ROSE

Cine este de vina?

saracieDaca exista saraci printre noi, printre fratii si surorile noastre in Hristos, nu este nici vina statului, guvernului, si in multe cazuri nici vina celor in cauza. Pentru ca daca tu sau eu ne-am fi nascut in familia in care s-au nascut ei, daca am fi mostenit blestemele si legaturile demonice pe care le-au mostenit ei, daca am fi avut parte de circumstantele din viata lor, nu ne-am fi descurcat cu nimic mai bine, sau poate nici nu am mai fi in viata, pentru ca am fi clacat. Daca ne-ar fi fost ucisa vointa de  a mai face ceva cu viata asta, daca nimeni nu s-ar fi ocupat de sufletul nostru, daca ne-ar fi lovit depresia aia crancena, daca ne-ar fi lovit boala tot crancena, cu nimic nu ne-am fi descurcat mai bine.

Asa de pe margine, asa fara sa fi purtat bagajul de probleme pe care l-au purtat ei, e usor sa dam sfaturi, e usor sa spunem ca noi am face altfel, ca noi am schimba asta , asta si asta, dar daca pentru 5 minute am ajunge in locul lor cred ca ne-ar pieri cheful de sfaturi, profesia de „prieten a lui Iov” este una foarte raspandita si lejera, nu costa nimic. Si concluzia la care am ajuns este ca daca in randul poporului lui Dumnezeu sunt saraci, de vina e comunitatea aceea de crestini din care acestia fac parte.

Ca de obicei stiu ca exista exceptii despre care nu voi vorbi acum, dar in mare masura nepasarea crestinilor duce la adancirea si mai mult in saracie si disperare a celor saraci si disperati. Nu guvernul e de vina, nu situatia economica e de vina, din cate stiu nu suntem in Africa, nu suntem chiar lipiti pamantului de saracie, vad ca bisericile (cladirile) sunt bine dotate, au de toate, arata bine, si se fac investitii foarte mari in ziduri.

Ciudat este ca in Matei 25:34-46 nu ni se spune ca Dumnezeu o sa ne intrebe cate biserici (cladiri) am zidit, ci daca am fost sau nu sa vizitam puscariasii (la propriu si la figurat), daca am fost la bolnav sa il intrebam daca mai poate, daca am imbracat si hranit pe cel sarac, pe Dumnezeu il intereseaza oamenii. Stiu ca multor saraci daca le dai bani ii risipesc aiurea, nestiinta de a administra banii i-a adus pe unii in situatia in care sunt, dar s-a inventat mersul la cumparaturi, asa nu o sa poti sa ii acuzi ca au baut painea si ca au fumat carnea, te duci si cumperi ce crezi ca e de trebuinta pentru om si gata, problema s-a incheiat. Omul mananca si se satura, nu mai umbla jegos si te bucuri si tu, si el si Dumnezeu. Ii condamnam pe ei ca nu stiu sa isi administreze banii, dar daca am avea un pic de intelepciune si inventivitate am putea evita nestiinta lor sau prostia de a risipi ceea ce le este daruit.

Mi s-a intamplat de cateva ori ca judecata mea sa fie una eronata iar voia lui Dumnezeu de fapt sa fie alta. Am judecat furata fiind de aparente si am crezut ca nu trebuie sa ajut o anumita persoana, iar Dumnezeu m-a facut sa inteleg ca inima Lui simte altfel pentru acea persoana, si nu am putut decat sa imi fie rusine ca am actionat orbita fiind de legea dreptatii omenesti cand de fapt trebuia sa actionez bazandu-ma pe legea dragostei. De prea multe ori ne credem destepti si venim cu o multime de argumente pentru a ne justifica lipsa de dragoste, lenea de a sluji si ajuta, iar pe Dumnezeu nu Il intereseaza scuzele noastre.

2 responses

  1. VDFilip

    Dana pana acum daca s-a intamplat cumva sa fiu in contradictoriu cu tine, a fost sub forme foarte usoare. Ai primit destule oponente si poate imi poti accepta si mie odata. Crede-ma ca am inceput sa citesc cu calm noul tau articol pana am ajuns la fraza cu guvernul ca apoi m-am agitat si iritat asa tare ca nu am mai dus la capat citirea articolului. Vreau sa-ti spun ce nu stii, fiindca nu ai avut norocul ce l-am avut eu sa fiu tot pe unde nu tre, sa ma nimeresc tot in locuri fierbinti si etc, etc. Si ceeace nu stii este ca unora le este calculata saracia la sange, iar de aceasta afirmatie incepe sa se lamureasca o tara intreaga. Scopul? Sa poti face cu individul ce doresti si sa te servesti de el ca de o piesa de inventar pe care o iei de pe un raft cand ai nevoie si cand iti doreste sufletul. Nu zic de tine, ma refer la modul general, la lucruri simplu de inteles si totusi nesesizabile de omul de rand. Daca este o saracie si in biserica, atat materiala cat si spirituala, este ca am avut pana nu demult niste guverne demonice care isi au inca oameni binepusi in diferite locuri, chiar si in biserici. Nu as fi spus niciodata ce relatez acum daca nu as fi citit acest articol ori ceva asemanator. S-a intamplat sa fiu solicitat de o biserica pt a initia o anumita activitate, mai mult printre tineri. Am solicitat si eu conducerii o adeverinta de care aveam nevoie sa fac sa ia amploare acea initiativa. Si adeverinta imi era necesara pt a o trimite intr-o tara unde aveam cunostiinte si cineva era gata dispus sa ajute financiar pt unele dotari si pt a ajuta o persoana cu unele greutati financiare din acea biserica. Am tot asteptat sa primesc adresa, adeverinta solicitata. Mare mi-a fost mirarea cand persoana pt care am vrut sa intervin mi-a spus ca o persoana din comitet a luat-o de gat, i-a spus sa-si tina gura ca biserica poate sa-si intretina saracii si nu am primit acea adresa de care aveam nevoie nici pt dotarile ce voiam sa le fac in biserica. Mai mult, pe o perioada in care am fost in alta tara, cineva si-a insusit de la domiciliul meu lucruri de valoare mare cu care puteam contribui in biserica. Si aceasta s-a intamplat inainte de a fi solicitat de acea biserica. Cunosc multe cazuri cand lucruri de valoare au fost sustrase din biserici inca de pe vremea raposatului, iar politia nu a rezolvat nici un caz. De obicei orgile erau prima tinta. Te rog, daca vrei sa fii blanda cu vreun guvern, nu o fa in detrimentul altora. TY !

    Septembrie 10, 2009 la 11:42 pm

  2. Filip,
    Ai dreptate cu ce spui, eu am vorbit un pic la figurat, sau nici nu stiu cum sa spun. Poate trebuia sa spun ca in primul rand biserica nu se ocupa de saraci si apoi ce face guvernul e treaba lui, orice ar face biserica trebuie sa se ocupe de cei in nevoi. Punct.
    Bineinteles ca guvernul cel putin de cand exist eu pe lume nu face mai nimic pentru oameni, dar pe mine sincer nu ma mai preocupa politica, nu ma mai pot uita la ei, e o pierdere de vreme, insa stiu ca indiferent ce fac ei, noi suntem datori sa avem grija unii de altii, si nu avem.
    Fi binecuvantat🙂

    Septembrie 11, 2009 la 12:50 am

Lasă un răspuns

