ROSE

Exercitiu de imaginatie (1)

Imagineaza-ti  Marcu 6:53-56

„Dupa ce au trecut marea, au venit in tinutul Ghenezaretului si au tras la mal.

Cand au iesit din corabie, oamenii au cunoscut indata pe Isus, au alergat prin toate imprejurimile si au inceput sa aduca pe bolnavi in paturi, pretutindeni pe unde se auzea ca era El.

Oriunde intra El, in sate, in cetati sau in catune, puneau pe bolnavi pe piete si-L rugau sa le dea voie doar sa se atinga de poalele hainei Lui. Si toti cati se atingeau de El erau tamaduiti”

19 responses

  1. Oooof… De ce vrei neaparat sa pui sare pe rana?

    As putea imagina textul actualizat astfel:

    „Dupa ce a trecut timpul de cantare, au prezbiterii in fata sa se roage pentru bolnavi.

    Cand au iesit dintre randuri, oamenii au nadajduit in Isus si au sperat ca macar de data asta sa se vindece.

    Pretutindeni cei iesiti in fata la rugaciune voriau si ungere si batiste, orice numai sa fie vindecati de Domnul. Si totusi NU toti cati atinsi de prezbiteri si unsi erau tamaduiti… poate prea putini… dar atmosfera cu declaratii, muzica si lacrimi a fost faina…”

    aprilie 16, 2010 la 4:25 pm

    • Adrian,
      ai prezentat foarte bine realitatea din zilele noastre. Trebuie sa fi orb sa nu observi diferenta, din pacate unii considera ca e bine si asa cum e acum, adica nu ii vad revoltati, disperati sa_L gaseasca pe Isus cel din Biblie.
      Fi binecuvantat

      aprilie 16, 2010 la 7:41 pm

      • Multumesc pentru reply! D. sa te binecuvinteze si pe tine. Astept parerea ta si despre fenomenul amintit de mine in mesajul de pe e-mail.

        aprilie 16, 2010 la 8:50 pm

  2. eduard

    Nu inteleg de ce se instaleaza credinta la oameni doar in contextul boala-vindecare.Asta desigur in cel mai bun caz!
    Am credinta ca sa ma vindec,sau cred si ma vindec?Nu-i tot una in primul caz cu expresia shopenhauriana :”vointa oarba de a trai”?
    Iar daca este sa crezi cu adevarat ce asteptam:sanatate sau iubire?
    „si toti cati se atingeau de El,erau tamaduiti de un sentiment teribil de… Iubire”(exercitiu de imaginatie dca vrei)
    Cereti si nu stiti ce sa cereti se scrie undeva in Biblie,odata sanatos omul revine la mandrie si rautatile sale zilnice,iata de ce Pascal spunea ca „boala este starea naturala a crestinului”…oameni buni cereti PUTEREA DE A IUBI!!!!!este tot ce conteaza cu adevarat…ea este adevarata sanatate care poate preschimba fata urata a lumii!
    Nu inteleg de ce nu spune raspicat lucrul asta in biserica preotul!Ne pierdem in detalii si uitam esentialul:cartea iubirii!
    Vb Sfantului Augustin;”Iubeste si fa ce vrei!”
    .Desigur sa iubesti inseamna mult,in primul rand putere de sacrificiu si multa suferinta asumata….si chiar boala ca atare!

    iunie 3, 2011 la 1:42 am

  3. Eduard, din moment ce Isus a murit pe cruce si acolo a luat pacatul , boala si blestemul asupra Lui, nu vad de ce ar trebui ca noi sa fim bucurosi cu boala si blestemul , din moment ce suntem de acord ca nu e bine sa purtam pacatul asupra naostra.
    Cred ca e mai bine sa iubesti si sa fi sanatos decat sa iubesti si sa fi bolnav, Isus ne-a oferit varianta care include si iubirea si sanatatea.

    iunie 3, 2011 la 12:34 pm

  4. eduard

    Rose,sa iubesti e lucru mare…unde vezi tu iubire pe lumea asta,hai sa fim realisti,egoismul primeaza,biserica insasi e corigenta la acest capitol,societatea nu mai vorbesc,iata de ce aduceam in discutie rugaciunea fundamentala de a cere puterea de a iubi…
    In contextul bolii mandria se atenueaza si inima devine mai incapatoare.Se contureaza ceva din smerenie,ai nevoie de ajutor si incepi sa pretuiesti empatia,gestul altora,nu-ti mai sta mintea la interese lumesti materialiste atat de mult,etc

    Pana la iubire e cale multa.Lipsa de iubire este adevarata boala,sursa relelor si uraciunilor acestei lumi,asa ca boala este doar o realitate fireasca nascuta insa spre reflectie si mantuire ca atare.

    iunie 3, 2011 la 1:54 pm

  5. Ai dreptate cu iubirea, nu prea exista. Dar in contextul bolii unii oameni devin mai rai, mai egoisti, mai nesimtiti, mai invidiosi. Nu boala e calea spre omorarea mandriei, boala vine de la diavolul si e ceva rau. Unii oameni au intelepciunea sa traga niste invataminte, altii dimpotriva.
    Doar bunatatea si dragostea lui Dumnezeu poate schimba omul, harul Lui, si nimic altceva.
    Daca boala ar fi fost una din caile de mantuire a sufletului, Isus nu ar fi murit pe cruce si ar fi purtat toate bolile asupra Lui. Boala e pusa pe aceeasi treapta cu pacatul in ochii lui Dumnezeu, boala e conscinta pacatului, e opera diavolului, opera pe care Isus a distrus-o pe cruce si noi avem acces la biruinta aceasta prin increderea in Isus si in ceea ce a facut El la cruce

    iunie 3, 2011 la 2:20 pm

    • eduard

      Rose,stii ce se spune?…”cel cu fond bun la boala devine si mai bun,iar cel cu fond rau si mai rau”.Insa evident sansa de schimbare in al doilea caz,mai cu seama se poate afirma in contextul catalizatorului numit boala.Am sugerat si de ce…
      Boala nu este opera diavolului,este opera alegerii noastre libere in fond,am distrus sistemul ecologic al planetei ,am alergat dupa profite banesti rapide,am slujit banul(in ebraica mamona=bani),ne-am orientat catre civilizatia materialista de larg consum ….de ce am avea asteptari atunci sa nu fim bolnavi,nefericiti?Am urmat calea iubirii?Foarte putin.Primii crestini insa da.Ei au demonstart cu pretul propriei lor vieti credinta in Iisus!Nu au sfarsit in glorie ,prosperitate,fericire,sa intelegem asadar ca iubirea presupune sacrificii multe ,suferinta,boala uneori.

      Povara bolii o primesc din cate vad eu mai cu seama cei mai sensibili,mai drepti si credinciosi nu calaii istoriei,parvenitii,arivistii,mitocanii,tradatorii,etc…de ce?Cred ca realizezi si tu de ce.Asta este un aspect despre care nu prea am auzit multe.Cred ca boala nu marcheaza neaparat un pacat al celui aflat in bola ,ci mai degraba o karma colectiva negativa care trebuie anihilata prin suferinta cuiva care nu poate fi decat o persoana aparte,adica pe un nivel superior spiritual.

      iunie 4, 2011 la 1:14 am

      • pe mine nu ma intereseaza ce se spune in folclor, cum se spune, ce au crezut inaintasii nostrii, cum ar parea ca stau lucrurile ci doar ce gasesc scris in Biblie. 1 Timotei 4: 7. Fereste-te de basmele lumesti si babesti.
        Ti-am spus in comentariile dinainte care e parerea lui Dumnezeu exprimata prin Biblie despre subiectul aceasta

        Exista si cauze naturale pentru unele boli, dar si cauzele astea naturale au derivat tot din neascultarea omului fata de legile lui Dumnezeu, neascultare generata de diavol care prin pacat a pervertit totul. Diavolul e sursa bolii indiferent care e cauza imediata a acesteia, cauza naturala, demoni, blesteme sau ce o mai putea fi. Si Isus a murit pe cruce unde pe langa pacat a purtat si boala, pentru ca boala e rezultatul pacatului, a purtat pe cruce tot ce tine de pacat, pacatul in sine si consecintele acestuia

        Isaia 53:5. Dar El era strapuns pentru pacatele noastre, zdrobit pentru faradelegile noastre. Pedeapsa care ne da pacea a cazut peste El, si prin ranile Lui suntem tamaduiti.

        1 Petru 2: 24. El a purtat pacatele noastre in trupul Sau, pe lemn, pentru ca noi, fiind morti fata de pacate, sa traim pentru neprihanire; prin ranile Lui ati fost vindecati.

        Isus i-a vindecat pe TOTI cei care au venit la El, nu a trimis pe niciunu acasa pe motiv ca boala l-ar ajuta cu ceva, pe loc i-a vindecat pe toti, si Isus a venit sa exprime voia deplina a Tatalui fata de rasa umana. Isus a facut doar ce a vazut pe Tatal facand, deci putem trage concluzia ca voia Tatalui nu e ca noi sa suferim de boala ci sa fim vindecati prin puterea lui Isus care a inviat din morti, dupa ce a purtat boala si pacatul pe cruce

        iunie 4, 2011 la 12:58 pm

  6. eduard

    Ce il smereste pe om mai mult este tocmai experienta bolii,ea il poate apropia de sensuri subtile ale existentei sale si apropia mai mult de Dumnezeu.De ce? am explicat in comentariile anterioare…dar mai mult compara starea ta cand esti bolnava cu cea cand dudui de sanatate.Cand este MANDRIA,POSESIVITATEA mai accentuata?Mai mult citeste sau vorbeste cu cei ce au trecut prin experienta bolii,sau duc bolile cu ei ani de-a randul…..

    iunie 4, 2011 la 8:18 pm

    • eu nu te pot opri sa admiri boala si efectele ei „minunate”. Pe mine ma intereseaza parerea lui Dumnezeu despre boala, felul in care El negociaza cu ea si cam atat, nimic altceva nu mi se pare veritabil si care sa stea in picioare.

      iunie 4, 2011 la 10:26 pm

    • Eduard, tu vorbesti nu dupa cuvantul Domnului ci dupa experienta catorva oameni. Nu stiu cum fac altii dar eu cand nu ma simt bine nu ma pot concentra la a studia cuvantul Domnului si nu fac ceea ce ar trebui sa fac. Ceea ce ma face sa scap de mandrie, posesivitate, rautate, este meditarea la cuvantul Domnului, multumirile aduse Lui, lauda adusa Lui, nu starea de rau, de boala.
      Biblia spune clar ca boala este un blestem. Tu daca spui ceva contrar cuvantului Domnului esti impotriva Lui.
      Biblia spune clar ca ceea ce schimba inima rea a omului este cuvantul Domnului, nu altceva.
      Si daca tot e sa vorbim din experienta a ceea ce vedem, eu am vazut oameni care atunci cand sunt bolnavi devin posesivi, egoisti, aspri, lipsiti de dragoste fata de cei din jur. Si vorbesc de oameni care se considera crestini, nu de cei din lume.
      Sunt si oameni pe care boala ii apropie de Dumnezeu cautand vindecarea dar cred ca sunt prea putini.

      Nu am vazut sa aduci nici un fel de versete biblice pentru a-ti sustine punctul de vedere. Sa inteleg ca nu iti bazezi viata pe cuvantul Domnului?
      Eu iti pot aduce versete ca suport pentru ceea ce am scris aici. Tu gasesti versete care sa spuna ca boala este pentru indreptarea omului? Ca asta este metoda Domnului?
      Vei gasi versete care sa iti arate ca in perioada cand oamenii nu erau sub har boala era folosita ca pedeapsa, dar mai mult de atat nu vei gasi.

      iunie 5, 2011 la 8:56 am

      • eduard

        Exact „boala era folosita ca pedeapsa”…eu nu am facut apologia bolii in sine ca vointa divina de dragul ei in sine…eu am vorbit de boala ca experienta,lectie,test,modalitate de atentionare si smerire,forma subtila de comunicare cu divinitatea in contextul unei realitati create de noi insine prin neascultare.Parintele nu isi doreste sa-si certe copilul obraznic,neascultator si sa ajunga sa-l pedepseasca,insa daca e nevoie o face,,,ce e atat de neinteles in ce am afirmat.Si desigur odata pedepsit ,are si varianta de a continua „aventura” ratacirii.
        Fireste Rose ca Iisus i-a vindecat pe toti,insa era vorba de credinta in El si expresia puterii Sale ca atare…du-te si nu mai pacatui adauga El,fireste ca reintors la neascultare avea sa se imbolnaveasca iarasi,fapt in lumea medicala numit si migratia bolii.
        Nu admir boala Rose,admir ceea ce poate face din om experienta bolii iar aici domnule ucenic sunt atat de multe marturii ca ma fr mir ce deduceti dv din Cuvantul Bibliei ori constatari personale.Uite ale mele nu coincid cu ale dv!
        A vb de Dumnezeu nu inseamna domnule a-i tot da cu citate Biblice,va pregatiti special parca pentru a moraliza,asa o fac si profesorii obsedati de buchia materiei lor si cer lucruri aberante unor copii care au alte aptitudini decat cele specifice materiei respective.Sunt multi ca tine care ajung sa rastalmaceasca cuvintele din atat exces de ucenicie….daca atunci cand sunteti bolnav nu va puteti concentra la lectura biblica,poate ca Dumnezeu vrea sa te atentioneze:Fiule ia o pauza,a inverzit copacul din curte,i-a o gura de aer sanatos proaspat,mergi la plimabre,culege o floare… si nu uita de cersatorul acela de la coltul magazinului,poate dai si un cot de paine cainelui ala hamesit de foame ori baremi o mangaiere….una este sa cobori judecata in inima si sa traduci cuvantul in fapta si alta sa inmagazinezi citate de dragul elocintei,memoristicii sau mai stiu eu ce.
        Asta lesne duce la fantism religios , si lauda desarta desigur.A fost doar o nota generala.
        Apoi acest subiect a fost abordat de o multime de mari teologi,duhovnici,sfinti fie crestini fie din alte religii…si chiar parapsihologi si oameni de stiinta.Boala in esenta reprezinta o incalcare a unor pricipii armonice universale,si odata instalata reprezinta o forma de atentionare asupra unei realitati interioare care trebuie regandita si restaurate ca atare.Boala nu este accidentala,pasajer inoportun,amuzament diavolesc cum rezulta din ce am citit pe aici… Daca am fi fost planetar evoluati spiritual sigur nu ar fi existat,insa suntem foarte departe de asa ceva,Iisus poate sa te vindece prin credinta cu conditia fireasca sa treci examenul,adica sa-ti ridici constiinta pe un nivel superior.Pe cine iubeste, Dumnezeu pedepseste se spune in Biblie si tot acolo se spune ca mai bine sa-ti primesti pedeapsa aici decat dincolo.LOGICA ELEMENTARA care spune multe despre chiar subiectul adus in discutie.Desigur sunt probabil si multe ale aspecte subtile legate de boal pe care noi inca nu le sesizam in profunzime…

        PS:Ca sa iubesti ori gandi personal frumos,nu trebuie musai sa iti spuna Dumnezeu iubeste ori citeste Biblia ca altfel esti irational,sunt lucruri care doar trebuie sa le descoperi pe cai personale tu singur,ele sunt in inima ta deja,lectura te poate ajuta mult,insa atentie la masura si fariseism ori cum spunea Steinhart:domnia literei,chitibusareala,bucherismul!

        iunie 5, 2011 la 3:25 pm

  7. In exercitiul meu de imaginatie incerc sa imi dau seama de adancimea credintei celor care Il rugau sa le dea voie sa se atinga de poalele hainei Lui. Domnul nu raspunde nevoilor noastre, ci credintei noastre.
    Eu am trecut pe aici. Am avut o perioada in care am indurat aprig din pricina bolii. O boala care nu se lasa nicicum descoperita. Ma topeam pe picioare, si nimeni nu intelegea ce se intampla cu mine.
    De cate ori ma uitam la mine, cadeam. Intr-o dimineata, Domnul mi-a vorbit prin Ieremia 33:6. Cand am citit acest verset, am stiut ca este pentru mine. Nu am putut decat sa ma las pe genunchi si plangand, sa-i multumesc Domnului pentru promisiunea Sa. De cate ori uitam si ma uitam la conditia mea, cadeam. De cate ori imi aminteam de promisiunea pe care Domnul mi-a facut-o, ma ridicam convinsa fiind ca nu voi muri ci voi trai si voi lauda lucrarile Domnului, precum psalmistul.
    Vindecarea mea a venit o data cu incredintarea mea deplina ca Domnul m-a vindecat. Acolo pe cruce. Am trecut printr-un proces de innoire a mintii si a inimii. A durat mult, pentru ca m-am opus mult.
    Minunile se intampla atunci cand ne traim credinta, nu cand o declamam.

    iunie 5, 2011 la 9:51 pm

  8. Vad ca ai cunostinta de ceea ce spun marii teologi,duhovnicii,sfintii fie crestinii din alte religii…si chiar parapsihologii si oamenii de stiinta (ca sa citez cele scrise) ceea ce este bine, insa daca citesti Biblia prea mult iti da Domnul o boala ca sa nu mai stai sa o citesti atat ci sa te duci sa mai admiri o floare, un pom, sa dai de mancare unui caine, etc si asta ca sa nu devii fanatic…

    Nu mai am nimic de comentat la asemenea aberatie…

    iunie 5, 2011 la 10:45 pm

  9. una este sa cobori judecata in inima si sa traduci cuvantul in fapta si alta sa inmagazinezi citate de dragul elocintei,memoristicii sau mai stiu eu ce.
    Asta lesne duce la fantism religios , si lauda desarta desigur.A fost doar o nota generala.

    Biblia, cuvantul lui Dumnezeu, nu il citesti doar de dragul de a-l citi ci pentru a-L cunoaste pe Dumnezeu, pentru a sti care este voia Lui si pentru a-ti forma o idee despre cine esti si ce rost ai pe pamantul asta. Cu alte cuvinte, un crestin isi formeaza ideile despre viata din Biblie, nu din alta parte. Desigur, poti sa-ti formezi ideile depre viata si din alte surse ca cele enumerate de tine sau poti avea chiar o parere personala numai ca acesta nu este adevarul si nu este calea catre mantuire.

    Daca tu numesti fanatic religios un om care traieste doar dupa cuvantul lui Dumnezeu, atunci afla ca El asta isi doreste, ca toti oamenii sa fie fanatici. (Nu am siguranta ca intelegi la ce ma refer cand spun ca un om ar trebui sa traiasca doar dupa cuvantul Domnului.)

    PS:Ca sa iubesti ori gandi personal frumos,nu trebuie musai sa iti spuna Dumnezeu iubeste ori citeste Biblia ca altfel esti irational,sunt lucruri care doar trebuie sa le descoperi pe cai personale tu singur,ele sunt in inima ta deja,lectura te poate ajuta mult,insa atentie la masura si fariseism ori cum spunea Steinhart:domnia literei,chitibusareala,bucherismul!

    Si un budist poate iubi si avea o gandire personala frumoasa si cu toate astea nu este mantuit.

    Cred ca nu ai idee despre ce inseamna a fi fariseu pentru ca daca ai stii nu ai acuza pe cineva de fariseism fara sa ii cunosti viata.

    Eu iti sugerez sa citesti Biblia, nu pentru a demonstra ceva ci pentru a afla calea catre mantuire si care este voia lui Dumnezeu.

    Nu cred ca ai inteles nici la ce se referea Steinhart cand vorbea despre domnia literei.

    iunie 5, 2011 la 11:11 pm

  10. simona,
    slava Domnului pentru ceea ce a lucrat in viata ta.

    iunie 5, 2011 la 11:53 pm

  11. eduard,
    boala nu te va face sa iti doresti o plimbare, sa privesti un pom, chiar o banala durere de cap sau de masele, boala te va strange in menghina, incat tot ce e rau din tine va iesi la suprafata, multa frustrare, enorm de multa frustrare. A da, sunt exceptii, exceptii care intaresc regula, oameni care au invatat cum sta treaba pe lumea asta spiritual vorbind, Biblia ne spune ca toate lucrurile lucreaza spre binele celor ce Il iubesc pe Domnul, si sunt de acord ca o atitudine pozitiva poate transforma blestemul bolii in ceva bun in viata omului, la fel cum o atitudine negativa in fata bolii il poate inrai pe om si mai tare.

    Eu cred ca tu nu ai fost bolnav timp indelungat, altfel sunt sigura ca ai privi altfel boala. Cu nici un chip boala nu e o binecuvantare, altfel cu siguranta Isus nu ar mai fi murit pe cruce si pentru asta, ne-ar fi lasat aceasta „binecuvantare\ sa ne smerim, sa ne vina mintea la cap, sa devenim maturi spiritual prin asta. Isus cat timp a trait pe pamant cu nici un chip nu i-ar fi scapat pe toti cei care au venit la el de boli, i-ar fi lasat in boala, ca altfel exista riscul mandriei. Nu gasesc nici un exemplu de felul asta in lucrarea lui Isus.

    Banuiesc ca daca te doare capul sau maselele, iei o pastila sa treaca, sau daca e o problema mai grava iei tratamentul si abia astepti sa treaca, daca asta ar fi o cale spre sfintire, nu inteleg de ce faci asta, ar trebui sa te bucuri sa storci la maxim din boala respectiva, cat mai multa cizelare si smerenie, nu ar trebui cu nici un chip sa vrei sa scapi de metoda aia extraordinara de corectie si indreptare.

    iunie 6, 2011 la 12:03 am

  12. A si inca ceva. Daca tu admiri ce poate face boala din om, inseamna ca nu ai vazut niciodata ce poate face dragostea si binecuvantarea lui Dumnezeu dintr-un om.

    Pavel ne spune asa Nu vezi tu ca bunatatea lui Dumnezeu te indeamna la pocainta? (Rom.2:4)”. Nu boala, ci bunatatea.

    Si cum spune si ucenicul, unde vrei sa gasesti adevarul despre Dumnezeu daca nu in Biblie?

    iunie 6, 2011 la 12:08 am

Lasă un răspuns către roseinthedesert Anulează răspunsul