ROSE

O zi din viata lui Isus

Matei 8:23- Matei 9
Isus merge cu corabia, „Şi deodată s-a stârnit pe mare o furtună atât de straşnică, încât corabia era acoperită de valuri. Şi El dormea.” Daca valurile acopereau corabia, e lesne de inteles ca Isus avea hainele ude, parul ud, era ca si dupa o furtuna pe mare. Dupa cum toti stim El potoleste furtuna spre uluiala ucenicilor Sai si „când a ajuns Isus de partea cealaltă, în ţinutul Gadarenilor, L-au întâmpinat doi îndrăciţi, care ieşeau din morminte”. Nici nu a apucat sa se schimbe de hainele ude, ca Isus incepe si lucreaza, ii elibereaza pe cei doi demonizati in detrimentul crescatorilor de porci din zona, motiv pentru care este alungat din zona.

Isus se urca in corabie si ajuns in cetatea Sa, ii este adus un slabanog caruia ii spune: „ridica-ti patul si du-te acasa” si bineinteles ca slabanogul atins de puterea dragostei Lui este vindecat. „De acolo, Isus a mers mai departe, şi a văzut pe un om, numit Matei, şezând la vamă. Şi i-a zis: „Vino după Mine”. Omul acela s-a sculat, şi a mers după El” Isus ia cina cu vamesii si pacatosii, ceea ce ii aduce critici din partea fariseilor, Isus le explica cum stau lucrurile si „Pe când le spunea Isus aceste vorbe, iată că a venit unul din fruntaşii sinagogii, I s-a închinat, şi I-a zis: Fiica mea adineaori a murit; dar vino de pune-Ţi mâinile peste ea, şi va învia.Isus S-a sculat, şi a plecat după el împreună cu ucenicii Lui”

Pe drum „o femeie, care de doisprezece ani avea o scurgere de sânge, a venit pe dinapoi, şi s-a atins de poala hainei Lui” si a fost vindecata de puterea care a iesit din Isus. Ajuns la casa fruntasului sinagogii, o invie pe fetita  iar „când a plecat de acolo, s-au luat după Isus doi orbi, care strigau şi ziceau: Ai milă de noi, Fiul lui David!” Ii vindeca pe cei doi dupa care „au adus la Isus un mut îndrăcit. După ce a fost scos dracul din el, mutul a vorbit”
La sfarsitul unei astfel de zile fariseii Il acuza ca lucreaza cu diavolul „Dar Fariseii ziceau: „Cu ajutorul domnului dracilor scoate El dracii!”

Matei 9:35-38 Isus străbătea toate cetăţile şi satele, învăţând pe norod în sinagogi, propovăduind Evanghelia Împărăţiei, şi vindecând orice fel de boală şi orice fel de neputinţă, care era în norod. Când a văzut gloatele, I s-a făcut milă de ele, pentru că erau necăjite şi risipite, ca nişte oi care n-au păstor. Atunci a zis ucenicilor Săi: „Mare este secerişul, dar puţini sunt lucrătorii! Rugaţi dar pe Domnul secerişului să scoată lucrători la secerişul Lui.”

Nu stiu sa iti explic ce am simtit cand am pus cap la cap aceste vindecari, am fost coplesita de inima lui Isus, am realizat ca de fapt aceste intamplari au avut loc intr-o singura zi. Isus se uita la gloate, i se face mila de ele si ii indeamna pe ucenici sa se roage ca Domnul secerisului sa scoata lucratori la secerisul Lui. Ma intreb ce fel de lucratori? Lucratori cu diplome la scolile teologice, lucratori cu predici din 5 puncte, sau lucratori (cu diploma sau fara diploma)  care sa spuna Cuvantul iar Cuvantul sa fie insotit de semne si minuni. Isus a vazut cat de mult este de lucru si si-a dorit ca pe langa El sa mai fie multi alti lucratori care sa semene cu El. Ce a facut Isus pe parcurusul zilei pe care am descris-o mai sus? A predicat Cuvantul, a vindecat si a eliberat. Aceasta este Evanghelia intreaga, acesta este adevaratul Isus si El vrea ca noi daca tot ne numim urmasi ai Lui, sa facem ce a facut El.

5 responses

  1. VDFilip

    F bine punctat. Ai tintit exact in centrul obiectivului. Dana tu cu ce diploma reusesti sa faci asta? Pai eu am vazut pe multi ce erau ordinati drept pastori, nu se eliberau pe atunci diplome, aceia au reusit sa nu accepte carnetul rosu si cand faceau o rugaciune era ascultata in cel mai simplu mod. Se derula acest aspect ca si cum as zice imi este foame, iau loc apoi la masa, am mancat, m-am saturat. Sper ca se intelege ce vreau sa spun. Ma mir ca vad la TV un om atat de limitat ce sustine ca poate cu puterea mintii, a concentrarii un om sa faca multe, si mai mult, afirma ca crede in Dumnezeu,dar pe Isus il face in toate felurile de zici ca Isus nici altii nu ar fi aparut in specia umana ci numai niste elemente antrenate sa fie un fel de semizei, critica niste zeitati ce le numeste salbatice si nu observa din atata aroganta lui ca in univers lucrurile nu evolueaza numai intr-o singura directie. Ce sa pretind din partea acestui om care are ceva pe suflet, motivat sau mai putin motivat(adica din antrenament) sa fie mai cu deschidere, mai cuprinzator, mai receptiv in sensul evolutiei spirituale? Si ce ma surprinde mai mult ca sunt destui la fel care isi rup pingelele ani la rand spre un locas de inchinare….

    Februarie 4, 2010 la 12:46 am

  2. VDFilip

    Nu suport posturile TV in mare parte, de asemenea nici emisiunile aproape in majoritate. Am nimerit sa vad ca un domn pe nume Pavel Corut isi expune inteligenta pe OTV inarmat sa distruga lucruri bune dar si ceva rau ca un fel de strategie.
    Imi inchipui ca multi au urmarit emisiune, multi pot fi derutati, multi care au citit Biblia nu vor face fata la insinuarile acestui domn si vor fi captati de prostia propagata pe post.
    A afirmat in nenumarate randuri ca evreii au avut mai multi zei. Apoi ca Dumnezeu este omnipotent, dar dupa propriile legi nu se poate cobora in randul omenirii, de parca acel om ar fi mai inteligent decat Dumnezeu si i-ar cunoaste toate legile. S-au dat exemple care nu au fost decat niste porunci date de Dumnezeu pt anumite situatii, si la urma urmei cu toate ca Dumnezeu e grandios, e sublim, e atoate puternic asa cum a dat sa se inteleaga, ar tre sa il credem pe acest om ca ar fi o blasfemie sa il numesti Tata pe Dumnezeu. Am scris un msj prin e-mail catre OTV si sper ca acel domn sa revina mai bine intentionat si sa observe ca Biblia nu este totusi o carte blestemata decat de niste nebuni. Redau o parte din mesajul transmis la OTV si inclin sa cred ca daca oamenii i-au dat niste denumiri frumoase Lui Dumnezeu, Dumnezeu nu le-a considerat blasfemie, inclusiv aceea de Tata.

    „Domnule Dan Diaconescu va rog sa transmiteti msj meu d-lui Pavel Corutz.
    Adresez domniei sale urmatoarele intrebari.
    1).In afara de Biblie, din ce sursa i s-a infiripat in minte ideea de divinitate?
    2).Ii sugerez domniei sale sa citeasca cu atentie 2 texte scurte din Biblie sa pot sa-i adresez o alta intrebare la care as dori un raspuns impartial.

    Exodul(iesirea) cap 3 pag 61 vers:
    13. Moise a zis lui Dumnezeu: „Iată, când mă voi duce la copiii lui Israel, şi le voi spune: „Dumnezeul părinţilor voştri m-a trimis la voi”; şi mă vor întreba: „Care este Numele Lui?” ce le voi răspunde?”
    14. Dumnezeu a zis lui Moise: „Eu sunt Cel ce sunt.” Şi a adăugat: „Vei răspunde copiilor lui Israel astfel: „Cel ce se numeşte „Eu sunt”, m-a trimis la voi.”
    15. Dumnezeu a mai zis lui Moise: „Aşa să vorbeşti copiilor lui Israel: „Domnul, Dumnezeul părinţilor voştri, Dumnezeul lui Avraam, Dumnezeul lui Isaac şi Dumnezeul lui Iacov, m-a trimis la voi. Acesta este Numele Meu pentru veşnicie, acesta este Numele Meu din neam în neam.

    Genesa(facerea)cap 16 pag 15 vers:
    7. Îngerul Domnului a găsit-o lângă un izvor de apă în pustie, şi anume lângă izvorul care este pe drumul ce duce la Şur.
    8. El a zis: „Agar, roaba Saraiei, de unde vii, şi unde te duci?” Ea a răspuns: „Fug de stăpâna mea Sarai.”
    9. Îngerul Domnului i-a zis: „Întoarce-te la stăpâna ta, şi supune-te sub mâna ei.”
    10. Îngerul Domnului i-a zis: „Îţi voi înmulţi foarte mult sămânţa, şi ea va fi atât de multă la număr, că nu va putea fi numărată.”
    11. Îngerul Domnului i-a zis: „Iată, acum eşti însărcinată, şi vei naşte un fiu, căruia îi vei pune numele Ismael; căci Domnul a auzit mâhnirea ta.
    12. El va fi ca un măgar sălbatic printre oameni; mâna lui va fi împotriva tuturor oamenilor, şi mâna tuturor oamenilor va fi împotriva lui; şi va locui în faţa tuturor fraţilor lui.”
    13. Ea a numit Numele Domnului care-i vorbise: „Tu eşti Dumnezeu care mă vede!” Căci a zis ea: „Cu adevărat, am văzut aici spatele Celui ce m-a văzut!” ”

    Dana, cred ca afisand acest mesaj pe blogul tau, se da o sansa de replica pt Corut si de comunicare catre mai multe persoane, inclusiv persoane care poate au urmarit emisiunea si pot fi derutate pana la urma. Iti sunt recunoscator pt gazduire.

    Am intalnit pe un site suegestii ca Lui Dumnezeu ar tre sa ne adresam cu dvs si nu cumva sa-i spunem tatucul, taticul, mai stiu eu cum prea familial. Imi aduc aminte ca D-l Isus, ca facand parte din Dumnezeu s-a dovedit cat se poate de familial cu noi pamantenii zicand:

    Matei 12:
    46. Pe când vorbea încă Isus noroadelor, iată că mama şi fraţii Lui stăteau afară şi căutau să vorbească cu El.
    47. Atunci cineva I-a zis: „Iată, mama Ta şi fraţii Tăi stau afară, şi caută să vorbească cu Tine.”
    48. Dar Isus a răspuns celui ce-I adusese ştirea aceasta: „Cine este mama Mea, şi care sunt fraţii Mei?”
    49. Apoi Şi-a întins mâna spre ucenicii Săi şi a zis: „Iată mama Mea şi fraţii Mei!
    50. Căci oricine face voia Tatălui Meu care este în ceruri, acela Îmi este frate, soră şi mamă.”

    Februarie 4, 2010 la 2:52 am

  3. Filip,
    eu nu ma uit deloc la televizor, dar asa in mare stiu despre ce vb in comentariu. Ma gandesc ca multi crestini care nu cunosc adevarul Bibliei cred minciunile presarate cu adevar pe care la aud in stanga si dreapta, nu stiu ce se poate face, nimeni nu o sa opreasca emisiunile alea doar pentru ca nu ar contine adevarul Bibliei, probabil ca fiecare la locul nostru trebuie sa spunem celor din jur cum stau lucrurile, in rest nu stiu ce se poate face.

    Februarie 4, 2010 la 3:07 pm

  4. VDFilip

    ma mai uit cateodata pe trinitas ca pe cablu de la romtelecom nu gasesti „alfa si omega” de ex. chiar sunt uimit de felul cum se explica Biblia pe trinitas. cu ocazia asta mai trec si peste celelalte posturi sa vad ce mai surprind. nu imi pare rau ca am stat pana dupa ora 2 noaptea sa vad ce debiteaza respectivul. de repetat s-a repetat la nesfarsit cu aceleasi idei. voiam sa spun ca pe trinitas s-a dat ex cum oamenii se adreseaza unii altora cu dvs, se respecta in felul acesta iar Lui Dumnezeu ii spunem tu. Dar a fost o abordare cu totul diferita de ce am vazut pe alt blog unde ramaneai cu impresia ca tre categoric sa-i spui dvs Lui Dumnezeu. Daca cu D-l Isus suntem frati, spuneti-mi si mie in care familie fratii se adreseaza intre ei cu dvs. Sunt convins ca Dumnezeu pretinde sa fim respectuosi in faptele noastre dar ca ii adresez o lauda in care il maresti cu definitii mai dulci, nu vad de ce s-ar ajunge pana la ideea de nerespect ori chiar blasfemie. In textul de mai sus era cat se poate de clar ca a fost vorba de un inger care a adus un mesaj acelei femei, insa femeia l-a preamarit in cuvinte si in iubire pe expeditorul acelui mesaj, adica pe Dumnezeu. Aceasta este parerea mea. Nu am nimic cu cei ce vor sa-i spuna dvs Lui Dumnezeu, dar pana la ideea ca Dumnezeu nu poate sa ne fie parinte si adresandu-ne Lui ca la un tata ar fi o blasfemie, asta este deja o aiureala. A avut respectivul o anumita dexteritate in a deruta dar daca erai mai atent la ce spune, cum ca divinitatea exista, este sublima, atotcuprinzatoare, etc, etc dar pana la urma te lasa sa ramai cu convingerea ca de fapt nu e nimic, eventual o materie moarta. Si a mai dat-o cu zeii strabunilor nostri. Se pare ca se infiripa un curent de subminare a crestinismului printre fostii securisti cu teorii de 2 bani si de aceea am tinut sa vin cu aceste mesaje.

    Februarie 4, 2010 la 5:04 pm

  5. In afara subiectului😦

    Daca credeti ca blogul Romaniaevanghelica reprezinta o rusine pentru evanghelici si nu numai, luati atitudine.

    Popularizati Romania Evanghelica cu linkul: http://rominiaevanghelica.blogspot.com/

    Ideea este a unui blog care isi respecta denumirea fara a fi folosit pentru “meciuri” personale.

    Multumesc ca imi dati voie sa fac cunoscut acest mesaj cititorilor blogului dvs.

    Februarie 6, 2010 la 11:32 pm

Lasă un răspuns

