ROSE

Promotorii pacii cu orice pret! (2)

authority-power-jesus1Imi imaginez ca unii dintre cei apropiati de farisei cand l-au auzit pe Isus adresandu-se atat de « bland » mai marilor lor mai sa faca infarct ; « cum, liderul nostru sa fie jignit in halul acesta, el este alesul lui Dumnezeu intre noi, Isus tu blasfemiezi biserica, cum iti permiti sa spui asemenea lucruri, adica Tu spui sa nu folosim cuvantul nebun si tocmai Tu te trezesti sa vorbesti asa? »

Pare o contradictie, nu ? Toata Biblia ne indeamna la pace, blandete si uite ca sunt unele scene de-a dreptul violente care Il au ca protagonist chiar pe Cel care ne indeamna la pace. Ce concluzie putem trage de aici ? Isus s-a comportat in felul acesta dur cu cei a caror stil de viata era fatarnicia, una predicau, alta traiau. Cunosti pe cineva in preajma ta care poarta haine de mare preot dar care este un blid murdar pe dinlauntru ? Crezi ca daca Isus ar trai acum pe pamant si ar vorbi cu persoana respectiva, i s-ar adresa altfel decat a facut-o cu fariseii ? Crezi ca vreodata Isus ar lauda, promova, mangaia, incuraja pacatul, fatarnicia, mandria, nedreptatea ?

Pe de alta parte gandeste-te cum s-a comportat Isus cu cei pacatosi, cu femeia prinsa in adulter, i-a inconjurat cu atata dragoste si ingaduinta incat ti se inmoaie inima cand citesti pasajele respective din Scriptura. Dupa logica noastra pacatosii ar fi trebuit sa si-o incaseze, ei ar fi trebuit sa primeasca apelative greu de ascultat si liderilor religosi sa li se faca plecaciuni, sa fie ridicati in slavi pentru ca ei sunt « alesii Domnului ».

Atat de mult imi place de Isus, El nu s-a pierdut in fata hainelor stralucitoare, nu a tratat cu respect lucrurile pieritoare, nu s-a temut sa numeasca pacatul pacat, e atat de linistitor sa vezi ca Isus nu s-a complicat, a spus adevarului adevar si minciunii si fatarniciei, minciuna si fatarnicie, fara sa se simta jenat. Ati vazut vreodata in Biblie ca Isus sa isi ceara scuze dupa ce a spus sau a facut ceva ? Nu, Isus nu si-a cerut scuze. Noi de multe ori ne cerem scuze cand nu trebuie si nu ne cerem scuze cand trebuie. Am incurcat rau borcanele, asa multe lucruri par bune si nu sunt, par spirituale si nu sunt, atatea perceptii gresite avem despre Dumnezeu.

Isus nu si-a cerut scuze, cui nu i-a placut nu a avut decat sa mocneasca in el si sa ramana nemultumit pe veac dar scuze nu a vazut de la Isus. E socant, asa-i ?Isus nu si-a cerut scuze pentru ca nu a pacatuit cu nimic, deci spre marea noastra surpriza, adica a voastra celor care aparati spiritul pagan care a ajuns sa conduca biserica din Romania, a spune adevarul nu este un pacat. Aceasta inseamna ca noi ca si crestini trebuie sa traim in dragoste, pace, bucurie, bunatate, facere de bine dar in acelasi timp sa nu lingusim ce Isus a dezaprobat ci sa fim radicali in adevar.

24 responses

  1. V D Filip

    PSALMUL 15:

    1. Doamne, cine va locui în cortul Tău? Cine va locui pe muntele Tău cel sfânt?
    2. – Cel ce umblă în neprihănire, cel ce face voia lui Dumnezeu, şi spune adevărul din inimă.
    3. Acela nu cleveteşte cu limba lui, nu face rău semenului său, şi nu aruncă ocara asupra aproapelui său.
    4. El priveşte cu dispreţ pe cel vrednic de dispreţuit, dar cinsteşte pe cei ce se tem de Domnul. El nu-şi ia vorba înapoi, dacă face un jurământ în paguba lui.
    5. El nu-şi dă banii cu dobândă, şi nu ia mită împotriva celui nevinovat. Cel ce se poartă aşa, nu se clatină niciodată.

    Ianuarie 8, 2009 la 4:16 pm

  2. Sa crezi ce spui, dar mai mult sa ai curajul sa spui ce crezi ..multi te vor blama pentru asta pentru ca ei au un zambet de pretext, putini te vor aprecia dar aceeia sunt oamenii de valoare , specie pe cale de disparitie, daca vrei sa placi ambelor categorii te minti si te inseli singur…

    Ianuarie 8, 2009 la 4:39 pm

  3. Un subiect de reflecţie: să fim radicali în adevăr nu sună prea… radical?

    Mi-am notat în agendă, la începutul acestui an, următorul citat:

    „Să nu îţi fie frică niciodată să spui adevărul, dar nu uita că uneori este mai bine să taci din iubire pentru aproapele. Şi să nu taci niciodată din neglijenţă, din uşurinţă sau din laşitate.” (Josemaria Escriva)

    Îmi aduc aminte şi de o postare interesantă pe blogul Moldova Creştină, intitulată „Cum să răspunzi nebunilor?”

    http://www.moldovacrestina.net/sfaturi-practice/cum-sa-raspunzi-nebunilor

    Avînd în vedere tăcerile lui Isus, mă gîndesc că, dacă am extrage radical din adevărul pe care îl întrupăm, ar trebui să picure… iubire. Iubire radicală.

    Ianuarie 8, 2009 la 7:53 pm

  4. Pingback: Să fim radicali în adevăr? « România Evanghelică

  5. Cand am spus „radicali in adevar” ma gandeam la lipsa oricarui compromis, la o gandire sanatoasa, nealterata de tendintele culturii, traditiei si religiei. Cred ca lucrurile sunt atat de diluate in vremurile noastre incat o sa ramanem socati cand o sa ajungem in cer si o sa descoperim care erau de fapt valorile cu care Dumnezeu ar fi vrut sa ne imbrace umblarea de fiecare zi. Intr-o atmosfera sfanta fara compromis intr-adevar este deplasat sa vorbim despre radicalitate, dar in conditiile noastre nu mi se pare deloc exagerat.
    Sa fii binecuvantat Alin

    Ianuarie 8, 2009 la 9:33 pm

  6. tabita

    fii binecuvantata rose .
    Dzeu sa te intareasca amin.

    Ianuarie 8, 2009 la 9:41 pm

  7. tabita

    imi place f.mult sa citesc pe blogul tau multa Pace.

    Ianuarie 8, 2009 la 9:42 pm

  8. tabita

    Fericirea se afla la indemana noatra,la picioarele noastre,ca o floare de camp,nu trebuie decat sa te apleci ca s-o culegi.Dar cum ea este inconjurata de multe alte flori,ne inselam asupra parfumului,asupra culorii si intindem prea departe mainile,asa ca nu ne atingem telul… Ultima bătălie să nu o pierzi!… Ai grijă să nu fie cea pe care tocmai o duci… <>

    Ianuarie 8, 2009 la 9:44 pm

  9. V D Filip

    de cate ori nu se intampla multora sa zica cu regret: daca faceam sau actionam sau hotaram in anumit mod, nu s-ar fi intamplat cutare lucru. oare nu este aceasta o forma de radicalism de stam bine sa ne gandim? fiindca daca in ultima instanta se ajunge la concluzia ca ar fi fost bine asa sau altfdel, acel asa sau altfel de a fi tratat lucrurile putea fi de fapt o forma radicala. principalalul si cel mai de valoare lucru mi se pare ca lucrurile trebuiesc cantarite la adevarata lor valoare si asa cum am auzit ce citea un predicator dintr-o brosura ca anumite situatii radicale necesita masuri radicale, ramane sa fim tari de ingeri si sa le aplicam in timp util, chiar daca rezultatele scontate nu s-ar obtine. cel putin am ramane impacati cu constiinta in anumita masura macar. dau si un exemplu citit din acea brosura. o initiativa luata de foarte multi studenti de a se ruga pt trezire spirituala si manuire in tara lor. se spune ca stateau plecati in fata unui zid, se rugau si plangeau incat lacrimile faceau siroaie la picioarele lor. si la evanghelizarile ce au urmat se intorceau la Dumnezeu cu miile. pe cine l-ar interesa o asemenea initiativa? ar tre sa ne batem capul sa nu fie cumva, exagerata, radicala, inutila si nu pe masura necesarului? am mai incercat sa atrag atentia in cateva mesaje despre necesitatea si valoarea rugaciunii. a unirii in rugaciune. si cu aceasta ocazie as vrea sa atrag atentia asupra blocajelor care apar pe cale spirituala in viata noastra tot mai mult. mai putem face ceva? sau la vlaga spirituala de care mai dispunem, initiativele ar fi PREA radicale?

    Ianuarie 9, 2009 la 2:15 am

  10. Nu vreau să fac pe deşteapta..dar am observat că atunci când îţi spui punctul de vedere imediat se şi ridică ..palma…
    În comentariu anterior am vrut să subliniez că ne pricem să arătăm cu degetul înspre ceilalţi, ştim ce nu e bine etc..
    Dar soluţii concrete, plan de acţiune imediat are cineva?
    Trăim în pătrăţica noastră pe care ne-am construit-o din bucăţi de adevăr şi de acolo dăm sentinţe…
    Spuneţi-mi ce faceţi concret?
    Eu am ales să mă rog, ca şi mine sunt mulţi…în biserica din care fac parte mă ocup de educaţie..asta-i „buba”la noi creştinii…avem nevoie de minţi deschise,să putem avea o înţelegere adâncă a lucrurilor…când stau de vorbă cu cineva încerc să îl învăţ ceva bun..nu vorbesc nimicuri…transmit un mesaj…numai făcând o diferenţă în jurul nostru, putem schimba….la dărâmat ne pricep toţi..să construim ceva solid şi durabil e proba…ceva ce rămâne şi trece proba..Domnul să ne ajute…

    Ianuarie 9, 2009 la 11:11 am

  11. Observaţie personală;nu avem cum să fim promotorii păcii, pentru că am observat un lucru chiar pe blogurile creştine, cu cât agresivitatea verbală e mai mare cu atât sunt cotate mai bine.Ne place să ne scăldăm în ape tulburi, sămânţa de scandal. Ne placem să spunem cât de răi sunt ceilalţi, de greşiţi, şi nu găsim cuvinte de mângăiere, ne lăsăm sufocaţi, manipulaţi, etichetăm refuzându-ne dreptul la concluzii sau păreri proprii. Am ajuns dependenţi de părerile altora, cedăm sub presiunea de grup.Cum se ridică cineva care ţipă tare, cum îl urmează turma, îşi însuşeşte părerile, nu mai gândeşte, se crede invincibil.Păzeşte-ne Doamne, că am pierdut simţul măsurii!

    Ianuarie 9, 2009 la 11:34 am

  12. Daca veti citi cu atentie am subliniat in aceste doua articole atitudinea pe care a avut-o Isus fata de farisei, nu stiu cu ce am gresit scotand in evidenta acest aspect. Scrie in Biblie!!!!!!! Cred ca toti puteti face o paralela intre ceea ce se intampla pe vremea lui Isus si ce se intampla acum.
    Solutii ??? Singura solutie este cea personala, pe farisei nu ii poti schimba, Isus nu a avut partasie cu ei si nici macar nu a facut eforturi pentru ai schimba

    Emanuela, te invit sa citesti si restul articolelor de pe acest blog ca sa iti faci o parere despre ce promoveaza acest blog, a lua doar o bucatica si a emite pareri despre intreg nu e corect. Se intampla ca acest articol si altele sa fie pe un ton pe care nu il cred deloc exagerat, o sa gasesti alte zeci de articole care sunt spre zidire.

    NU AM FACUT NIMIC MAI MULT DECAT SA IAU DIN BIBLIE PASAJELE IN CARE ESTE PREZENTATA ATITUDINEA LUI ISUS FATA DE FARISEI; Daca e exagerat atunci Isus a fost exagerat, nu am inventat nimic.

    Ianuarie 9, 2009 la 2:20 pm

  13. si inca ceva: nu oblig pe nimeni sa citeasca ce scriu, se poate trece cu vederea acest blog, nu ma intereseaza sa imi fac vreo secta in care sa promovez ceea ce scriu, nu ma cred grozava nici invincibila, sunt doar niste pareri personale si daca tot e liber sa ne exprimam parerea, m-am gandit sa nu le mai tin in mine ci sa le scriu
    REPET: Nimeni nu e obligat sa citeasca ce scriu, asa ca cei care nu sunteti de acord cu ce se scrie aici va rog nu mai vizitati acest blog pentru ca va fi la fel si in continuare. Va multumesc

    Ianuarie 9, 2009 la 2:29 pm

  14. damy

    mai …s-au ridicat destule tensiuni,..nu stiu cati dinte voi v-ati gandit ce fac fariseii,nu ma refer la faptul ca joca teatru imbraca haina de miel si el ii lup,nu am intereseazaasta nu ma priveste nu te priveste,el va fi judecat si cred ca Isus nu penru ca erau fatarnici le-a vb aspru si sa fim seriosi de cate ori nu am fost ca ei de fatarnici poate chiar i-am intrecut.Isus era revoltat fata de ei si asta reiese din urmatorul verset:”Vai de voi,carturari si Farisei fatarnici!PENTRU CA VOI INCHIDETI OAMENILOR IMPARATIA CERURILOR:NICI VOI NU INTRATI IN EA ,SI NICI PE CEI CE VOR SA INTRE ,NU-I LASATI SA INTRE” SI CITEZ:MATEI 23 VERS:15 partea 2:pt ca voi inconjurati marea si pamantul,ca sa faceti un tovaras de credinta,si DUPA CE A AJUNS TOVARAS DE CREDINTA ,FACETI DIN EL UN FIU AL GHENEI,DE DOUA ORI AMI RAU DECAT SANTETI VOI INSIVA”ar fi multe versete despre scopul lor..care parinte tine mai mult la copilul altuia??tot asa si isus vrea sa ne pazeasca de ei vb raspicat nu poti avea 2 stapani…si daac tu crezi ca isus a vb aspru si exagerat si vra sa taci si sa fie pace nu uita scopul lor si ai grija sa nu le fi tovaras ca la urma sa nu ajungi mai rau decat ei

    Ianuarie 9, 2009 la 2:43 pm

  15. ai dreptate damy, ai atins de fapt cea mai importanta si nefasta consecinta a comportamentului fariseilor

    Ianuarie 9, 2009 la 3:25 pm

  16. V D Filip

    denisia draga. chiar nu am intentionat sa te palmuiesc. nu lua ca o palma mesajul prin care ti-am raspuns chiat tie. pt mine au fost palme zdravene multe intamplari, multe aspecte, si o situatie pe care nu ai cum sa o percepi in detaliu. iti tre multa experienta pt aceasta. si nu ti-as dori sa acumulezi din experienta ce am acumulat-o eu in felul in care am acumulat-o( de fapt in altfel nici nu ai cum sa o acumulezi – poate este impropriu felul cum am exprimat ceeace vreau sa spun). dar in schimb scrie undeva: „ceeace va spun voua, le spun tuturor: „vegheati”. eu inteleg ca D-l Isus a vrut sa spuna sa fim atenti. eu as intari acest lucru si te-as sfatui sa fii atenta si tu si altii nu doar intr-o directie, doua. sunt multe lucruri la care tre sa fim atenti si sa ne punem mintea la contributie. nu cred ca ti-am dorit vreun lucru rau. si nici nu cred ca am exagerat in ceva. vrei sa iti relatez totusi ceva personal? am incercat in nenumarate randuri sa fac ceva Nu bun, ci excelent. si mi-a si reusit. si am facut fiind invitat sa fac. nu m-am bagat ca musca-n lapte ca as fi vrut sa fiu cineva ori sa iau locul cuiva. si in nenumarate randuri m-am izbit de niste marsavii catastrofale. vad ca esti foarte suparata. si nu cred doar pt ca ai fi luat vreo palma pe acest blog. se pare ca ai avut si tu parte de mai multe palme. as fi vrut sa te intreb: in biserica de la cei ce te-ai fi asteptat la sustinere si cum amintesti, la mangaieri? in particular, da gresim destul de des unii fata de altii, dar greseala calificata e sustinuta din afara bisericilor. asta vreau sa scot in evidenta in contrastul binemeritat. mi-as dori ca bisericile sa nu functioneze decat la ordinul si la placerea Lui Hristos fiindca adevarata biserica El o zideste si nu e nevoie sa o controleze ateii si lichelele. dar lucrurile stau tocmai invers. nu intentionez sa te inveninez nici pe tine nici pe altii, ci ma rog Domnului sa dea minte si dibacie si putere la toti sa fie ziditi de El ca biserica nu de altii cum spuneam. in sensul acesta poti, sau ai putut face ceva? am crescut in biserica neoprotestanta, m-am preumblat la multe culte din dorinta de a-i studia pe multi si nu sunt pus nici pe ape tulburi nici pe scandal. crede-ma ca am destula cunostiinta cum se prezinta lucrurile si situatia adevarata chiar este de scandal. nu tre decat sa fii atenta la predicile din biserici.pa!GBY!

    Ianuarie 9, 2009 la 6:59 pm

  17. ciprianmusat

    Draga rose,
    Scriai intr-un comentariu: „lipsa oricarui compromis, la o gandire sanatoasa, nealterata de tendintele culturii, traditiei si religiei.” Crezi ca se poate realiza asta? Daca am fi trait sub un clopot de sticla, fiecare dintre noi, poate dar altfel nu. Cultura, societatea evolueaza. Oamenii, obiceiurile, raportarile, intelegerile lucrurilor se schimba si este bine asa. Pana si revelatia a fost progresiva! Sti ca in medicina cunostintele se dubleaza la fiecare 8 ani? Si asta este un lucru bun. Nu cred ca ai vrea sa traiesti intr-o societate ca cea a secolului I. Iar cat despre adevar, acesta trebuie definit intre noi oamenii ca sa putem discuta despre el. Cred ca putere ca intre noi nu exista un bine absolut, orice bine am face, orice adevar am aplica, acesta va avea si parti negative, obscure, negre, In afara de sentintele mantuirii, avem o plaja foarte larga de lucruri grii.
    Spuneai ca despre farisei scrie in Biblie. Dar ce altceva mai cuoastem despre ei. Ce faceau?, ce credeau? cum actionau? Faptul ca aveau case de schimb la templu era un lucru practic. Ce faceai daca aduceai mielul pt jertfa la templu de la 50km si pe drum isi rupea piciorul? Nu il mai puteai aduce jertfa, era imperfect… ce ar fi sa pregatesti un post documentat din mai multe surse despre farisei, poate asa vom intelege mai bine?
    Ne inviti afara pe cei care nu suntem de acord cu unele idei. Dar, Rose, sunt doar idei. Nu trebuie sa fim asemanatori ca sa convietuim impreuna. Si apoi, inteleptul asculta sfatul si daca este bun il primeste, nu?
    Cu drag

    Ianuarie 9, 2009 la 9:33 pm

  18. Ciprian, eu nu am spus nici o clipa ca vreau sa traiesc intr-o societate ca cea a secolului 1, nu cred ca ai inteles ce am vrut sa spun in articole.
    Nu v-am invitat afara pe cei care nu sunteti de acord cu ceea ce scriu, ma gandeam la timpul pretios, decat sa se enerveze cineva citind ce scriu mai bine citeste ceva ce ii pastreaza calmul.
    Niciodata nu am avut pasiunea certurilor de vorbe si contradictiilor care nu duc nicaieri, de aceea am spus ca ar fi mai bine sa nu mai viziteze acest blog cei care considera deplasate articolele de aici, nu o sa imi apar scrierile prin nu stiu ce justificari teologice, nu stiu ce sunt alea, sunt un om simplu fara scoala teologica.

    Ianuarie 9, 2009 la 9:49 pm

  19. V D Filip

    nu mi-as dori in ruptul capului de ar fi rapirea bisericii la cer la noapte sa se spuna: comunitatea neo „roseinthedesert” a ajuns pana la statura de farisei, sau la faza cu fariseii,pardon. 🙂 eu zic ca deja i-am acordat prea multa importanta acestui capitol. ce ziceti de o propasire pe cale spirituala? de v-ati intalni cu mirele ceresc ce ati face? ati merge la florarie sa cumparati si un buchet de flori? sau cum v-ati manifesta bucuria si consimtamantul ca venirea Lui sa fie in aceasta seara? daca nu, ce ne-ar impiedica sa nu fim de acord. si daca ar fi venirea atat de rapid, care ar fi problemele ce nu le-am rezolvat? am uitat de ele pt alte lucruri marunte? as dori ca fiecare care are indemnul sa aduca la cunostiinta tuturor ce ar dori sa se rezolve pana la intampinarea Mirelui. probleme in familie ? probleme in particular ? nu trebuiesc marturisite in detaliu. cine vrea, poate sa o faca. ce ati zice ca fiecare sa adreseze o rugaciune in scris catre Dumnezeu Tatal nostru? Ma gandesc ca gazda ar tre sa ne deschida usile printr-o rugaciune. avem si pastorul ciprian printre noi care ar putea urma la rand. cel care ar fi nerabdator sa exprime in scris o rugaciune, sa o faca. este propunerea cu care vin. si as sugera gazdei sa infiinteze un articol nou numit ora de rugaciune fiindca nu stiu cate rugaciuni au fost etalate pe acest blog si cati de „Amin” au intarit rugaciunile.nu i-am numarat dar era bine sa fie dominanti.daca cunoasteti situatii deosebite printre cei apropiati si au nevoie de rugaciune, mai bine am incepe sa ne preocupam in aceasta directie. va rog frumos! propun sa ne rugam pt toti capii religiosi din tara noastra sa-i intoarca Dumnezeu asa cum trebuie spre voia Lui si sa ne aduca hrana, slujirea spirituala sanatoasa si completa de care avem toti nevoie. sa-i lumineze Dumnezeu Tatal nostru asa dupa inima Lui si dupa gandul care l-a avut insasi Domnul Isus. mai presus de toate calauzirea si insotirea Duhului Sfant cu puterea Sa divina sa fie cu adevarat cu ei. sunt atatea motive pt care de multe ori ne este inima impietrita. sa rugam pe Dumnezeu sa schimbe inimile impietrite si sa faca sa simtim cu altii asa cum gasim scris in paginile sfintelor scripturi, iubind ca fretii, milosi, smeriti. sa-i multumim Domnului si pt gazda noastra si sa o binecuvinteze, Amin! si pe toti cei ce s-au perindat pe acest blog citind ori scriind. cel mai mult ar tre sa insistam in rugaciuni sa putem spune:Vino Doamne Isuse, Amin!

    Ianuarie 10, 2009 la 12:02 am

  20. amin Filip.
    Dar avem voie sa spunem adevarul din cand in cand chiar daca el e dureros?

    Ianuarie 10, 2009 la 12:14 am

  21. V D Filip

    ok rose. va rog sa ascultati cantarea ce v-o transmit prin intermediul youtube si sper sa fie o mangaiere pt fiecare, o alinare , o zidire zdravana si un imbold puternic la rugaciune. GBY all!

    Ianuarie 10, 2009 la 12:43 am

  22. ilie sutu

    Cred ca unul dintre cele mai grele lucruri este a spune adevarul fara patima atunci cind esti sau ai fost ranit. Un lucru este clar:daca nici la pocaiti nu se poate spune adevarul , atunci unde? Cu toate astea vine o vreme in care esti nevoit sa constati ca simpla lui enuntare (cu sau fara patima)nu rezolva nimic si ai doua alternative :sa taci sau sa actionezi conform convingerilor pe care le ai. Una din solutii ar fii sa parasesti sistemele care nu pot fi reformate si sa incepi sa zidesti pe temelii noi.Sunt tot mai convins ca viitorul apartine partasiilor mici (gen biserici de casa ) care prin multiplicare sa ajunga sa impinzeasca orasele cu biserici mici si vii unde slujitorii pot sa si cunoasca oile pe nume si unde slujirea n ar mai deveni o meserie ci o chemare.

    Ianuarie 11, 2009 la 10:18 pm

  23. V D Filip

    Ilie , apreciez observatia ta inteleapta. vii cu alternative care spun de o profunda preocupare din partea ta. GBY !

    Ianuarie 12, 2009 la 12:14 am

  24. Cred că atitudinea lui Hristos faţă de farisei a fost aşa pentru că ei deţineau „cheile împărăţiei” şi poate că cel mai enervant lucru era că nu intrau nici ei în împărăţie şi nici pe alţii nu lăsau – Hristos tocmai pentru asta venise, să-i atragă pe fii în slavă.

    Nu ştiu pe cine ar trebui să comparăm cu fariseii şi cu cine ar trebui să ne purtăm aşa cum Isus s-a purtat cu făţarnicii.

    Ianuarie 24, 2009 la 11:24 am

Lasă un răspuns

