ROSE

Omul de cuvant!!! (2)

trustLipsa de punctualitate este o regula tacit acceptata de majoritatea pocaitilor. Mai fratilor, poate nu va dati seama dar e o minciuna in toata regula, minciuna care atrage dupa sine si alte delasari. Am tinut la predici particulare pe tema asta de am obosit, dar fara nici un efect, chiar azi am fost starnita la asa ceva si reactia a fost de nepasare, pare a fi un pacat general acceptat, ba chiar ceva misto, facem ce vor muschii nostrii, nu ne pasa de altii, fiecare de capul lui. Mie cel putin lipsa de punctualitate imi strica tot cheful de viata si imi spune foarte multe despre persoana care are acest defect.

Daca nu inveti sa fi un om de cuvant, nu astepta ca Dumnezeu sa iti incredinteze lucruri mari, sau chiar  lucruri mici. A fi om de cuvant este o conditie necesara pentru a te ridica la un nivel superior in umblarea cu Dumnezeu, si o conditie pentru a-ti fi incredintate bogatiile Imparatiei lui Dumnezeu.

658740l-202x0-w-9e43dbc9Sfat practic
Daca trebuie sa ajungi la o intalnire la ora 2:30 si drumul pana acolo dureaza juma de ora, iar imbracatul iti ia 20 minute, ar trebuit sa faci calculul urmator 30+20=50. Deci ar trebui sa incepi sa te pregatesti cel putin de pe la 1:40, daca nu mai repede. Ai spus ca la si jumatate esti la intalnire, nu poti sa minti, esti pocait si culmea mincinosii nu vor vedea Imparatia lui Dumnezeu. Si daca cumva sti ca traficul e greoi, calculezi in asa fel incat sa ajungi la timp, iar daca cumva cade un bloc direct pe strada si blocheaza circulatia, suni si anunti omul ca nu mai poti sa ajungi, ca s-a intamplat catastrofa cu pricina, nu il lasi  sa stea si sa astepte pana i se urca tensiunea de nervi. Stiu ca stiti lucrurile astea dar prea putin le puneti in practica si cel putin eu mi-am stricat ziua din cauza asta nu odata, pentru ca am asteptat minute in sir aiurea.

Si inca odata, insist, sunati si spuneti: ‘mai Georgele vezi nu pot ajunge la timp” nu il lasa pe Georgel sa fiarba in suc propriu, nu astepta sa te sune el cand i-a cedat rabdarea, tu esti cel care nu ajunge la intalnire, nu el, asa ca tu trebuie sa suni si sa ii spui omului cum stau lucrurile.

Scuze se gasesc o gramada, dar am ajuns la concluzia ca scuzele aceastea nu au nici o valoare, toti putem sa ne organizam in asa fel incat sa ajungem la timp unde suntem asteptati. Doar evenimentele astea extreme, daca se surpa soseaua sau cade acoperisul de pe bloc exact pe unde trebuia sa treci sau daca ramai blocat in lift sau io stiu ce alte evenimente extreme te lovesc, in rest celelalte scuze nu fac altceva decat sa dea dovada ca esti un om care nu se stie tine de cuvant si gata. La mine cel putin scuzele astea nu functioneaza, scuze de bebelasi.

Fiecare om se poate lupta cu sine sa devina om de cuvant, grav e ca avem comunitati intregi de oameni care nu se stiu tine de cuvant, tinerii preiau modelul si li se pare normal, nu stiu altfel decat asa cum au vazut la parinti si bunici.

Stiu ca omul e supus greselilor, ma uit la mine si mi-e suficient, dar trebuie sa existe in fiecare dintre noi determinarea de a lupta sa fim oameni de cuvant, trebuie sa avem respect fata de cel de langa noi. Imagineaza-ti o clipa ca Isus ar fi la fel de neserios in relatia cu tine, cum esti tu cu cei din jur….. Cum ar fi?

2 responses

  1. B .Magdalena.

    da asa este : de ex eu ma lupt cu firea ,iubesc corictitudinea si urasc oameni ce nu se tin de cuvint sau mai bine spus nu doresc acest lucru.ma stradui ca prin faptele mele sa dau exemplu cel putin fetitei mele .

    Octombrie 23, 2009 la 10:52 pm

  2. B. Magdalena,
    Cred ca exemplul personal face mai multa ca orice predica.
    Fi binecuvantata 🙂

    Octombrie 23, 2009 la 11:31 pm

Lasă un răspuns

