ROSE

Criza financiara. O explicatie cu broscute :)

hangingonIntr-un satuc de campie a venit un investitor american particular, insotit de asistentul lui.

A batut la prima usa intalnita si a spus proprietarului :

-Uite, eu sunt colectionar de broscute. Daca imi aduci o broscuta, am sa iti dau pe ea 10 euro

Taranul a fugit repede in padurea din spatele casei si a luat o broscuta. I-a dat-o investitorului, a luat cei 10 euro si le-a spus vecinilor despre afacerea pe care a facut-o. A doua zi fiecare taran s-a dus la investitor cu cate o broscuta pe care a vandut-o cu 10 euro.

Dupa cateva zile investitorul le-a spus satenilor : Vad ca afacerea merge, asa ca de azi pentru fiecare broscuta am sa va platesc cate 20 de euro.

Taranii au dat fuga in padure, au cules broscute si le-au predat pentru 20 euro/bucata investitorului

Dupa alte cateva zile acesta s-a intors in Sua, presat de afacerile de acolo, lasandu-l pe asistentul lui sa vina cu broscutele dupa cel mult o saptamana. Inainte de a pleca le-a spus : « Dragii mei, sunt nevoit sa ma intorc urgent in State, va promit insa ca la intoarcere am sa cumpar de la voi broscutele cu 60 euro bucata ». Si a plecat in uralele satenilor, fericiti de pleasca ce a dat peste ei.

A doua zi asistentul investitorului a adunat satenii si le-a spus : « Fratilor, m-am gandit la o afacere pentru voi. Seful meu se va intoarce peste doua saptamani si va va plati cate 60 euro pentru fiecare broscuta. Daca vreti vi le vand eu inapoi pentru 35 euro bucata, iar voi le veti vinde cu 60. Profitul vostru va fi frumusel. Ce spuneti ? »

Satenii s-au adunat la sfat si au decis ca asa o afacere nu mai prind ei. Au pus mana de la mana, s-au imprumutat pe la cunoscuti, pe la banci, care pe unde a putut si au cumparat broscutele inapoi cu 35 euro bucata. Asistentul investitorului a luat banii, a plecat in Sua, iar pe sateni nu i-a mai cautat nimeni, niciodata. Au ramas cu banii dati, cu imprumuturi mari la banci si fara sa detina nici un activ in plus fata de ceea ce aveau inaintea afacerii.

Aceasta este povestea crizei financiare, pe intelesul celor care nu au deprins cotloanele bussinesului bancar.

Preluat de pe :  http://www.romania-israel.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2374

4 responses

  1. V D Filip

    In final, i-a facut boieri pe cei de la banca. Poate investitorii erau actionari la banca respectiva 😉

    Decembrie 6, 2008 la 11:01 pm

  2. GhitaB

    Nu-s sigur că am găsit ceva despre adevărata criză economică.
    Dar… mi-a plăcut să citesc povestea.😀

    Decembrie 7, 2008 la 2:18 am

  3. 🙂

    Decembrie 7, 2008 la 2:22 am

  4. melancoolica

    :))

    Decembrie 8, 2008 la 10:29 pm

Lasă un răspuns

