ROSE

Sora FIVI

Nici nu stiu cum am observat, dar in Biblia mea exista o chestie interesanta. Ma intreb daca in toate Bibliile e la fel, ar fi interesant sa imi spuneti daca si in Bibliile voastre e la fel.

Va dau in grija pe Fivi, sora noastra, care este diaconita Bisericii din Chencrea. (Romani 16:1)

Jos pe pagina avem precizarea ca “diaconita” inseamna de fapt „slujitoare”. Ok, aceasta precizare simt eu (poate simt eronat), vrea neaparat sa ne faca sa credem ca sora Fivi saraca se ocupa cu aranjarea scaunelor in biserica, cand era vremea urata afara si fratii veneau de pe ogoare plini de noroaie avea grija sa ii intampine cu presuri si carpe la intrare ca sa nu fie jale in biserica, sora Fivi uda florile regulat in biserica, facea sarmale pentru musafiri, sora Fivi saraca era un fel de gradinar slujitoare, un fel de housekeeper, sau mai bine zis church-keeper (daca exista asa ceva). Sora Fivi era tare de tot, o slujitoare grozava, desi termenul in greaca e clar acela de diacon.

Vad ca fratele care a tradus Biblia noastra, a mai folosi termenul de diacon, dar oricat m-am holbat nu am putut gasi jos pe pagina specificarea ca ar fi vorba de slujitori.

Trebuie cercetati intai, si, numai daca sunt fara prihana, sa fie diaconi. (1Tim.3:10)

Pentru ca cei ce slujesc bine ca diaconi dobandesc un loc de cinste si o mare indrazneala in credinta care este in Hristos Isus. (1Tim.3:13) plus Filipeni 1:1, 1 Tim 3:8, 3:12

Aici pentru ca sigur s-a prins lumea ca e vorba de barbati, nu s-a simtit nevoia de explicatii suplimentare, barbatii sunt diaconi, dar Fivi desi scrie clar ca e diaconita, hai sa precizam ca de fapt e slujitoare.

Oare cine s-a ocupat cu precizarile astea de la subsolul paginii? De cand ma stiu am tinut partea celor defavorizati si dezavantajati pe nedrept, asta e obiceiul meu, cei care nu concepeti ca femeia sa slujeasca si spiritual, adica sa dea hrana spirituala, nu imi luati in nume de rau gestul, am avut si eu un puseu puternic care m-a indemnat sa ii iau apararea surorii noastre Fivi. Si ca sa nu fiti asa suparati, va fac un cadou AICI

One response

  1. Pingback: Sora apostol « Roseinthedesert's Weblog

Lasă un răspuns

