ROSE

Botezul cu Duhul Sfant!! (5)

doveflyingPentru ca suntem preaiubiti de Dumnezeu, El ne-a dat darul mantuirii cadou, special pentru restaurarea noastra dar in acelasi timp El vrea revarsarea Duhului Sfant peste noi sub forma de dar, un alt cadou generat de dragoste.

Cuvantul DAR este explicat in Dex : DAR= obiect primit de la cineva sau oferit fara plata, cuiva in semn de prietenie sau ajutor. Cadoul sau darul este ceva ce se da sau se primeste. Cineva da si altcineva primeste. Darul nu poate sa isi faca efectul daca nu exista persoana care primeste. Darul nedaruit sau neprimit nu ajuta la nimic. De aceea Dumnezeu are aceasta dorinta permanenta de a vedea darurile Lui in posesia nostra, facand-si efectul

Imagineaza-ti ca merg la tine avand un dar special, un cadou facut special pentru tine, ca sa iti faca bine, mult bine. Iti spun ca acest dar este o comoara pe care vreau ca tu sa o ai, ceva care iti va aduce doar binecuvantare, este exact ceea ce ai tu nevoie.. Si stau asa in fata ta cu acest cadou despre care tu stii deja ca este special pentru tine si ca iti va face mult bine.

Ce trebuie sa faci ca sa intri in posesia acestui dar ? Este o singura varianta prin care poti sa ai acest dar. Trebuie sa ai incredere ca ceea ce ti-am spus este adevarat, sa ai incredere ca in cutia respectiva nu am pus o bomba sau un paianjen veninos care sa iti faca rau, iar urmatorul pas este acela sa intinzi mana si sa il iei. In mod normal cat dureaza acest transfer ? O secunda, poate mai putin, o clipire de ochi.

Imagineaza-ti daca as merge la tine si cu toate ca ti-am spus clar ca acest dar este special pentru tine si il poti avea intinzand mana si luandu-l, tu m-ai implora, te-ai arunca in genunchi inaintea mea, cerandu-mi insintent acel dar. Cum ar arata acest episod daca ai plange, ai striga din raspunteri, ai face o criza de isterie, mi-ai promite ca o sa faci o gramada de lucruri bune, doar doar ma lamuresti sa iti dau acel dar ?

Nu-i asa ca ar fi o situatie cel putin ciudata, ilogica, fara sens ?

Poate ca de multa vreme te comporti in modul acesta anormal, fara sens in fata lui Dumnezeu care ti-a spus clar, raspicat prin Cuvant, ca darul Duhului Sfant este pentru tine, ca vrea ca tu sa il ai si singurul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa iei simplitatea invataturii Bibliei, sa ceri si sa primesti instantaneu. O sa imi spui ca in biserica ta si in multe alte biserici se procedeaza altfel. Imi permit sa te intreb : poti sa sustii acele lucruri cu Biblia ? Unde scrie ?

Daca faci parte din categoria celor care cer de ani de zile sa fie umpluti cu Duhul Sfant fara nici un rezultat, inseamna ca tu strigi dupa un dar care este la un pas de tine si care nu se primeste prin strigate, promisiuni, insistente ci doar printr-un gest simplu si radical, prin credinta. Daca ai incredere ca scaunul pe care te pui in fiecare zi, te tine fara sa cazi ; daca ai incredere sa bei zilnic apa, fara sa te temi ca ar fi otravita, fara sa faci din asta o filosofie, cu atat mai mult ar trebui sa adopti o atitudine simpla de incredere totala in faptul ca Dumnezeu nu se joaca cu vorbele. Atunci cand El iti spune : « Cere Duhul Meu si Ti-l voi da », ar trebui in modul cel mai simplu sa Il crezi pe cuvant, fara nici o ezitare.

14 responses

  1. Domnul sa te binecuvinteze,rose…chiar aveam nevoie de asemenea incurajrari…..mi-ai raspuns la fff multe intrebari:)cred ca trebuie sa-i cer Domnului sa-mi mareasca credinta si sunt sigura ca voi primi si eu!be blessed!

    Februarie 6, 2009 la 1:49 pm

  2. Bianca, credinta vine in urma auzirii adevarului mai exact luam adevarul Bibilei si il credem asa ca un copil mic. Dumnezeu are intotdeuna dreptate si sigur nu minte, deci putem avea incredere in spusele Lui la orice ora🙂
    Pe zi ce trece observ ca de fapt credinta este renuntarea la parerile proprii si imbratisarea simplitatii voii lui Dumnezeu. Propriile noastre pareri si sentimente sunt atat de complicate incat din pacate reusesc sa ne orbeasca sa nu mai putem vedea cat de simpla e voia lui Dumnezeu
    Sa fii binecuvantata din plin 🙂

    Februarie 6, 2009 la 3:18 pm

  3. Bianca , astept vesti de la tine, cand se va intampla acest eveniment in viata ta 🙂 Daca vrei putem discuta despre asta pe email, poti sa imi scrii la adresa desprecarte@yahoo.com

    Februarie 6, 2009 la 3:29 pm

  4. Vasilis

    nu stiu cum am nimerit aici dar daca-mi ingaduiti imi spun si eu parerea, apoi puteti da cu pietre.😉

    Rose ma bucur pentru experienta ta, o consider reala, insa am pareri intrucatva diferite. Dumnezeu lucreaza in feluri diferite si nu ar trebui ca sa facem o regula pentru toti pe baza experientei noastre.

    Nu stiu cum se face staruinta la penticostali decat din ce mi-au spus altii, n-am fost niciodata si sunt convins ca sunt uneori exagerari care n-au nimic comun cu Scriptura. De ex. repetarea obsesiva a anumitor cuvinte: sange, slava sau alte lucruri.

    prin staruinta nu inteleg repetarea pana la epuizare a unui cuvant sau fraze, ci o rugaciune coerenta adusa din nou si din nou inaintea lui Dumnezeu pana ce imi raspunde.
    Ai spus ca nu trebuie staruinta insa iti dau un exemplu din Luca 11, pilda prietenului de la miezul noptii. Vedem cum cel in nevoie ii cere prietenului paine iar acesta nu vrea sa-i dea initial. Dupa mai multe insistente ii da ce avea nevoie.

    „macar pentru staruinta lui suparatoare, tot se va scula si-i va da tot ce-i trebuie. Luca 11:8”

    iar cateva versete mai jos, tot in acest context, se spune: „cu cat mai mult Tatal vostru cel din ceruri va da Duhul Sfant celor ce I-l cer!” Luca 11:13″

    Avem si alte exemple: Pilda vaduvei si a judecatorului nedrept sau altele. Dumnezeu nu ne da de la prima rugaciune intotdeauna ceea ce cerem. Poate in cazul tau a fost asa dar nu cu toti se intampla asa.

    De asemenea, dovada umplerii cu Duhul Sfant o consider sfintenia, roada Duhului Sfant, nu neaparat vorbirea in limbi. Poate exista si vorbirea in limbi insa cunosc cazuri cand persoanele n-au vorbit in limbi.
    Poate ai auzit de Tozer, D.L.Moody, Finney etc. ale caror marturii le-am citit si care aveau in comun puterea, sfintenia nu vorbirea in limbi.
    Stiu ca in Fapte vorbirea in limbi e legata de botezul cu Duhul Sfant insa Faptele Apostolilor arata experientele apostolilor nu doctrina lor.
    Dupa cum am spus, e gresit a face o doctrina pe baza unor experiente.

    Aceasta e opinia mea pe baza Scripturii si a marturiilor auzite si citite de-a lungul istoriei Bisericii.

    Aprilie 2, 2009 la 4:49 pm

  5. Vasilis
    Arata-mi un caz in Biblie unde au staruit dupa botezul cu Duhul Sfant, in afara de cel de la Rusalii, unde nu a fost staruinta, pur si simplu Domnul le-a spus sa ramana in orasul respectiv sa astepte momentul revarsarii Duhului.
    Arata-mi un caz in Biblie unde dovada pentru botezul cu Duhul SFant au fost roadele. Sunt cateva exemple din care putem sa tragem niste concluzii, vreau sa vad si eu un exemplu in care s-a spus: acestia au fost botezati cu Duhul Sfant si stim asta pentru ca i-am urmarit o perioada de timp si am vazut ca sunt buni si blanzi si rabdatori.
    Fi binecuvantat

    Aprilie 2, 2009 la 5:37 pm

  6. vasilis, iti pot spune si felul in care am primit eu umplerea cu Duhul Sfant, si nu am facut staruinta. sotul meu la fel si mai am prieteni. pur si simplu am cerut si Domnul ne’a dat. „cereti si vi se va da”, nu? Tata nu minte! L’am pus la incercare si a fost credincios cuvantului Sau🙂

    Aprilie 2, 2009 la 11:07 pm

  7. Vasilis

    am dat ca exemplu invatatura Domnului din Luca 11. si la Rusalii, daca n-a fost staruinta, oare ce-a fost? Ei se rugau pentru fagaduinta Tatalui si nu aveau nici o idee cat ar fi durat pana ar fi primit acea fagaduinta. s-ar fi rugat si un an daca fagaduinta nu se implinea de Rusalii.

    „Ci voi veti primi o putere, cand Se va pogora Duhul Sfant peste voi,” Fapte 1

    Dovada primirii Duhului Sfant este puterea, puterea de a trai in sfintenie si de a vesti lucrarile minunate ale lui Dumnezeu.
    Aceasta se vede nu trebuie sa cercetezi un an pe cineva.
    Dar ce facem daca cineva vorbeste in limbi duminica dimineata si striga la sotia lui in limba materna duminica dupa masa ??

    Sa fi binecuvantata!

    Aprilie 9, 2009 la 10:03 am

  8. Faptele apostolilor 1:4 Pe când Se afla cu ei, le-a poruncit să nu se depărteze de Ierusalim, ci să aştepte acolo făgăduinţa Tatălui, „pe care”, le-a zis El, „aţi auzit-o de la Mine.
    Faptele apostolilor 1:5 Căci Ioan a botezat cu apă, dar voi, NU DUPA MULTE ZILE, veţi fi botezaţi cu Duhul Sfânt.”
    Aici nu a fost in nici un caz vorba de staruinta. Isus le-a spus, stati in Ierusalim, rugati-va si dupa cateva zile veti fi botezati cu Duhul Sfant. Se stia ziua, nu a depins de intensitatea staruintei lor, pur si simplu acel eveniment trebuia sa se intample atunci, in cateva zile.

    Puterea o reprezinta tocmai darurile Duhului Sfant, lucrarea lui Isus a fost plina de putere pentru ca cuvintele Lui produceau semne si minuni.
    E ok daca tu vrei sa traiesti fara daruri, doar ca ele sunt foarte reale si iti stau la dispozitie daca le vrei, daca nu, au parte de ele cei care tanjesc dupa ele. Normal ca Duhul Sfant ne da puterea si de a trai in sfintenie, dar lucrarea lui Isus a fost clar/ Cuvant + semne si minuni.
    Si nu inteleg de ce noi trebuie sa avem alta varianta de crestinism.

    Fi binecuvantat

    Aprilie 9, 2009 la 11:59 am

  9. amalia

    si eu am fost decurand botezata cu Duhul Sfant ,vreau sa va spun ca inainte nu stiam multe lucruri despre acest botez si ceea ce implica el,citeam o carte si in paginile ei am descoperit marturia unui om si cum a fost el botezat cu Duhul Sfant si tot ceea ce a urmat dupa.Mi sa parut ceva fantastic si am inceput in rugaciunile mele sa cer acest lucru si sa aflu mai multe si Domnu a facut ca la tineret sa dezbatem aceasta tema pe parcursul mai multor seri,incepeam sa aud tot mai multe dezbateri pe tema aceasta si Duminica in biserica,avand in vedere ca se apropiau rusalile si a doua zi de rusali cand am ajuns acasa de la biserica m-am pus sa ma rog,vreau sa mentionez ca rugaciunea mea a fost intrerupta de 4 ori dar am luat-o de la capat de fiecare data si cu mai multa dorinta si entuziasm.I-am cerut simplu si calm lui Dumnezeu sa ma schimbe,sa schimbe atitudinea mea,sa coboare Duhul lui Sfant asupra mea …si dupa ce am spus „Amin!”am inceput sa vorbesc o limba noua,am stat in rugaciune si am vb cu Dumnezeu in limba cea noua ,pe care mi-a daruit-o, mai bine de o ora si nu vream sa ma opresc …il simteam acolo langa mine asa cum niciodata nu l-am mai simtit.A doua zi eram plina de energie si de pofta de a spune tuturor despre Isus …e o experienta minunata si ma rog ca Dumnezeu sa va binecuvanteze pe toti ,v-am scris acestea pentru ca eu consider ca unii primesc de la prima rugaciune altii dupa mai mult timp…depinde de credinta pe care o ai ca Dumnezeu iti v-a da ceea ce ceri.Domnu fie cu voi toti!

    Iunie 9, 2009 la 10:28 pm

  10. amalia,
    Slava Domnului pentru experienta pe care ai avut-o. Iti multumesc ca ai impartasit cu noi
    Fi binecuvantata din plin

    Iunie 9, 2009 la 11:08 pm

  11. rose ti am citit mult ce ai scris despre daru duhului sfant,dar mai mult ma bucur ca am citit despre vb in limbi.Tin sa va spun ca si eu am primit vb in limbi si e o experienta care mi as dorio sa o am in fiecre secunda,cand am primit acest dar am simtit o bucurie imensa,as vrea sa vb mai multe dar cu tine daca bine intales tu doresti,am multe intrebari sa iti pun si cu ajutorul domnului tu sa ma poti ajuta domnul sa va binecuvinteze pe toti AMIN

    Iulie 21, 2009 la 10:09 pm

  12. Pingback: BOTEZUL CU DUHUL SFANT « Roseinthedesert’s Weblog

  13. daria

    Shalom tuturor!
    As vrea sa va impartasesc si eu experienta mea minunata! Am fost botezata cu Duhul Sfant la 14 ani, adica in urma cu mai bine de 16 ani. Eram in biserica penticostala, la o seara de staruinta si am fost botezata intr-un minut dupa ce a inceput rugaciunea, pentru ca asa cum spune si Amalia, este important sa il crezi pe Dumnezeu ca iti da ceea ce ti-a promis. Trebuie doar sa simti ca este ziua ta! Randul tau! Momentul tau! Ar trebui sa intelegem insa, ca unele biserici aleg staruinta si pentru ca exista atat de multa necredinta, incat e nevoie ca unii frati sa vada Botezul cu ochii lor, ca sa creada si sa primeasca si ei darul promis. Si deseori in staruinta primesc Botezul toti cei prezenti. Asa a fost si in cazul meu. In jur de 30 de persoane au primit Botezul intr-o seara, inclusiv frati care au mai cerut acest dar. In fine, ceea ce vreau cu adevarat sa spun, este ca nu stiu cum ar fi fost viata mea in acest timp fara Duhul Sfant. Chiar si asa, firea a castigat multe batalii peste ani, dar daca Duhul Sfant nu ar fi fost calauza mea, asa cum spune cuvantul – ca el ne va calauzi in tot adevarul lui Hristos – nu stiu unde as fi ajuns. Viata este foarte diferita atunci cand esti umplut cu Duhul Sfant, Vasilis, pentru ca puterea este in tine. De aceea Pavel zicea ca el se roaga in limbi mai mult decat toti, pentru ca el cunostea valoarea acestui dar. El se zidea in rugaciunile prin Duhul (asa cum zice cap 14 corinteni) si astfel putea sa tranforme orice vale a plangerii intr-un loc plin de izvoare. Asta este valoarea darului de vorbire in limbi. Iti deschide mintea spre a-L urma cu adevarat pe Domnul, iti da strategii de lupta cand esti in incercare, te intareste si iti aminteste cuvantul Domnului care te poate scote din necaz. Problema este necredinta noastra… Vasilis. Incerca sa ii predai Domnului orice indoiala si cere-i in schimb sa ajute necredintei tale, asa cum spunea psalmistul. Iti doresc sa gusti din plin din harul lui Dumnezeu si sa intelegi ca pentru a-L primi pe El, trebuie sa renuntam la noi, trebuie sa facem liniste in ganduri si sa ascultam de vocea Lui. Multa binecuvantare!

    Aprilie 23, 2010 la 12:56 pm

  14. Daria,
    multumesc ca ai impartasit cu noi experienta ta, slava Domnului pentru felul in care ne ajuta prin Duhul Lui sa umblam in biruinta, e minunat.
    Fi binecuvantata din plin

    Aprilie 23, 2010 la 2:14 pm

Lasă un răspuns

