ROSE

De ce facem curatenie cand vin musafirii?

vector-of-a-cartoon-grumpy-woman-spring-cleaning-outlined-coloring-page-by-ron-leishman-21980Oare de ce se face neaparat curatenie cand vin musafirii? Teoria fatarnica si oficiala probabil ca e aceea cum ca trebuie sa onoram musafirii si nu ii putem intampina oricum. Numai ca nici vorba de asa ceva, majoritatea nu dau doi lei si nici macar nu le trece prin cap onorarea musafirului, parca imi vine sa rad cand ma gandesc la asta. Daca vine musafirul, pentru ca majoritatea oamenilor barfesc de dimineata pana seara, pentru ca ii preocupa obsesiv ce e in ograda altuia si le place sa critice si sa isi bage nasul peste tot, o sa se auda in sat ca la Georgel in casa era praf si haine aruncate pe un scan, si de aici se va ajunge la concluzia ca e un dezordonat, nemernic, om rau, etc, sa nu mai vorbesc ce reclama va avea Maricica, o dezordonata, o nespalata, vai de capul ei, va ramane nemaritata, nici cu matura nu e in stare sa dea, ca nu se prezinta realitatea, ci se exagereaza cat se poate.

Ma gandesc ca ar trebui facuta curatenie cand se observa ca s-a facut mizerie, nu ca vine nu stiu cine si aoleu ce o sa zica, ce o sa creada, ce o sa povesteasca dupa aia, la cine o sa povesteasca. Ce treaba ai tu daca la mine e praf sau nu, ca tot nu inteleg, nu te pun sa il inhalezi, sta linistit pe mobila sau pe unde s-o fi asezat. O trasatura a crestinului de pe la noi e barfa, da din aia in detaliu, nu stiu cum sa zic, daca ai avut un pai pe covor, pun pariu ca nu va trece neobservat si se va duce vestea in sat ca paiul exista si se va spune si unde, pe covorul tau, si de la acel pai tot neamul tau va fi denigrat si catalogat ca fiind puturosi si vai de capu lor. In spatiul in care traiesc eu, asta e moda.

Cand ma duc la cineva acasa, mi-e egal daca ma intampina cu curatenie sau cu mizerie, mi-e egal daca a sters praful sau nu, mi-e egal daca a aspirat sau nu, mi-e egal daca am unde sa stau sau trebuie sa isi ia bratul de haine de pe vreun scaun sa am si eu unde sta, mi-e egal, pentru ca nu ma intereseaza. Oricum stiu ca la marea majoritate a oamenilor e curatenie luna bec, doar cand merge musafirul, asa ca as fi putin mai mult lipsita de minte sa imi fac o parere despre om in functie de cata curatenie are in casa, curatenie facuta cu graba chiar inainte sa apar eu, presupunandu-se ca daca vad ca nu e curatenie perfecta o sa ma duc si o sa ii barfesc in dreapta si in stanga. Si cu toate astea societatea are regula asta, care e inca o vopsire a gardului, inca o aparenta aruncata in ochi.

Daca as spune asta la cei din jurul meu ma tem ca as sfarsi ca Stefan, atat de batuta in cuie e regula asta. Spun asta relativ in gluma, dar cineva mi-a tot spus in ultima vreme ca lucrurile serioase se spun in gluma, asa ca cine stie 🙂

Nu e rusine sa minti, sa inseli, sa fi viclean, sa furi, sa fi nesimtit, dar e rusine mare de tot daca vine musafirul si te-a prins asa cum esti tu de obicei, cu curatenie de nota 9 sau 8 sau mai putin, nu de nota 10. Pfuu ce idei. Nu imi place mizeria, asa ca nu promovez jegul prin articolul asta, sunt adepta curateniei, dar daca n-ar fi cineva sa ma tot bata la cap, io nu as face curatenie doar ca vine nu stiu cine la mine, sa vina, daca va barfi nu sunt eu responsabila de lipsa de minte din capul oamenilor.

Sunt curioasa cati ar avea curajul sa renunte la regula asta 🙂 Repet, nu promovez jegul, ma gandeam doar la cat conteaza imaginea, aparenta, si cum ne cladim prin toate mijloacele posibile imaginea in fata oamenilor, imagine care stiti bine ca de cele mai multe ori nu e conforma cu realitatea.

2 responses

  1. You are a funny girl! Imi face placere sa-ti citesc ideile, is de acord si cu asta si ma bucur ca le poti scrie sa destepti si pe altii!

    Aprilie 10, 2013 la 12:16 am

  2. Mersi:)

    Aprilie 10, 2013 la 1:59 am

Lasă un răspuns

