu ii obliga la a se schimba.
    Daca tu poti sa fii multumit, e ok, eu nu pot sa fiu multumita si nu am sa spun negrului alb, si nici macar griului nu o sa ii spun alb.
    Ti se pare prea deplasata atitudinea lui Isus care a intrat in templu si a dat in stanga si in dreapta cu biciul si le-a spus ce le-a spus? Probabil ca Isus trebuia sa se duca pe munte sa se roage prima data pt ei, sa posteasca cateva zile si apoi sa vina sa le spuna bland ce avea de spus. Ei, uite ca nu a facut asa. Si daca o sa citesti cu atentie Biblia, o sa vezi ce tratament le-a administrat Isus, celor fatarnici care aveau vorbe f faine dar trairea ZERO. Oare Isus a actionat intr-un mod perfect sau a dat-o in bara la faza asta?
    In fine, realitatea e crunta si asta e……..normal ca ma rog, dar intre timp am voie sa spun ce se intampla si sa dau si solutii??????????
    Repet, acest articol e plin de solutii……… read it pls

    Octombrie 21, 2008 la 9:21 pm

  13. Nu te-am făcut adolescentă, în primul rând.

    În al doilea rînd, sunt la facultate, am mers de 2 ori la o biserică, nici nu știu care-i pastorul. N-am unul.

    Mai apoi, pune-te în pielea lor, a pastorilor. Tu ai putea să faci tot ce ai scris în articol pentru ei? Dacă mi-ai dat numărul tău de telefon, ai sta 24/24 la dispoziția mea, așa cum spui mai sus? Dacă la 4 noaptea am o criză de personalitate și te-aș suna, oare cît de bine te-ai simți?… Uiți că cei pe care îi critici sunt oameni, nimic mai mult. Dacă pastorul e aiurea, nașpa și cum vrei tu, atunci, ce te împiedică să ai o relație bună cu Dumnezeu? Nu uita că Dumnezeu nu-și părăsește copiii niciodată. Criticăm… și atît. Hai să și încurajăm. Chiar nimeni nu a făcut niciodată nimic bun? Nu uita, cum zice Biblia, ”nimic bun nu locuiește în mine, nici în tine” (parafrazat)… crezi că în ochii lui Dumnezeu eu, sau tu, sau pastorul ăla chel și nașpa suntem unul mai breaz decît altul? Nu. Toți au păcătuit și sunt lipsiți de slava lui Dumnezeu. Adevăratul Păstor este Mîntuitorul!

    Îmi pare rău dacă chiar așa stă situația la tine.

    Iar în final, am înțeles o încă o importantă lecție de viață: fiecare om are gîndirea lui ce nu poate fi schimbată. Dacă 2 gîndesc la fel, sau aproape la fel, sunt prieteni. Dacă 2 gîndesc diferit, își dau în cap, că doar ne declarăm creștini.

    Octombrie 21, 2008 la 9:44 pm

  14. pai sa stii ca am fost sunata la ora 3 noaptea nu odata pt ca cineva avea criza de personalitate si m-am trezit fain frumos si am oferit un umar pe care sa se planga. Draga anddij, moartea fata de sine include si astfel de sacrificii
    Daca pe tine te deranjeaza sa fi sunat noaptea de cineva care are probleme si e in disperare si somnul si mofturile tale sunt mai pretioase ca ajutorul pe care poti sa il oferi trezindu-te, atunci mai ai multe de invatat de la viata asta si probabil ca o sa inveti pe parcurs.
    Si daca e asa cum spui tu, hai sa propunem sa se renunte la functia asta de pastor ca oricum ne descurcam si fara, ce spui? Daca vrei incepem o campanie. Nici nu inteleg de ce Dumnezeu s-a mai obosit sa inventeze slujba asta de pastor, putem si fara ei.

    Octombrie 21, 2008 la 9:54 pm

  15. tzrafrira

    Dumnezeu a dat slujba asta de pastor cu un motiv anume. avem nevoie de o autoritate asupra noastra.. dar sunt pastori care au cu adevarat chemarea de a fi pastori si sunt si pastori care asa au vrut ei sa fie.. la chematul pastorului noaptea la 3 nu cred k se intampla des chestia asta, avem prieteni la care sa apelam, pastorii sunt chematii doar in situatii de criza. sotul meu e pastor, si dak ar fi sunat la 3 noaptea ar merge fara dar si poate, si eu nu as avea nik impotriva. respectam pastorii si de la bis unde mergeam inainte, si chiar m’am rugat si am plans pt ei si pt comitet. am tot respectul pt pastori si asta nu fiinca sotul meu este pastor, intotdeauna am fost de acord cu o autoritate asupra fiecaruia. dar autoritatea trebuie castigata nu impusa!

    Octombrie 21, 2008 la 10:29 pm

  16. Si eu am respect fata de pastori, de cei care isi fac datoria de pastori, ma bucur enorm cand se intampla sa aud de unul care are grija de oamenii care sunt in biserica.
    Daca ma revolt , ma revolt fata de comportamentul majoritatii dintre pastori care nu fac nimic pt cei de care sunt responsabili.
    Bineinteles ca nu suni pastorul de fiecare data cand te doare o masea sau cand te superi ca nu te-a salutat cineva pe strada, dar s-ar putea ca uneori sa simti ca problema respectiva trebuie impartasita cu pastorul si el trebuie sa fie gata la orice ora sa iti sara in ajutor.

    Octombrie 21, 2008 la 11:43 pm

  17. Mare dreptate! Sunt de acrod – cred ca avem nevoie de mai multi ciobani, deorece acestia au experienta necesara pentru pastorirea unei turme.

    Feliciatri !!!!

    Am adaugat acest articol pe bisericata.com

    Cu stima si respect,
    Cosmin Pascu

    Octombrie 23, 2008 la 3:35 pm

  18. „dar autoritatea trebuie castigata nu impusa!”….

    biblica gandire.

    Autoritatea vine din umilinta.
    Autoritatea vine de pe genunchi.

    Domnul Isus s-a smerit si a fost inaltat.
    Sa invatam cu totii de la Blandul Pastor.

    Octombrie 28, 2008 la 1:50 am

  19. Cam cate oi ar putea paste eficient (in conformitate cu ghidul tau) un cioban?
    Adesea in familii mai numeroase tata nu apuca sa intrebe de toti ai casei cand se intoarce de la lucru, dar intr-o biserica numeroasa?

    Decembrie 3, 2008 la 12:44 am

  20. Daca pastorul nu se simte in stare sa aiba grija de 100 de oi (sa zicem) poate sa isi angajeze un ajutor; asta daca tine la oi foarte mult si vrea sa le stie in siguranta. Daca nu il intereseaza foarte mult de starea lor atunci se comporta cum se comporta multi „ciobani” de la noi.

    Decembrie 3, 2008 la 12:56 am

  21. tzrafrira

    ioan, am o intrebare pt tine. ziceai k in fam mai numeroase tata nu apuca sa intrebe de toti ai casei cand se intoarce de la lucru, atunci cum poate sotia lui sa ingrijeasca de toti? sa le faca de mancare, sa le spele hainele, etc??? dak vrea si ii iubeste si ii pasa de ei poate, nu crezi?

    Decembrie 3, 2008 la 12:15 pm

  22. ONISIM_7

    M-AM GANDIT MULT INAINTE SA COMENTEZ CEVA DESPRE ACEST SUBIECT,CONSIDER CA ROSEINTHEDESERT ARE DREPTATE! AM TRECUT PRIN NEPLACUTA SITUATIE SA AM DE-A FACE CU UN CIOBAN CARE CHIAR IL DUREA IN COT SI REZULTATELE SE POT VEDEA AZI IN BISERICA(CE A MAI RAMAS DIN EA) PE CARE O MAI PASTORESTE INCA APROPO DACA VROIAI SA VORBESTI CU EL TREBUIA SA TE INSCRII LA SECRETARA PENTRU UNII ESTE DOAR UN JOB POT DOVEDI ASTA CHIAR NU LE PASA! DIN FERICIRE PASTORUL PE CARE IL AM ACUM MERITA TOATA CINSTEA ACORDATA UNUI PASTOR! EL ESTE UN PASTOR CU NORMA INTREGA PE CARE L-AS DORII LA TOTI EL LOCUIESTE CHIAR IN CURTEA BISERICII(IN CASA PASTORALA) SI CHIAR II PASA DE OITELE LUI SI REZULTATELE SE VAD SLAVA DOMNULUI ROSE DACA TE-AI UITAT CU ATENTIE PE PROFILUL MEU POTI SA VEZI ASTA!!!

    Decembrie 8, 2008 la 6:57 pm

  23. pace si domnul sa binecuvinteze acest site.as vrea sa spun caci intreadavar pastorii din ziua de azi majoritatea nu mai ingrijesc de oi ci le maninca si le inprastie.rusine la totii pastorii care au si colaborat cu securitatea si siau vindut fratii .ei cu siguranta caci nu vor avera parte de noul ieruslim.pace

    Decembrie 20, 2008 la 5:53 am

  24. ilie sutu

    Am mai pus odata intrebarea asta pe un alt blog:cine si cind a stabilit ca din darurile din Efeseni 4:11 pastorul trebuie sa fie „cel dintii dintre egali”, si nu evanghelistul, invatatorul etc ? De slujirea in echipa ce spuneti? Eu cred sincer ca bisericile actuale au suficiente resurse ca sa poata alege „dintre ei”oameni care sa lucreze prin darurile date de Cel ce a luat robia roaba la zidirea Trupului ,fara a fi nevoie sa fie adus un tinar care n are nici o legatura cu biserica locala , si a carui autoritate vine din posesia unei diplome.Asta cred ca i una din marile greseli actuale ,uitam ca Biserica nu i o intreprindere sau srl ci un organism viu care are nevoi reale fara imlpinirea carora se atrofiaza.Am facut si eu parte dintr o biserica al carei pastor semana cu cei descrisi de tine si am suferit rau de tot.In toate bisericile sunt frati care gindesc ca noi ,de aceea ma intreb ce i impiedica sa inceapa o partasie restrinsa (gen biserica de casa) in care sa nu maai fie nevoie de un sef ,si unde s ar putea cladi pe temelii noi in asa fel incit slujitorii sa fie alesi biblic in urma jertfei depuse si nu numiti de sisteme.Cred ca si vremurile permit asta pentru ca avem cunostiinta si informatie crestina mai mult ca niciodata.Sunt tot mai convins ca pentru a ramine treaz in astfel de vremuri,bisericile mici (dupa parerea mea maxim 50 crestini )sunt poate unica solutie.Altii au umplut tara de circiumi si baruri noi de ce n am umpleo de biserici mici si vii in care slujitorii sa si poata cunoaste oile si sa nu trebuiasca sa faca din asta o meserie?

    Ianuarie 11, 2009 la 9:41 pm

  25. Ioan Ciobota

    Ezechiel 34:

    1 Cuvantul Domnului mi-a vorbit astfel:

    2 „Fiul omului, prooroceste impotriva pãstorilor sufletesti ai lui Israel!
    Prooroceste, si spune-le lor, pãstorilor:

    „Asa vorbeste Domnul Dumnezeu:
    „Vai de pãstorii lui Israel, care se pasc pe ei insisi!
    Nu trebuie pãstorii sã pascã turma?

    3 Voi mancati grãsimea,
    vã imbrãcati cu lina,
    tãiati ce e gras,
    dar nu pasteti oile.

    4 Nu intãriti pe cele slabe,
    nu vindecati pe cea bolnavã,
    nu legati pe cea rãnitã;

    n-aduceti inapoi pe cea rãtãcitã,
    nu cãutati pe cea pierdutã,
    ci le stãpaniti cu asuprire si cu asprime!

    5 Astfel ele s-au risipit,
    pentru cã n-aveau pãstor;
    au ajuns prada tuturor fiarelor campului,
    si s-au risipit.

    6 Turma Mea rãtãceste pe toti muntii si pe toate dealurile inalte;
    oile Mele Sunt risipite pe toatã fata tãrii,
    si nimeni nu ingrijeste de ele,
    nici nu le cautã!”

    7 De aceea, pãstorilor, ascultati Cuvantul Domnului!

    8 „Pe viata Mea, zice Domnul Dumnezeu,
    pentru cã oile Mele au ajuns de jaf si sunt prada tuturor fiarelor campului,

    din lipsã de pãstor,

    pentru cã pãstorii Mei n-au nici o grijã de oile Mele,
    ci se pãsteau numai pe ei insisi,
    si nu pãsteau oile Mele” –

    9 de aceea, pãstorilor, ascultati Cuvantul Domnului!

    10 Asa vorbeste Domnul Dumnezeu:

    „Iatã, am necaz pe pãstori!

    Imi voi lua inapoi oile din mainile lor,
    nu-i voi mai lãsa sã-Mi pascã oile,
    si nu se vor mai paste nici pe ei insisi;

    cãci imi voi izbãvi oile din gura lor,
    si nu le vor mai sluji ca hranã!”

    11 Cãci asa vorbeste Domnul Dumnezeu:
    „Iatã, mã voi ingriji Eu insumi de oile Mele,
    si le voi cerceta!

    12 Cum isi cerceteazã un pãstor turma cand este in mijlocul oilor sale imprãstiate,
    asa imi voi cerceta Eu oile,
    si le voi strange din toate locurile pe unde au fost risipite in ziua plinã de nori si negurã.
    […]

    15 Eu insumi imi voi paste oile,
    Eu le voi duce la odihnã,
    zice Domnul Dumnezeu.”

    16 „VOI CAUTA PE CEA PIERDUTA,
    VOI ADUCE INAPOI PE CEA RATACITA,
    VOI LEGA PE CEA RANITA,
    SI VOI INTARI PE CEA SLABA.
    […]
    vreau sã le pasc cum se cade.”
    […]

    28 Nu vor mai fi de jaf intre neamuri,
    nu le vor manca fiarele din tarã,
    ci vor locui in liniste, si nu le va mai tulbura nimeni.

    Ianuarie 15, 2009 la 10:57 am

  26. Ioan
    Iti multumesc ca ai pus acest text, Biblia are raspuns si explicatii pentru toate lucrurile inclusiv pentru problema „ciobanilor”

    Ianuarie 15, 2009 la 1:39 pm

  27. Emanuel

    Au trecut deja ceva ani…de rugaciuni si asteptari presupun! Pe cand „Ghidul ciobanului 2”?
    Cu acceptul redactorului as vrea sa-l printez si sa-l fac cunoscut macar bisericii in care am primit botezul.
    Desi am invitat acasa ciobanii in repetate randuri, timp de 5 ani nu am primit macar un bip. Fiind intr-o situatie extrema dupa acesti 5 ani, am apelat la consiliere, cu programare bineinteles, rezultatul fiind un mare fiasco, au mai trecut 5 ani iar eu ajunsesem in cea mai mizera groapa a pacatului, nu-i vina lor, nicidecum, insa intre timp oitele acelei biserici au fost decimate,s-au risipit si doar cativa membri au reactionat in fata acestei situatii.O sora fiind data afara pentru ca a solicitat pastrarea timpilor de inchinare prin lauda, fata de rugaciunea si predica ce deveneau tot mai scurte.
    Am fost exclus si nu am stiut(nimeni nu s-a obosit sa-mi scrie un sms), meritam pentru ca nu mai apartineam trupului/bisericii.
    Domnul mi-a condus pasii in alta biserica si dupa cateva dati in care am vizitat-o, pastorul si-a manifestat dorinta sa ma viziteze. Sunt in cor si membru cu drepturi depline deja acolo, mi-a spus in mod expres, la orice ora din zi sau din noapte sa-l sun daca am nevoie.
    Se poate frati si surori, exista pastori, rari este adevarat, dar exista pastori care au depasit stadiul de „cioban”!

    p.s.Rog redactarea si postarea noului ghid actualizat si completat!

    „Nu va invinovatiti oile ca nu vin la voi, nu ele trebuie sa aiba grija de voi, ci voi de ele”
    RESPECT PENTRU ATITUDINE SI CURAJ!
    vreau sa duc dincolo de virtual acest semnal de alarma care trebuia tras de foarte multa vreme. Celui rau nu-i este nici teama nici rusine, noi ne sfiim sa spunem lucrurilor pe nume de teama nu stiu carui frate sau sora. De Domnul trebuie sa avem teama!

    Iunie 11, 2013 la 1:52 am

  28. Emanuel,
    poti sa printezi articolul. Partea a doua a ghidului nu mai apare pentru ca am ajuns la concluzia ca cine nu face din inima anumite lucruri nu le va face nici daca ii spun eu sa le faca, cred ca prin ghidul ciobanului 1 m-am descarcat eu de anumite frustrari ca rezultate nu imi fac sperante sa existe

    Iunie 11, 2013 la 12:10 pm

  29. Emanuel

    Iti multumesc pentru raspunsul prompt si raman la parerea ca nu frustrarile sunt motivatia, ci „goarna diminetii”, noapte este pe sfarsite, strigatul pe care suntem datori sa-l manifestam, in dragoste si cu blandete bineinteles, chiar daca va ramane „in pustie”!
    Nici Iona nu-si imagina ca vor fi rezultate in Ninive! Este datoria noastra sa spunem, nu sa-i judecam sau condamnam. Spuneai in alt articol, si sunt de acord cu afirmatia ta, ca sunt crestini care nu-si dau seama cui slujesc(cu atat mai mult atacurile sunt mai polarizate si camuflate fata de pastori), poate si eu am momente cand slujesc celui rau si nu-mi dau seama, sunt deschis ba chiar atent la criticile ce mi se aduc, selectez prin Scriptura si rugaciune si imi fac partea in a indrepta, ma pocaiesc in fiecare zi, este o alegere nu o simtire.

    Iunie 11, 2013 la 6:16 pm

  30. Imi pare rau ca ai trecut prin situatii atat de nasoale, dar pan la urma daca Il cautam pe Dumnezeu ne ajuta sa ne revenim indiferent daca suntem ajutati sau nu de oameni. Domnul sa te binecuvinteze

    Iunie 11, 2013 la 6:58 pm

  31. Emanuel

    Cam astfel mi-am permis sa redactez „Ghidul Ciobanului 2”

    Fratilor ciobani,

    Cioban = persoana care paste, pazeste si ingrijeste oile, pastor… (DEX)

    Va striga oile din santuri, din spitale, din vai adanci in care zac de ani de zile, striga sa le sariti in ajutor.
    Sunt oi care au nevoie urgenta de vizita voastra, de preocuparea voastra fata de ele. Nu vreti sa va lasati oile sa moara, nu? Nu vreti sa fiti trasi la raspundere de Dumnezeu pentru ca ati stat in stana sau in „scoala de ciobani” si singurul lucru la care ati meditat a fost cum sa ii adaugati inca un etaj stanei, sau cum sa ii faceti inca o anexa, sau cum sa schimbati mobilierul ei in timp ce populatia ovina era in scadere alarmanta! Si fluierasul are rostul lui in gura unui cioban, dar continua el oare sa fluiere cand lupii dau iama in staul!?
    Ceea ce urmeaza este un mic ghid al ciobanului. E atat de simplu incat nu cred ca nu il veti lua in considerare. Va va lua putin timp sa il puneti in practica. Daca “mai marii ciobanilor” nu stiu sa va dea sfaturi practice, oile stiu de ce au nevoie si isi vor striga drepturile.
    1. Daca apare vreo oaie noua in biserica fie ca este simpatica sau nu, cu belciug in ureche sau spranceana, in blugi rupti sau mulati, fie ca va place de ea sau nu, mergeti si stati de vorba cu ea, intrebati-o daca o doare ceva, daca o puteti ajuta, daca are nevoie fie si numai sa-si verse oful. Notati pe un carnetel sa nu uitati si incercati sa aflati parerea Pastorului in privinta ei.(W.W.J.D)
    2. Aveti posibilitatea sa vorbiti forte ieftin sau chiar gratuit de pe telefoane, sunati-va oile pe care le stiti in probleme si nu numai, s-ar putea ca unele oi care par sanatoase sa fie lovite intre timp de vreo situatie in care sa aiba nevoie de ajutor, implicati-va, apelati la ajutoarele de ciobani pentru ca nu veti face fata cu siguranta. Sunt in situatii critice mult prea multe oite scumpe in ochii Lui. Incepeti o agenda noua in care fiecare fila sa contina numele, adresa si telefonul, nevoiele si eventual in ce domeniu va poate fi util acel suflet, incurajati partasia, relationarea prin comunicare si implicare activa intre ele.
    3. Afisati pe usiorii usii numarul la care se poate apela in caz de urgenta. Pana si lupii au 112! Banuiesc ca de asta ati vrut sa deveniti ciobani, sa aveti grija de ele, nu? Sau doar pentru a predica duminica? Aveti parghii care asteapta sa fie folosite, daca stana are prea multe oi, mariti numarul ciobanilor si ajutoarelor se ciobani, sau ramane prea putin lapte pentru fiecare baci!!?
    4. Daca vreo oaie se afla in spital, asigurati-va ca are cime sa ingrijeasca de ea. Cunoastem care este sistemul medical la noi in tara.
    5. Varstnicii, cei ramasi singuri din varii motive, bolnavii si orfanii sunt in responsabilitatea voastra, unii dintre ei au nevoi financiare si aerul conditionat sau caldura este un lux pe care nu si-l pot permite iar in biserica timpul este limitat pentru a profita de astfel de conditii si poate nu se pot deplasa intotdeauna. Unii sunt cu nervii la pamant si au nevoie de ingrijire, consiliere si mangaiere in mod repetat nu ocazional, desi este mai bine ocazional decat deloc.
    6. Nu asteptati sa faca oile primul pas pentru ca nu il vor face, unele sufera de mult prea mult bun simt, iar altele va considera prea ocupati, si mai sunt unele care ignora propriile nevoi si rani, sustinand in rugaciune stapanirea ingaduita de Dumnezeu cu un scop. Nu va invinovatiti oile ca nu vin la voi, nu ele trebuie sa aiba grija de voi, ci voi de ele.
    7. Cand va este incredintat un secret, nu-l predicati urmatoarea duminica cu toate detaliile ca intreaga turma sa inteleaga despre cine este vorba. Secretul e secret, s-a inventat confidentialitatea.
    8. Nu va plangeti de oile voastre, daca sunt oi sarace in duhul lor, incurajati si ziditi, ridicati-le. La aceasta ati fost chemati.
    9. Daca Biblia si Dumnezeu spun una si cultul alta, alegeti voia lui Dumnezeu pentru ca voia cultului e trecatoare si daca o sa va hraniti oile cu mancare de la cult o sa aveti o turma rahitica.
    10. Plangeti dupa oile ce v-au fost incredintate si care nu mai sunt in turma, alergati dupa ele, cautati-le si faceti-va partea, restul va face Domnul.
    Renuntati la durerea in cot, de la durere in cot se poate ajunge la artrita in cot, la cancer in cot, la moarte de tot.

    P.S. Cei ce-si fac datoria de pastori cu siguranta ca si-au dat seama de mult de regulile acestea foarte simple si le practica. Ceilalti se vor simti ofensati si ii invit sa ma verifice si sa ma combata cu Scriptura.

    ACEST ARTICOL ESTE PENTRU CEI CE DORM IN PUF(si candela este goala de foarte multa vreme) CU SCURTE PAUZE IN CARE PREDICA!
    O oaie ce candva a fost pierduta

    Iunie 11, 2013 la 11:18 pm

Lasă un răspuns

