ROSE

IOAN 17

jesus-11. Dupa ce a vorbit astfel, Isus a ridicat ochii spre cer, si a zis: „Tata, a sosit ceasul! Proslaveste pe Fiul Tau, ca si Fiul Tau sa Te proslaveasca pe Tine,

2. dupa cum I-ai dat putere peste orice faptura, ca sa dea viata vecinica tuturor acelora, pe care I i-ai dat Tu.

3. Si viata vecinica este aceasta: sa Te cunoasca pe Tine, singurul Dumnezeu adevarat si pe Isus Hristos, pe care L-ai trimis Tu.

4. Eu Te-am proslavit pe pamant, am sfarsit lucrarea, pe care Mi-ai dat-o s-o fac.

5. Si acum, Tata, proslaveste-Ma la Tine insuti cu slava, pe care o aveam la Tine, inainte de a fi lumea.

6. Am facut cunoscut Numele Tau oamenilor, pe care Mi i-ai dat din lume. Ai Tai erau, si Tu Mi i-ai dat; si ei au pazit Cuvantul Tau.

7. Acum au cunoscut ca tot ce Mi-ai dat Tu, vine de la Tine.

8. Caci le-am dat cuvintele, pe care Mi le-ai dat Tu. Ei le-au primit, si au cunoscut cu adevarat ca de la Tine am iesit, si au crezut ca Tu M-ai trimis.

9. Pentru ei Ma rog. Nu Ma rog pentru lume, ci pentru aceia, pe care Mi i-ai dat Tu; pentruca sunt ai Tai:

10. tot ce este al Meu, este al Tau, si ce este al Tau, este al Meu, -si Eu sunt proslavit in ei.

11. Eu nu mai sunt in lume, dar ei sunt in lume, si Eu vin la Tine. Sfinte Tata, pazeste, in Numele Tau, pe aceia pe care Mi i-ai dat, pentruca ei sa fie una, cum suntem si noi.

12. Cand eram cu ei in lume, ii pazeam Eu in Numele Tau. Eu am pazit pe aceia, pe care Mi i-ai dat; si niciunul din ei n-a perit, afara de fiul pierzarii, ca sa se implineasca Scriptura.

13. Dar acum, Eu vin la Tine; si spun aceste lucruri, pe cand sunt inca in lume, pentruca sa aiba in ei bucuria Mea deplina.

14. Le-am dat Cuvantul Tau; si lumea i-a urat, pentruca ei nu sunt din lume, dupacum Eu nu sunt din lume.

15. Nu Te rog sa-i iei din lume, ci sa-i pazesti de cel rau.

16. Ei nu sunt din lume, dupacum nici Eu nu sunt din lume.

17. Sfinteste-i prin adevarul Tau: Cuvantul Tau este adevarul.

18. Cum M-ai trimis Tu pe Mine in lume, asa i-am trimis si Eu pe ei in lume.

19. Si Eu insumi Ma sfintesc pentru ei, ca si ei sa fie sfintiti prin adevar.

20. Si ma rog nu numai pentru ei, ci si pentru cei ce vor crede in Mine prin cuvantul lor.

21. Ma rog ca toti sa fie una, cum Tu, Tata, esti in Mine, si Eu in Tine; ca, si ei sa fie una in noi, pentru ca lumea sa creada ca Tu M-ai trimis.

22. Eu le-am dat slava, pe care Mi-ai dat-o Tu, pentruca ei sa fie una, cum si noi suntem una,

23. Eu in ei, si Tu in Mine; -pentruca ei sa fie in chip desavarsit una, ca sa cunoasca lumea ca Tu M-ai trimis, si ca i-ai iubit, cum M-ai iubit pe Mine.

24. Tata, vreau ca acolo unde sunt Eu, sa fie impreuna cu Mine si aceia, pe care Mi i-ai dat Tu, ca sa vada slava Mea, slava, pe care Mi-ai dat-o Tu; fiindca Tu M-ai iubit inainte de intemeierea lumii.

25. Neprihanitule Tata, lumea nu Te-a cunoscut; dar Eu Te-am cunoscut, si acestia au cunoscut ca Tu M-ai trimis.

26. Eu le-am facut cunoscut Numele Tau, si li-l voi mai face cunoscut, pentruca dragostea cu care M-ai iubit Tu, sa fie in ei, si Eu sa fiu in ei.”

3 responses

  1. tzrafrira

    imi place cum de multe ori numa in capitolul acesta Isus spune k noi trebuie sa fim una cum EL si Tatal sunt una… Isus doreste Biserica Sa sa fie unita.. noi, credinciosii de pretutindeni, suntem biserica Sa… El ne vrea sa luptam impreuna pt Imparatia Sa.. ne vrea unul langa celalalt, uniti in dragostea Lui! vrea sa ducem lupta cu smerenia si autoritatea Lui!
    de multe ori, de prea multe ori, lupta se sa intre credinciosi, din invidie si alte cele, si in loc sa iesim in lume si sa luptm impreuna, luptam in biserica unul contra celuilalt… ne ranim unii pe altii… uneori ne ucidem… si Dumnezeu isi intoarce fata de la noi, si tot noi urlam k „Doamne unde esti?”…..
    Tata, intoarceti privirea inspre noi, lucreaza la inima noastra si ajuta’ne sa constientizam ce e gresit in noi si sa Te lasam sa ne modelezi dupa bunul Tau plac! dak e nevoie sa Te lasam sa ne zdrobesti si sa ne remodelezi! chiar dak uneori e dureros si se lasa cu multe lacrimi varsate, se merita! sculpteaza Tu in noi si modeleaza’ne dupa chipul TAU! amin!

    Ianuarie 4, 2009 la 3:37 pm

  2. AMIN AMIN AMIN!!!!

    Ianuarie 4, 2009 la 3:50 pm

  3. 3. Si viata vecinica este aceasta: sa Te cunoasca pe Tine, singurul Dumnezeu adevarat si pe Isus Hristos, pe care L-ai trimis Tu. …imi place mult din cap. asta:).

    si vs 17 b ” Cuvantul Tau este adevarul”.
    Glorie Tatalui pentru ceea ce este ISus.

    El si-a implinit menirea pe pamant cu brio.
    Noi ne vom implini menirea?

    Ianuarie 23, 2009 la 4:41 pm

Lasă un răspuns

