ROSE

Sa sunam, sa sunam la prooroc…

Asa cum politicienii sunt exponentii poporului si daca poporul e intr-un fel, sa nu te astepti ca politicienii sa fie mai grozavi ca nu au cum, la fel in tara la noi cel putin si probabil peste tot, proorocii sunt exponentii enoriasilor. Desi initial unii au un veritabil dar al profetiei, enoriasii romani au o perceptie atat de eronata si intoarsa pe dos despre prooroci incat ii seaca de puteri pe cei sinceri iar pe cei care au o doza de mandrie si aroganta ii transforma in niste prooroci tirani, care ulterior dau in duh de ghicire cu care manipuleaza si conduc oamenii prin intermediul fricii

Nu iau apararea proorocilor si a greselilor lor, descriu doar unul din motivele care au dus la halul asta fara de hal in fenomenul profetic din biserica penticostala de la noi. Perceptia penticostalului de rand este ca proorocul trebuie sa stie tot, sa fie perfect si sa fie la dispozitia lui non stop, timp in care enoriasul penticostal sa isi traiasca viata cum vrea muschii lui, iar daca e lovit de o napasta sa aiba adapost sigur la prooroc care sa il scoata din probleme. Proorocul nu trebuie sa stie tot, si nici nu stie tot. Enoriasul crede ca proorocul e cineva pus sus pe pedestal, iar el din pozitia de ignorant poate sa traiasca cu un picior in biserica si cu unul in lume. Daca enoriasul traieste in pacat e de trecut cu vederea, daca proorocul face o gafa trebuie omorat cu pietre.

Am o prietena prooroc pe care lumea o asalteaza cu telefoane, intr-o vreme avea senzatia ca e telefonista, nici sa manance nu mai avea vreme, si nu exagerez, toata ziua la telefon, pentru cele mai diverse abureli din capul enoriasilor care nu stiu sa deosebeasca stanga de dreapta. Enoriasul vrea sa ascunda pacatul si sa Il traga pe Dumnezeu de limba prin intermediul proorocului, ca sa ii dea o solutie sa iasa din problema respectiva. Atat de educat dpdv biblic e enoriasul, incat cand vine vremea maritisului sau insuratului, suna la prooroc sa intrebe daca e voia lui Dumnezeu sa se casatoreasca cu cineva din lume sau nu, ca si cum Biblia nu ar spune clar cum stau lucrurile. Toata ziua buna ziua: „am si eu o cauza” . Sincer am o problema cu „cauza” asta, pentru ca de cele mai multe ori e o tampenie din capul enoriasului, un moft, o problema care deriva din umblarea lui haotica, din trairea in pacat, si vrea solutii de la Dumnezeu, care sa nu includa cumva iesirea din pacat, se doreste ceva de genul hocus pocus, dar fara schimbari, fara pocainta, si are senzatia ca daca proorocul ii zice doua vorbe s-a rezolvat problema. Sunt unii abonati la prooroc, si daca proorocul le spune ca nu intra in atributiunile lui sa rezolve problema respectiva, enoriasul se simte ofensat: „vai proorocul, omul lui Dumnezeu nu m-a bagat in seama, asta nu e prooroc”. Prietena asta a mea, v-ar putea povesti o gramada de situatii in care a fost jignita de enoriasii minunati care au sunat pentru te miri ce preocupare din capul lor si s-au suparat cand au fost pusi fata in fata cu propria ignoranta si li s-a spus adevarul in fata nu in forma unei proorocii ci pur si simplu in forma unui sfat omenesc simplu si logic. S-au suparat ca proorocul nu s-a dus imediat sa intrebe pe Dumnezeu, ceva ce Dumnezeu le-a zis deja prin Biblie.

Fratilor si surorilor, problemele nu se rezolva asa, proorocul isi are locul lui, un loc foarte important dar nu sa citeasca el Biblia in locul dumneavoastra, nu ca sa se pocaiasca in locul dumneavoastra, nu ca sa faca niste deductii simple in locul dumneavoastra, si nici macar sa auda glasul Duhului Sfant in locul dumneavoastra pentru calauzirea zilnica. Proorocul nu exista sa traiasca viata de credinta in locul dumneavoastra. Dumneavoastra ati creat o gramada de monstrii printre prooroci, pentru ca i-ati obligat sa faca aceste lucruri in locul dumneavoastra si le-ati dat importanta pe care nu trebuie sa o aiba, le-ati dat un rol pe care nu trebuie sa il aiba, si apoi ii acuzati ca au ajuns in halul in care au ajuns unii dintre ei. Ia incercati si nu mai sunati pentru orice fleac la prooroc, nu Il mai ispititi pe Dumnezeu prin intermediul proorocului cu intrebari aiurea, cititi din Biblie, cautat-L pe Duhul Sfant sa va invete cum sa auziti glasul Lui, pentru ca fiecare crestin trebuie sa auda glasul lui Dumnezeu si nu mai puneti presiune pe prooroc sa va spuna cate in luna si in stele pentru ca nu e datoria lui sa faca asta, e datoria voastra sa invatati Biblia. Nu mai sunati la prooroc sa va dea o solutie de iesire din problema cand pacatul e prezent in mod constient in viata dumneavoastra, proorocul nu va poate ajuta, Dumnezeu ne spune clar ce trebuie facut, si proorocul nu poate sa se pocaiasca si sa scoata pacatul din voi.

Proorocul poate gresi, ori aude partial, ori interpreteaza eronat ceea ce aude corect, sunt multi factori care pot sa altereze profetia si daca nu sunteti pe faza, daca nu sunteti plini de Duhul Sfant si nu Il cautati pe Dumnezeu, daca nu stiti Biblia, o sa fiti pacaliti, sa nu mai zic de cazurile in care proorocul lucreaza cu duhul ghicirii sau inventeaza ca asa ii place lui sa se simta important pentru ca voi ati facut niste idoli din prooroci, idoli pe care azi ii inaltati, si maine ii jigniti daca nu va stau la dispozitie non stop.

Sunt situatii in care a cere proorocului sa Il intrebe pe Dumnezeu pentru tine, e absolut normal, dar asta nu se intampla toata ziua buna ziua, sunt situatii specifice, si rare dupa parerea mea, in rest fiecare trebuie sa se descurce sa Il auda pe Duhul Sfant care Il va calauzi in tot adevarul. Si in rest daca proorocul chiar primeste un cuvant profetic te va anunta si iti va spune ca Dumnezeu i-a vb cu privire la tine.

Daca as fi in rolul unui prooroc care e sunat toata ziua pentru diverse „cauze” eu cred ca as intreba care e cauza si nu m-as ruga daca omul nu mi-ar spune despre ce e vorba. E general acceptat ca trebuie sa ascunzi „cauza” de prooroc, dar de foarte multe ori pacatul e cel care il face pe om sa nu spuna despre ce e vorba, si nu mi se pare corect, e un fel de ispitire a lui Dumnezeu si a proorocului. Biblia da raspuns cam la toate intrebarile, asa ca daca ii spui proorocului care e „cauza” si proorocul stie Biblia, o sa iti spuna imediat ce tre sa faci. Doar ca oamenii vor ca Dumnezeu sa le dea o cale mai simpla, cea descrisa de Biblie e prea grea, cere renuntare la sine si doar doar proorocul le va spune ceva mai simplu.

Sunt atatea ascunzisuri nesincere si smechere in inima enoriasului in general care suna la prooroc, imi pare rau ca nu am cum sa fac un studiu sa prezint niste cifre clare, dar e grav ce se intampla. Mai grav e ca nu vad cum se pot schimba lucrurile, imi imaginez cat de ofensat se poate simti cineva care e abonat la prooroc si citeste articolul asta.

AICI am scris un articol despre capcana interpretarii gresite a proorociei, viselor, viziunilor.

One response

  1. alex

    Slavit sa fie Dumnezeu care nu sa schimbat…Darurile functioneaza si astazi…
    Dau un exemplu …Cu vreo doua saptamini, Inainte de cutremurul din tara noastra care a fost in 1977 soldinduse cu multe victime..am avut o instintare care a inceput cu un vis…
    Am vazut multe steaguri negre peste cladiri ..foarte multe. Am mai vazut niste masini mari(Tiruri) care intrau in tara (foarte multe)…Pe la sfirsitul visului am vazut un jaratic care fumega si zbura cam la inaltimea norilor..Oamenii vazind aceasta, ingroziti de moarte cautau care pe unde sa-si salveze viata…Sa repetat incaodata si am vazut a doua oara un jaratic fumegind, tot la aceas inaltime si oamenii ingroziti cautau sa-si salveze viata…Si eu m-am ingrozit ..In acel moment in vis a venit peste mine o putere supranaturala, (de citeva ori mi sa mai intimplat)..M-am trezit din somn si puterea era peste mine si treaz
    Am aprins noptiera (stiam ca aia trebuia sa fac)..am luat biblia si am deschis la intimplare
    Eram tot sub putere ochi au fost indreptati spre un singur verset din isaia cap 7 versetul 4 in acel moment puterea sa retras iar eu am citit asa:-Ia seama si fi linistit; -nu te teme de nimic,si sa nu ti se moaie inima ,din pricina acestor doua cozi de taciuni care fumega…Stiam ca atit trebuia sa citesc…Am stiut imediat ca am primit o instintare din partea Domnului..
    Am inteles ca o sa fie o catastrofa mare …multi morti si va fi un doliu national..dar stiam ca acel nu te teme nu sa referit numai la mine ci la toti cei ce se incred in Donmul.
    Am impartasit instintarea inante de cutremur la fratii si surorile cu care aveam partasie
    Am cugetat mult la aceasta lucrare si ma minunez de intelepciunea lui Dumnezeu
    Pentu ca dupa vis, adica in timpul visului ma trezit din somn si am citit din biblie ce am vazut in vis cu citeva secunde inainte -Pina si gramatical a corespuns cind am citit ….Nu te teme de ceste doua taciuni care fumega Eu inainte nici nu stiam ca taciune s-au jaratic au acelas inteles.. Slavit sa fie Domnul ca intelepciunea Lui este fara de margini
    Ce intelepciune …Sa-ti dea un vis apoi sa te trezeasca si sa te faca sa citesti ce ai vazut si sa te faca sa intelegi ce inseamna…Pentru mine a fost ceva extraordinal..Nu degeaba scrie in scripturi ca cunoastem in parte…Dar acesta se va sfirsi …Glorie Lui !

    Mai 18, 2013 la 11:46 am

Lasă un răspuns

