ROSE

Instabilitatea lui Petru! (1)

jesus-and-peter1Cu multi ani in urma am ascultat o predica care m-a marcat si as vrea sa o impartasesc cu voi, o sa o redau din notitele pe care le-am luat atunci. Am descoperit cu stupoare ce fel de om a fost Petru, cat de instabil, nestatornic, schimbator de la o ora la alta si aceasta m-a incurajat foarte mult pentru ca am putut gasi destule asemanari intre temperamentul lui si al meu, gandindu-ma ca daca el a avut o sansa o sa am si eu. Petru a fost o catastrofa din multe puncte de vedere, putem vedea foarte clar ca Dumnezeu nu a ales un om puternic si echilibrat ci unul cu aceleasi slabiciuni ca si noi.

Instabilitatea este o problema cu care majoritatea dintre noi ne confruntam. Da, Petru a fost folosit de Dumnezeu intr-un mod deosebit, dar ca sa ajunga acolo a trecut printr-un procesul de modelare. Inainte de a ajunge marele om al lui Dumnezeu, a facut foarte multe gafe si sunt sigura ca doar o mica parte dintre ele le gasim scrise in Biblie.

Dupa ce tocmai facuse minuni, Isus merge la Petru care statea pe marginea barcii deprimat pentru ca nu prinsese nici un peste si ii spune : « Petre, mână in larg, hai sa prindem pesti » si Petru cel realist, inradacinat in realitatile obiective spune « stii Doamne, de cand ma stiu sunt in barca aceasta, eu am o experienta adanca, am facut si seminarii despre pescuit, am o licenta, cateva inventii in domeniul acesta si Tu imi spui mie ca o sa prindem peste…….dar daca Tu zici ca o sa prindem peste, inteleg, Tu esti asa mai visator, hai sa aruncam mrejele, ce poate fi rau, hai sa le aruncam » Urmarea: dupa ce mreaja mai gata sa se rupa din cauza cantitatii de peste, Petru cel realist se tine cu mainile de picioarele lui Isus si striga : « pleaca de la mine ca sunt un pacatos »

Isus intreaba la un moment dat : « Stiti voi cine sunt Eu ? » Si Petru are o revelatie, face un pas in fata, din tot grupul el era mai reprezentativ si spune « Doamne, Tu esti Hristosul, Fiul Dumnezeului celui viu » si se mira si el de ceea ce spune. Isus ii spune : « Bravo Petre, nu carnea si sangele ti-a descoperit lucrul acesta ci Tatal Meu care este in ceruri ». Petru se uita la el si spune : Aha, ungerea este peste mine……. si Isus continua « iata iti dau cheile Imparatiei cerurilor » si de-odata Petru vede atarnandu-i la brau niste chei enorme, se simte portar in rai si Isus ii spune « pe aceasta stanca voi zidi biserica Mea si portile locuintei mortilor nu o vor birui », deja Petru vede toti demonii la picioarele lui zvarcolindu-se « orice vei lega pe pamant va fi legat in ceruru….. » Marele Petru acuma stia ca are autoritate de a lega si dezlega.

Hai sa vedem in Marcu 16 :21-23 ce s-a intamplat imediat dupa aceea. Isus explica ucenicilor ca El trebuie sa mearga la Ierusalim, sa sufere din partea batranilor si Petru acuma avand cheile Imparatiei l-a luat deoparte si i-a spus « Isuse, hai sa iti spun ceva, acuma eu sunt un tip rezonabil, am si cheile, leg, dezleg, stai sa iti explic eu situatia, stii…te inteleg ce vrei sa zici dar sa te pazeasca Dumnezeu nu vorbi asa negativ, sa nu care cumva sa ti se si intample ce spui »

Cand citesti versetele 22,23 te ingrozesti cum asa repede in decurs de cateva ore poate mai putin Isus ii spune : « Inapoia mea, Satano », nu un duh oarecare ci Satana in persoana. Diavolul in persoana era acolo, nu a trimis nici un duh sa se ocupe de caz  si cand a gasit o portita la Petru a si actionat. De ce oare a avut putere asupra lui ?

Probabil ca Petru in momentele acelea de glorie s-a simtit atat de mare si tare incat a deschis o usa in lumea invizibila numita mandrie si diavolul a putut sa intre si sa se foloseasca de el. Biblia ne spune ca mandria merge inaintea caderii. Oamenii se intreaba cum se poate ca un crestin adevarat care umbla cu Dumnezeu sa aiba probleme cu demonii. Uite, Petru nu avea probleme cu demonii ci cu Satana in persoana.

13 responses

  1. Pe deasupra, un exemplu interesant este felul in care ISUS l-a intalnit pe Petru, dupa lepadarea acestuia din timpul sarbatoririi Pastelor. Omeneste vorbind , Domnul ISUS ar fi avut toate motivele!!!!! sa il judece si sa-l respinga pe Petru dupa aceasta ipocrizie- si instabilitate…
    In Schimb, ISus a vazut in cele doua intalniri de dupa invierea Sa, retrase si personale, un prilej de a-l reabilita pe Petru!!!:) si a-l intari inainte ca acesta sa-si inceapa slujirea ( Ioan 21-15:19).

    Intalnirea cu ISUS l-a eliberat pe Petru si l-a ajutat sa-si continue cu curaj si succes lucrarea pentru Domnul sau. Acest eveniment se afla cu siguranta in spatele minunatelor titluri pe care Petru I le da lui ISUS, cativa ani mai tarziu :
    ” Pastorul si Episcopul sufletelor voastre” ( 1 Petru 2:25).

    E fain ca putem sa ne identificam cu astfel de modele ‘Umane” vii. reale, autentice.
    Azi in biserica (marea majoritate) incearca sa ” para perfecti” in loc sa ne ajute cei in varsta prin experienta lor, caderile lor, falimentele lor. esecuri, greseli …..fiecare vrea sa para altceva decat este..

    Multumim de post…trandafirule.

    Februarie 1, 2009 la 10:24 pm

  2. Ms Alexander
    o sa acopar in celelalte articole alte „patzanii” ale lui Petru. 🙂

    Februarie 1, 2009 la 11:37 pm

  3. mikaela

    chiar interesant ce ai zis..nu m-am gandit la asta pana acum…:)imi place ca avem asa multe exemple in Scriptura…oameni cu esecuri..cazuti si instabili dar care au invatat din greselile lor…de-am invata si noi din experientele lor mai mult..si mai ales din exemplul Domnului Isus!:)Domnul sa te binecuvanteze rose!:)

    Februarie 2, 2009 la 3:14 pm

  4. mikaela
    Da, se pare ca majoritatea dintre noi nu intelegem doar din vorbe ca nu trebuie sa facem una sau alta, dar cand dam cu capul sansa de a intelege unde gresim este mult mai mare
    Sa fii binecuvantata 🙂

    Februarie 2, 2009 la 4:07 pm

  5. Pingback: Articolele interesante pe bloguri, 1- 8 februarie 2009 « Stiri Crestine - Fii un crestin informat!

  6. John Fischer

    Nu trebuie sa scappam din vedere ca petru nu era intors la Dumnezeu. Mintuitorul ii spune aceste cuvinte; Cind te vei intoarce la Dumnezeu sa intaresti pe fratii tai. Ei bine, dupa plecarea Mintuitoruli Petru a fost altul .Il vedem ca spune dupa arestare si elberare aceste cuvinte; Judecati voi este drept sa scultam mai mult decit de oameni?

    Februarie 9, 2009 la 5:13 am

  7. V D Filip

    Cand a fost botezat Petru in apa si cine la botezat ?

    Februarie 9, 2009 la 9:03 am

  8. Filip
    Daca stii raspunsul mi-ar placea sa il stiu si eu, pentru ca habar nu am cine l-a botezat pe Petru nici cand a fost botezat
    Sa fii binecuvantat 🙂

    Februarie 9, 2009 la 9:51 pm

  9. V D Filip

    am pus o intrebare care provoaca la meditare si la gasirea unor lucruri prioritare. ex: dintre ucenicii lui Ioan Botezatorul nu cred sa fi ramas vreunul nebotezat in apa. si daca ucenicii lui au fost botezati in apa, odata ce Domnul Isus a incuviintat si practicat botezul lui Ioan, mi s-ar parea absurd sa nu fi fost botezati si ucenicii Domnului Isus. Chiar daca in analele manuscriselor, a istoriilor si istorioarelor am gasi cand si de cine au fost botezati in apa ucenicii Domnului Isus, prima data analizez lucrurile doar dupa ce scrie in Biblie. Cum in Biblie nu gasim amanunte in acest sens, imi aduc aminte de cuvintele lui Ioan Botezatorul cand spune:

    MATEI 3:
    11. Cât despre mine, eu vă botez cu apă, S P R E pocăinţă; dar Cel ce vine după mine, este mai puternic decât mine, şi eu nu sunt vrednic să-I duc încălţămintele. El vă va boteza cu Duhul Sfânt şi cu foc.

    Am convingerea ca fiecare cuvant isi are greutatea lui. Desi sunt exprimate destul de clar si simplu multe cuvinte, sarim gardul si nu luam in seama mesajul lor.

    Atunci nu pot sa deduc altceva decat ca intoarcerea deplina la Domnul are loc dupa acel botez cu Duhul Sfant si cu foc.

    Si ar putea cineva sa-mi spuna, acest botez cu Duhul Sfant si cu foc poate dura toata viata? Sau sa luam separat botezul cu Duhul Sfant si botezul cu foc? Exista aceasta tendinta in practica tuturor cultelor crestine si de va fi nevoie voi explica cum are loc aceasta practica.

    Februarie 10, 2009 la 2:00 am

  10. John Fischer

    Domnule Filip.Cind cuvintul vorbeste de botezul cu apa are invedere spalarea prin vestire Evangeliei si primirea ei. Iata depilda ce spune Mituitorul cu privire la a fi curat. Voi zice El sinteti curati din pricina cuvintului care va fost vestit.Curatirea la care se referea El era cea interioara. Este adevarat ca si botezul cu apa are semnificatia lui.Pina la venirea lui Ioan botezatorul nu se stia de botezul cu apa. Dece a fost acest botez instituit? avea sa fie o trecere dela doua stari in care se afla omenirea.a) erau iudeii de o parte cu legea lor si b) erau neamurile care nu stiau de un Dumnezeu adevarat, fiind pagine. Ei bine odata cu venirea Domnului Chritos care urma sa intemeieze o noua era cea acrestinismului, se facea prin acest botez cu apa o trecere dela aceste doua tarime la crestinism.Poate am sa mai spun si ceva despre celelalte doua botezuri si semnificatia lor.

    Cu sinceritate
    John

    Februarie 10, 2009 la 3:47 am

  11. John Fischer

    Sa adus in atentie botezul cu Duhul sfint si cel cu foc.Am sa spun cite ceva despre semnificatia lor.Botezul cu Duhul sfint a fost necesar potrivit cuvintlor Domnul Christos.
    John 14:26 Dar Mângâietorul, adicã Duhul Sfânt, pe care-L va trimite Tatãl, în Numele Meu, vã va învãþa toate lucrurile, ºi vã va aduce aminte de tot ce v-am spus Eu.
    1)Coborirea Duhului sfint in cei rascumparati de Dumnezeu, a fost necesara. Dece a fost necesara?Pentruca odata cu plecarea Mintuitorului ucenicii ramineau ai nimanui.Cu alte cuvinte orfanii.
    Dumnezeu nu avea in vedere ca cei rascumparati ai Lui sa ramina orfani. Mintuitorul ii incredinteaza ca nu-I va lasa orfani.Duhul lui Dumnezeu avea sa-I calauzeasca in tot Adevarul. Stim ca Domnul Hristos esteAdevarul. Deaceia spune El in versetul 26 ca va lua din ce este al Lui si le va descoperi .
    Apoi Duhul sfint era component al treimi. Dumnezeu Tatal, Dumnezeu Fiul_si Dumnezeu Duhul sfint.Toti trei au lucrat si lucreaza la mintuirea celor ce cred. Cel rascumparat va fi templul Duhului sfint. Sf ap Pavel le spune unor credinciosi;Nu stiti ca trupul vostru este templul Duhului sfint?

    2)Botezul cu Foc. Domnul Hristos spune: Este un botez cu care vreau sa fiu botezat si cit de mult doresc. Era vorba de suferintele si moartea lui. Cind citim in Scriptura de foc, este vorba de suferinte pentru numele Lui.
    Sf ap Petru spune aceste cuvinte; Fratilor nu va mirati de icercarea de foc care a venit peste voi. Apoi si
    s f ap Pavel are ceva de spus cu privire la suferinte(foc la modul spiritual) . Voua va fost darul nu numai sa credeti ci si sa suferiti inpreuna cu Christos.
    Sau, daca Domnul si Mintuitorul vostru a suferit, inarmativa si voi cu aceiasi fel de gindire. Al urma pe Mintuitorul ,adduce suferinta.Fie ea fizica sau sufleteasca. Sau a fi cu El, inseamna sa cari o cruce.
    Crucea in sine te duce la suferinta.Petru si Ioan cind au fost eliberati din temnita sau bucurat ca au fost invredniciti sa suferit pentru Mintuitorul lor. Cer scze ca am scris prea mult. Dar am dorit sa ma fac inteles cit de cit.
    Cu dragoste
    John

    Februarie 10, 2009 la 4:34 am

  12. V D Filip

    de inteles ai fost destul de bine inteles. Cel putin eu te-am inteles destul de bine. Si fiingca am pus cate o intrebare, ti-am oferit provocarea sa dezvolti temele. Vad ca ideea de cruce se contopeste cu cea a botezului cu foc. si gasim scris:

    Matei 10:
    38. Cine nu-şi ia crucea lui, şi nu vine după Mine, nu este vrednic de Mine.

    Am observat ca evlavia crestinilor, indiferent de care cult ar fi, consta in a face cruce. mai mult altora. nici dupa moarte individul nu scapa de a i se pune mai o cruce. evlavie fiebinte rau in acest sens. Daca nu ma credeti, uitati-va la OTV.

    Februarie 10, 2009 la 10:56 am

  13. fischer1942

    Si ar putea cineva sa-mi spuna, acest botez cu Duhul Sfant si cu foc poate dura toata viata? Sau sa luam separat botezul cu Duhul Sfant si botezul cu foc? Exista aceasta tendinta in practica tuturor cultelor crestine si de va fi nevoie voi explica cum are loc aceasta practica.

    Dadureaza intreaga viata. Si iata dece. Duhul sfint pe cre-l primeste cei rascumparati(nascuti din nou)nu stiu daca aceasta expresie de nascut din nou este comuna. Pentru cei credinciasi ar trebui sa fie. Domnul Christos ii spune lui Nicodim.Ei Bine Duhul sfint va fi in cel credincios pina la sfirsitul vietii lui pe pamint. Domnul Christos spune aceste cuvinte;El adica Duhul Adevaruluisau Duhul sfint va raminea in voi si cu voi pina la sfirsit.

    Apoi focul asa cum am amai spus este parte din suferintele pe care cel credincios le are de intimpinat in calatoria lui vremelnica pe acest pamint.

    Februarie 10, 2009 la 5:15 pm

Lasă un răspuns

