ROSE

Cum sa intri in mostenirea lui Avraam – Joseph Zabarte (3/6)

Cineva a platit pretul. Sa presupunem ca vrei sa mergi la un film si cineva iti spune „voi plati biletul tau”, iti plateste biletul, si iti da biletul. Ce vei face? Vei merge la ghiseu si vei spune „am un bilet dar nu am platit pt el, cred ca trebuie sa platesc pentru el”?? Tu deja deti un bilet care e deja platit, nu mai e nimic de platit. „O, dar trebuie sa platesc eu, stiu ca altcineva a platit deja pt el, dar trebuie eu sa platesc”  De ce ai vrea sa platesti un bilet care e deja platit? Pur si simplu intra in sala de cinema si bucura-te de film.

Exact asta ne spune Domnul ” am platit pretul pentru bilet” .Imagineaza-ti ca as merge cu biletul platit la ghiseu si as spune „stiu ca a platit omul acela biletul, dar nu sunt asa de sigur, poate trebuie sa platesc macar pentru popcorn, urasc popcornul dar poate ar trebui, cum sa ma duc sa ma uit la film, scaune comode, ecran performant, confort super, si eu sa nu platesc nici un cent sa ajut lucrurile sa mearga??”

Asa suntem noi. Biletul e platit in intregime si iata-ne gandindu-ne ca trebuie sa facem ceva ca sa ne putem bucura de beneficiile care vin de pe urma acelui bilet, care e platit in intregime. Tot ce trebuie sa facem este sa credem. Daca acel cineva a spus „am platit biletul tau”, du-te si bucura-te de film. Daca nu cred, pierd ocazia. Se prea poate sa nu am bani, dar daca biletul costa mai mult decat am la mine si trebuie sa caut cei cativa banuti care imi lipsesc. Si asa ajungi in stres, fara sa realizezi ca biletul e platit in intregime, nu trebuie decat sa intri la film.

Si asta ne spune Dumnezeu „de ce sunteti ingrijorati de toate aceste lucruri? Ai nevoie de bani? Am platit Eu pretul. Ai nevoie de sanatate? Am platit Eu pretul. Ce mai astepti? Pur si simplu crede ca e platit in intregime . Totul este al tau acum.  De aceea credinta este socotita neprihanire. De aceea cand faci lucrurile conform legii, trebuie sa faci ceva. Cand faci lucrurile conform legii, faci promisiunea sa nu mai aiba nici un efect, pierzi filmul, si chiar daca te uiti la film, esti inca stresat de ideea ca poate dupa film cineva va veni si iti va scoate ochii ca nu ai platit tu pentru bilet, asa ca umbli in frica, nu te poti bucura de film pentru ca te gandesti „oare cum platesc eu pentru biletul asta” cand  de fapt acel bilet e platit in intregime.   Inceteaza sa te mai ingrijorezi pentru asta

Isus a spus in Marcu 6:25. nu te ingrijora pentru ce vei manca, pt ce vei imbraca, pentru ce vei bea, e totul platit. Doar cere. Nu tre sa faci nimic, e platit in intregime

Daca cineva vine si iti spune „hai la cumparaturi, hai sa mergem intr-un loc cu produse foarte scumpe” si apoi iti spune „ia tot ce iti place, cat de mult vrei, e totul platit de mine”:  Si tu cu mentalitatea pe care o avem mai toti, te uiti la pret si cand vezi preturile devi ingrijorat ca tu trebuie sa platesti pentru ele, dar nu trebuie sa fi ingrijorat, acea persoana ti-a spus deja ca a platit totul. Ti-a spus „ia cat vrei, toti pantofii care iti plac, ia cat vrei”. Daca a spus „ia cat vrei” atunci asta e „ia cat vrei”. Asta nu inseamna „ia cat vrea sotia ta” sau „ia cat vor prietenii tai”  ci „ia cat vrei tu” . Asa ca daca iti place un costum de 1000 dolari,ia-l. Dar mentalitatea ta iti spune „vai costa asa mult, nu imi pot permite”  El a spus ca a platit pentru tot, de ce te mai gandesti la asta cand a spus ca a platit totul?

Asa facem noi cu Hristos. El ne-a spus „cereti orice veti vrea si va voi da” . El nu a spus „cere orice vrei, numa plateste pentru acel ceva, poti sa imi ceri, dar tre sa platesti” Nu, nu asta spune. El spune:” tu ceri, Eu dau” si Biblia ne spune „cere orice vrei” Biblia ne spune ca El ne va da tot ce dorim, nu spune ca ne va implini doar primele 5 dorinte ale noastre

Dumnezeu ne spune clar „e platit in intregime totul”. Implinirea fagaduintei nu depinde de lege si daca nu depinde de lege nu depinde de cum te porti, Noi continuam sa credem „daca ascult, daca sunt ascultator, Dumnezeu ma va binecuvanta mai mult, daca nu sunt ascultator, Dumnezue nu ma va binecuvanta”. Dar asta e Vechiul Testament. Noul Testament spune „daca asculti (si pentru ca eu nu sunt in stare sa ascult, Isus a facut asta pentru mine), te voi binecuvanta ( asta e partea mea). Tot ce trebuie sa fac este sa cred.

Asta e o provocare pentru noi toti, dar nu e ceva greu. Nu trebuie sa fi ascultator ca sa fi binecuvantat. M-am luptat mult cu asta, din cauza felului in care am fost invatat. Dupa lege totul e conditionat. Dar in Noul testament, binecuvantarea este conditionata de ascultarea lui Hristos in locul nostru. De asta se numeste HAR, un favor nemeritat. Legea este un sistem care se bazeaza pe merite, cu cat mai multe bile albe ai adunate, cu atat esti mai binecuvantat, asta e legea. Harul spune „totul e al tau”  Tu poate spui „scuza-ma, dar eu nu am facut nimic ca sa merit”. Da ai dreptate, dar chiar si asa totu-i al tau.  Tot ce ai nevoie sa fi, e sa fi in Hristos.

Video AICI

Prima parte AICI

A doua parte AICI

One response

  1. Pingback: Cum sa intri in binecuvantarea lui Avraam-Joseph Zabarte (4/6) « Roseinthedesert’s Weblog

Lasă un răspuns

