ROSE

” ” „PRICINA DE POTICNIRE” ” „

– “Casa Mea se va chema o casa de rugaciune, dar voi ati facut din ea o pestera de talhari”(Matei 21:13)
– “Vai Isuse, nu poti folosi astfel de cuvinte, ai putea fi o pricina de poticnire pentru farisei si carturari, o sa se poticneasca in Tine, poate i-ai jignit, ar trebui sa le ceri scuze”
– “Serpi, pui de naparci! Cum veti scapa de pedeapsa gheenei?”(Matei 23:33)
“Fariseu orb! Curata intai partea dinlauntru a paharului si a bliduui pentruca si partea de afara sa fie curate” (Matei 23:33)
– Isuse, Tu chiar nu intelegi regula noastra, ar trebui sa te acomodezi cu regulile de pe pamant din moment ce ai ales sa vii pe pamant. La noi se practica “pricina de poticnire” si daca spui astfel de lucruri ajungi sa fi pricina de poticnire ceea ce este un pacat mai mare ca oricare altul, asa ca ar fi mai bine sa folosesti cuvinte blande, fara pui de naparci, fara serpi, fara talhari”

Credeti vreo clipa ca Isus s-a preocupat de acest aspect? Bineinteles ca NU. El nu s-a ascuns ca noi in spatele acestei “pricini de poticnire”, a preferat sa fie numit o “pricina de poticnire” decat sa fie fatarnic.
Ati observat ca nu putem spune adevarul pentru ca putem fi pricina de poticnire si nu este bine, e de preferat lasitatea si duplicitatea. Nu putem sa ne trezim din banal si sa fim radicali pentru Dumnezeu, sa umblam in adevar, pentru ca suntem o pricina de poticnire. Nu putem fi nebuni pentru Hristos, sa calcam in picioare traditia si sa gustam libertatea in El pentru ca suntem o pricina de poticnire.
Grozav argument avem, cel mai “grozav” posibil!

De multa vreme ma intreb oare de ce pricina de poticnire nu functioneaza decat dintr-o singura directie. Doar o anumita categorie de oameni poate fi tulburata de cealalata categorie de oameni, invers niciodata nu e valabil. Daca implinesc Biblia si bat din palme in biserica o sa fiu o pricina de poticnire pentru majoritatea fratilor si surorilor. Ei care se enerveaza pentru ca eu as implini Biblia, nu vor recunoaste niciodata ca pot fi si ei o pricina de poticnire pentru mine. Surorile care se imbraca modest in pantaloni si fara batic sunt o pricina de poticnire pentru cele care poarta fusta si batic. Invers niciodata!! OARE DE CE???????? Mi se pare incorect!!

Poate tu care fluturi in dreapta si stanga teoria “pricinii de poticnire” sa fi de fapt pricina de poticnire in adevaratul sens al cuvantului prin insasi incapatanarea de a te tine de niste legi omenesti. Cei care sunt instigati permanent la a se enerva si intrista din cauza ingustimii mintii si sufletelor unora nu o sa li se permita niciodata sa spuna ca cei care le macina nervii sunt o pricina de poticnire pentru ei. Nu, in directia aceasta totul e ok, de fapt ei sunt o pricina de poticnire pentru cei care de fapt sunt pricina de poticnire adevarata. Si in Biblie si in zilele noastre cei care L-au cautat pe Dumnezeu din toata inima si L-au lasat sa faca ce vrea cu vietile lor, au ajuns mai devreme sau mai tarziu o pricina de poticnire pentru cei religiosi.

Observ pe zi ce trece ca traim intr-o lume intoarsa pe dos, biserica este un vin amestecat cu muulta apa incat abia mai sesizezi ca a fost vorba odata de vin, ne pacalim unii pe altii si avem impresia ca traim, cand de fapt perpetuam o stare de moarte spirituala in detrimentul mortii eului, ne invartim in jurul cozii si ii dam din ce in ce mai multa satisfactie diavolului prin preocuparile noastre “religioase”. Cand o sa ajungem in cer prin HAR, o sa ne speriem foarte rau cand vom vedea ca de fapt in cer nu exista preocuparile “spirituale” pe care le avem in bisericile noastre si ca de fapt este vorba de altceva.

11 responses

  1. tzrafrira

    imi place fff mult ce ai scris. unii se iau doar dupa ce le „serveste” biserica si nu cauta adevarul in Cuvantul lui Dumnezeu. invata ca in chestile respective ma poticnesc si in celelalte nu, ca asa spun majoritatea din bise, deci asa fac si eu. altii insa cauta adevarul.. si celui care cauta Dumnezeu ii descopera! si devin din ce in ce mai liberi, o libertate care in conformitate cu Biblia e ok, dar cu fratii de la biserica nu. dc sa ridici mainile, de ce sa aplauzi, acusi dansezi.. ce facem aici discoteca sau biserica? dar eu vreau sa Il laud pe Dumnezeu asa cum simt!!!!!!!!!!! dak vreau sa ma bucur la o piesa si sa bat din palme ce e gresit???? dak vreau sa ma inchin Lui si sa ridic mainile catre cer, ce’i gresit??? dc tre sa stam drepti k in armata??? unde e pacatul k sa poti spune cu adevarat k te poticnesti?? k batem din palme si ii trezim pe unii care dorm in banca?? am vazut femei cu fusta si batic, dar la fusta avea crapatura de i se vedea cam tot, si am vaz femei in pantaloni si bluza si fara batic, dar imbracate decent. dc studiem oamenii in timpul programului in loc sa luam aminte la invataturile ce ni se dau? dc e atata invidie si rautate in inimi de nu mai are loc Dumnezeu sa ne umple de El, de dragostea Lui??? dak suntem crestini dc nu exista dragoste, acceptare si respect intre noi?? ne luam numele de crestini in loc sa ii lasam pe cei de langa noi sa n’il dea. primilor crestini li s’a dat numele de crestini fiinca Christos se vedea in ei!!!! Il reflectam noi pe Isus???

    Octombrie 31, 2008 la 3:52 pm

  2. In bisericile traditionale fitzele, mandria vestimentara, imbracamintea senzuala sunt la ele acasa, iar in bisericile in care s-a pus punct regulilor de doi lei putem intalni mult mai multa modestie si bun gust.
    Probabil ca cei care citesc acest blog au impresia ca eu merg la o biserica „care a importat moda vestica” . Mi-as dori, dar deocamdata sunt o romanca traditionala cu port traditional bisericesc, nu in intregime dar ma straduiesc sa nu fiu o „PRICINA DE POTICNIRE”.
    In acest articol nu am vrut sa ma leg doar de imbracaminte, m=am gandit la lucruri mult mai profunde, am dat exemplul imbracamintii pt ca e o eticheta pt limitarile traditiei si culturii noastre daco-romane cu influente slave din spatiul Danubiano-Pontic.

    Octombrie 31, 2008 la 4:49 pm

  3. 1 John 1:8 „If we say that we have no sin, we deceive ourselves, and the truth is not in us.”
    1 Ioan 1:8 Daca zicem ca n-avem pacat ne inselam singuri si adevarul nu este in noi.

    Noiembrie 1, 2008 la 6:33 pm

  4. daca ni s-a inoculat acest sentiment de teama de-a nu fi prilej de poticnire pentru ceilalti, e greu sa actionam altfel.

    Noiembrie 1, 2008 la 9:18 pm

  5. Cunosc destui oameni care preferă să nu fie pricină de poticnire, şi sunt sinceri… prea sinceri… aşa de sinceri încît rănesc. Biblia ne îndeamnă să mustrăm cu blîndeţe şi înţelepciune. Ştii care e problema? fiecare face ce-i trece prin cap sau ce înţelege el din Biblie… fără să creadă că poate greşi… şi e trist că atunci cînd îi mustri, sar ca arşi. Pricină de poticnire? Poţi fi atunci cînd continui o ceartă, faci un gest urît… în rest, ar trebui să-ţi cureţi viaţa şi să te pocăieşti, să nu cumva să te trezeşti la sfîrşit că ai alergat o altă cursă decît cea care duce sus… Cel mai bine se vede paiul din ochiul celuilalt, nicidecum bîrna noastră.

    Noiembrie 1, 2008 la 10:24 pm

  6. cei care iau drept pretext „pricina de poticnire” sunt un fel de carcotasi care se cred indrituiti sa corecteze „raul” din viata altora.

    Noiembrie 2, 2008 la 9:01 am

  7. Mara

    rose, parca ti-a soptit Dumnezeu ce mi s-a intamplat sambata dupa-amiaza chiar in biserica mea. Eram un grup de frati si surori, mai multe surori, pe cei mai multi de acolo ii cunosteam f. putin, doar despre doua surori mai in varsta decat mine credeam ca le cunosc mai bine si aveam o impresie buna despre amandoua. Vorbeam despre Dumnezeu si despre ceea ce se mai intampla in lume, la un moment dat eu am spus ca numai in Dumnezeu ne vom gasi cat timp vom mai trai pe acest pamant sprijinul adevarat dar fara sa respingem ajutoarele care ne vin de la oameni. Atunci una dintre cele doua surori, cu un zambet care mi s-a parut mie sfidator si parca superior, a dat din mana si m-a intrebat de ce am eu asa de mare incredere in Tatal Ceresc. Eu pur si simplu am ramas blocata, n-am putut sa mai scot nici un cuvint si am plecat de acolo. Mi-a stricat toata seara de sambata, noroc cu Dumi care m-a convins ca nu eu am gresit. Duminica diminata la Biserica nici nu am mai putut-o privi pe acea sora. Dar ma uitam prin sala si ma intrebam cate de acolo sunt ca ea. A fost pt. prima data cand Biserica mea mi s-a parut un loc aproape strain. Am fost f. deranjata, Dumi si-a dat seama de acest lucru si mi-a spus ca o sa mai discutam despre aceasta. Iarasi ti-am scris prea mult, dar trebuia sa-ti povestesc intamplarea. DOMNUL SA TE BINECUVANTEZE rose!

    Noiembrie 3, 2008 la 4:03 pm

  8. tzrafrira

    mara, nu trebuie sa ne lasam descurajati de cei din jurul nostru. Dumnezeu este cu noi si ne va purta de grija! Da, este adevarat, doar in El avem cu adevarat un sprijin!! dar El ne va da si oameni pe care sa ne putem baza.. toate la timpul lor! stai cu privirea indreptata spre El si nu inspre oameni.. pune’ti increderea il El si El nu te va dezamagi!

    Noiembrie 3, 2008 la 4:28 pm

  9. Draga Mara, din pacate acest episod este doar unul din lungul sir care te asteapta, in biserica sunt destui care sa te faca sa te intrebi oare cu ce ai gresit…….Dar daca Isus a fost ranit si batjocorit sa nu ne miram ca ni se intampla si noua la fel. Biblia chiar ne spune sa fim fericiti atunci cand suntem luati in ras din pricina increderii noastre in Isus. Ma bucur pentru ca Dumnezeu este nr 1 in viata ta. Sa fii binecuvantata din plin 🙂

    Noiembrie 3, 2008 la 4:33 pm

  10. damy

    nu stiu acti dintr voi ati citit acrtea isus pe care nu l-am cunoscut…este o carte care merita cumparata …o puteti gasi in librarii crestine,eu o am din betania(nu fac publiciatte:)),faza cu poticnirea oare nu s-a poticnit nici o femeie de rut?totusi s-a culcat la picioarele unui barbat…de cele 2 iscoade care au fost ascunse in casa unei curve….cea cautat cei doi sunt dintr-un neam ales de dumnezeu si totusi tocmai in casa unei curve?ok……femei din vechiul testament….dar biblia este o carte pt toate vremurile zicea un pastor….ok isus a fost pricina de poticnire pt cei care cautau sa-l prinda cu vb ….de ce nu s-a suparat femeia cand i-a zis:nu e bine sa iei painea de la copii si s-o da i la catei..a venit cu o inima sincera si nu s-a poticnit k o face caine..oki ar mai fi multe de zis dar e ok atat cam asta am vrut sa zic…:))

    Decembrie 3, 2008 la 10:01 pm

  11. ai mare dreptate damy, Biblia e plina cu exemple pe care noi am putea sa le numim pricina de poticnire pt ca suntem plini de idei de-ale noastre, pe care nu vreau sa le mai cataloghez 🙂

    Decembrie 3, 2008 la 10:06 pm

Lasă un răspuns

