ROSE

PROSTIA

De unde vine prostia? Unii ar spune ca prostia tine de gradul de inteligenta, dar uite ce ne spune Isus “Căci dinăuntru, DIN INIMA OMULUI, ies gândurile rele, curviile, furturile, crimele, adulterele, lăcomia, răutatea, înşelăciunea, depravarea, ochiul rău (invidia, zgarcenia), blasfemia, mândria şi PROSTIA! Toate aceste rele ies dinăuntru şi-l spurcă pe om!” (NTR) Marcu 7:21,23

Printre lucrurile enumerate de Isus, care vin din inima omului se afla si prostia.

Asa cum Dumnezeu condamna curvia, crimele, lacomia, rautatea, inselaciunea, mandria, Dumnezeu condamna si prostia. In felul asta putem sa ne dam seama ca nu se refera la ceea ce unii ar crede, Isus nu se refera la prostia care deriva dintr-un eventual IQ mic, nu are nimic de a face cu nivelul de inteligenta, Isus se refera la prostia care are de a face cu inima.

Prostia despre care vorbeste Isus in acest verset este impletita cu mandria, fudulia, ipocrizia, invidia, lacomia, rautatea. Toate acestea si nu numai, sunt componente ale prostiei, si cand un om este mandru, nu isi vede varful nasului, cand se crede superior, cand e lacom sau rau, atunci acel om este prost.

Prostia nu se trateaza cu frecventarea a nu stiu cate scoli, cu invatarea a nu stiu cate limbi straine, prostia nu se anuleaza prin diplome, prostia se anuleaza prin schimbarea inimii, pentru ca prostia vine din inima. Sistemul de educatie asa cum este el pe pamant, s-ar putea chiar sa dea aripi prostiei in loc sa o starpeasca.

Stateam ieri in bucatarie si de acolo aud televizorul care se afla intr-o camera apropiata, nu am vazut cine vorbea, nu am cunoscut vocea, dar persoana pe care am auzit-o cam 5 minute, a reusit sa ma scoata din sarite tocmai prin prostia de care vorbesc in articolul asta, apoi am aflat cine era, e intr-o pozitie de sus, probabil are diplome, poate un IQ destul de mare, dar garantat sufera de prostie.

Simptomele prostiei nu sunt nota 4 la matematica, sau o cultura generala dezastroasa. Simtomele prostiei sunt: mandria, ipocrizia, figurile in cap, impresia ca tu esti cel mai cu mot dintre toti, aroganta, lipsa de bun simt. Omul este prost atunci cand nu recunoaste si nu traieste ordinea lui Dumnezeu, cand se crede mai destept ca El, cand se baga unde nu ii fierbe oala, cand nu isi vede locul, este prost cand se ridica impotriva a ceea ce Biblia spune ca e adevarat (vezi religiosii), cand crede ca este bine, traind departe de Dumnezeu, cand ii darama si ucide pe cei din jur, cand isi bati joc de altii, cand minte ca sa traga foloase de pe urma altora, cand este hot de inimi sau bunuri materiale, cand pofteste ce nu e a lui, cand este mana in mana cu diavolul si ii place.

Prostia umbla pe strada imbracata in cele mai diverse culori, poate fi exprimata in multe feluri, dar intotdeauna vine dintr-o inima care nu a prea avut tangente cu Dumnezeu, decat probabil in teorie. Un om destept nu va avea fumuri in cap niciodata, pentru ca stie ca asta e o prostie. Un om destept nu va fi zgarcit niciodata pentru ca stie ca a darui este cea mai buna afacere. Un om destept nu va actiona cu rautate pentru ca de destept ce e, stie ca ceea ce seamana omul aceea va si culege.

Nu trebuie sa ne facem un test de inteligenta ca sa aflam daca suntem prosti sau nu, e suficient sa ne uitam la propriile roade, pentru ca o inima fireasca va da acele roade care sunt infratite pana la contopire cu prostia. Si daca chiar vrem sa aflam daca suntem prosti sau nu, cu siguranta vom afla daca raspundem la urmatoarele intrebari:

Sunt mandru, ma dau mare?

Sunt invidios?

Sunt rautacios?

Sunt lacom, poftesc ce are altul?

Ucid (cu vorba)?

Fur?

Seduc (si apoi abandonez)?

Insel, mint, tradez?

Sunt zgarcit?

Ma bag unde nu imi fierbe oala?

Etc…..

Cat mai multe raspunsuri DA, indica un grad mare de prostie. (Rezultatul testului este irelevant pentru cei care nu stiu sa fie sinceri cu ei insisi!)

7 responses

  1. VDFilip

    Dana, ai scris tare fain! Io zic ca omul prost se complace sa fie o persoana ieftina. Cel care fuge de prostie, nu se poate sa nu incerce sa citeasca si Biblia, sa caute sa inteleaga cat mai mult, sa ajunga la credinta, sa ceara ajutor la Dumnezeu sa inteleaga mai mult si sa-si insuseasca cat mai multa intelepciune. No, aflam ca cine cunoaste mult are parte si de suferinte mai multe. Ma gandesc ca nu ar fi de mirare sa fii atacata iar pe blog in urma acestui articol. Ti-o cam faci cu manuta ta.🙂 Persoanele ieftine iubesc tare mult incarcerarea si pt ele, si pt altii. Incarcerare in prostie primadata.

    Aprilie 27, 2013 la 3:39 pm

  2. Stimati….

    Nici nu prea stiu cum sa va numesc….Oricum v-as numi, numai crestini, nu.
    Aveti un jargón atat de artagos si atat de placut domnului diavol caruia vad bine ca-i slujiti, incat nu vreau sa-mi stric bucuria si fericirea pe care Domnul Isus mi le-a oferit astazi, in ziua pe care El a sfintit-o
    As avea mai multe obiectii,desi nu aveti intelepciunea de a dialoga pasnic, nici de a argumenta cu un „asa sta scris”, etc
    Apoi, textul pe care ati binevoit voi sa-l citati nu se refera la prostie, ci mentioneaza cuvantul „nebunie”, si ar mai trebui sa-l cititi in contest.
    Cu tristete constat ca va lipseste atat cultura, cat si smerenia, blandetea, iubirea si supunerea fata de Dzeu, iubirea si respectul fata de aproapele.
    Stiti doar sa jigniti, sa radeti de toti, sa vorbiti „la misto”, cum se zice pe acolo prin Romania.
    In fine, stiti de toate, numai sa va purtati ca niste crestini nu ati invatat.
    Asta se invata direct de pe paginile Sfintelor Scripturi,cand iti umilesti inima in fata lui Dzeu, si, cand doresti cu adevarat sa cunosti voia lui Dzeu si doresti sa o si implinesti.
    Imi pare tare rau, dar eu , personal, nu doresc sa fiu participanta pe un asemenea site.

    Si daca veti mai continua sa jigniti, promit sa va si denunt.
    Domnul m-a invatat sa iubesc si sa iert, insa tot Domnul mai zice si ca „nuiaua este pentru spinarea nebunului”.

    Daca imi permiteti un sfat, pe care de altfel il da si Domnul Isus: „Pocaiti-va, caci Imparatia cerurilor este aproape!”
    Asa sa ne ajute Bunul Dzeu si voua, si mie, si tuturor acelora „care vor fi iubit venirea Lui.”
    Cu iubire santa. Olga

    Aprilie 28, 2013 la 12:11 am

    • VDFilip

      Vad ca te referi la mai multe persoane. Mai mult ca sigur si la mine fiindca eu ii tin isonul fervent proprietarei acestui blog. Stii, si eu am fost in Spania. Anul trecut. Daca vrei sa-ti incarci tel. mobil cu 3-4 euro ai posibilitatea sa mergi la tel. fix public, depui 3-4 euro in tel. fix, procedezi dupa indrumarile date si ti se incarca mobilul cu suma depusa fara sa-ti ceara cineva si tva aproape dublu ca in romania. Apoi daca tot vrei sa ma denunti, ca doar eu am dat nume, spune-i guvernantului sau legiuitorului ales sa ne denunti, sa ne explice si noua ce inseamna accize, cogenerare, carte verde la energia electrica de parca noi consumatorii am trece granita cu ea, tva de parca am trai intr-o tara ocupata sau de parca inaintea aparitiei tva-ului am fi primit totul gratis. Poate iti explica si tie de ce in spania s-au facut ieftiniri la benzina pe timp de criza pe cand in ro, atunci cand scade pretul la baril pe piata internationala, la noi e un motiv si ocazie minunata sa creasca pretul la pompa. Sa nu uiti sa-l denunti si pe Domnul Isus ca atata otrava le-a lasat in suflet evreilor de acum 2 mii de ani incalcand legea, facand vindecari si minuni in zi de sabat, si ca si cand nu i-a fost destul ca a incalcat-o pe lumea asta, a mers sa duca mantuirea si celor razvratiti inca de pe vremea lui Noe. Putea macar sa invieze intr-o zi sfiintita de Dumnezeu si canonizata de oameni si numa bine ne-ar fi prins anul 8.000. Nu ai vrea te rog sa vii in ro sa ne sfiintesti accizele daca tot te pricepi asa de bine? N-ai face bine sa-ti folosesti nicknamele doar pt tine si ideile tale fiindca cu mine te poti juca si poti sa-mi faci cate rele voiesti si iti ingaduie Dumnezeu, dar cu El nu te poti juca nici tu, nici aia care te atata. Daca nu m-a denuntat nimeni cand am scris ori am sunat la cel mai inalt nivel, vorba lu Dana, la cine ai vrea sa ma denunti? Denunta-ma la Dumnezeu sa vad daca e de acord sa desfiinteze omul legea lasata de El si sa o sfiinteasca omul dupa pofta lui, sa sfiinteasc si sa canonizeze ce-i convine. Nu degeaba s-au pocait multi dar numai intre ghilimele, fiindca li s-a dat de catre oameni sarcini dificile cu preasfiintitul.

      Aprilie 28, 2013 la 4:50 am

    • VDFilip

      Olga draga, ne-ai promis ca ne vei aborda cu „asa sta scris”,de ce de-abia ai asteptat sa rabufnesti cu amenintari? Unde iti este masura cu care ai vrea sa-ti masoare tie Dummezeu. Intinde doar mana si ti-o va da imediat.

      Aprilie 28, 2013 la 5:24 am

    • VDFilip

      Eu iti pot raspunde cu draga inima, cu toata placerea la salutul „Pacea Domnului Isus!” dar la salutul cu: „pt linistea noastra si a lui ilici” nu am cum…

      Aprilie 28, 2013 la 1:15 pm

  3. Olga,
    Versetul l-am luat din NOUA TRADUCERE ROMANEASCA, e o traducere noua aparuta de cativa ani. Nu am vrut sa fiu obraznica, nici fara respect, am explicat doar ce spune versetul ala. Imi pare rau ca v-ati simtit ofensata de limbaj, dar pe blogul asta am spus lucrurilor pe nume. Daca si Biblia folosesete cuvantul „prostie” nu vad de ce as fugi de el, cand reprezinta o realitate a vietii de zi cu zi.. Nu am vrut sa iau la misto, am descris fenomenul prostiei, ce cuvinte trebuia sa folosesc? Biblia ii spune nebunului nebun si prostului prost, ar trebui sa nu mai citesc Biblia daca aceste cuvinte nu sunt cuvincioase.

    Nimeni nu e obligat a participe pe site-ul acesta, daca va face bine, nu trebuie sa mai cititi ce e scris aici. De denuntat nu stiu unde ma puteti denunta si pentru ce. Am explicat de unde vine prostia, prin ce e caracterizata, nimic mai mult, nu am facut pe nimeni prost, nu am dat nume, am vorbit la general. Pe site-ul asta scrie o singura persoana, Dana ma numesc, puteti sa ma jigniti si sa ma considerati cum doriti, nu ma deranjeaza, dar de denuntat nu aveti unde sa ma denuntati.

    Poate ati citit in graba articolul ca tot nu inteleg de ce v-ati suparat atat de mult. Poate imi explicati mai clar ca sa ma si corectez daca o sa reusesc sa inteleg, pentru ca nu tin neaparat ca am dreptate in tot ce scriu si ca sunt perfecta, chiar vreau sa ma corectez, numa ca de data asta nu pricep ce si cum

    Aprilie 28, 2013 la 12:37 am

Lasă un răspuns

