ROSE

Cum s-a rugat Isus pentru bolnavi? (1)

Mai demult in copilarie, habar nu aveam ca exista posibilitatea ca cineva sa se roage pentru un bolnav si bolnavul sa se insanatoseasca. Am crescut intr-o biserica baptista si invatatura de acolo m-a dus cu gandul ca singura varianta prin care te poti insanatosi este medicul. Apoi nici nu mai stiu cum mi-au bagat in cap ca Dumnezeu vrea ca omul sa fie bolnav si in felul acesta sa il curateasca de nu stiu exact ce.

Urmatorul pas a fost sa ma intreb daca nu cumva asta e o prostie, si am descoperit nici eu nu stiu cum ca exista posibilitatea ca un crestin sa se roage pentru un bolnav si acesta sa fie vindecat prin puterea lui Dumnezeu, doar ca nu se stie niciodata cand asta e voia lui Dumnezeu si cand nu.

Ulterior dupa ani de zile in care acest ghiveci a persistat in mintea mea, m-am gandit ca daca tot sunt crestina ce ar fi sa ma rog si eu pentru cei bolnavi. Bineinteles ca am avut impresia ca trebuie sa ma rog foarte complicat, sa spun multe propozitii care mai de care mai incantatoare, si asa am si facut. Fiind o fire timida, nu odata m-am incurcat in rugaciune si a iesit ceva de neimaginat, si bineinteles ca rugaciunea nu a avut efect.

Si tot asa punandu-mi permanent intrebari in directia asta, mi s-au deschis ochii sa vad ca Isus se ruga intr-un anume fel pentru bolnavi, de fapt Isus nu s-a rugat, Isus a poruncit, a declarat. Rugaciunile mele pompoase nu erau stilul lui Isus.

Nu am gasit nici un exemplu in care Isus trezindu-se cu bolnavul in fata sa se roage cum ne rugam noi : „Tata, Tu care ai creat cerul si pamantul, Cel care dupa ce dai durerea si boala, te gandesti uneori sa o si iei, Tu care invarti pamantul in jurul soarelui, sau invers (ca nu stiu niciodata cine in jurul cui se invarte), Tu care faci zborul randunelelor atat de minunat si suav, in namarginita Ta mila, vindeca-l daca vrei, doar daca vrei pe X-ulescu”. Nu, Isus nu s-a rugat asa, rugaciuni care dupa cum se vede in realitatea in care traim cu totii, nu au nici un impact, sunt fara rezultat, doar auzul si eventual spiritul poetic este impresionat de aceste rugaciuni, in rest nimic.

Isus a spus asa: „Da vreau, fi curatit” (Matei 8:2), „Du-te, facati-se dupa credinta ta” (Matei 8:13), „Scoala-te si umbla” (Matei 9:5), „Faca-vi-se dupa credinta voastra” (Matei 9:29), ” Intinde-ti mana” (Matei 12:13), „Du-te in pace si fii tamaduita de boala ta” (Marcu 5:34), „Efata- adica Deschide-te” (Marcu 7:34), „Du-te, credinta ta te-a mantuit” (Marcu 10:52), „Taci si iesi afara din omul acesta” (Luca 4:35), „a certat frigurile si au lasat-o frigurile” (Luca 4:39), „Tinerelule, scoala-te iti spun” (Luca 7:14), „Capata-ti vederea” (Luca 18:12), „Du-te, fiul tau traieste”(Ioan 4:50), „Scoala-te, ridica-ti patul si umbla” (Ioan 5:8)

3 responses

  1. Pingback: Cum s-a rugat Isus pentru bolnavi? (1) | WLE Daily News

  2. Pingback: Cum s-a rugat Isus pentru bolnavi? (2) « Roseinthedesert’s Weblog

  3. Pingback: Roaga-te pentru bolnavi « Roseinthedesert’s Weblog

Lasă un răspuns

