ROSE

Duhul Sfant intr-un du-te – vino continuu !??!

Exista un bau bau printre pocaiti, si anume plecatul si venitul Duhului Sfant in viata cuiva in functie de pacatele acestuia. La baptisti ni se spune foarte clar ca X-leasca de la penti nu poate avea Duhul Sfant si vorbeste in limbi de la cel rau, pentru ca are un comportament nu chiar perfect si Duhul Sfant nu locuieste in cineva care inca pacatuieste. La penti vei fi amenintat ca Duhul Sfant pleaca de la tine daca faci niste pacate dintr-o anume categorie, barfa, invidia, rautatea, fatarnicia nefacand parte dintre pacatele fatale. Si uite asa Duhul Sfant nu mai stie exact ce sa faca sa stea sau sa nu stea in viata cuiva, pentru ca na trebuie sa se ghideze dupa conceptiile noastre, si e complicat.

Biblia, Cuvantul lui Dumnezeu ne spune insa ceva foarte straniu si anume : “Si Eu voi ruga pe Tatal si El va va da un alt Mangaietor care sa ramana cu voi in veac, si anume Duhul adevarului pe care lumea nu-L poate primi pentru ca nu-L vede si nu-L cunoaste, dar voi Il cunoasteti pentru ca ramane cu voi si va fi in voi” (Ioan 14:16-17)

Si uite asa din nou pot trage concluzia ca in biserica se predica o altfel de Evanghelie. Pocaitii desi teoretic stiu ca au fost mantuiti prin har si nu prin merite, au pasiunea de a se compara unii cu altii, si de a trage cele mai “grozave” concluzii. Cei care simt ca au reusit sa isi depaseasca anumite defecte din caracter, au impresia ca se afla intr-o pozitie superioara in fata lui Dumnezeu fata de cei care inca se lupta cu acele defecte, si uita ca lui Dumnezeu nu ii putem fi pe plac decat daca suntem perfecti. Daca ai calcat legea intr-o chichita, ai incalcat toata legea.

Ooo, multi vorbesc ca si cum ar fi perfecti, si-i condamna pe altii fara sa vada ca de fapt si ei au o gramada de bube in cap, care ii pun exact pe aceeasi pozitie in fata lui Dumnezeu cu cel care fura din magazine si da in cap la trecatori. Din cate am citit in Biblie nu am gasit ca pacatosii sa fie categorisiti in pacatosi groaznici si pacatosi buni, pacatosul e pacatos. Daca la urma urmei se doreste relatia cu Dumnezeu pe baza de performante, performantele celor mai sfinti dintre noi nu pot fi prezentate in fata lui Dumnezeu din cauza ca sunt imbibate cu pacate din alea pe care noi le toleram ca si cum nu ar fi pacate.

De aceea s-a inventat harul si mantuirea prin har, de aceea tot ce vine de la Dumnezeu pentru noi e sub forma de cadou nemeritat. Isus pe cruce a castigat cadoul acesta pentru noi, cadou care acopera fiecare aspect al vietii noastre. De aceea Duhul Sfant este dat prin credinta si nu ca o recompensa a faptelor, si daca este dat prin credinta, ramane tot prin credinta. Daca ar fi fost dat ca recompensa a faptelor bune, atunci am putea sa emitem ideea ca ar putea pleca de la noi din cauza lipsei faptelor bune.

Cei care spun ca au Duhul Sfant si ii acuza pe altii ca Duhul Sfant a plecat de la ei, au impresia falsa ca Duhul Sfant ramane in ei datorita faptului ca sunt mai morali decat ceilalti. Dupa multa comparatie au tras ei concluzia asta, desi daca  cineva i-ar lua la maruntis, ar gasi o gramada de chestii care mai de care mai pacatoase, dar in comunitatea de pocaiti s-a facut un acord tacit cum ca acele pacate nu ar fi asa grave si se poate si cu ele. Daca nu curvesti, nu bei, nu dai in cap la nimeni, o barfa, o invidie, o criza de nervi, un gand murdar,  o minciuna, nesimtirea, indiferenta, ura, pofta ochilor, lacomia, se permit; Duhul Sfant suporta lucrurile astea.

Duhul Sfant nu vine pleaca, vine pleaca si iar vine si iar pleaca in functie de cantitatea de pacate din viata nostra. Duhul Sfant nu se uita non stop la cantarul de pacate din viata noastra si daca am mintit ramane, dar daca am fumat pleaca, daca am invidiat pe cineva ramane, dar daca am injurat pleaca, daca am barfit pe cineva ramane, dar daca am facut nu stiu ce pacat aparent mai grav pleaca. Astea sunt cantarele noastre religioase, ne place sa ne credem neprihaniti prin propriile eforturi cand de fapt in inima noastra numai noi stim ce e, daca putem fi sinceri.

Schimbarea din exterior spre interior nu functioneaza, te va duce eventual la ideea ca esti mai sfant decat Georgica, dar trecut prin sita lui Dumnezeu esti varza. Duhul Sfant va produce din interior schimbarea, El vine in viata ta, constient fiind ca vine intr-o persoana imperfecta, nu o sa il surpinda pacatele tale, daca s-ar fi temut de pacatele tale nu ar fi venit niciodata, pentru ca tu nu poti fi perfect. Pentru asta vine sa te ajute sa invingi firea, si nu fuge atunci cand o iei pe aratura, ci dimpotriva sta sa te ajute sa te redresezi.

Doar prietenii lasi fug atunci cand ai o problema grava in viata, cei fideli raman cu tine si te ajuta sa iesi la suprafata.

Atat de mult am deformat imaginea lui Dumnezeu incat daca te gandesti putin si oamenii au un comportament mai bun decat Dumnezeul inventat de religie, un Dumnezeu monstrous, un Duh Sfant partinitor, care nu tine cont de harul lui Dumnezeu, o brambureala si un ghiveci care spre uimirea mea e aparat de enorm de multa lume.

12 responses

  1. Sensibila tema! Foarte bine pusa problema.

    Noiembrie 22, 2010 la 10:16 am

  2. Din pacate acesta idee misuna nu numai in relatiile de acuzare la persoana a doua sau a treia. E de rau cand cineva cat de cat sincer descopera probleme de caracter sau pacate in viata personala si incepe sa se intrebe unde este Duhul Sfant? De ce le mai are? Unde este faptura cea noua cu „cele vechi s-au dus”? Oare… „AM CU ADEVARAT DUHUL SHANT”?

    Noiembrie 22, 2010 la 10:24 am

  3. Alti teologi mai cuminti vorbesc despre intristarea Duhului. Un concept mai bine sustinut biblic tinand cont de perioada in care ne aflam.

    As vrea insa sa citesc un articol bun despre paradoxul „cele vechi s-au dus”, trairea cu Duhul si problema pacatelor personale. Mai precis de unde, de la ce grad de biruinta asupra pacatului poti considera ca ai Duhul Sfant si cum ne raportam la standardul (frustrant) scris de Pavel in 2 Corinteni 5:17Căci, dacă este cineva în Hristos, este o făptură nouă; cele vechi s-au dus: iată că toate lucrurile s-au făcut noi.

    Noiembrie 22, 2010 la 10:39 am

    • Acest articol cred ca te va ajuta: http://gradinaeden.wordpress.com/2010/11/16/duh-suflet-si-trup/

      Noiembrie 22, 2010 la 11:51 am

      • da, articolul de pe gradinaeden, da o explicatie super

        Noiembrie 22, 2010 la 3:54 pm

    • apropo de intristarea Duhului Sfant, Biblia ne vorbeste despre asta „nu intristati pe Duhul Sfant”. Am facut o analogie cu un prieten adevarat care nu te lasa la greu, bineinteles ca in situatiile acelea dificile prietenul adevarat va suferi si va fi intristat, dar va ramane alaturi. Prietenul adevarat nu fuge cand da de greu, sta si sufera.

      Noiembrie 22, 2010 la 6:53 pm

  4. Cei din africa (de la Chris Oyakhilome) iau versetul 2 Corinteni 5:17 ad literam. Ei cred ca nu mai pacatuiesc! Nu stiu cum le reuseste asta…

    Noiembrie 22, 2010 la 10:43 am

  5. mihaela

    hai sa presupunem ca Duhul Sfant nu pleaca si vine, dar atunci ce ne facem cu versetele astea?

    „Mulţi Îmi vor zice în ziua aceea: „Doamne, Doamne! N-am prorocit noi în Numele Tău? N-am scos noi draci în Numele Tău? Şi n-am făcut noi multe minuni în Numele Tău?” Atunci le voi spune curat: „Niciodată nu v-am cunoscut; depărtaţi-vă de la Mine, voi toţi care lucraţi fărădelege.”

    Noiembrie 22, 2010 la 4:02 pm

    • „Niciodata nu v-am cunoscut” – asta imi arata ca oamenii acestia nu L-au cunoscut pe Dumnezeu niciodata. Si cum Il cunoastem pe Dumnezeu? Prin intermediul Duhului Sfant.

      Sa trag concluzia ca inclusiv oameni care nu sunt nascuti din nou pot face minuni in Numele lui Isus? Cam asta spune acest verset. Acesti oameni nu au avut niciodata o relatie cu Dumnezeu, daca ar fi avut, Dumnezeu le-ar fi vorbit ca unora care au cazut, care odata au fost si acum nu mai sunt.

      Desi asa am stiut si eu ca e vb de oameni care odata au avut o relatie cu Dumnezeu si au pierdut-o, citind la rece acest verset trag concluzia clara ca nu L-au cunoscut pe Dumnezeu niciodata, deci nu e vorba de faptul ca Duhul Sfant a fost si a plecat, El nu a fost niciodata in acesti oameni

      Noiembrie 22, 2010 la 6:58 pm

  6. mihaela

    ai dreptate daca citim la rece acest verset, dar imi aduc aminte de fiii lui Sceva (Faptele apostolilor 10:13-20) care au incercat sa alunge duhurile rele in numele lui Isus si nu numai ca nu au reusit ci au fost chiar batuti de omul in care era duhul rau. Singura mea explicatie (si nu m-ar deranja s-o dărâmi) este ca acei oameni nu au reusit pentru ca nu aveau Duhul Sfânt. iar daca ar fi fost sub influenta lui satan nu vad de ce s-ar fi folosit de numele lui Isus si de ce ar fi vrut sa faca asa ceva. De aceea eu cred ca putem alunga duhurile rele doar cu ajutorul Duhului Sfant.

    oricum eu sunt inca in ceață, pe cand cred ca am gasit o explicatie gasesc urgent ceva care s-o demoleze🙂

    Noiembrie 22, 2010 la 7:28 pm

    • Incerc si eu un raspuns la aceasta dilema:

      FA 19
      13. Niste exorcisti iudei care umblau din loc in loc au incercat sa cheme Numele Domnului Isus peste cei ce aveau duhuri rele, zicand: „Va jur pe Isus, pe care-L propovaduieste Pavel, sa iesiti afara!”
      14. Cei ce faceau lucrul acesta erau sapte feciori ai lui Sceva, un preot iudeu din cei mai de seama.
      15. Duhul cel rau le-a raspuns: „Pe Isus Il cunosc, si pe Pavel il stiu; dar voi cine sunteti?”

      Fiii lui Sceva au poruncit duhurilor rele sa iasa in Numele lui Isus pe care il propovaduieste Pavel. Nu i-au ceut duhului sa iasa in Numele lui Isus in care cred ei. De aici deduc ca ei nu credeu in Isus.

      Pe de alta parte cei despre care Isus spune ca au scos in Numele Lui duhuri rele, au crezut in El dar El nu i-a cunoscut pe ei.
      Un caz asemanator este omul care scotea demoni in Numele lui Isus si nu mergea dupa El iar ucenicii au vrut sa-l opreasca iar Domnul Isus le-a spus sa nu-l opreasca.

      Eu deduc de aici urmatoarele:
      – daca nu ai credinta in Isus nu poti scoate demoni
      – daca ai credinta in Isus poti sa scoti demoni in Numele Lui si sa faci minuni datorita credintei in Numele Lui
      – daca Isus nu te cunoaste pe tine nu conteaza ce faci prin credinta
      Deci important pentru viata ta vesnica este sa te cunoasca Isus pe tine.

      Noiembrie 22, 2010 la 8:58 pm

  7. Estera Abrudan

    OK , dar lucrarea de credinta nu o desavarseste Duhul Sfant , care este PECETEA Domnului in viata credinciosilor…???? cum poti sa crezi ,

    si sa nu fi intr-o relatie cu Domnul …??

    August 8, 2011 la 9:47 pm

Lasă un răspuns

