ROSE

Pricina de poticnire??

questnsMatei 11:6 Ferice de acela pentru care Eu nu voi fi un prilej de poticnire.

Isus nu a spus : « vai lumea se poticneste in Mine, aveti grija sa nu care cumva sa faceti ce va spun si sa fiti o pricina de poticnire, incercati si voi sa mai schimbati una alta din voia Mea ca cei din jur sa nu se poticneasca, vedeti si voi cand vine Duhul Sfant cu putere peste voi sa nu Il lasati sa ia controlul total ca nu cumva sa para ciudat si unii din biserica sa se poticneasca »

Nu ! Pe Isus de fapt nu l-a precupat cati se vor poticni, nu s-a gandit sa schimbe ceva in planul Lui doar ca cei din jur sa nu se poticneasca, pur si simplu a spus: « intotdeauna vor fi oameni care se vor poticni, intotdeauna voia Mea va fi hulita, intotdeauna vor fi oameni carora nu le va placea modul in care lucrez, intotdeauna vor fi oameni care vor pune lucrarea Mea pe seama diavolului, ferice insa de cei care nu vor face lucrul acesta, ferice de cei care vor intelege ca Eu sunt Dumnezeu si Eu fac regulile, ferice de cei care nu se cred mai destepti ca Mine, ferice de cei care s-au abandonat total Mie si nu analizeaza si pun intrebari prostesti, ci accepta voia Mea ca atare, ferice de cei care au incredere in Mine si considera ca fiind bun tot ce vine de la Mine, ferice va fi de ei pentru ca ei vor gusta bogatiile Imparatiei, ferice va fi de ei pentru ca ei vor fi liberi »

Atata agitatie, ca nu cumva cineva sa se poticneasca daca cumva te rogi prea evlavios, daca cumva ridici mainile, daca cumva nu te simti in stare sa mai stai in  picioare pentru ca esti coplesit si cazi in genunchi sau altfel, atata agitatie ca nu cumva cineva sa fie tulburat daca tu vii cu o idee noua desi stii ca vine de la Dumnezeu. Eu nu am gasit nicaieri in Biblie ca Isus sa isi fi anulat vreo actiune doar ca sa nu fie pricina de poticnire. El a stiut ca va fi pricina de poticnire, a stiut din start si cu toate acestea a scuipat pe ochii orbului, a pus scuipat pe limba mutului si a vindecat in ziua de Sabat. Putin l-a interesat de tulburarile pe care le-a provocat, pur si simplu si-a facut lucrarea, a ascultat de Tatal, chiar daca ascultarea a pricinuit o asa imensa pricina de poticnire printre preotii cei mai de seama, incat a fost omorat.

Saptamana trecuta am trait ceva tare interesant, si am avut de ales intre posibilitatea de a arata ciudat si a experimenta prezenta lui Dumnezeu si a-L lasa pe Duhul Sfant sa curga peste mine, sau sa arat foarte normal si sa ma impotrivesc atingerii Lui. Am simtit clar ca pot sa refuz a primii de la El, am simtit ca pot sa spun nu, si am fost foarte constienta ca daca ma abandonez complet in mana Lui, s-ar putea sa se intample lucruri care sa para ciudate. Am inchis ochii si am zis :  « Nu ma intereseaza, Doamne fa ce vrei cu mine, e treaba lor ce vor crede, pur si simplu nu ma intere »

Prezenta lui Dumnezeu si atingerea Lui sunt infinit mai pretioase ca parerea pozitiva a cuiva despre tine. Nici nu ma gandesc vreo clipa, ca vreodata in viata mea sa Il opresc pe Dumnezeu sa se manifeste in viata mea cum vrea, doar ca sa fac pe plac cuiva, sau ca nu cumva sa fiu o pricina de poticnire. E treaba lor cum reactioneaza, treaba mea e sa am mai mult din Dumnezeu, sa tanjesc sa am parte de atingerea Lui palpabila, sa gust din El, in rest NU MA INTEREseaza ; Poate parea o atitudine obraznica dar nu e obraznicie, e doar o atitudine realista.

10 responses

  1. Miron

    E absolut corect ceea ce spui, dar sub rezerva de a nu ne lasa dusi de trairea, experienta noastra, la acel simtamant de superioritate, de mandria de a fi mai spirituali decat ceilalti. Din pacate suntem vulnerabili la asta. De fapt cadrul in care putem experimenta cel mai bine adancimile partasiei cu Dumnezeu este odaita. Sigur, repet, fara a exclude posibilitatea ca in public sa fim altfel decat multimea: nu trebuie sa ne preocupe ce vor zice altii despre noi, dar nici sa nu fim prinsi in cursa mandriei de gandi ca suntem mai spirituali decat ceilalti. Linia de demarcatie cred ca este foarte ingusta.

    Iunie 30, 2009 la 11:24 pm

  2. Miron,
    Ai dreptate in ceea ce spui, poate o sa tratez si subiectul asta intr-un articol viitor, mi-ai dat o idee
    Fi binecuvantat

    Iunie 30, 2009 la 11:37 pm

  3. Ditzu

    Ce parere aveti despre asta?

    sau asta…

    Iunie 7, 2011 la 9:51 pm

  4. Ditzu

    Anointed water opens the door to enter into the highest office of the Land – partea 1

    Anointed water opens the door to enter into the highest office of the Land – partea 2

    Tipul asta am impresia ca deja transforma apa asta intr-un fel de talisman…

    Iunie 8, 2011 la 9:27 am

  5. Ditzu

    Chiar nimeni nu are nici o parere despre cele de mai sus?

    Iunie 9, 2011 la 7:40 am

    • Au fost nenumarate chestii pe care le-am crezut aiurea si Duhul Sfant mi-a aratat ca gresisem si a trebuit sa ma pocaiesc. Bineinteles ca e ciudat ce face omul asta, dar cred ca asta e unul din modurile prin care Dumnezeu lucreaza prin el, habar nu am care e viata lui, ce defecte are, ce motivatii are, dar e clar ca Dumnezeu il foloseste cu semne si minuni puternice. Noi europenii suntem atat de blocati in sistemul nostru de gandire, in logica noastra incat suntem primii pe lista la judecat aiurea lucrurile spirituale, nu prea stim nimic la capitolul asta, acuma invatam de la altii, din pacate putini se prind direct din Biblie cum stau lucrurile asa ca tragem cu ochiul in ograda vecinului pe care l-a dus capul mult mai departe decat pe noi.

      Iunie 9, 2011 la 1:56 pm

      • de fapt e acelasi lucru, ori basmalele lui Pavel ori apa lui TB Joshua.

        Iunie 9, 2011 la 2:42 pm

  6. Ditzu

    Biblic vorbind, Dumnezeu poate folosi orice… chiar si oasele unui profet (cazul Elisei). Problema noastra, a pocaitilor dintr-o anumita generatie e ca am crescut intr-o reactie impotriva manifestarilor de tip ortodox secular: icoane, moaste, aghiasma, dezlegat de farmece etc…

    Iar argumentele noastre nu erau de neglijat totusi, ne opuneam acordarii de importanta mai mare canalului decat Sursei venind cu Scriptura care zice:  Căci este un singur Dumnezeu şi este un singur mijlocitor între Dumnezeu şi oameni: Omul Isus Hristos (1 Timotei 2:5).

    Personal nu am nimic impotriva folosirii ocazionale si sub calauzire specifica a orcarui lucru pentru desavarsirea unei vindecari sau altei lucrari.

    Ce mi se pare ciudat e faptul ca se ajunge la promovarea prin mijloace media a obiectului… Nu am informatii daca se comercializeaza (daca s-a ajunsa la asa ceva, atunci nu cred ca-i bine), insa sa faci un spot in stil publicitar avand ca personaj principal apa „unsa” (in romana suna aiurea, stiu…) nu e periculos de aproape de ce faceau inaintasii nostri catolici si ortodocsi cu alte produse zise sfinte?

    Iunie 9, 2011 la 3:34 pm

  7. Ditzu

    Terenul e foarte alunecos. Chestia asta cu oasele, cu apa, cu uleiul, hainele etc… care este de fapt strategia lui Dumnezeu atunci cand le foloseste?

    A intentionat El sa revalideze autoritatea si sfintenia lui Elisei? Ortodocsii cam asa cred despre moaste…

    Cu ce era unsul cu undelemn mai important decat punerea mainilor, sau simpla rugaciune? Sa fie aceste mijloace un fel de proptele vizibile pentru cei care stau mai slab cu credinta sau imaginatia? Cam in felul asta justifica bisericile clasice utilitatea icoanelor…

    Pana la urma… sa ne intoarcem la „origini” asa cum ne indeamna ortodocsii?

    Iunie 9, 2011 la 3:49 pm

    • Bineinteles ca trebuie sa fim atenti, atenti si sa nu fim dusi intr-o directie gresita prin ereziil, dar si atenti sa nu catalogam lucrarea Duhlui Sfant ca fiind o erezie.

      Iunie 9, 2011 la 5:19 pm

Lasă un răspuns

