ROSE

Hotia – „una din pasiunile lui Dumnezeu”

Am citit astazi cum casa unui pastor a fost jefuita, intoarsa pe dos si cum respectivul i-a multumit lui Dumnezeu pentru ceea ce a facut. Adica cu alte cuvinte: „iti multumesc Doamne ca ai trimis hotii sa imi jefuiasca casa, asta ma tine smerit” . Si o gramada de oameni vad ca sar sa il incurajeze in aceeasi nota „da frate, slava Domnului pentru tot ce a facut, fi tare, vei trece peste situatia asta, Domnul a vrut sa se intample, slava Lui”.

Serios ca imi vine sa rad. Banuiesc ca traim intr-o lume in care exista doar Dumnezeu, Dumnezeu pocaieste oamenii, Dumnezeu ii indeamna la furt, si dat in cap trecatorilor pe strada, Dumnezeu pune dorinta de pacat, Dumnezeu ia dorinta de pacat, Dumnezeu face raul, Dumnezeu face binele, El e si bine si rau, diavolul s-a evaporat, si Dumnezeu a trebuit cumva sa preia rolul lui, ca sa fie cat de cat un echilibru.

Asa ca daca veti avea sansa ca Dumnezeu sa puna pe inima vreunui hot sa va intre in casa si sa fure tot, ar fi bine sa il cautati pana il gasiti si sa ii multumiti din toata inima ca a fost ascultator de voia lui Dumnezeu si nu s-a impotrivit imboldului divin de a va face casa vraiste. Si sper ca nu aveti de gand sa lasati politia sa bage la puscarie pe cineva care tocmai a ascultat de Dumnezeu si v-a pradat averea.

Ba chiar ar trebui sa va rugati „Doamne, cand o sa imi pun iar casa la punct cat de cat, te rog mai pune pe inima unui hot sa vina pe la mine, uite mi-a mai ramas un cuptor cu microunde, si parca parca  nu sunt suficient de smerit, asa ca te rog vorbeste inimii unui hot si arata-i drumul spre casa mea si ca bonus ar fi bine sa ma gaseasca acasa sa imi dea si in cap”

26 responses

  1. VDFilip

    Dana, cred ca dai idei unor credinciosi de „gradul intai” care daca s-au plictisit de lucrurile din casa si vor altele noi se vor ruga asa cum i-ai invatat tu. Si daca le va schimba Dumnezeu si capul, sigur nu se vor mai ruga in felul acesta.😉 Nu stiu daca vor cere sa le schimbe Dumnezeu si inima. In aceasta chestiune ma tot intreb daca mintea sau inima este cea dintai si care tre sa dicteze ori ambele deodata.

    Iulie 30, 2010 la 3:11 pm

  2. Adrian

    Dana, esti sigura ca respectivul pastor a gandit in felul in care prezinti? Poate ca omul a acceptat lovitura in stilul Iov. Nu inseamna ca invita hotii la furat sau ca a avut marea revelatie de a binecuvanta hotia…

    No, poate ca tu ai fost martora suferintei („binecuvantarii”?) lui si d’aia scrii asa…

    Iulie 30, 2010 la 3:43 pm

    • Respectivul bineinteles ca nu a gandit asa, nici el nu crede ce spune, dar asa spune, si oamenii il cred ca el are o inima multumitoare, ca jumate din lucrurile din casa au fost furate, si isi gaseste cumva alinul in idea ca a fost voia lui Dumnezeu. Dar odata hotii prinsi, sunt sigura ca nu va interveni pentru a-i absolvi de vina.

      Cred ca mai corect ar fi sa constientizeze cine e HOTUL, cine e Personajul rau si cine e Personajul bun in toata povestea, si daca chiar nu e legat de lucrurile pamantesti, e super, da-le incolo de lucruri furate, o luam de la capat, asta e viata, o lupta continua, de data asta am fost luati prin surprindere, poate data viitoare o sa veghem, o sa intelegem avertismentele pe care ni le da Dumnezeu, pentru ca sunt sigura ca Dumnezeu ne avertizeaza cu privire la astfel de situatii dar citi suntem atenti? putini.

      La urma urmei toata lupta e pe plan spiritual, daca reusim performanta de a fi atenti la avertismentele Duhului putem anula si vizita hotului acasa, si alte nenorociri, din pacate insa nu prea suntem atenti, de cele mai multe ori nici nu stim ca am fost avertizati, decat dupa ce se intampla dezastrul, ne amintim ca am visat ceva, sau ca am avut un presentiment, sau cineva ne-a spus ceva, etc.

      Iulie 30, 2010 la 5:31 pm

  3. Adrian

    Inainte de episodul cu pierderea sarcinii (a doua oara) a cumnatei mele, a venit un control pe la firma noastra care s-a lasat cu o amenda prea grasa pentru cat suntem noi de slabi. Iar inainte de asta ni s-a furat motocicleta cu care salvam o gramada de bani dati pe benzina (e nevoie de curierat in activitatea noastra).

    No, toate una dupa alta… iar noi ce sa facem? Sa vanam draci la fiecare ungher? Stiu ca dracu’ a bagat coada peste tot… dar nu se intampla nimic daca nu ingaduia Domnul.

    Asa ca noi spunem cu smerenie si durere (nu cu placere sado-maso): Domnul a dat, Domnul a luat, fie Numele Domnului laudat!

    Iulie 30, 2010 la 3:49 pm

  4. VDFilip

    Adriane, si cum stam cu exemplul acela in care se spune ca cineva a lucrat cu uneltiri iar Dumnezeu averizeaza ca nu au fost de la El? De sucim vorba ori ideea, am putea spune ca sunt uneltiri care pleaca si de la Dumnezeu?

    Iulie 30, 2010 la 4:28 pm

    • Adrian

      Nu neg ca pot fi uneltiri vrasmase, dar nu pot crede ca pe Domnul il doare intr-atat in cot de noi ca sa nu ne avertizeze. Pur si simplu se spala pe maini si zice doar „tu de ce nu ai veghiat?”

      Chiar in exemplul tau zici de avertisment. La noi nu a venit nici un avertisment! Si nu om fi chiar atat de insensibili la glasul Lui, afara de cazul in care ne-a lepadat… dar nadajduim ca nu e asa!

      Iulie 30, 2010 la 5:39 pm

  5. doua saptamani am asteptat sa imi fie reparata masina, care s-a defectat grav, nu mai spun cati bani au trebuit pentru reparat. Si inainte de a se strica, adica inainte sa faca bum si sa iasa fum din motor, am avut vreo 4-5 vise in care demoni imi urmareau masina sa o distruga, intr-unul din vise masina facandu-se scrum. Sincer, nu am fost pe faza cum trebuie de data asta, am crezut ca masina simbolizeaza nu stiu ce, mi-am tot batut capul sa inteleg visele alea si nu m-am rugat corespunzator, decat asa superficial, pentru ca ma cam ingrozisera visele respective.
    Sunt sigura ca daca m-as fi rugat cum trebuie puteam sa evit situatia asta, Dumnezeu mi-a aratat clar cine a facut ca masina sa faca bum. Ar fi culmea sa zic ca Dumnezeu a vrut asta, El nu a vrut, de aceea m-a avertizat, eu nu am inteles, si asta e, am platit, am invatat si din situatia asta unele lucruri cu privire la felul in care Dumnezeu vb prin vise.

    Domnul a dat, diavolul s-a luptat sa ia, sa distruga, pentru ca masina asta are un rol f important in viata mea, si rolul principal e legat de relatia mea cu Dumnezeu, asa ca ar fi culmea sa spun ca Domnul a dat, Domnul a luat. Nu. Domnul a dat, diavolul a vrut sa ia de tot, a reusit partial, si m-a oprit de la unele activitati care sunt ca aerul pentru mine si care sunt legate de relatia mea cu Dumnezeu, asa ca timp de doua saptamani am cam chinuit.

    Sunt unele lucruri pe care Dumnezeu se asteapta ca noi sa le facem. Cum am mai spus si in alte articole, nu mai cred in varianta ca Dumnezeu are in control totul, adica mai clar, nu cred ca Dumnezeu se baga in toate lucrurile care se deruleaza in lumea asta. Implicarea Lui in faza asta cu masina, a fost faptul ca m-a avertizat, eu trebuia sa ma lupt, nu m-am luptat cum trebuie, recunosc ca am tratat superficial visele respective si asta e……. sper ca data viitoare sa am destula minte sa nu mai tratez lucruirle la fel

    Ce sa cred? Ca diavolul a pus bomba acolo in motor la masina, si Dumnezeu a stat de pe margine si i-a facut cu mana „OK, da foc la fitil” ?

    Iulie 30, 2010 la 5:18 pm

  6. Adrian

    Dana, daca ne-ar fi avertizat cu furtul… poate ca intaream paza…
    In privinta amenzii… stim ca dracu’ s-a folosit de un client nemultumit iar noua ne-a fost greu sa spunem din prima „ia-ti banii si du-te cu Domnul”, probabil tot din ideea ca sa nu acceptam cu mana in san orice paguba.
    Cu privire la copii cumnatei… iar nici o veste.

    Domnul sa aiba mila de noi, dar parca ne straduim sa auzim si noi vocea Lui…

    Iulie 30, 2010 la 5:34 pm

  7. Adrian

    Iar daca in biserica mea nu am fost invatati sa respingem, sa ne-nconjuram cu zid de foc si sa preintampinam orice atac vrajmas cu rugaciuni si proclamatii…. apoi nu stiu ce sa mai zic…

    Iulie 30, 2010 la 5:43 pm

    • am obs ceva cu timpul la mine si anume ca sunt multe lucruri pe care le stiu teoretic, am impresia ca le aplic corespunzator, si totusi sa nu inteleg mare lucru.
      Au fost cateva situatii in care nu numai ca le stiam teoretic, ba chiar si invatam pe altii cum sa faca, si totusi cand mi s-au deschis ochii sa vad si sa simt in Duhul lucrurile, mi-am dat seama ca nu stiam nimic, si mi-am explicat nenumaratele esecuri in punerea in aplicare a teoriei cu pricina.
      Si cred ca din cauza asta uneori desi stim teoretic si suntem invatati cum sa luptam, suntem invatati teoretic corect, parca trece un timp pana cand simti in duhul cum stau lucrurile cu adevarat si abia atunci poti sa aplici la fel ca Isus lupta si sa vezi rezultatele pe care Biblia ni le prezinta.
      Nu stiu daca am fost coerenta in explicatia pe care am dat-o, dar sper sa se inteleaga ceva din asta. Apropo de coerenta, imi cer scuze ca uneori din graba scriu atat de imbarligat si neclar incat mi-e jena dupa ce recitesc, dar asta e

      Iulie 30, 2010 la 5:54 pm

      • ma refer la comentarii, pentru ca la articole imi fac timp cat de cat sa recitesc pana cand e un text cat de cat coerent

        Iulie 30, 2010 la 5:55 pm

  8. Biblia ne spune ca in lume vom avea necazuri, asta e viata din pacate pe pamantul asta, dar Isus ne spune ca El a biruit lumea si necazurile, si e logic din moment ce s-a luptat cu diavolul, furnizorul raului si necazului, iar pe noi ne indeamna sa indraznim, adica sa luptam cu puterea pe care El ne-a dat-o, sa nu ne dam batuti in fata diavolului. Si treptat putem invata sa folosim puterea pe care o avem, sa ne deschidem ochii, urechile sa percepem lumea invizibila. Pana atunci insa vom da cu capul de diverse situatii.

    Iulie 30, 2010 la 5:48 pm

  9. Adrian

    In fine, stiu ca ai dreptate, dar asta este doar o parte a realitatii spirituale in care traim. Tocmai din pricina asta si ne avertizeaza EL uneori (sau nu, depinde de scopul Lui).

    Iulie 30, 2010 la 6:05 pm

  10. Adrian

    Vezi tu, daca nu as avea in minte si ideea de suveranitate a Lui sau ideea de plan ce ne depaseste intelegerea dar incadrat in bunatatea Lui, nu imi ramane dacat sa fiu frustrat ori de „ineficienta” Lui protectie… sau, dupa perspectiva enuntata de tine, as putea fi frustrat de „indiferenta” Lui cand pretinde sa descopar de unul singur toate cele…

    Iulie 30, 2010 la 6:20 pm

  11. VDFilip

    Analizandu-ma pe mine am convingerea ca sminta pleaca dintr-un anumit loc si anume: se predica faptul ca tre sa fim cu totul ai Lui. Asta teoretic, ca practic e cel mai greu lucru, daca nu cumva imposibil fiindca grijurile pt ce este pamantesc domina. Spune in Biblie ca intai vine ce-i firesc si apoi ce este duhovnicesc, dar in alta parte spune ca noi tre sa cautam mai intai imparatia cerurilor si apoi cele firesti, pamantesti vor veni pe de-asupra. De fapt vor veni tot in favoarea implinirii celor duhovnicesti. Cand spune ca nici nu ar tre sa ne gandim la lucrurile de jos ci la cele de sus unde Hristos sta la dreapta Lui Dumnezeu, ma gandesc ca de fapt Dumnezeu nici macar nu are in vedere implinirea celor pamantesti decat pt a ajunge la scopul final adca la implinirea lucrurilor spirituale.

    Iulie 30, 2010 la 7:40 pm

  12. Adrian

    Spuneai: „…practic e cel mai greu lucru, daca nu cumva imposibil fiindca grijurile pt ce este pamantesc domina…” Daca lucrurile stau asa, atunci intarim temerea si frustrarea cum ca Dumnezeu ar fi un pic absurd in asteptarile lui despre noi si in acelasi timp indiferent daca si cum vom reusi.

    …ma gandesc ca de fapt Dumnezeu nici macar nu are in vedere implinirea celor pamantesti decat pt a ajunge la scopul final adca la implinirea lucrurilor spirituale…
    Cu asta sunt de acord.

    Iulie 30, 2010 la 10:11 pm

  13. Hotia nu are nimic de-a face cu Dumnezeu, dar are de-a face cu noi si cu increderea noastra in El. Dumnezeu nu vrea sa fim furati, dar uneori mai permite asta pentru a vedea (noi sa vedem, sa ne dam seama; ca El stie deja) cat de tare ne-am lipit inima de unele posesiuni.
    In urma cu vreo 2 luni am patit-o si eu: dimineata cand sa merg la munca, nu am mai avut de unde sa-mi iau biciclata care trebuia sa fie legata de balustrada in scara blocului. Bineinteles ca in mine au aparut 2 ganduri: suparare si nervi ca de ce mi-a furat-o sau … gandul mai spiritual „Doamne, te laud si pentru asta. Tu stii ca ma ajuta mult si ma deplasez mult mai repede cu ea, dar … daca ai permis sa-mi fie luata, nu o sa cartesc.”
    Dimineata urmatoare in drum spre munca, pe o strada pe care nu obisnuiam sa merg … vad bicicleta mea insotita de un tinerel. Am primit-o inapoi !
    Stiu ca nu Dumnezeu mi-a furat-o, dar El a permis asta. Stiu insa ca El este Cel care a decis ca ar fi bine sa imi fie returnata si Ii multumesc Lui pentru asta.

    Iulie 31, 2010 la 2:00 pm

  14. si cum a functionat toata faza asta cu permisiunea lui Dumnezeu. S-a uitat la planul diavolului si a zis „ok, da-i bataie, fura bicicleta de la Th3Lov3OfG0d” Crezi ca diavolul a asteptat permisiunea lui Dumnezeu sa iti fure bicicleta? Sau hotul respectiv a hotarat sa faca pe placul diavolului, iar voia diavolului nu se face doar daca Dumnezeu perminte, pentru ca daca ar fi asa, atunci Dumnezeu ar fi un complice la genociduri, la dezastre fara margini, ar fi complice la holocaust, la toate avorturile din lume, la toate magariile facute de oameni care aleg sa faca voia diavolului.
    Nu imi pot imagina un Dumnezeu al dragostei care face targ cu diavolul pe seama vietilor noastre. Nu imi pot imagina un Dumnezeu care de fapt e seful demonilor diavolului, in sensul ca le da acordul sa faca sau nu ceva, sa iti fure sau nu bicicleta.
    Exista doua zone complet diferite, imparatia lui Dumnezeu si imparatia diavolului si nu cred ca Dumnezeu e seful si imparatiei diavolului, caruia ii perminte sau nu sa faca ceva anume.

    Iulie 31, 2010 la 2:28 pm

  15. Da, Dumnezeu are autoritate peste tot, adica are autoritate peste imparatia diavolului pe care a pus-o sub picioarele lui Isus, dar nu El raspunde de actiunile diavolului, diavolul e destul de obraznic sa isi faca de cap, nu asteapta el permisiunea lui Dumnezeu sa ne atace, diavolul nu il are pe Dumnezeu ca sef. Autoritatea si controlul sunt doua chestii diferite, pe care incerc sa le disec mai bine sa le inteleg, ca sa pot explica ceea ce cred vizavi de acest subiect

    Iulie 31, 2010 la 2:33 pm

    • E nevoie sa facem o distinctie intre AUTORITATE si PUTERE. Dumnezeu are autoritatea si puterea peste toate lucrurile. Interesat insa ca in ceea ce priveste PAMANTUL a delegat autoritatea OMULUI care sa-l ingrijeasca si sa-l pazeasca. Singura problema e ca OMUL (adica eu, tu, hotul si nu numai) alegem de multe ori sa folosim autoritatea primita in folosul diavolului. Diavolul are o oarecare putere (limitata de catre Dumnezeu) dar actioneaza cu AUTORITATE DE INCHIRIAT … pentru ca pe aceasta nu a castigat-o niciodata.
      Afirmai ca ii acordam (i se acorda) prea mare importanta diavolului … si ai dreptate: Singurul lucru pe care el il poate face este sa MINTA, insa problema este ca de multe ori acceptam minciuna lui si astfel ii oferim autoritate si control in multe domenii din viata noastra.
      De specificat ca alegerea gresita a unui om are efecte asupra celorlalti: vezi ex cu bicicleta mea😀.
      Ce ne ramane de facut? Sa ne dezlipim inimile de orice posesiune iubind mai mult vesnicia cu Hristos, sa respingem minciunile diavolului impotrivindu-ne lui tari in credinta, iar in momentul necazului: ori dam si camasa celui ce ne-a luat haina, ori … ascultam de Pavel: „Pentru ce nu suferiţi mai bine să fiţi nedreptăţiţi? De ce nu răbdaţi mai bine paguba?”
      Doamne ajuta-ne !!!

      August 5, 2010 la 12:33 am

  16. Adrian

    Exousia (autoritatea) este o problema foarte importanta in lumea spirituala. Si dracii si ingerii stiu farte clar ce si cat si cum au dreptul sa actioneze. Pe de alta parte Dumnezeu are toata puterea sa aduca in nefiinta pe loc toata armata de demoni, dar nu o face… de ce? Datorita legilor spirituale lasate de EL.

    Cineva spunea ca actul creativ a presupus in acelasi timp o limitare.
    Dumnezeu stie f. clar cand este „ceasul si puterea intunericului” si cand nu este… si demonii o stiu foarte clar. Dincolo de faptul ca EL nu isi incalca legile sale randuite pt. toate fapturile spirituale sau carnale, EL are puterea sa rezolve totul imediat si o va face cand vine vremea socotelilor. Chiar daca e utilizat termenul de razboi spiritual, adevarul ca razboiul nu se duce direct cu Dumnezeu pt. ca NIMENI nu poate sa lupte cu o putere INFINIT mai mare de cat a oricarei creaturi. De altfel, atunci cand Lucifer s-a mandrit nici nu a existat nici un razboi in cer ci pur si simplu aruncarea lui pe pamant „ca un fulger”. Razboiul spiritual este dus intre creaturile Sale (demoni si ingeri si oameni).

    Dumnezeu este in deplin control si nu e surprins de nici una din uneltirile vrasmasului. Exemplul cu Iov arata clar ca Satan nu poate trece peste limitele impuse de Dumnezeu daca acesta nu ii da acordul. Daca nu are acordul explicit al Domnului, atunci Satan nu poate decat sa pandeasca portile deschise de noi.

    Iulie 31, 2010 la 3:04 pm

  17. tocmai, exista niste legi spirituale pe care Dumnezeu nu le incalca decat in anumite situatii speciale- exceptii-, care raman la latitudinea Lui, unul dintre aceste situatii fiind Iov.
    Bineinteles ca Satan nu poate trece peste limitele pe care le-a pus Dumnezeu, dar asta e inclus in legile spirituale de care vorbeai, iar in limitele pe care le are teritoriul lui, acolo isi face de cap, fara acordul lui Dumnezeu, sau permisiunea Lui. Nu cred ca Dumnezeu intervine in regulile imparatiei intunerecului, stabilite odata la inceput.

    Iulie 31, 2010 la 3:51 pm

  18. dar ne-a dat noua autoritatea sa invingem atacurile celui rau, caruia am impresia ca ii dam mai mare importanta decat merita

    Iulie 31, 2010 la 3:52 pm

  19. Adrian

    Cred ca Iov nu este doar o simpla exceptie pentru ca nu ar fi tratat o carte intreaga din Biblie acest subiect. Iar daca ma uit in Evenghelii il vad pe Isus descoperind ucenicilor ca „Satan i-a cerut ca sa-i cearna”. Deci Iov nu e o exceptie ci o posibilitate reala de care trebuie sa tinem cont. Miza acestor tipuri de incercari (cerneri) este stabilitatea credintei si inchinarea noastra.

    Noi nu trebuie sa supraevaluam puterile dracilor dar nici invers! Noi insine trebuie sa ne cunoastem BINE statura spirituala si cum stau lucrurile in lumea spirituala atunci cand patrundem cu diverse rugaciuni sau proclamatii.

    Iulie 31, 2010 la 4:19 pm

    • Adrian

      Completare la mentiunea cu Iov: nu cred ca Dumnezeu incalca legile spirituale dupa cum nu a facut-o nici in cazul lui Iov. Posibilitatea ca EL sa accepte un „examen fulger” cerut de Satan pur si simplu nu incalca legile Lui.

      Atunci cand NT ne vorbeste despre ispite tocmai ne avertizeaza ca lui Satan ii poate fi permis sa ne atace astfel (dupa puterile fiecaruia evident).

      Iulie 31, 2010 la 4:25 pm

  20. Am citit azi dupa nu stiu cate zile de la jaf, ca hotii au fost prinsi, sunt pe mana politiei, vor face puscarie.
    Ups, si ce ne facem cu faptul ca Dumnezeu a vrut sa il smereasca pe fratele pastor jefuit, acuma isi retrage smerenia? sau cum? ca si-a recuperat bunurile, iar o da in mandrie si imbuibare, sau cum? ca nu mai pricep nimic.
    De ce nu lasa bunurile hotilor, sau sa le doneze saracilor, daca toata faza asta a fost voia lui Dumnezeu si de ce nu intervine pentru a salva hotii de la puscarie, doar bietii hoti au ascultat de imboldul divin si i-au jefuit casa.
    As vrea sa am moaca aia de pe mess, o stiti si voi f bine, in care arati ca isi smulgi parul din cap, pentru ca altceva nu stiu ce sa mai zic, decat sa imi pun mainile in cap si sa zic „o my God, cata logica”
    Dar asta e logica pocaitului roman, cu mici exceptii, Dumnezeu e cel care fura, jefuieste si ucide, slava Lui pentru voia Lui „minunata”.

    August 5, 2010 la 3:48 pm

Lasă un răspuns

