ROSE

Invitat in biserica ta?? (3)

In articolele precedente am dat exemple de oameni care nu au ce cauta in bisericile noastre, care ar fi considerati complet nebuni, demonizati, s-ar spune despre ei cele mai rele lucruri posibile si culmea oamenii acestia sunt oamenii lui Dumnezeu, din vietile lor si relatia lor cu Dumnezeu este scrisa Biblia, Biblia pe care o consideram cartea de capatai a crestinismului, in care consideram ca gasim adevarul pur despre Dumnezeu si voia Lui. Avem sau nu avem un crestinism inventat dupa propriile idei, propria intelepciune, cultura, traditie, etc? Din moment ce oamenii Bibliei nu ar fi acceptati in bisericile noastre pentru ca sunt ciudati si la noi nu e asa cum e la ei, oare nu va puneti un mic semn de intrebare?

Ceva e putred la mijloc, ciudat cum Biblia cu realitatea bisericii noastre nu se potrivesc, foarte ciudat. Si daca cineva intelege ca are in minte o religie confectionata de oameni, oare de ce acel cineva nu face ceva sa isi inoiasca mintea cu adevarul Bibliei.  Stiu ca e ffffff greu sa recunosti in prima instanta ca esti indoctrinat, ca biserica ta e crestina si nu e crestina, e crestina pentru ca teoretic se inchina lui Isus, dar practic nu se mai intampla ce spune Biblia, practic in biserica nu se intampla ce se intampla in biserica primara, practic personajele Bibliei nu ar avea ce cauta in biserica ta, nu se potrivesc cu decorul.

Raspunsul la intrebarea multora „De ce azi nu se mai intampla ce scrie in Fapte?” este simplu. Pentru ca noi nu credem ce credeau cei din Faptele Apostolilor, noi credem altceva, suntem convinsi pana in panzele albe ca avem religia perfecta si cu toate astea, e o diferenta clara intre rezultatele din Fapte, si rezultatele din biserica pe care o vedem duminica de duminica.

Stiu ca sunt destui care considera ca exagerez, dar stiu ca nu e deloc exagerare, ma uit la rezultate, gandesc simplu, logic, si trag niste concluzii la fel de simple. Dupa roade veti cunoaste daca ceva e bun sau nu, dupa rezultat. Si apoi daca mergi inapoi pe fir poti sa intelegi de ce rezultatul e cum e. Sunt convinsa suta la suta ca daca vrei sa vezi rezultatele din Biblie si chiar mai mari decat acelea trebuie sa te smulgi din sistemul in care esti, si sa permiti Cuvantului sa iti spele creierul de religia crestina romaneasca. Nu spun sa parasesti biserica, nu ma intelegeti gresit, spun doar ca pe cont propriu chiar daca nimeni nu te ajuta, ai Biblia si Duhul Sfant te poate calauzi in tot adevarul, daca Ii permiti.

Pentru ca nu ma intereseza sa imi creez o imagine impecabila, pot sa spun ce gandesc si nu o sa ma feresc sa spun lucrurilor pe nume, stiu ca in Romania doar barbatii au voie sa isi exprime parerile si femeile trebuie sa taca si sa faca sarmale, dar cred ca se poate impleti facutul sarmalelor cu emiterea unor adevaruri, sau se poate chiar lasa o vreme in sarcina barbatilor bucataria, pentru unii ar fi indicat, in felul acesta ar putea sa taca din moment ce nu spun lucruri care sa zideasca, care sa vina prin Duhul lui Dumnezeu si nu prin scoala teologica sau intelepciunea proprie. (Stiu cel putin o sora care daca ar fi lasata sa predice in biserica, cred ca majoritatea barbatilor predicatori ar trebui sa se lase de meserie, pentru ca la urma urmei pentru multi este o meserie si nu o chemare.)

Avem o gramada de denominatiuni care resping Cuvantul lui Dumnezeu. Avem o gramada de teologi, de presedinti de cult, consilii si para consilii care resping Cuvantul lui Dumnezeu. O sa imi spui ca nu e asa. Eu te intreb, cati din cei enumerati in articolele precedente (partea 1 Aici), (partea 2 Aici), sunt bine primiti in biserica ta, si in felul acesta o sa iti dai seama daca aberez sau nu. Si cum ai vrea ca lucrurile sa fie bune si frumoase, cum ai vrea ca Dumnezeu sa lucreze intr-un mod extraordinar daca tara aceasta in majoritate, cu putine exceptii, se impotriveste pe fata lucrarii lui Dumnezeu. Denominatiuni care mai de care cu pretentia ca detin adevarul suprem, care opresc oamenii odata intrati in sistemul lor, de a-L cunoaste pe Dumnezeu asa cum El vrea sa se reveleze.

Cat de nebun trebuie sa fi sa crezi ca religia ta, denominatiunea ta este cea adevarata daca nu vezi aceleasi rezultate ca in Biblie, ca in lucrarea apostolilor, ca in Faptele Apostolilor. Stiu ca unii ar vrea sa imi cer scuze pentru unele lucruri pe care le spun, dar nu o sa imi cer scuze in veac, pentru ca asta e adevarul, nu inteleg, pur si simplu capul meu nu intelege cum poti sa pretinzi ca biserica in care mergi detine adevarul daca acolo nu vezi lucrarea lui Isus asa ca acum 2000 ani. Orice mai putin de atat nu se mai numeste crestinism, se poate numi oricum, dar nu crestinism. Crestinismul trebuie sa fie o copie fidela a ceea ce arata Biblia.

As putea intelege daca biserica aceea  sau denominatiunea aceea  sa pretinda a avea influente din crestinism, dar nu poate spune ca este o denominatiune care Il urmeaza pe Isus daca lucrarea Duhului Sfant, extrem de clar prezentata in Biblie, nu este acceptata. Ma uit in stanga si dreapta si vad acelasi lucru de cand ma stiu, biserici care oricum s-ar numi, de cand exista, niciodata nu au permis lui Dumnezeu sa lucreze asa cum vrea, niciodata nu au experimentat ceea ce scrie in Biblie, biserici care considera realitatea aceasta ca fiind normala, lideri care desi par moderni si emancipati, imbratiseaza jumatate din crestinism, sunt doar influentati de filosofia Bibliei, dar actioneaza pe baza traditiei, educatiei, cunostintelor intelectuale si nicidecum pe baza puterii si calauzirii Duhului Sfant.

Sunt constienta ca nu pot sa schimb prin ceea ce scriu sistemul de care tot vorbesc pe acest blog, si nici nu mi-am propus asta, sistemul nu poate fi schimbat, dar stiu ca exista oameni, destui, care isi pun intrebari, care stiu in inima lor ca exista mai mult decat atat, si care poate au nevoie de o incurajare, de confirmarea faptului ca nu sunt singurii care gandesc asa, poate au nevoie sa auda strigatul altor persoane care tanjesc sa Il vada pe Dumnezeu la lucru asa cum ne arata Biblia; cred ca pentru acestia scriu ce scriu.

13 responses

  1. Draga Rose,
    Ai tot dreptul sa-ti exprimi opinia, sa critici sistemul, sa deplangi contextul bisericesc in care traim. Spui ca o faci pentru persoanele „care tanjesc sa il vada pe Dumnezeu la lucru asa cum ne arata Biblia”
    Totusi, Dumnezeu nu lucreaza in exterior ci in interior. Imparatia lui Dumnezeu nu vine ca sa izbeasca privirile.
    Modul in care prezinti lucrurile se asemana izbitor cu doctrina bisericii ortodoxe, care spune ca harul este oferit credinciosilor prin mijlocirea slujitorilor. Daca nu e har, slujitorii sunt de vina. Vrem sa-l vedem pe Dumnezeu la lucru, dar sistemul, bisericile, pastorii ii pun piedica. E Dumnezeu neputincios? Poate fi impiedicata lucrarea Lui de niste amarati de pastori?
    Eu cred ca cine tanjeste sa-l vada pe Dumnezeu, il gaseste intr-o relatie personala cu El, indiferent de contextul bisericesc sau cultural in care traieste. Dumnezeu locuieste intr-o inima zdrobita, umila, si lucreaza acolo roada Duhului Sfant.
    Eu nu ma ingrijorez atat de lipsa darurilor spirituale in biserica, cat de lipsa roadei Duhului Sfant in credinciosi.

    August 12, 2009 la 10:38 am

  2. Miron,
    Am inteles pozitia ta, nu cred ca m-ai inteles chiar in totalitate, e prima data cand mi se spune ca atitudinea mea seamana cu doctrina bisericii ortodoxe, mi se pare tare interesant.
    Tot ce stiu e ca Imparatia lui Dumnezeu nu sta in vorbe ci in putere, asa spune Biblia. Bineinteles ca roadele sunt cele mai importante, dar nu inteleg de ce trebuie sa ne multumim cu atat cand Biblia ne arata ca mostenirea noastra e mult mai mare. Poate sunt eu deplasata, dar asa sunt eu. Lucrarea lui Isus si a apostolilor e singurul model care ma intereseaza, poate iar sunt deplasata ca nu ma concentrez la contemporanii nostrii celebrii a caror lucrare nu este insotita de semne si minuni si care au facut din crestinism o filosofie care imbata auzul si provoaca intelectul la a lucra. Isus arata altfel, complet altfel.

    August 12, 2009 la 12:57 pm

  3. Sunt de acord cu tine cand spui ca nu „trebuie sa ne multumim cu atat cand Biblia ne arata ca mostenirea noastra e mult mai mare”.
    Nici eu nu vreau sa ma multumesc cu putin, insa am pretentii doar de la mine insumi, nu si de la sistem, biserica, lideri, etc. Mi-e greu sau chiar imposibil sa ma schimb pe mine, deci cum sa am pretentia ca-i pot schimba pe altii?
    Draga mea, nu-i poti schimba pe altii decat cu dragostea. Daca ar fi fost alta solutie ar fi aplicat-o si Dumnezeu. Dar cum nu este, a trebuit sa moara Christos, si in felul acesta sa fim castigati pentru Dumnezeu.
    Eu stiu ca nu sunt nimic mai mult decat un pacatos iertat. Ma mir ca inca sunt in picioare, si asta numai datorita harului lui Dumnezeu, si nu ma mir ca altii cad, ci daca pot, incerc sa-i ajut.
    Multa putere si har de la Domnul!

    August 12, 2009 la 1:41 pm

  4. VDFilip

    Ma gandesc ca daca biserica (care o fi aia? ) are atatea pretentii asupra individului apoi individul nu are voie sa aibe vreo pretentie si nici dreptul de a spune ceva macar, din dragoste sau nu. mai dana cum poti fi atat de exigenta cu noi barbatii si ne trimiti la facut sarmale si nu te gandesti ca avem atatea responsabilitati si abilitati incat putem muta capul bisericii la o mana ori la picior?
    Nu crezi? pai altfel de ce ar fi fost nevoie sa fim si membrii ai vreunui partid politic, ai (de)serviciilor secrete laice, membrii pcr pe vremea raposatului, etc, etc … ?

    August 24, 2009 la 8:48 am

  5. Filip,
    E interesant sa faci sarmale, poti medita mult si bine in timp ce le faci 🙂

    Bine ai revenit pe blog
    Fi binecuvantat

    August 24, 2009 la 12:50 pm

  6. VDFilip

    cu riscul sa fiu lipsit de modestie, vreau sa ma laud putin…daca iti plac sarmalele in foi de vita… si cu smantana, spune-mi ca te invit la o masa pregatita de subsemnatul.🙂

    August 24, 2009 la 2:08 pm

  7. Normal ca imi plac 🙂 ms de invitatie.

    August 24, 2009 la 4:24 pm

  8. VDFilip

    sa fiu eu sigur ca nu exista loc de interpretari, fac o mica precizare asupra foilor de vita; rectific cuvantul „vita” scriind vitZa. ms, ms, dar nu mi-ai spus daca accepti invitatia. e valabila si pt insotitori.

    August 24, 2009 la 6:45 pm

  9. :)))))) ma bucur ca e vitza si nu vita. Cine stie poate intr-o zi, o sa dau curs acestei invitatii 🙂

    August 24, 2009 la 9:24 pm

  10. VDFilip

    Imi povestea bunica mereu o poveste hazlie ce se intampla undeva la tara. Gheorghita, un pusti care era mai tot timpul la ei in casa ca erau rude si vecini, de cate ori era chemat la masa spunea ca nu ii este foame si se ascundea sub masa. Dupa ce il coplesea pofta il auzeu cum zice: „ceica!” se adresa bunicii mele. „Da gheorghita”. raspundea bunica mea. „ia mai zii odata cum ai zis!” continua Gheorghita. Apoi Dana, cand iti vei aduce aminte iar de sarmale in foi de vitza, sa spui si tu: Filipe, ia mai zii odata cum ai zis. :-)))

    Apoi io am vazut ca ai un apetit iesit din comun, dar de a servi la masa, din Cuvant si, m-am gandit ca ar fi si randul tau sa fii servita, fiindca lucratorului ii sta bine si cu rasplata.

    Fiindca tot veni vorba de masa, as propune 2 lucruri de analizat. Mie mi se par aberatii doua lucruri care le voi aduce in discutie si era bine sa le pun pe tapet la articolul cu aberatii, dar am fost in parte in vacanta.
    Cineva spunea ca e pacat sa spui „pofta buna” la masa. Eu din cate imi aduc aminte, Biblia combate pofta rea. Ce parere ai?
    A doua chestiune. O tanara a afirmat ca un fr.pastor i-a spus ca femeile nu au voie sa ridice mainile spre cer fiindca Biblia se adreseaza numai barbatilor sa ridice maini curate spre cer. Dupa cat de usor se fac interpretari asupra Bibliei, as putea sa spun si eu ca femeile au voie si cu mainile curate si….
    Replica mea spre acea tanara a fost: atunci, ce facem, mintim cand cantam „…imi ridic mainile spre cer si te slavesc”? si iesindu-mi asta din gura, am stat si m-am gandit de cate ori nu mintim prin predica, cantare, poezie, evanghelizare si chiar prin rugaciune.

    August 24, 2009 la 11:41 pm

  11. Filip,
    m-am amuzat teribil de povestea ta cu Gheorghita🙂
    In ce priveste aberatiile de care mi-ai scris, cea cu ‘pofta buna’ si cu mainile curate ridicate spre cer de catre femei, nu stiu ce sa zic, eu ma minunez de unde le scot unii oameni, stau si ma intreb cum ajunge creierul uman sa debiteze asa ceva. Probabil ca o sa le scriu si pe prima pagina la un moment dat, mersi de sugestie
    Fi binecuvantat

    August 25, 2009 la 3:09 pm

  12. Pingback: Invitat in biserica ta?? « Roseinthedesert’s Weblog

Lasă un răspuns

