ROSE

Cum s-a rugat Isus pentru bolnavi? (2)

Partea 1 aici

Mai exista o categorie de bolnavi care au fost atinsi fizic de Isus, au fost unsi cu noroi pe ochi, li s-a pus scuipat pe limba, Isus a lucrat in Duhul, nu a avut nevoie de cuvinte pompoase, a stiut cine este, a invatat de la Tatal, a facut doar ce a vazut pe Tatal facand, si rezultatele le vedem cu totii in Biblie, bineinteles cei care vrem sa vedem, Isus i-a vindecat pe toti care au venit la El, pe toti, fara exceptie.

Si nici oamenii nu asteptau rugaciuni pompoase, se pare ca erau mai intelepti ca generatiile care au urmat, care au si au avut impresia ca multimea si grozavia vorbelor il impresioneaza pe Dumnezeu. Sutasul i-a spus lui Isus: „zi o vorba si robul meu va fi tamaduit” (Luca 7:7), o vorba, nu o predica, nu un studiu, nu teologie, nu rugaciune pompoasa, ci O VORBA. Destept a fost sutasul, a stiut cu cine are de a face, noi in schimb nu prea stim.

Sutasul nu i-a spus: „Isuse, dupa ce te vei ruga si vei vedea daca voia Tatalui e sa il vindece pe robul meu, atunci daca vrei si Tu, vino si fa o slujba la mine acasa, spune o predica, roaga-te juma de zi, noi vom posti toti si ne vom ruga asa cu foc si cu har, sti tu Isuse cum, asa ca pocaitii care vor fi in secolele 20 si 21, Tu pe toate le sti si sti cum or fi fratii atunci, no asa ne vom ruga Isuse cu foc si cu urlete, ca sa impresionam nu stim exact pe cine, dar sa impresionam timpanele cel putin, si sa vedem ce iese, poate poate robul meu se va insanatosi”  Sutasul a stiut cine e Isus, a stiut ca nu e nevoie nici de predica, nici de rugaciune pompoasa, nici de urlete si smuls parul din cap, sau spume la gura, ci doar de o vorba spusa cu autoritate.

De cand am inceput sa practic stilul lui Isus, vad rezultate si ma minunez. Parca mi-e greu sa cred ca e chiar atat de simplu, mi-e greu sa cred ca nu e nevoie de rugaciuni din cele mai grozave si atotcuprinzatoare, si pe zi ce trece vad ca simpla abandonare in mana lui Dumnezeu si supunere fata de calauzirea Duhului Sfant, plus o porunca clara si scurta, sau declararea unor adevaruri ale Bibliei, aduc vindecarea si eliberarea.

Nu trebuie decat sa luam exemplul lui Isus si sa punem in practica ce a facut El si sigur functioneaza.

12 responses

  1. Cu adevarat Isus nu a facut rugaciuni pt. bolnavi. El i-a vindecat! Singura rugaciune publica scrisa in Scriptura este dinaintea mormantului lui Lazar si aia era una de multumire si intr-un sens oarecare „de ochii oamenilor” ca acestia sa vada relatia directa dintre EL si Tatal.

    Chiar daca ceea ce ai spus despre Isus este adevarat, totusi in privinta experientelor noastre personale apare factorul DARURI, CREDINTA si CALAUZIRE. Iata din ce cauza nu numai baptistii ci si penticostalii si multi altii nu se avanta sa proclame vindecarea in acelasi mod ci prin cereri pentru interventia lui Dumnezeu.

    Eu ca om ce nu am darul vindecarilor si nici o calauzire specifica, as putea sa folosesc credinta dar rezultatele nu vor fi 100% dupa cum voi proclama. Adevarul este ca Dumnezeu isi poate permite uneori sa aib un plan care nu se suprapune perfect cu intentia si timpul dorit de noi.

    Daca as avea si darul vindecarii cred ca sansele unui rezultat pozitiv ar creste simtitor. As putea merge precum petru si Ioan la Poarta Frumoasa si sa zic „Aur si argint n-am, dar ce am iti dau…”.

    Daca as avea doar calauzire si credinta cu siguranta ca ori de cate ori EL imi va spune sa actionez voi avea parte de rezultatele dorite de EL.

    Cazul ideal ar fi sa le avem pe toate trei, Duhul fara masura ca peste Isus.

    Iulie 7, 2010 la 2:30 pm

  2. Nu uita sa te rogi pentru ochii mei!🙂 Si incearca sa o faci prin calauzire deoarece asta iti va da si va asigra un raspuns ca din mana Lui.

    Iulie 7, 2010 la 2:35 pm

  3. Adrian,
    Inteleg ce spui, si eu am crezut la fel, ca doar anumiti oameni pot sa se roage in felul in care a facut-o Isus, doar cei cu daruri speciale, insa cu timpul am observat ca nu e nevoie sa fi venit ingerul sa iti spuna ca ai nu stiu ce dar, e suficient sa iei adevarul Bibliei si sa exersezi, sa te antrenezi, credinta va creste treptat, intelegerea la fel, totul tine de faptul ca trebuie sa incepi odata si sa lucrezi in directia asta.
    Isus ne-a spus ca acei care cred in El vor face aceleasi lucrari ca si El, Isus nu ne-a impartit in categorii, unii cu daruri altii fara daruri, El are in minte un sigur gen de urmas a Lui, acel care crede in El si Il urmeaza intr-u totul. Noi din pacate ii privim pe unii ca si cum nu ar fi si ei oameni, intr-adevar Dumneeu ii foloseste cu putere si se intampla lucruri mari prin ei, dar si ei au inceput de la acelasi nivel ca si noi, au bajbait, au cautat, s-au izbit de esecuri, dar au preseverat
    Dupa cum am descris in articol, asa s-a intamplat si la mine, treptat am inteles cum stau lucrurile, am cautat si inca caut sa inteleg mecanismele pe care L-au facut pe Isus si pe apostoli sa aiba suta la suta reusita in rugaciunea pentru bolnavi. Pot sa spun ca sunt inca la inceput, dar ma arunc inainte, stiu ce vreau si o sa gasesc calea intr-acolo. Evident este vorba despre calauzirea si ungerea Duhului, calauzire si ungere pe care fiecare dintre noi o poate avea. Totul tine de perseverenta si statornicie in cautarea lui Dumnezeu, raspunsurile vin pe rand.
    Nu am uitat de rugaciunea pentru ochii tai🙂

    Iulie 7, 2010 la 3:42 pm

  4. Adrian,
    nu mai spune ca nu ai darul de vindecare, nu ai de unde sti, pana nu incepi sa lucrezi in directia asta. Daca ma intrebi daca eu am dar de vindecare, habar nu am ce sa iti raspund, nu a venit nimeni sa imi spuna ca am sau nu am, stiu doar ca am vazut ce am vazut in Biblie si am inceput sa ma rog pentru bolnavi si la un moment dat am vazut si rezultate, pentru ca ani de zile nu prea am vazut nimic, decat zbatere din partea mea.

    Iulie 7, 2010 la 3:46 pm

    • Vezi, pe mine ma framanta sa stiu chestiunea asta. Nu inseamna ca nu voi proclama cu credinta vindecarea, insa o voi face doar atunci cand simt calauzirea. In Ierusalim, ucenicii au stiut clar ca le-au venit niste daruri, nu doar au presupus prin credinta.😉

      Iulie 7, 2010 la 7:53 pm

      • eu ma bazez pe faptul ca vindecarea bolnavilor este o urmare fireasca a credintei in Hristos, (Marcu !6), si cred ca fiecare crestin chiar daca nu are dar de vindecare poate sa faca lucrarea asta, pentru ca atat in Marcu cat si Ioan 14:12 este vorba despre crestini in general, adica toti care cred in Isus (o credinta veritabila, nu doar din vorbe)
        Daca as astepta sa se confirme daca am sau nu dar de vindecare, probabil ca nu m-as mai fi rugat pentru nimeni, habar nu am daca am sau nu dar de vindecare, desi vreau si il cer, dar cu toate astea incerc sa aplic Biblia, si sa merg prin credinta.
        La mine la fel a fost si cu vorbirea in limbi, pe care am primit-o prin credinta nu prin simtiri, daca nu m-as fi aventurat sa incep sa vb in limbi, probabil ca nici pana in ziua de azi nu as fi vorbit in limbi. Fara sa simt ceva anume, fara ca cineva sa fi venit sa imi spuna ca pot vorbi in limbi, crede-ma nu am simtit nimic, ci prin credinta am dat drumul glasului, incredintata fiind ca Biblia imi spune ca daca cer botezul cu Duhul il primesc si urmarea fireasca este vb in limbi.

        Iulie 7, 2010 la 8:23 pm

  5. Stefan

    Sora mea mai este problena caci nu stiu multi sa se roage si sa multumeasca Domnului pt.tot ce El vrea sa ne dea,binecuvantari,vindecari,multi au ajuns surdomuţi spiritual,si nu cer Domnului vindecarea,ei asteapta dela oameni ca ei vindecare.

    Iulie 7, 2010 la 3:52 pm

  6. Stefan

    Un copil al Lui cere la Tatal ce are nevoie,El ai da cu placere,da si la uni orfani,dar doreste ca si orfani sa fie copii ai Lui,pana cand nu veti cunoaste pe rascumparatorul acestei lumi in adevar nu veti primi nimic,si copilul mic plange cand vrea mancare,mama stie ce vrea doar e al ei,si asa si cei care nu stiu vorbi,sa planga in ei insasi si nu la pui de lei.

    Iulie 7, 2010 la 4:07 pm

  7. Asa cum am spus, credinta si calauzirea sunt suficiente sa experimentezi vindecari atat pe pielea ta cat si pe a altora. Adevarul este insa ca le vom experimenta in masura in care le avem pe ambele. Una fara alta nu este de ajuns ca sa experimentezi 100% din cazuri minuni si vindecari. Insa le vei experimenta doar in acord cu vointa, timpul si planul Divin. Adica doar calauzita.

    In ce priveste darurile… Biblia spune, nu eu, ca sunt felurite daruri si nu toti le experimentam pe toate. De asemenea Duhul da fiecaruia cum voieste, nu tine deci doar de cum le revendica omul. „Oare toti proorocesc…”?

    Faptul ca ai experimentat SI rezultate pozitive inseamna ca in momentul acela ai intrunit cel putin cele doua conditii (credinta si calauzirea).

    Este adevarat ca felul in care dezvolt eu problema ar putea da nastere la intrebari de genul: dar cei ce au dar de vindecare pot sa-l foloseasca si fara sa fie calauziti? Ceva de genul vorbirii in limbi? Sau nici ei nu pot sa-l foloseasca dacat in acord cu intentia divina asa cum darul proorociei nu poate descoperi ceva ce nu da Duhul Sfant…

    Intrebari…

    Iulie 7, 2010 la 7:19 pm

  8. Am facut un studiu pe textul din greaca cu privire la AUTORITATE (exusia) si PUTERE (dinamis) traduse otova (putere) in Cornilescu. Si am descoperit urmatoarele:

    AUTORITATE (poate avea si sensul de DREPT) este folosit doar in context cu stapanirile, demonii, invatatura (Isus vorbea cu autoritate, nu cu putere🙂 ) si luarea vietii (Isus spunea ca are autoritatea, dreputul sa-si dea viata si sa o ia iarasi).

    PUTERE este folosit doar cand este vorba despre minuni, vindecari si atributiile lui Dumnezeu de a crea sau judeca.

    Atunci cand au fost trimisi ucenicii doi cate doi li s-a dat autoritate (sau drept) peste demoni si putere sa tamaduiasca bolile.

    Iulie 7, 2010 la 7:28 pm

  9. Cand vorbeste despre asteptarea in ierusalim dupa inaltare, Isus spunea ca vor primi „dinamis” de sus. Lucru care chiar s-a vazut nu doar s-a revendicat sau proclamat in gol…

    Iulie 7, 2010 la 7:48 pm

  10. Pingback: Roaga-te pentru bolnavi « Roseinthedesert’s Weblog

Lasă un răspuns

