ROSE

Sora apostol

Ce surprize mi-a facut finalul cartii Romani…. Am citit in ultimele doua zile cartea Romani si pe cand ma gandeam daca sa ma mai obosesc sa citesc si ultimul capitol pt ca aveam capul plin cu ganduri in ce priveste legea, harul, Israelul, Neamurile si legatura dintre ele, diferentele dintre ele, in timp ce ma gandeam ca tot fundamentul pe care s-a cladit viata mea spirituala a fost cu susul in jos pt ca biserica e cu susul in jos, zic hai sa citesc si ultimul capitol. E incredibil totusi cum Duhul Sfant te calauzeste si te ajuta sa traiesti anumite realitati despre care nu sti de fapt nimic, sau mai rau ai fost invatat pe dos. O sa scriu odata si despre asta, dar sa spun care sunt surprizele.

Chiar in primul verset al ultimului capitol dau de sora Fivi, sora despre care am scris in articolul precedent aici, sora care sigur a slujit spiritual, de aia i se spune diaconita, normal ca i-a ajutat pe crestini si in alte feluri, probabil cu mancare si ingrijire, dar asta e datoria fiecarui crestin, fie ca e apostol, prooroc, invatator, diacon, etc, trebuie sa ne ajutam unii pe altii, nu?

Ooo, dar sora Fivi nu e totul. Daca nu am trecut de zeci de ori pe aici si crezi ca am vazut? Nu. Hai sa deschidem toti Biblia in Romani 16 versetul 7Spuneti sanatate lui Andronic si lui Iunia, rudele mele si tovarasii mei de temnita, care sunt cu vaza intre apostoli. Ei au venit la Hristos mai inainte de mine chiar. –

Am avut o strafulgerare, si poate ca daca nu iti spun despre ce e vorba nici nu iti dai seama. Cum ti se pare numele Iunia? Daca faci asa o insiruire de nume: George, Aron, Moise, Pavel, Petru, Andrei, Georgel sau Fivi, Iunia, Maria, Georgeta, Violeta… Vezi diferenta? Iunia e nume de femeie. Sa nu imi vina sa cred, sincer am crezut ca mi se pare, nu de alta dar Pavel spune despre Iunia ca era un apostol cu vaza.

Asa ca am dat pe google, “apostol iunia” si gasesc asta “Iunia (sau Iunias), supranumită hagiografic Sfânta Iunia, era considerată de apostolul Pavel drept prima între apostoli, împreună cu Andronic. Iunia şi Andronic erau rudele lui Pavel. Este singura femeie apostol menţionată în Biblie.Cei care negau rolul femeilor în Biserică au rebotezat-o Iunias, falsificând astfel Biblia, pentru a sugera că ar fi fost bărbat. Nu există niciun izvor istoric care să arate că Iunias ar fi fost nume de bărbat.”

Mai sa vezi si sa nu crezi…..Stiti ce inseamna apostol? Iunia a fost femeie, si a fost apostol. Ce ne facem fratilor? Nu zic sa ne impuscam ca nu e crestineste, dar ce ne facem cu misoginismul asta al pocaitilor?

4 responses

  1. nel

    Un subiect delicat, foarte delicat, atit de delicat incit trebuie aminat pe termen lung daca se poate. Din cauza de mindrie si frica de oameni.
    Cind un proroc primeste pe un proroc in numele unui proroc primeste rasplata prorocului. Cind ignoram darurile pe care le au alti noi pierdem, ma refer la daruri spirituale date atit barbatilor cit si femeilor spre crestera duhovniceasca.
    Ba mai mult cind ignoram darul unei femei doar pentru ca e femeie de fapt ignoram de doua ori: o data ca darul e de la Dumnezeu, iar a doua ignoram un suflet rascumparat cu un pret asa de mare. Si uite asa pierdem si pierdem ……………..

    August 30, 2011 la 8:06 am

    • Ce mi se pare de-a dreptul hilar este ca in bisericile penticostale sunt o gramada de surori prooroc, asta e ok, darul asta il pot avea, nu e nici o problema, dar sa nu predice cumva surorile, sau sa nu indrazneasca sa isi puna mainile peste bolnavi ca e bai mare. Pai proorocia de multe ori e predica, asa ca se lovesc fratii cu stangul in dreptul, pe de o parte lasa sa prooroceasca o femeie dar pe de alta parte nu o lasa sa vorbeasca. Si darul profetic include automat si vindecarea, proorocii din Biblie, se rugau si pentru oameni sa fie vindecati. Nu stiu ce sa fac sa rad sau sa ma enervez cand vad cat de batuti sunt oamenii in cap. Andrew Wommack are o vorba super pe care o sa o preiau si eu si probabil o sa o folosesc pt ca exprima fff multe. Vorba suna asa : cat de prost poti sa fi si totusi sa respiri?

      August 30, 2011 la 12:21 pm

  2. „pt ca aveam capul plin cu ganduri in ce priveste legea, harul, Israelul, Neamurile si legatura dintre ele, diferentele dintre ele”

    si pe mine ma ameteste pavel cu astea cand citesc romani. : ))

    ps azi era cat pe ce sa traduc un pastor, dar o aparut la timp translatoru`. numai prin circumstante de-astea te poti trezi c-ajungi ce nici n-ai visat. : ))

    oricum… mare minune sa stai 2 ore s-asculti un pastor si sa nu realizezi cum o trecut timpu`.

    August 31, 2011 la 12:33 am

  3. nel

    Imi place Womack, o parte din viata a fost baptist apoi a vrut mai mult si Bill Johnson o parte din viata a fost baptst apoi a vrut si el mai mult. Sint multi care vor mai mult.
    Am si eu cel putin o asemanare cu ei si eu am fost cindva baprist🙂 Acuma merg la penticostali, deci as fi bapticostal dar aspiratia mea e si cred ca sint spiritfiledbapticostal si vreau sa pot zice ca David paharul (vasul) meu e plin de da peste el. Acesti doi oameni pomeniti mai sus si multi altii fosti baptisti cind au primit libertatea in prezenta Duhul, au trecut in viteza peste multe limite penticostale si au avansat spre plinatate.
    Incerc sa inteleg frustarea ta, eu am avut harul sa merg la grupuri in care libertatea in prezenta Duhului lasa femei sa unga, sa se roage pentru vindecare, sa aibe un cuvint sau indemn foarte liber.

    August 31, 2011 la 6:35 am

Lasă un răspuns

